CSDD - Tehniskā apskate
Rīgā veicu tehnisko apskati. Didzis Jakubovs benzīniekam spiež gāzi ar apgriezieniem RPM 4.5 teju 2 min, kur neviens normāls cilvēks nebrauc ar šādiem apgriezieniem, un pēc gāzēšanas noķer un pieraksta augstāko CO % vertību... Ielika 2, pierakstot, ka atgāzu mērījumi ap 10 reižu pārsniedz atļauto vērtību... Pārbaudes laikā es jautāju:'' Ko jūs darat, ar tādiem apgriezieniem tā nebrauc un tik ilgi nav jātur?'', atbilde bija, ''protokols tāds''. Vēlāk arī bremzes tika pārbaudītas 3 reizes, cenšoties noraut lielāku starpību starp labo un kreiso pusi. Katru kaktu pārbaudīja... Tāpat visu pārbaudes laiku augstprātīgi klusēja un ne vārda neteica. Dokumentu atmeta, paskaidrojumus nedeva. Nezinu, vai Jakubovs tiešām tik labs speciālists, ka rūpējas par mašīnas ekoloģiskumu un drošību uz ceļa, var jau būt. Pie atgāzu mērījumiem, uzreiz iesaku konkrēti apskatīties CO vērtības mērītājā, pirms uzsākta mērīšana, varbūt tur uzreiz rāda vērtību 3 un vairāk, filtri nav iztīrīti vai kā citādi. Tāpat ar mašīnas motoru darbināt visu laiku, kamēr gaidat savu kārtu un nenoslāpēt. Tāpat ieteiktu tomēr uz telefona mēģināt dokumentēt šīs tehniskās apskates, jo, ja tiešām tik konkrēti tiek meklētas kļūdas, kur to nav, tad var uzreiz pierādīt un prasīt mērījumus veikt citā rindā par to pašu samaksu, tajā pašā dienā. Pēc pāris nedēļām aizbraucām uz servisu, tur veica mērījumus, vispār 0,02 rādīja, ne vairāk, atgriezāmies TAJĀ PAŠĀ tehniskās apskates rindā, pie TĀ PAŠA APARĀTA, cits cilvēks veica pārbaudi, spiežot uz RPM 2-2.5, vērtības pēkšņi nokrita no Jakubuva noteiktajām 4 uz 0,10...Un viss normā
Комментарии (5)
Benzina masinai neparbauda izputu. Tikai dizelu masinam!
Pārbauda tagat. Es arī nevaru benzīnam iziet. Vecās mašīnas nebauda bet no 2001-2007 baudot
Rīgā labāk neiet TA, brauc uz Ogri vai Siguldu tur necenšas atrast to kā nav :)
Piekrītu. Rīgā piesienas par visu. Man aizmugurē vienam krēslam nebija drošības jostas fiksētājs, lieki piebilst ,ka biju izgājis iepriekš divas apskates ārpus Rīgas un šoreiz gadijās iet Rīgā. ielika divnieku un tehnisko neizgāju - par drošības jostas klipša neesamību nezināju ,jo nekad īsti nesanāk vest 4 cilvēkus kā arī neviens nebija ieminējies.
Tehniskā apskate Ogrē.
Mani neapmierina tehniskās apskates darbinieku augstprātīga attieksme pret klientiem.
Šī gada 19. oktobrī devos uz auto tehnisko apskati. Sākotnēji tika pārbaudītas atgāzes dīzeļa dzinējam. Atgāzu norma pārsniedza pieļauto(5,02). Tā kā biju divas dienas pavadījis servisā gatavojot auto tehniskajai apskatei, sazvanīju mehāniķi, ko darīt, ja pēc remonta atgāzes neatbilst pieļaujamam. Atbilde bija, ka remonta laikā tika noņemts auto izpūtējs un izpūtējā, ticams, tika atsisti sodrēji. Mehāniķis ieteica atgriezties servisā un izskalot izpūtēju. Sākotnēji CSDD apskates darbinieka Jura Voita attieksme bija saprotoša, norādot, ka jāsāk ar vienkāršāko...
Turpinājumā auto tehnisko pārbaudi veica apskates darbinieks Verners Mūrnieks. Kaut pirms apskates pārbaudīju vai deg viss apgaismojums, izrādījās, ka nedeg viens no aizmugurējiem gabarītiem. Apskates beigās pavaicāju- līdz cikiem apskate strādā, vai paspēšu uz atkārtotu apskati, jo pulkstenis rādīja tikai pus četrus pēcpusdienā un novērst trūkumus bija pietiekošs laiks. Apskates darbinieks Verners Mūrnieks atbildēja augstprātīgi: "Varat izpausties kā gribāt. Rīgā tehniskā apskate strādā arī sestdienās!"
Pēc trīsdesmit minūtēm atgriezos apskatē, lai atkārtoti pārbaudītu atgāzu atbilstību normai. Pēc atgāzu pārbaudestas tas pats darbinieks, kas atgāzes pārbaudīja pirmo reizi, neko nepaskaidrojis aizgāja uz blakus telpu. Atgriezās ar uzlīmi, ko ielīmēja logā. Vaicāju, vai atbilst atgāzes, vai nav jāstājas vēlreiz rindā, lai pārbaudītu gabarītu gaismas? Darbinieks augstprātīgi atbildēja: "Ja gribat, varat stāties rindā vēlreiz".
Pret tehnisko apskati izturos apzinīgi. Katru gadu, ne tikai uz apskati vien, bet regulāri sekoju līdzi auto tehniskajam stāvoklim. Apzinos, ka auto tehniskais stāvoklis ir svarīgs ne tikai personīgai drošībai, bet arī pārējiem satiksmes dalībniekiem. Apskati izgāju,tomēr- tehniskās apskates darbinieku augstprātība atstāj lielu rūgtuma sajūtu.
Rodas sajūta, ka CSDD "kantoris", kas, manuprāt, ir tendēts tikai uz peļņu, klientus uzskata par idiotiem. Varbūt CSDD tomēr kaut kas nav kārtībā pašu organizācijā ar darbinieku atlasi? Jo līdzīgas sūdzūbas par darbinieku augstprātīgo attieksi regulāri dzirdu no paziņām un līdzcilvēkiem.
Jānis Ivars Padedzis Ogrē.