Maxima - Pārdomām
2019 gada 19. Decembrī tirdzniecības centrā akropole veikalā maxima ap plkst 22: 55 izcēlās konflikta situācija starp manu paziņu ģimeni un eurocash firmas darbinieku - video novērošanas operatoru.
Situācija sekojošā 22: 55 attiecīgā ģimene atrādos kašu zonā, protams visas kases kurās sēž kasieris jau ciet. Minētā ģimene virzās uz veikala info centru, kad pēkšņi no aizmugures kāds bļauj krievu valodā - veikals ciet!, ka vēlāk izrādās tas bija veikala video novērošanas operators!.
Kad jautā - a kā samaksāt par preci!? Vienīgais, ko atbild ir dodieties uz pašapkalopšanas kasēm. Kad attiecīgā ģimene saka, ka neko no tā nesaprot, atbilde seko, ka tur esot konsultants, kas palīdzēšot. Ok dodās uz tām kasēm, protams rinda priekšā un no visām kasēm strādā tikai 2!. Izstāv rindu sāk skenēt preci protams par cik no tā neko nesaprot vairākkārt rodās problēmas. Sauc palīgā konsultantu, kas negribīgi atnāk, kad jautā, ka nevar atrast attiecīgo preci un, lai viņš palīdz jo tas esot viņa pienākums viņš nobļāvās bērna klātbūtnē, ka nav viss, bet beigās palīdzēja un aizskrēja projām beigās palika tikai video novērošanas operators un pēc kāda laika atnāca laikam galvenā kasiere. Noskenējā, samaksājā un devās apsēsties, lai apģērbtu bērnu, iedotu bērnam padzerties, kad apsēdās uz soliņa, tad attiecīgais eurocash darbinieks vairākkārt uzstājīgi centās patriekt no veikala (bērns bija pus ģērbts) , kad pateica, lai ievēro vismaz kaut kādu cieņu proti vismaz ļauj bērnam apģērbties un padzerties viņš turpināja uzstāt uz, to, lai atstāj veikalu. Kad jautāja, lai viņš stādās priekšā, kas viņš tāds ir starp viņiem izcēlās konflikta situācija, ka rezultātā tika pieaicināts eurocash maiņas vadītājs, kas kā izrādījās bija tikai ēkas dežurants vismaz pēc tās šiltītes, kas ap kaklu bija tā viņu var dēvēt, bet attiecīgā persona pameta notikuma vietu.
Diskusijā ar eurocash maiņas vadītāju (ēkas dežurantu) viņi neielaidās, vienīgais, ko viņi pieprasījā, lai sauc policiju. Maiņas vadītājs (ēkas dežurants) vispirms izsauca apsardzes operatīvo grupu, bet tikai pēc tam policiju. Ieradās notikuma vieta rpp (Rīgas pašvaldības policija) , kura uzklausīja maiņas vadītāju (ēkas dežurantu) un attiecīgo ģimeni un beigās pēc garas diskusijas viņi atstājā veikala teritoriju.
Ar, to attiecīgā situācija beidzās. Bet rodās jautājumi, ka piemēram
1. Vai maxima Latvija darbiniekiem nav jāpalīdz klientam!?
2. Vai maxima liekās pieņemami bērna klātbūtnē pret klientu pacelt balsi!?
3. Vai video novērošanas operators nav pārkāpis savas pilnvaras proti cilvēkus trenkājot no veikala ārā!?
4. Vai video novērošanas operators drīkstēja pamest notikuma vietu nesagaidot operatīvo grupu un policiju!?
5. Vai eurocash vadība vispār zina, kas strādā viņu uzņēmumā par cilvēkiem ja var atļauties konfliktēt bērna klātbūtnē!?
6. Es esmu 100% pārliecināts, ka, tad, kad video novērošanas operators trenkāja attiecīgo ģimeni pa veikalu, tad neviens neatradās pie kamerām, tad rodās jautājums vai šāds operators vispār ir vajadzīgs!?
7. Un interesanti būtu zināt vai maxima Latvija zina to, ka viņu veikalu un attiecīgās materiālās vērtības apsargā cilvēki, kas, to darīt nedrīkst!?
Jo ēkas dežurants, kas rakstīts ir uz šiltītēm attiecīgās kompānijas darbiniekiem nav viens un tas pats, kas apsargs un saskaņā ar profesiju atsevišķās grupas "9629 citur neklasificēti vienkāršo profesiju strādnieki" profesijās nodarbinātie atbilstoši iepriekš minēto mk noteikumu 1191. Punktam neveic apsardzes darbu – neapsargā ēkas, teritoriju, transportlīdzekļus un citas materiālās vērtības un neveic videonovērošanu, kā arī neatbild par klientu drošību ēkās un to teritorijās.
Apsarga (apsardzes darbinieka) un ēkas un teritorijas dežuranta profesijas pēc būtības nav salīdzināmas, jo apsardzes darbinieka gadījumā tā ir reglamentēta profesionālā darbība, ko var veikt tikai persona, kas ir atbilstoši apmācīta, savukārt sētnieka un apkopēja gadījumā tā ir nekvalificētu darbu veikšana.
Комментарии (22)
lasot šo zaudēju pāris smadzeņu šūnas.:D
Ir, ko zaudēt !?
Dattebane. Tur dakteris runā, kurš neprot pat atrast savus pirkumus skārienjūtīgā ekrānā. Viss normāli.
jā, ir ko zaudēt atkarībā no Tevis.
Šodienas situācija arī nebija ne labāka, bet ieteiktu Maxima Latvija nopietni izvērtēt sadarbību ar attiecīgo uzņēmumu, bet, kas attiecās par šodienu.
Dodos kopā ar draugiem uz akropoli no maskavas ielas puses skatos maxima ratiņi metājās pie fenikss laimētavas, izstaigājot akropoli un dodoties uz 15 trolejbusu pie akropoles durvīm guļ vīrietis domāju pieiet paprasīt vai nav, kas noticis, bet aizgāju projām jo domāju, ka kāds jau būs pa attiecīgo personu parūpējies.
Pārejot ielu pāri trolejbusa pieturā metājās maxima ratiņi ...
Vispār normāli !? Un maxima latvija ļauj šādi izturēties pret materiālām vērtībām !? Ja pat tie rati maksā 0,03 centus, tad tik un tā, tā skaitās materiāla vērtība!
Un ja uzņēmums, kas nodarbojās ar Jūsu uzņēmuma materiālo vērtību sargāšanu nespēj nosargāt ratiņus, tad, ko, tad viņi vispār spēj !? Un vai vispār ir vērts sadarboties ar šādu uzņēmumu !?
Ratiņus izmētā apsargi? Vai tādi apzinīgi pircēji kuriem vienmēr taisnība?
Ir tādi cilvēki ar izteiktu ''pasaules glābējs'' gēnu. Vienmēr ap tādiem vērpjas visādas problēmas, un dīvainā kārtā arī atbilstoši tam - negatīvā attieksme. Caur savu divkosības lētumu pat gatavi kviekt līdzi sivēnmātēm, pat ,ja problēma pilnīgi un galīgi neskar viņus. Cerot ,ka pēc tam par tādu ''līdzcietību'' kāds atmetīs kādu kaulu paskrubināt.
1. Viņi nav nekādi apsargi, bet gan ēkas dežuranti, kas ir 2 dažādas lietas!
2. Vēl ir jautājums par, to vai attiecīgā uzņēmuma eurocash video novērošanas operators vispār atbilst amatam jo latviešu valodu vispār nezina, ka tādu!. Un Es stipri šaubos vai video novērošanas operatoram tā nav jāzina vismaz A līmenī .
3. Ja Tu strādā veikalā un atbildi par veikala materiālajām vērtībām, tad esi tik laipns un skaties, kas notiek, bet pareizi ja video novērošanas operators neskatās kamerās, bet skraida gar kasēm, tad loģiski, ka jebkas var notikt!
Pag, pag.. šajā gadījumā veikala darba laiks tuvojas slēgšanai (5min tas ir jau krietni pāri pēdējajam laikam, lai atrastos jau kases zonā, un laicīgi apmaksātu pirkumus). Konkrētais operators arī centās jūs informēt par to, jo viņa uzraudzības kamerās noteikti ,ka bijāt vienīgie ,kas vazājās pa veikalu , pat neiespringstot par faktu ,ka veikals tūlīt tiks slēgts. Vai arī jūs tēlojāt mu*ķus un gaidījāt tieši šo ''individuālo'' uzaicinājumu no personāla ? Aptuveni tā - vazāsimies , kamēr neviens nedzīs ārā.
Veikals ir privātīpašums. Darbinieki ir darbinieki, un veic noteiktas darbības, kuras nosaka iekšējie noteikumi vai vadlīnījas.
Policija tika izsaukta. Nav prasība, kad tas jādara, pirms vēl kaut kā izsaukšanas vai nē. Šiem jautājumiem nav jēga. Pārējais ir cilvēciskais faktors. Normāli klienti šādus konfliktus neizraisa. Pagale nedeg viena.
Ne ar vienu vārdu neteicu, ka attiecīgā ģimene nav bez vainas!
Veikals ir privātīpašums - nu un !?, tad uz viņu neattiecās LV likumi !?
"Darbinieki ir darbinieki, un veic noteiktas darbības, kuras nosaka iekšējie noteikumi vai vadlīnījas."
Bet, ka prakse rāda, tad uz šo uzņēmumu nav noteikumu vai vadlīniju
"Nav prasība, kad tas jādara, pirms vēl kaut kā izsaukšanas vai nē."
Nu protams gļēvi aizlaisties no notikuma vietas ir labais tā ir eurocash vērtība nr.1
Es līdz galam nesapratu - tu šo visu atstāsti no citu stāstītā? Vai arī vismaz precizē, kur biji tu tajā brīdī, un kāds tev tagad sakars būt citiem cilvēkiem par ''advokātu'' ?
Pēc iesvilušās sūdzības formāta es varu tikai secināt ,ka tur tik tiešām derētu uzzināt arī pretējās puses viedokli par situāciju. Kaut kur redzētas, dzirdētas situācijas par tādiem ''pircējiem''.
Klabināt sūdzību protam, bet noskanēt savu preci neprotam.. Nezinu ar ko Maximas un Rimi aparāti atšķirās, bet visos diezgan vienkārši visu var atrast, JA, PROTAMS, pacenšas izmantot smadzenes! (hihihi)
Par tiem ratiņiem man vispār nekādas skaidrības neviesās. Kāda tev daļa gar Maximas ratiem ? (hihihi)
Ievelciet dziļu elpu, pat lasot jūtams, ka Jums no stresa asiņo deguns, un par ko? Par to, ka palūdza atstāt telpas, jo veikals slēdzas ciet? Priekš kam vispār novest situāciju tik tālu, ka jāsauc RPP? Tas, protams, ir jautājums iesaistītajai ģimenei, bet, kā noprotams, tās ir Jūsu paziņas, nevis Jūs pats/pati, lai gan detaļu izklāsts ir diezgan iespaidīgs. ;)
Diemžēl lielākā daļa klientu uzvedās kā lopi! Un neciena pārdevējus vai kasierus un tieši tāpēc pārdevēji neciena klientus! Kāpēc ārsts var beigt savu pieņemšanu pirms laika, pirms darba laika beigām, kāpēc ārsti var neievērot noteikto konsultāciju ilgumu, kāpēc ofisa planktons var pamest darbu 16:50 nevis 17:00? Tāpēc , ka viņi var, bet kāpēc Jūs uzskatāt, ka kasierei vai pārdevējai ir jāsēž par brīvu pēc sava darba laika beigām? Kāpēc ,iespējams, pārdevējai ir jākavē savs pēdējais transports tādā laikā pēc 23:00? Tikai tāpēc, ka klienti ir sadomājušies, ka viņiem kāds ir kaut ko parādā? Ja viņai maksā 10-23 tad viņa arī ies projām 23 nevis 23:25!Var redzēt, ka nepatīk un pārdevēji iet prom tieši tapēc arī ir milzīgas rindas un ļoti maz kases.
Iedomājieties situāciju Jums paliek slikti, Jūs izsaucat ātros, bet pusceļā pie Jums attiecīgās brigādes ārstam beidzās dežura priekš, kam viņam turpināt ceļu pie Jums !?
Atrajiem dispičers nedod izsau,kumu kuru viņi fiziski nevar izpildīt ,vai jus domajat ka atra palidziba rinķo pa pilsētu un meklē pacientus?
Briesmas. Arī strādāju slimnīcā un neticas, ka man ir tādi kolēģi. Tādi nervozi un spastiski nemēdz būt mediķi. Mēs esam mierīgi un toleranti. Varbūt arī slimnīcā strādā, bet kā tehniskais darbinieks.
Apkopējs morgā. Saskarsme ar cilvēkiem, bet toties pretī nerunā.
Tiesības? Arī darbiniekiem ir tiesības beigt savu darba laiku 23.00 (jo tieši līdz tikiem viņiem maksā). Nevis gaidīt, ka kāds līdz tam laikam tikai izvēlēsies preces un jau ārpus darbinieku darba laika (un pēc teksta liekas, tas nebija 10 min jautājums) palikt, lai šis pircējs varētu par tām samaksāt. Un ja tādi kā Jūs būtu 10 vai 20 pircēji, kāds par to lieko stundu darbiniekiem samaksātu? Nē, nemaksātu. Tātad darbiniekiem arī ir savas tiesības (ja jau jums tik ļoti patīk šis vārds), kuras viņi ir tiesīgi saņemt. Es domāju arī lūgšana pamest veikalu, pasteigties ar pirkumiem, iet uz kasi - veikala slēgšanās laikā ir tikai normāla parādība. Es nemaz nerunāju par to, ka sūdzības tekstā pieminēts bērns.. lai ko? Izsauktu žēlumu? Nesmīdiniet, ne jau ļaunie veikala darbinieki viņu tur nedzērušu nakts laikā staipīja.. Viela pārdomām sūdzības autorei. Esmu darbinieku pusē.
Uz kāda pamata tika izsaukta Policija?
Jo kāds pacēla balsi kāda bērna tuvumā? Ja tik ļoti bail par bērnu, tad nav jāvazājas ar viņu pa veikaliem 23.00
Un tas ka nevarat izkasīties no veikala tā slēgšanas laikā jo "jāapģērbj bērns" - kāpēc darbiniekiem uz jums jāgaida? Jūsu problēmas.
Un kas Jums par daļu gar novērošanas operatora pienākumiem? Kas Jūs lasījāt viņa amata un pienākumu aprakstu?
Murgs
Kārtējais, kas uzskata, ka visiem citiem ir tikai pienākumi, bet pašam tikai tiesības.
Ar bērnu iepirkties nav jādodas, bet, ja nākas, tas jādara laikus, plānojot un rēķinoties, ka bērnam pēc tam būs jāuzvelk kombinezons.
Ja jau ģimene gāja kopā, bezizejā nebija, viens vecāks mierīgi varēja palikt ar bērnu, kamēr otrs iepirktos.
Pēc citas sūdzības izriet, ka sūdzības autors vispār nestrādā, te pēkšņi uzdodas par slimnīcas darbinieku.
Secinājums - kāds no tiem slimajiem, kas visur meklē kašķi un speciāli dara visu, lai varētu skaļi bļaustīties par savām tiesībām, kas uzskata, ka viņam viss pienākas un visai cilvēcei jābūt pateicīgai par šī tipa eksistenci, kas patiesībā ir visai mazvērtīga.
Šis ir klačū portāls, kura vadīa atrodas Baltkrievijā. Maxima ir labs veiikals. Bieži tur iepērkos. Bet iet iepirkties pēdēja brīdī nav pieklājīgi pret darbiniekim. Maxima ir vajadzīgi darbinieki, varat tur iekārtoties darbā un izmēgināt uz savas ādas visas Maxima darba puses.