Madonas slimnīca - Attieksme
Sen jau gribējās rakstīt par Madonas slimnīcas terapijas un NMP nodaļām. Tas ir ārprāts! Kāda attieksme? Kādi aizrādījumi... Kāda bezatbildība... Vai tad tik tiešām mēs vēl dzīvojam Padomju laikos, kad medicīnas darbinieks (neattiecas uz visiemMD) atļāvās pacientu nolamāt, aizrādīt ne ar konkrētu lietu saistītiem jautājumiem? Vai tad tik tiešām tā ir? Pārliecinājos, ka jā. Tā tas tiešām ir! Un ir vairāki piemēri! Sāksim ar terapijas nodaļu, kuras vadītāja ļoti gudra ārste(vārdā neminēšu) nemāk, vai pat, neprot apieties ar pacientiem, iepin ārstēšanas procesā kaut kādas atrunas, rupji runā ar pacientiem, vulgāri izsakās, dažreiz pat vispār nerunā, un reizēm pat liekas traucēta, ka pacienta tuvinieks viņai uzprasa, , Kāds ir veselības stāvoklis manai māmiņai?'' Dakterīte, , laipni'' atbild:, , Šobrīd negribu runāt, pienāciet rīt!'' Tas ir normāli? Tā ir attieksme? Cilvēks mērojis tālu ceļu no Rīgas, lai uzzinātu sava tuvinieka veselības stāvokli, bet dakterīte, , laipni'' rej! Nedod Dievs dakterītei pašai aizrādīt par lieku svaru, tūdaļ pacients, kas vispār nevar paiet - tiek izrakstīts no slimnīcas trešajā dienā pēc iestāšanās! Un sakiet lūdzu, kas tas par bardaku? Tā ir labākā slimnīca Latvijā, kura tika nesen nominēta par labāko? Tas vēl nav viss! Par terapijas nodaļu var rakstīt veselu romānu. 2.gadījums. Kā šajā pašā nodaļā apietas ar mazākumtautību cilvēkiem, jūs zināt? Šausmas. Tie nabaga cilvēki ārstu un māsiņu skatījumā ir vispār necilvēki. Ja pacients runā krievu, mēlē, tad nu ir, , vāks''! To pacientu jau ar nicinājuma vārdiem pataisīs par slimu! Un nesakiet, cienījamie ārsti, ka neviens no jums nav pabeidzis medicīnas izglītības iestādi Krievijā? Tagad mēs visi ļoti skaisti protam pārvērsties par hamelioniem- nomainīt ādu pēc izdevības! Riebjās! Un kas tad ir Hipokrāta zvērests? Tas kaut ko Jūsu darbā nozīmē, vai nenozīmē? Vai gadījumā tā nav tikai naudas saņemšana un cilvēku smadzeņu, , čakarēšana''? Apdomājieties, mīļie draugi, ja Jūs tā vēl var nosaukt. 3.gadījums. Neatliekamā medicīniskā palīdzība. (NMP) Nu, ja nebūtu tiešās saskares, neko neteiktu. Pacientei mājās paliek slikti. Aizbraucam uz NMP uzņemšanu pakonsultēties, ko lai dara? Vai pacients var būt mājās, vai jāved uz slimnīcu? Man saka viena ļoti apzinīga mediķe. Jā, vediet šurp, jo mazums kas var gadīties (trombs, insults utt.) Aizvedam pacientu uz uzņemšanu, piedodiet, visi stāv un, , bola'' acis! Māsiņa pie datora, , rij'' saldējumu un mēģina kaut ko bļuzņīt? Pacients nevar izkāpt o mašīnas. Pulkstenis rāda 23.30, visiem pie kājas. Es saku dēlam, skrien pēc ratiņiem... Ko jūs domājiet - acu boļīšana turpinās. Mēs kopā ielikām pacientu ratiņos, ievedām slimnīcā(labi, ka vismaz viena apzinīgā sanitāre durvis palīdzēja pieturēt). Kas tad tālāk? Kuriozi iz dzīves! Ienāca viens ārsts, konstatēja, ka tas nav viņa lauciņa darbs, aizdevās pēc terapeita. (atkal terapijas nodaļa) Ieradās terapeits A. Strods. Pulkstenis 23.45 Ārsts saka:, , Labdies!'', pats nesaprasdams, vai rīts vai vakars. Tālāk sekoja rupja tuvinieku izraidīšana no izolatora ar tekstu, , Ejiet ārā!'' Kaut ko runāja ar pacientu. Vēlāk saka māsiņai:, , Iedur viņai, , ketanov'' un, , diklofenāku''! (tās ir laikam vienīgās zāles slimnīcā, kuras visos gadījumos dur) Iedūra. (pēc tam pēpuse bija kādas divas nedēļas zila tikai no viena dūriena) Kamēr pacients atjēdzās es runājos ar ārstu. Neko īpaši paskaidrot nevarēja, un teica ar pavēles tekstu:, , Brauciet mājās.'' Tajā pašā laikā asinsspiediens netika izmērīts, temperatūra, kura mājās bija 39, 2 grādi, netika izmērīta. NU ITEN NEKAS! Kā atvedām ratiņos, tā arī ratiņos aizvedām! Acu bolīšana turpinājās. Ārsts tikai noteica, , Vediet pie ģimenes ārsta!'' Bet ģimenes ārste D.Kreicberga ir vēl, , tupāka'' nekā pats Strods! Pēc vizītes pie D.K. kļuva skaidrs, ka paciente uz sanatoriju varēs doties tikai tad, kad paliks par kropli, vai arī nokļūs, , koka kastē''. Nu un? Painjecējām Neirorubīnu, Diklofenāku un, , sūds un maza biška''! Tā arī viss sākas no jauna! Un cik tad ilgi tas turpināsies? Es nezinu, vai tikai mūsu dzimtai, , veicas'' ar Madonas slimnīcu? Nezinām... Esmu pārliecināts, ka ne tikai mums, , veicas''. Vienīgais gods un slava medicīnas māsai Baibai Safronovai! Cilvēks savā vietā, savā darbā, savā prestižā! Vienmēr atradīs vēnu, labu vārdu, un pacients izies no kabineta ar smaidu! Arī māsa Inese Cielēna ir tādā pašā statusā! Cepuri nost! Arī ārste neiroloģe Āzena ļoti jauka un laipna! Tik pat labus vārdus var teikt par radioloģijas nodaļas personālu. Vienīgais - otolaringologa māsiņu vajadzētu nevis atlaist no darba bet izsviest!!! Tāda rupja dāma vēl līdz šim netika nekur sastapta! Un nevajaga, cienījamie mediķi apvainoties! Mēs taču katrs godam padaram savu darbu un atspīdam savas Latvijas priekšā!
Комментарии (50)
Visi tik nomelno tos mediķus, bet ejiet paši un pastrādājiet viņu darbu...sabraucat ar savām kaprīzēm un untumiem un tad tik gribat lai lēkā jums apkārt un uz rokām nēsā...vajaga biežāk apciemot ģimenes ārstus un mazāk vainot citus savās slimībās...bet ir vēl viens risinājums, pašiem mācīties par ārstiem un tad jūs zināsiet cik pateicīgs ir šis mediķa darbs...un tad ārstēt savus piederīgos paši...riebjas lasīt to visu...diez vai rakstītājs arī ir tik pareizs savā profesijā...
lasiju šo trako rakstu un domāju uz kura varžacs ir šim rakstītājam uzkāpusi Madonas slimnīca.Esmu pati nez cik reizes griezusies pēc palīdzības uzņemšanas nodaļā un gulējusi gan terapijā gan citās nodaļās un un laikam ir laimējies un neesu ne kādu rupjību izjutusi ne no viena mediķa, laikam jau kāda esmu pati tā arī pret mani attiecās citi, man ir tikai tie viss labākie vārdi par šās slimnīcas personālu.Jā un tas teksts par mazākumtautību cilvēkiem, cik nopratu tie ir tie kas nerunā latviski, diez vai nu tā tīri ir kā aprakstija, bet tā kā pati esmu tā kas dzimusi un augusi Latvijā es domāju ka mana tauta ir jāciena un būtu vēlams lai šeit dzīvojošie iemācītos šās valsts valodu.Te daudzi ir jau gandrīz pus mūžu nodzīvojuši bet nav vēlējušies pat vārdu izrunāt latviski, tā ir necieņa pret latviešiem, bet redzies slimnīcā esot nu gan grib lai danco apkārt, un kāpēc kādai māsiņai būtu mēle jālauza uzpūtīgu cilvēku dēļ.Latvijā jārunā latviski, tā pat kā to dara citās valstīs, kāda valoda tādā arī runā un neuzbrūc citiem.Man ir gan jāpasaka paldies visiem mediķiem ka jūs esat tik atsaucīgi un iecietīgi pret mums kaprīzajiem slimniekiem.Paldies jums.Lai jums veicās izturēt visus uzbrukumus kas vēl ir noteikti gaidāmi jūsu darba laikā.Visu lsbu.
Neiet runa par kaprīzēm, kā minēts, bet gan par attieksmi. Tie, kas rakstījuši komentārus šim rakstam, izlasiet raksta saturu. Tie, kas šo rakstu izveidoja, laikam arī neprot rakstīt latviski, bet nez kāpēc uzrakstīja gan Valsts valodā. Un netika viss nomelnoti visi mediķi, arī par izciliem darbiniekiem tika teikts! Un vēl... Ir jau gan tādi ģimenes ārsti, kuriem jāsaka priekšā, kādu recepti rakstīt. Nez kā tie dabūjuši sertifikātus? Necenšos ne aizstāvēt, ne nosodīt, bet ja ārsts izvēlējies šādu profesiju, un mēs ejam pie viņa un uzticam savu veselību, tad ārstam nav ne mazāko tiesību pateikt kaut vienu aizvainojošu vārdu, lai arī kāds tas pacients nebūtu! Mūsu ģimene gan noteikti nav tā kaprīzā, kā Jūs nosaucāt augstāk minēto ģimeni!!! Noteikti, reāls secinājums pret reālu gadījumu, nevis fantāzijas. Cilvēki tāpat vien nerakstīs un daudzi noteikti vēl arī klusē!
Nu tad vajaga arī konkrēti iet un acīs pateikt, nevis ķengāt te ārstus pa internetu, tam ir domāts slimnīcas galvenais ārsts kurš vienmēr uzklausa slimnieku sūdzības...Un tad lai savus reālos secinājumus un reālos gadijumus arī izklāsta augstāk stāvošiem .Tad jau jāuzdod jautājums vai vispār viss vēl tā ir noticis, ja nevar acīs to pateikt.
Vi dumajete, cto etot celovek, kotorij pisal etu zhalobu prosto tak ejo napisal? Znachit eto pravda. A tolka zalovatsja vracham net! Tak samo, vrachi vsegda budut pravi... Mozet etot chelovek zhalovalsja, no ego ne kto ne slushal... Ne nado zascistjatj!
Esmu savā praksē pārliecinājusies, ka mediķus par cilvēkiem lielais vairums neuzskata! Tomēr, arī mediķi mēdz slimot, arī mediķiem ir bērni, kuri rada galvassāpes, arī mediķiem ir piederīgie, par kuriem jārūpējas, arī mediķus skar inflācija valstī, utt, utjpr, un galu galā- arī mediķim var kādreiz būt slikta oma, jo, varbūt viņu ir nomākušas sadzīviskas rūpes, vai vienkārši no pārslodzes ir nenormāls nogurums!, vai kāds jau dienas laikā pamanījies izgāzt žulti pār viņa galvu. Bet, kuru gan tas interesē! Pieņemts uzskatīt, ka mediķiem, kā tādam antiņam jāstaigā ar smaidu uz lūpām un pacietīgi jāpacieš savas tiesības zinošie, rupjie un bezkaunīgie. Un joprojām darbojas padomjlaiku ideoloģija, ka par pacientu veselību ir atbildīgi mediķi! Nekā, mIļie! Atbildību dalīsim uz pusēm! Visu cieņu pacientiem, kuri tādi nav!
Augstākminētais raksts atgādina pasūtījuma savārstījumukādas personas izcelšanai vai kādas personas nomelnošanai. Raksta autoram būtu jāgriežas pie slimnīcas vadības un trejpusējā kārtībā jārisina konflikts, nevis aizmuguriski jāuzbrūk, kas ir ļoti nekorekta rīcība. pēc raksta satura spriežot - pacientes dzīvība nav bijusi apdraudēta, ja būtu bijuši kādi sarežģījumi, tad viņa būtu stacionēta. Bez tam pacienti arvien biežāk griežas slimnīcu uzņemšanas nodaļās, lai saņemtu palīdzību arī gadījumos, kas ir tiešā ģimenes ārsta kompetencē, arī šis gadījums ir tieši tāds.
Pilnīgi nepiekrītu komentāriem, esmu viena no tām personām, kas redzēja šo situāciju... kādā statusā neatklāšu..:) Spriežot pēc komentāriem.., komentē mediķi, redz kā nepatīk, kad runa iet par jūsu/mūsu bezatbildību. Ir tādi ārsti, māsas un medpersonāls, kas tiešām no visas sirds attiecas pet savu darbu, bet diemžēl, kā saka, "v semje ne bez uroda"... Par mazākumtautību cilvēkiem, arī esmu klātienē dzirdējusi, tā kā mīļie "draugi" nevajag liekuļot! Runa neiet par visiem, bet ir, ir...Un piemēram, pārdevējs veikalā Jums var aizrādīt..., kāda būs Jūsu reakcija???? momentā sejas "pārgrieztas" un vilnis negtīva uz pārdevēja galvas. Mēs dārgie, esam visi KLIENTI un attieksmei ir jābūt pozitīvai, vai es kliba, stulba un slima, vai kaprīza, veca vai...vēl nezin kas. Esam ES nevis Padomju laikā.. Tiesa gan, ka nauda dara brīnumus..:) tad ir veinalga, kas ir mūsu priekšā!!! Un ģimenes ārsti, sevišķi tie, kas zin ka nespēj izspriest par pacienta veselības stāvokli, labāk būtu mainījuši darbības virzienu, jo dzīve ir viena un ļoti dārga!!!
lasot šo rakstu nāk prātā krievu laiki kad visi klusēja un bija ar visu apmierināti, bet tagad kad nu atļauts bļaut uz katra stūra, nu visi tik gudri palikuši un nu tik uz priekšu ar savu neapmierinātību.Vai raksta autors savā darbā arī ir tik pedantisks un nekad nav bijis ar kaut ko neapmierināts?Vai viņš visu dienu visiem smaida un laipni runā?Pirms kādu nosodīt vajaga simts reizes paskatīties uz sevi no malas.Paceļu cepuri medicīnas darbinieku priekšā, jo ne katrs var šo darbu uzņemties un es domāju ja arī ir kādas kļūdas viņu darbā, tad simts reizes vairāk ir viņu labais padarītais darbs.
Ko jūs uztraucaties, lai tak cilvēki te raksta ko grib, tagad tak datoru laikmets, katrs mēs esam ar saviem trūkumiem.
Bet vai tad līdz tādam līmenim ir jānonāk, lai ķengātu pa internetu? Paši graujiet savu reputāciju!
Lai tad tie apbižotie slimnieki ir korekti un neķengā pa to internetu, bet lai iet pie vadības.
Bez konkrētiem pierādijumiem nav faktu, tikai tukša runāšana, pirms ko rakstīt vajaga pierādīt.
Tad jau visiem šajā portālā viss ir jāpierāda...:)))) oi cik gudri, ka jāsmejās..
Neliela konsultācija pie jurista, un šī raksta autors visām konkrēti vārdos minētajām personām maksā bargu kompensāciju par publisku, ar konkrētiem pierādījumiem nepamatotu apvainošanu!!!
tas būtu labais.Tā arī vajadzētu izdarīt, lai nākošreiz zina ko raksta un ko apvaino.Ir jau pat zināms par kuru slimnieci iet runa.
Tajā vakarā pati strādāju. To, ka ārsts pasaka labdien, vēl nenozīmē ka ārsts nezina vai rīrs vai vakars, jo tai vakarā mēs daudz strādājām un ārsts varēja nepamanīt, ka ir tik daudz pulkstenis. Par tiem ratiņiem es uzskatu ja pacientei līdzi ir piederīgie, kas spējīgi paši iestumt uz ratiņīem, kāpēc mums jāskrien uz mašīnu un jāpalīdz, cita lieta ja ienāk un pasaka, ka mašīnā ir kāds traumas vai nelaimes gadījuma pacients. Ratiņi tiek piedāvāti visiem, kas pasaka ka grūtības ienākt, un paciente no uzņemšanas aizgāja kājām. To, ka ārsts vēlējās runāt ar pacienti aci pret aci, bet nevis ar piederīgo starpniecību, jo tas arī ir loģiski, jo piederīgie uzstāja, ka paciente jāatstāj stacionārā, ko ārsts arī piedāvāja, bet pati paciente atteicās. To, ka pacientei tika mērīta gan temperatūra un spiediens var apstiprināt pat ārsts un pastāv arī ārsta apraksts, kas tiek aizūtīts uz ambulatoro kartiņu un tur stav piefiksēts šis ambulatorais apmeklējums. Ja bija tādas pretenzijas, tad bija jāraksta rakstiska sūdzība, sauktu kopā sūdzības rakstītāju ar tās dienas darbiniekiem un izskatītu šo nekrietno apmelošanu. Vai tikai rakstītājam nav personisks naids uz šo slimnīcu?
Esmu ārstējusies Madonas slimnīcā! Visām māsiņām un ārstiem varu teikt tikai to labāko!!! Laipns un jauks personāls...!!!
Ja cilvēks patiešām grib kaut ko atrisināt vai sakārtot, viņš konstruktīvi informē konkrētās iestādes administrāciju (vai Veselības inspekciju). Ja grib ar savu "intelektu" nospīdēt, tad šādi pievemj interneta telpu.
Nez kādēļ pret dažiem vienmēr apkārtējie izturas slikti? Varbūt spogulī vajag paskatīties (un ne tikai savu izskatu novērtēt)?
Es no jurista puses šo visu lietu apskatos un secinu, ka neviens tāpat neko nevar izdarīt: Ne pacients slimnīcai, ne slimnīca pacientam. Kāpēc? Ir nācies sastapties. Kā tad pacients tagad var pierādīt, ka viņam tika mērīta temperatūra un asinsspiediens? Nekā, jo pacients un ārsts bija divatā. Tuvinieki, cik saprotu, tika aicināti iziet. Starp citu jānoskaidro, vai ambulatorā kartīte tika aizpildīta pacienta un tuvinieku klātbūtnē... Tas ir ļoti svarīgi, jo bez tuvinieku un pacienta klātbūtnes kartītē var ierakstīt visu ko. Visādā ziņā- saprotu gan mediķus, gan pacientu. Bet tomēr-mediķi taču ir zinošāki. Turpmāk iesaku, tuviniekiem, pacientus neatstāt vienus ar medpersonālu, protams ņemot vērā veselības stāvokli un situāciju...