CSDD - Brīvā braukšana
Sūdzība nav pret kādu eksaminātoru, bet gan pret sistēmu kā tādu. Brīvā braukšana ir acīm redzams naudas izkrāpšanas un iegāšanas veids, turklāt negodīgs pret tiem, kas nedzīvo Rīgā.
Ja nu galīgi nesanāk cilvēku iegāzt un neko citu viņš nepārkāpj, tad pēdējais CSDD eksaminātoru trumpis ir ievest eksāmena licēju pilnīgā pakaļā un pateikt "Tagad paša spēkiem aizbrauciet atpakaļ uz CSDD", ar iemeslu - jāpārbauda vai esat spējīgs braukt patstāvīgi, bet pēc tam tikai gaida kā apjukušais students iekrīt uz pastulbām lietām, jo viņam vēl jāpaspēj izlasīt mazās Pilsētu un vietu virziena zīmes(kas Rīgā, dažās vietās ir novietotas vienkārši pastulbās vietās) un jāpakļaujas stresam, jo eksaminātoram vēl visu laiku jāpārmet, kāpēc nebrauca tur un tur.
Piedodiet, atvainojiet, bet kāda pie velna "spēja braukt patstāvīgi"? Kam pie velna ir domāta navigācija, kurš jaunais šoferis uzreiz zina visus Rīgas nostūrus un kaktus, it īpaši, ja tu Rīgā nedzīvo un nezini visu. Normāli šoferi nepazīstamās vietās izmanto navigāciju, ja vēl brauc pirmo reizi tur. Tos, kas tā nedara un pa dullo aizbrauc Rīgas centrā un cenšas bez TamTama vai kartes kaut kur nokļūt, bez jebkādas saprašanas par atrašanās vietu, sauc par stulbiem un potencionāliem avārijas izraisītājiem, bet CSDD redz tas liekas reāls gadījums un iemesls negodīgi iegāzt un uzvārīties ar naudu. Nez kas bija par vainu vecajam eksāmenu kārtošanas veidam?
Комментарии (16)
Nez kas notiktu ...ja štādu brīvo veidu ieviestu Anglijā bez navigācijas ... smieklīgi ...kautkāda aizvēstures laikmeta valsts ir tā LV !!!
Jaa kapeec jaabrauc patstavigi, ja ir tacu navigators, taadiem
vadiitaajiem vajadziigs arii personiigais soferis.Ja nemaaki braukt
brauc pa mezu ar navigatoru.
Harlad, nepārspīlē... nez kurš jaunais braucējs uzreiz zina visus ceļus, ja vēl jābrauc pa rīgu 2 x mēnesī. Nav runa par pieredzējušiem braucējiem. Ja vēl instruktori nemāca to "Brīvo braukšanu" un visu laiku pašiem ir teikts, kur jābrauc, bet pēkšņi pasaka, ko vot nerunās ar tevi un pašam no speciāli lielākās bedres visā Rīgā, jātiek atpakaļ uz CSDD. Grūtu ceļu un šķēršļu pārvarēšana ir braukšanas eksāmens, šitas - žīdisma augstākā pakāpe un iegāšana ar nereāliem apstākļiem, kas noderēs vienīgi tad, ja mēnessērdzīgs būsi aizbraucis uz kaut kādu Api un tad bez kartes vai da jebkā vajadzētu tikt atpakaļ.
Nav nekas pretī pret grūtiem eksāmeniem, galu galā labiem braucējiem jābūt uz ielas, bet šitas ir speciāli dēļ iegāšanas.
Vēl pasaki, ka tā nav...
Pirmo reizi lasu ko tik smieklīgu...esat bijuši kautvienu reizi ārpus Latvijas ? Harald, Tu vispār sajēdz ko nozīmē braukt ārpus LV - pa Eiropas bāņiem, pat ne bāņiem, bez navigācijas ...tas ir smieklīgi, tas nav iespējams ! Un kāpēc man, kurš demonstrē braukšanas prasmi, nevis taksista spējas, pēkšni jāorientējas kautkādā Rīgas nostūrī, kur atrodas Bauskas iela, Kas ko tādu spēj vispār izdomāt ? Braukt mācēt un zināt adreses ir 2 dažādas lietas !!! Zināšanai- Anglijā, pat jebkurā nostūrī, pat vietējie, kas trur dzīvo paaudzēm - brauc tikai un vienīgi ar navigāciju- citādi nav iespējams, Esat bijuši maz kādreiz tālāk par Rīgas Bauskas ielu ?
tiesa, kas tiesa. man brīvajā braukšanā bija jāaizbrauc līdz vietai, kuru vispār nezināju, ne aŗi kā uz turieni aizbraukt... muļķīgi, īpaši, ja vispār neviena cita kļūda nav pieļauta. vai tiešām visi rīgas nostūri no galvas vajadzētu pārzināt?
Nez kur visiem tāds topogrāfiskais debilisms, pat ārzemēs :) GPS masās sāka izplatīties tikai pirms 10 gadiem, pirms tam visi brauca un tāpat atrada, kur nokļūt bez visas navigācijas. Pats eksāmenu CSDD liku pirms 16 gadiem, tolaik navigācija pat sapņos nerādījās. Un viss notika. Kas ir ar jums?
heh, domāju, ka inspektors ātri vien pādomātu savu soli, kad no šofea vietas puses atskanētu doma par to, ka varētu pie šādiem nosacījumiem izmest krietnāku līkumu, un atvest no laukiem kartupeļus (pa ceļam uz CSDD)...
Horācij, vārds vietā. Man pirmais brauciens pie stūres bija no Rīgas uz Murjāņiem un atpakaļ, vedot no turienes kartupeļus instruktoram uz mājām :))
Anglijaa jau ieviesta brivaa braukshana no 2010.gada Oktobra. Ja kads students nobrauc no marshruta, tad eksamintors vinu "uzliek" atpakal, Neieskaitot to par kludu Saucas Idependent driving - video var paskatities Youtube
Anglijā ? Ha ha ha ... brīvā braukšana bez navigācijas ... tu maz saproti ko vispār runā ? Tālāk par savas mājas slieksni esi bijusi ? Tur kautkas tāds nav iespējams pat vismazākajā pilsētiņā ... Ha ha ha ...Londonā ...brīvā braukšana ... īpaši gudri teikts !!!
Un kas tur tāds, vienkārši instruktors pārbauda, kā cilvēks brauc ārpus treniņa maršruta. Nu neaizbrauksi uz Bauskas ielu pa īsāko maršrutu un kas? Virzienu no kurienes līdz tai vietai tiki taču aptuveni atceries :). Principā visa patstāvīgā braukšana ir māka apgriezties un braukt atpakaļ par to pašu maršrutu ievērojot zīmes. Kāda navigācija ļautiņi, lai gan pieļauju ja kāds arī piestiprinātu navigatoru atpakaļceļam neviens ar neko neteiktu. Varbūt tiesībās vajadzētu atzīmi, ka pilsonis var vadīt tikai auto ar automātisko kārbu vai navigācijas ierīci vai abiem kopā :). A kas sarežģīts orientēties Londonā, esmu braucu tur laikā kad navigātors bija tāls sapnis, ja zini rajonu brauc ārā līdz aplim un brauc no apļa nost uz attiecīgo rajonu. Londonā un vispār Rietumeiropā atšķirībā no Latvijas ir lieliska informatīvo zīmju sistēma, ja nebrauc ar fūri kur katrs lieks kilometrs maksā baigo $$$ navigācija pa lielam nav vajadzīga.
Piekrītu, ka tiem, kas nav braukuši pa Rīgu var būt grūtības pastāvīgi aizbraukt uz norādīto vietu. Tomēr šādā gadījumā ir vienkārši jāsaka, ka Rīgā slikti orientējies un nezini ceļu, tādēļ atsakies no šādas iespējas. Par to netiks doti soda punkti. Otrs variants, saki, ka aptuveni zini ceļu un vari mēģināt, bet nevari neko garantēt, jo Rīgā esi maz braucis. Šādā variantā vari izmest kādu līkumu pa tukšo (tur kur vieglāks maršruts) :) Vispār ir daudz nianses, ja gribi zināt visas, apskai www.autoskolasriga.lv tur ir pilns ar visādiem padomiem, t.sk. kā nolikt csdd eksāmenu.
Kad kārtoju eksāmenu ar bija tā ka jābrauc patstāvīgi, tobrīd nebija ta ka tagad. GPS ir katrā otrajā Golf II, bet visi kautka brauca un kārtoja. Bet ja jau galīgi cirvis esi kas tev liedz paņemt telefonu un uzmest maršrutu, vismaz aptuveni?
ps: ja neesi no Rīgas labak kārto savā pilsētā, kur tādas problēmas nebūs
Nezinu kur jūs dažus labus iedzina - kādos Rīgas nostūros, bet kad es liku eksāmenu pāris mēnešus atpakaļ, tā brīvā braukšana bija tāda, ka pašam bija jāseko līdzi zīmēm. Eksāmena vadītājs pateica:'' tagad brauksi tikai Bauskas virzienā, un pašai jāseko līdzi, lai neaizbrauktu garām vai neaizbrauktu nepareizi", pirms pašām eksāmena beigām pajautāja: " vai pratīšu pati aizbraukt līdz CSDD?!", protams, zināju ar visu uztraukumu kur atrodos un arī aizbraukt varēju patstāvīgi, ja jau tiešām nezini kur braukt, tad taču viņi pasaka priekšā - tikai galvenais ir nepieļaut kļūdas. Tāpēc tiešām nevajag pārspīlēt, jo es pati arī neesmu no Rīgas, un vispār ārpus centra ļoti slikti orientējos...
Ir taču iespēja pateikt, ka nevari pats aizbraukt līdz noteiktajam mērķim. Tās nav taksometru tiesības, kur jāzina visi maršruti!!! Man teiksim vispār nelika braukt nekur pašai. Bauskas virziens ir tas, kur viņi visbiežāk liek braukt, Tam virzienam ir lielās zīmes, kuras labi var redzēt. Un, ja mācās braukt Rīgā, tad instruktori noteikti pa šiem maršrutiem liek braukt mācību laikā.
Man gan patika, eksāmenā instruktors pateica, ka tagad jābrauc uz Bausku pēc zīmēm. Maziņš misēklis gan sanāca, jo zināju pa kuru ceļu parasti braucam uz Bausku un tāpēc sākumā gribēju nokļūt uz tā ceļa, bet zīmju nebija (jo patiesībā tas ceļš ko es domāju, bija krietni garāks un tāpēc to zīmju tur nebija), bet neapmulsu ieraudzīju ceļa zīmi ar norādi Bauska un viss notikās, no tā laika zinu vēl vienu veidu, kā izbraukt uz Bauskas ceļu. Eksāmenā neprasīs kaut kādu mazu mikrorajona ieliņu kuru neviens nezina, tad arī eksāmena rezultātus varētu viegli apstrīdēt. Bet prasa tādus maršrutus kurus var viegli pa zīmēm izbraukt, bet kas attiecas uz atgriešanos CSDD Bauskas ielā, tad nav jābūt nekādam Rīgas pazinējam, ir vienkārši jāatceras pa kuru ceļu brauci no CSDD un tad arī atradīsi atpakaļceļu. Turklāt, ja instruktori gribēs izgāzt eksāmenā, tad tas ir vieglāk par vieglu, jo neviens nav ideāls un pa 40 minūtēm kļūdas sataisīt ir elementāri, jautājums cik „piekasīgs” ir instruktors, kas pieņem eksāmenu.