CSDD - KRĀPŠANAS
Dārgie kolēģi, draugi un cilvēki kam rūp mūsu Valsts nākotne pastāstīšu jums patiesību par to kā viena valsts iestāde jau gadiem izpilda pasūtījumu iekasēt arvien vairāk un vairāk naudas no mūsu valsts iedzīvotājiem. Sniegšu Jums informāciju par to kā virzās CSDD izperinātā ideja pārņemt pilnīgā kontrolē nozari pār autovadītāju apmācību savās rokās pielietojot dažādas viltības un nesmukus paņēmienus, tajā skaitā vienkārši muļķojot un apmānot klientus.
Īpaši alkatīgi un izdomas bagāti ir Rīgā sēdošie darboņi kas esot valsts amatpersonas statusā oficiāli pelna sākot no 2,5 tūkstošiem eiro mēnesī. Šo informāciju var atrast Vid publiskajā datubāzē par valsts amatpersonām. Tā lūk glaunos birojos Eizenšteina ielā tikko uzbūvētajos birojos sēdošie katru dienu nodarbojas ar jaunu ideju izperināšanu kā varētu paņemt vēl vairāk no visiem kas spiestā kārtā tuvojas viņu iestādei.
Atļaujiet atgādināt ka CSDD monopolists un ir valsts akciju sabiedrība kas itkā rūpējoties par mūsu visu drošību, bet kā ir patiesībā? Patiesībā ar drošību tur ir pavisam maz sakara, toties šī iestāde ļoti labi māk papildināt valsts un savu budžetu. Jums nav nekādu iespēju apiet CSDD un izvēlēties citu pakalpojuma sniedzēju. Jebkurā jomā kur ir iesaistīti ceļi jums nāksies sastapties ar csdd monopolu tā izvirzītajiem noteikumiem un cenām, ja kaut kas nepatīk jūs varat tikai pamest Latviju un braukt uz citu valsti. Tāda ir kārtība.
Netīrās dejas
Lai palielinātu savu jau tā lielo ietekmi, CSDD katru otro gadu izstrādā (lasi izperina) jaunus grozījumus (lasi plānu) kas uzlabošot satiksmes drošību (lasi peļņu). Šie grozījumi tiek sastādīti klusībā un slepenībā, tā lai personas kur intereses tās skar (autoskolas,kursanti,instruktori) to uzzinātu pēdējā brīdī jau pēc grozījumu spēkā stāšanās. Lai gan CSDD vienmēr apgalvo ka grozījumu izstrādē ir piedalījušies autoskolu pārstāvji, tā gluži nav patiesība jo lielākā daļa autoskolu pārstāvju pat neko nav dzirdējuši par kārtējiem grozījumiem kas ar regularitāti reizi 2 gados kā cunami vilnis nogāžas pār to galvām. Rodas jautājums kāpēc katru otro gadu vajadzīgi šādi globāli grozījumi kuru ieviešanas iegansti ir ar baltiem diegiem šūti un pat cilvēkam no malas ir diezgan viegli redzams ka šādi grozījumi arvien vairāk un vairāk lobē tikai atsevišķu dažu lielo autoskolu intereses. Vai kādam ir ienācis prātā papētīt kādas ir šo lielo autoskolu īpašnieku un CSDD kvalifikācijas daļas augšgalā sēdošo amatpersonu iepriekšējās attiecības. Vai zinājāt ka šie cilvēki ir viena gadagājuma, vai zinājāt ka viņi ir labi pazīstami no jaunības laikiem, mācījušies vienās un tajās pašās skolās, bijušie klasesbiedri. Vai nesaskatāt šeit interešu konfliktu? CSDD protams teiks ka nekā tāda neesot un nevarot būt. CSDD vienu lietu pieprot ļoti labi un tas ir nekad,nekad neatzīt to ka viņiem nav bijusi taisnība.
Pus gadu pirms katru jauno grozījumu virzīšanas uz Ministru kabinetu mākslīgi tiek pazemināts eksāmenu nolikušo personu skaits, radot iespaidu ka kaut kas ir jāmaina.
Šajā laikā instruktoru kas strādājuši dažreiz pat desmit gadus sekmības procents pēkšņi nokrīt līdz pat 30%. Pēc kārtējo grozījumu apstiprināšanas sekmība pakāpeniski atjaunojas.
Tas notiek ļoti vienkārši, cilvēki tiek vienkārši izgāzti valsts eksāmenā ar visdažādākajiem ieganstiem. Šīs shēmas labā strādā arī jaunā eksāmenu vērtēšanas “kompetences” kārtība. Atgādināšu ka tagad inspektoram vairs nav vajadzības aizpildīt protokolu kurā ir jāatzīmē kāda konkrēta kļūda kāpēc kursants eksāmenu nav nolicis, tagad pietiek ar tekstu nav pārliecinoši, nav nokārtots.
Pat ja tas ir acīm redzams, viņi atbildēs vissamudžinātāko atbildi ar kuru nekas netiks pateikts, bet noliegs savu negodīgo rīcību. Tad lūk arī šobrīd virzītie grozījumi ir tik klaji vērsti uz to lai mazās autoskolas būtu spiestas slēgties un lielās uzgavilēt ka saistību nav iespējams neredzēt.
Pievienoju arī vēstuli kurā ir izskaidrota lietas būtība, kā ar jaunajiem grozījumiem CSDD kā viltīgs aģents mēģina izdarīt divus darbiņus vienlaicīgi: 1. Sagrābt autovadītāju nozari , nododot to sev vien zināmu iemeslu izvēlētām lielajām autoskolām, 2. Izpatikt VID lai instruktoru darbu apliktu ar PVN tādā veidā palīdzot tam izpildīt ienākumu plānu no nodokļiem. Kas attiecas uz abiem punktiem, tad tad tie ir klajā pretrunā ar valdības noteikto atbalstu mazajiem uzņēmējiem un otrais punkts ir pretrunā ar valsts satversmi un Eiropas cilvēktiesību normām. Iespējams ir scenārijs ka kāds aktīvists ar pietiekoši lielu neatlaidību panāks to ka šī norma tiks apstrīdēta Eiropas līmenī un valsts tajā zaudēs, jo padomājiet paši aizliegt vienam komersantam saņemt atalgojumu par savu darbu uz uzlikt par pienākumu šo atalgojumu saņemt citam komersantam likumīgi un taisnīgi nav un nevar būt.
CSDD pagājušā gada peļņa ir ap 1,5 Miljoniem eiro, bet izskatās ka apetīte rodas ēdot un ar to ir par maz. Tiek nemitīgi izdomāti jauni pakalpojumi ar attiecīgie cenrāžiem. Pakalpojumu cenas tiek nemitīgi paaugstinātas un to apmērs neadekvāti liels.
Piemērs ar vadītāju praktiskajiem eksāmeniem, kuru ilgums ir no 5 līdz 45 minūtēm.
Tātad maksimālais eksāmena ilgums ir tik pat ilgs cik viena braukšanas nodarbība pie instruktora, atšķirībā no eksāmena braukšana nodarbība nebeidzas pēc pirmās rupjās kļūdas bet ilgst līdz nodarbības beigām. Gan braukšanas eksāmenā CSDD gan braukšanas nodarbības laikā ir jānodrošina tie paši apstākļi. Transportlīdzeklis un Instruktors. Eksāmena gadījumā transportlīdzeklis un inspektors. Kāpēc CSDD eksāmens kas noteikti ir vieglāk izpildāms darbs no inspektora puses jo tiek atzīmētas tikai viņa kļūdas maksā tik daudz reizes vairāk kā braukšanas nodarbība kurā kursants ir jāapmāca. Atbilde ir MONOPOLS.
Lūk cenu salīdzinājums ņemot vērā autoskolu vidējo izcenojumu. Atgādinu ka vadīšanas eksāmeni CSDD ļoti bieži beidzas jau figūru laukumā nemaz neizbraucot uz ielas, tātad eksāmena laiks var būt arī 5 minūtes.
Cenu salīdzinājums par akadēmisko stundu autoskolās un CSDD
Kategorija
A
B
BE
C
CE
Autoskolās
~15
9 līdz 10
~12
~15
~17
CSDD
54,93
38,52
47,12
58,19
75,99
Lūk dažas vadlīnijas kas liecina par to cik maz šajā iestādē ir interese par drošību un cik daudz par peļņu.
Lai iegūtu tiesības braukt automašīnu 18 gadus vecam jaunietim vai jebkurai pilngadīgai personai citā vecumā ir obligāti jāmācās teorijas kurss 57 stundu apjomā ,jākārto teorijas eksāmens, jāmācās braukt pie instruktora un jākārto braukšanas eksāmens.
Pieaugušam cilvēkam 18, 30 vai 40 gadu vecumā ar B kategorijas tiesībām ja tas vēlas iegūt motocikla vadīšanas tiesības obligāti jāmācās autoskolā teorija 15 stundu apmērā, pēc tam obligāti jāmācās pie instruktora un jākārto teorijas un braukšanas eksāmens.
Pusaudzim ar 14 gadiem kas būtībā ir bērns un nenobriedusi personība ar visai vāju sapratni par to kas ir atbildība un ceļu satiksme lai brauktu pa ceļu kopā ar visiem citiem satiksmes dalībniekiem ieskaitot augstāk minētos un pievienojot smagsvara kravas auto un autobusus ar kuriem konfliktējot iznākums ir visai skaidrs vispār nav jāiziet nekāda apmācība lai arī bīstamības pakāpe un risks ka notiks negadījums ir neskaitāmas reizes lielāka.
Tātad lai 14 gādnieks iegūtu tiesības patstāvīgi pārvietoties pa ceļiem Teorijas apmācība nav obligāta, braukšanas apmācība pie instruktora nav obligāta, teorijas eksāmens 20 vienkāršoti jautājumi 30 vietā, braukšanas eksāmens TIKAI laukumā.
Šeit rodas jautājums kāpēc CSDD nesenā pagātnē ieviesa braukšanas eksāmenu mopēdu vadītājiem ja uz ielas viņu prasmes un spēja ievērot ceļu satiksmes noteikumus tā pat kā spēja adekvāti rīkoties tā arī netiek pārbaudīta. Vai CSDD izstrādājot nu jau iepriekšējos grozījumos transportlīdzekļu apmācības programmā bija tik ļoti pārliecināti par to ka pusaudzis 14 gadu vecumā bez jebkādas pieredzes ceļu satiksmē spēs braukt tik atbildīgāk un tik drošāk kā pieaugušais ar iespējams 10,20 vai vairāk gadu autovadītāja stāžu ka pusaudža prasmes nemaz nav jāpārbauda.
Atbilde ir patiesa bet sāpīga, CSDD labi apzinās to ka neviens jaunais pusaudzis nespētu nokārtot braukšanas eksāmenu ceļu satiksmē un CSDD nemaz nevēlas riskēt viņus izvest reālās ielās jo risks ka eksāmens beigsies ar avāriju vai traģēdiju ir pārāk liels. Toties lai gūtu papildus peļņu no jauna pakalpojuma un it kā uzlabojot mūsu visu drošību 14 gādniekiem ir simboliski jāpavizinās pa laukumu, kas protams maksā naudiņu. Un visi it kā ir ieguvēji. Šis ir tikai viens piemērs, bet tādu ir daudz.
Fakti, Korupcijas riski un lietas par ko netīk runāt
Vai jums neliekas dīvaini ka viena iestāde kontrolē visu? Vai zinājāt ka iekārtoties darbā CSDD var tikai ar pazīšanos,cik izsludinātus konkursus par darbinieku uzņemšanu Jūs esat dzirdējuši? Vai zinājāt ka CSDD inspektoriem ir pieejama informācija par to no kuras autoskolas un pie kura instruktora ir mācījies kursants? Vai zināt to ka CSDD inspektoriem maksā tik mazu algu ka to katastrofāli trūkst un uz valsts eksāmenu ir jāgaida rindā mēnesis? Vai zinājāt ka papildus tam CSDD mākslīgi veido vēl garāku rindu lai būtu iegansts apjomīgiem iepirkumiem.
Daži ar apmācību saistīti fakti par CSDD
1. Kontrolē instruktoru apmācību
2. Kontrolē autoskolas
3. Pieņem eksāmenus instruktoriem
4. Pieņem eksāmenus pasniedzējiem
5. Pieņem pašus eksāmenus topošajiem autovadītājiem
6. Pieņem darbā inspektorus kas vērtē eksāmenus bez konkursiem
7. Nosaka kad anulēt instruktora vai pasniedzēja apliecību
Vai zinājāt ka CSDD vadīšanas eksāmenos vairs neizsniedz protokolus, tā vietā aicina iepazīties ar to e-pakalpojumos. Tad lūk šajos e pakalpojumos nav pat iespējams noskaidrot kas tad vispār ir pieņēmis un vērtējis šo eksāmenu jo šī informācija tiek slēpta. Šī informācija tiek slēpta pretēji likumā noteiktajam ka personai ir tiesības zināt tās amatpersonas vārdu un uzvārdu kas pieņēmusi lēmumu . Attiecīgi nav iespējams arī šo lēmumu nedz pārsūdzēt nedz ziņot par CSDD darbinieku rupjībām ko tie atļaujās pielietot zinot savu neaizskaramību.
Sakāmā patiesībā ir visai daudz,šī ir tikai viena no tēmām par to ko kas patiesībā slēpjas aiz saīsinājuma CSDD. Ja būs laiks tad pastāstīšu vēl netīrākas lietiņas kas patiesībā notiek šajā uzņēmumā.
Комментарии (13)
Ir jau labi, ka kāds ik pa brīdim iesper skudru pūznim ar kāju, bet tas maz ko līdz. Arī šis uzrakstītais paliks, kā saucēja balss tuksnesī.
Piekrītu katram vārdam, viss notiekošais aprakstīts pareizi un precīzi
Tikai pakomentēšu par protokolu. Pati nesen noliku tiesības. Nu lūk- pēc exam inspektors teica, ka exam protokola kopiju var dabūt kabīnītē, kur fotografējās tiesībām. Tā arī bija, pie tam protokolā var redzēt inspektora vārdu, uzvārdu.
Parasti jau tomēr protokola saturs ir aktuāls tiem, kuri eksāmenu nav nokārtojuši, nevis tiem, kuri ir. Turklāt ne visiem cilvēkiem ir tik daudz brīvā laika, lai pēc stundu gara eksāmena vēl gaidītu, kamēr tiks izsniegta rakstveida protokola izdruka. Mūsdienu tehnoloģiju pasaulē, kad viss tiek elektronizēts, nevajadzētu būt problēmām arī elektroniskajā protokola versijā ieviest papildus sadaļu ar eksāmena pieņēmēja vārdu un uzvārdu; tā ir tikai nianse. Varbūt cilvēks nevēlas apstrīdēt eksāmena rezultātu, jo tas ir pamatots, bet grib izteikt sūdzību par kāda inspektora neprofesionālo uzvedību eksāmena laikā, bet, neatklājot eksāmena pieņēmēja identitāti, šādā veidā tiek būtiski samazināta iespēja to darīt.
Latvijā, CSDD, diemžēl profesionālo autovadītāju kvalifikāciju (tā saukto 95 kodu) vēl aizvien piešķir neleģitīmi, apejot gan ES direktīvās, gan nacionālajā likumdošanā noteikto šīs kvalifikācijas iegūšanas kārtību, ko satiksmes ministrija jau daudzus gadus, atpakaļ abildod uz manu iesniegumu arī atzinusi un solijusies novvērst taču...... Ja ir interese varu pameklēt saraksti un konkretizēt! Ja ir nopietna interese no mazo autoskolu puses varam sazināties, jo, manuprāt (un ne tikai) iestrādātās izmaiņas neatbilst satversmei un ES brīvas konkurences vadlīnijām, piemēram par noteikto apmācāmo skaitu mācību grupā u.t.t.
Kā var ar Jums sazināties?
[slēpt]@gmail.com
Eksāmenu man paveicās nokārtot ar pirmo reizi (bet tas bija vēl labajā laikā), bija ļoti patīkams onkulītis labākajos gados. Bet diemžēl CP uzlikto soda pārkāpumu, kura pārkāpšanai man bija patiešām PAMATOTS IEMESLS man nevis samazināja, bet uzlika papildus :D
Pilnīgi piekrītu,ka tik kaut kur nozagt naudu, jā tieši tā nozagt izmantojot un mainot likumus! :D
Lai iegulda savus 1.. ' milionus visezonas braukshanas trasei un tad nak gaisma ar lielajam parmainjam ' + latvijas celi un atlautais atrums ir smiekligs lai uzlabotu to ik pec 2 gadiem'
Ja naudu krapis KNAB" VID ' ,. tad CSDD ari ' kadas ir iespejas? sasoditu MONARHIJU ' demoktratisks blah blah blah un galu gala maksajam un ciesam mes ' .
ARTUSS KAIMINS VAJADZIGS IK KATRA SAJA IESTADE ' !!!!
Var redzēt, ka sūdzības autors ir tuvu stāvošs šai nozarei. Arī manā kā eksāmena licējas galvā raisījušās pārdomas, kādēļ CSDD braukšanas eksāmens iepretim braukšanas nodarbībai pie instruktora ir tik dārgs, ja inspektora praktiskā iesaiste eksāmena norisē lielākoties aprobežojas ar norādījumu došanu, kur braukt, sliktākajā gadījumā - bremžu pedāļa nospiešanu, savukārt samaksa par "transportlīdzekļa izmantošanu eksāmena laikā" ir vienāda gan tad, ja eksāmens beidzas jau figūru laukumā, gan tad, ja eksāmens noris 1 h. Protams, inspektoram ir jāseko līdzi tam, ko dara eksaminējamais, kā arī jābūt gana modram, lai laikus pamanītu un novērstu iespējamās avārijas situācijas, ja tādas rodas, tomēr diez vai bieži CSDD eksāmenu kārto galīgi neprašas, kuru vadīšanas prasme pieprasa no inspektora maksimālu koncentrēšanos, nevis ērtu atgāšanos auto sēdeklī. Diemžēl nerodas pārliecība, ka braukšanas eksāmena cena ir adekvāta sniegtajam "pakalpojumam". Protams, visiem patīk sēdēt jaunā auto un inspektoriem algas arī jāmaksā, bet vai eksāmena augstā cena nozīmē arī to, ka eksāmenu vērtē profesionāļi un pie tiesībām tiek tikai tie, kas patiešām brauc ļoti labi, neņemtos apgalvot.
Liepājā ar nav labāk,nevienam nedod parsvara tiesibas ar pirmo reizi. Pati liku tiko 5 x un ja godigi ir jau piegriezies, jo csdd inspektori gaz ieksa un nepamatoti bremze. Tas nav normāli! Bet sudzeties jau ar nevar, jo tiesibas jau nav noliktas vel. Nekada gadijuma neiesaku iet pie Aigara, jo vins viss lielakais no viniem visiem! Viens man saka, ka braucu loti labi, bet parejie dzied lidzi vienam pajolim. Eh...nav jau brinums, kapec Liepajnieki visi brauc uz Talsiem.
Kā, piem., Vācijā...Pārsvarā autoskolas ir privātas. Apgūstot praktisko braukšanu, braukšanas eksāmenu pieņem autoskolas vadītājs vai pats īpašnieks. Ja tas tiek ieskaitīts, tad vari doties uz attiecīgo zamtu saņemt tiesības. Nekāda monopola, katrs dara savu darbu. Tāda iestādījuma, kā mūsu csdd nemaz nav.