Bite - Soda saņemšana par nekvalitatīvu pakalpojumu
Bite.lv
Sakarā ar to , šīs kompanijas operators nespēj nodrošināt savu pakalpojumu Kadaga, es biju spiests mainīt citu operatoru, kurš var sniegt savus pakalpojumus. Sakarā ar to, ka man bija jālauž līgums ar Biti, par to ka viņi nespēj nodrošināt savus pakalpojumus, man uzlika sodu 95 euro neto, kaut gan es iepriekš jau vēršos ar sūdzību.
Комментарии (2)
Kāda starpība vai pakalpojums strādā vai nē?! Tu lauz līgumu un līguma ir punkts, ka tev ir jāatmaksā piešķirtās atlaides apmērs reiz atlikušais termiņš. Nevajag Te no mušas uzpūst ziloni. Vienmēr var kaimiņam paprasīt vai strādā pakalpojums, ir iespēja uz izmēģinājuma periodu saņemt - utt.
Līgums pats par sevi nav augstāks par likumu. Ja pakalpojums netiek nodrošināts, patērētājam ir tiesības izbeigt līgumu bez soda. To regulē Patērētāju tiesību aizsardzības likums (PTAL):
PTAL 6. pants, otrā daļa:
Ja pakalpojuma sniedzējs līgumu izpilda nepienācīgi vai vispār nepilda, patērētājam ir tiesības vienpusēji atkāpties no līguma, neciešot zaudējumus vai līgumsodu.
PTAL 5. pants, piektā daļa:
Līguma noteikumi, kas ierobežo vai izslēdz patērētāja tiesības, ir spēkā neesoši.
Ja Bite objektīvi nespēj nodrošināt sakarus konkrētā vietā (piemēram, Kadagā), līguma izbeigšana ir pamatota, un sods 95 € ir prettiesisks.
Šeit nav “mušas un ziloni” – šeit ir nepienācīgi sniegts pakalpojums un patērētāja likumīgas tiesības. Tas, ka kāds pirms tam “pajautā kaimiņam” vai “izmēģina”, neko nemaina – nav pienākums pašam sevi testēt, ja pakalpojumu jau slēdz ar solījumu, ka tas darbosies.