Lattelecom - nestrādā internets
Interneta lietošana ir neatņemama mūsdienu dzīves sastāvdaļa. Taču man ir iespēja maksāt rēķinu par internetu, konstatēt, ka tas nedarbojas un „zagt” kaimiņu internetu. Kur es dzīvoju? Rīgas centrā.
Daudzus gadus lietoju Lattelekom DSL interneta pieslēgumu, bet tā kā izmantoju portatīvo datoru, tad lietoju WI-FI. Pirms dažiem gadiem, kad Lattelekom centrā ierīkoja optisko kabeli, arī es saņēmu piedāvājumu pāriet uz optisko interneta pieslēgumu. Kad manās mājās ieradās Lattelekom tehniskais darbinieks, viņš man teica, ka man ar savu portatīvo datoru un bezvadu internetu nekāda labuma nebūs. Visus optiskā interneta ātruma cienītājs šāds apgalvojums darītu skeptiskus. Arī mani, man tajā brīdī šis darbinieks likās nekompetents un es atteicos no iespējas ievilkt optisko internetu. Kaut gan tagad, kad man mājās ir optiskais internets, secinu, ka šim darbiniekam bija taisnība.
Pagājušā gada decembrī sākās problēmas ar interneta pieslēgumu. Internets pazuda, kad zvanīju uz 177 palīdzības dienestu man ieteica pārstartēt gan modemu, gan rūteri, vienreiz tas nostrādāja, citas reizes ne, man jau sākās regulāra komunikācija ar 177 palīdzības dienestu. Internets dzīvoja savu, neatkarīgu dzīvi, te bija, bet visbiežāk neatkarīgi no pārstartēšanas reižu skaita ne. Decembra beigās (starp Ziemassvētkiem un Jauno gadu) manās mājās ieradās Lattelekom tehniskais darbinieks, kurš paziņoja, ka Lattelekom neplāno uzturēt esošo tehnoloģiju un ieteica pāriet uz optisko internetu un kritizēja manu bezvadu rūteri, kas ir visa ļaunuma sakne. Lūk, Lattelekom ievilks optisko internetu un man būs jauns Lattelekom rūteris, tad man vairs problēmu nebūs. Noticēju. Veltīgi.
Telefoniski vienojos par laiku, kad varētu ierasties Lattelekom tehniskais darbinieks. Gaidīju. Darbinieks neieradās un zvanīja vēlāk. Beidzot š.g. 14. Janvārī ieradās Lattelekom tehniskie darbinieki, lai ievilktu optisko internetu. Pirmais, ko teica tehniskais darbinieks, ka manu bezvadu rūteri var atstāt un Lattekom rūteri es varu paturēt un nelietot. Tā kā iepriekšējais Lattelekom darbinieks man decembrī teica, ka visas problēmas rada mans rūteris, es lūdzu, lai uzliek Lattelekom rūteri. Darbinieki pieslēdza optisko internetu. Tajā brīdī viss strādāja, viņi devās savās gaitās, es uz darbu. Meita pārnākusi no skolas secināja, ka internets nestrādā, un lai noskaidrotu, kas uzdots un pieslēgtos e-klasei bija spiesta lietot kaimiņu bezvadu internetu.
Nākamajā dienā, kad es secināju, ka internets nestrādā zvanīju uz 177 tehniskās palīdzības dienestu. Tur sākās klasiskie ieteikumi – pārstartējiet rūteri, pielēdziet datoru pie modema. Tika secināts, ka internets līdz mana dzīvokļa modemam pienāk. Un tad tehniskās palīdzības dienesta cilvēks man ieteica pašai nest iepriekšējā dienā uzlikto rūteri labot uz Lattelekom klientu apkalpošanas centru. Vai tāda ir Lattelekom politika uzstādīt klientu mājās ierīci, kas nespēj strādāt pat 24 stundas? Kad atteicos to darīt, Lattelekom tehniskās palīdzības dienesta darbinieks lika man pārstartēt rūteri, nograujot uzstādījumus un diemžēl mēs viens otru nesapratām , arī man bija jādodas uz svarīgu tikšanos un telefona konsultāciju neturpināju.
Nākamā interesantā komunikācija bija 16. Janvārī ar tehniskā dienesta darbinieci. Kura uz manu komentāru, ka iepriekšējā reizē tika secināts, ka nestrādā Lattelekom rūteris, paziņoja. Ka tā taču ir Lattelekom dāvana. Tātad Lattelekom var dāvināt klientiem nestrādājošas ierīces?
18. janvārī ap 15.00 ieradās Lattelekom tehniskais darbinieks, pārstartēja rūteri, pārsprauda nepareizi saspraustos vadus, secinājām, ka internets strādā.
Diemžēl internets strādāja tikai līdz 23.35. Zvanīju uz Lattelekom tehniskās palīdzības dienestu. Lattelekom mainījis operatoru darba laiku un man nebija iespējas parunāt ar operatoru. Pārstartēju gan modemu, gan rūteri, bez rezultātiem. Internets pazudis.
Protams, es varētu meklēt tīkla vadu un savienot datoru ar modemu. Taču es vēlos lietot bezvadu internetu. Pasaulē strauji pieaug mobilo iekārtu skaits. Arī Lattelekom savā Ziemassvētku akcijā dāvināja planšetdatorus. Vai tas nozīmē, ka ja man būtu planšetdators, tas arī būtu ar tīkla vadu jāpievieno pie modema?
Jautājums – vai Lattelekom var man, Rīgas centra iedzīvotājai nodrošināt internetu ar bezvadu pieslēgumu, vai man jāmeklē cits pakalpojuma sniedzējs?
Kas mani vēl pārsteidza – neviens no Lattelekom darbiniekiem ar kuriem es komunicēju mēneša laikā, man neatvainojās par sagādātajām neērtībām.
Комментарии (4)
Tu jau sen esi atpalikusi no dzīves ar savu bezvadu internetu, progresīvā sabiedrība izmanto interneru caur mikročipu, kuru implantē galvā un tu visu redzi caur acīm. Un nevajag iesaistīt savu meitu tādos smagos kibernoziegumos kā interneta zagšana no kaimiņiem, savādāk problēma būs nevis, kas uzdots uz mājām, bet cik gadu sēdēt cietumā. Iespējams jūsu dzīvoklis jau tiek novērots.
Lattelecom neatbild par tavu iekšējo tīklu un galiekārtām, t.sk. wifi routeri. Tas, ka Lattelecom darbinieki tev vienu reizi nokonfigurēja tavu (!!!) wifi routeri, nebūt nenozīmē, ka viņiem tas turpmāk ir jāapkalpo. Ja neproti apieties ar savām iekārtām, piemēram, metot nost wifi routera uzstādījumus, spiežot reset pogu, tā ir tikai un vienīgi tava problēma.
Piekrītu Smīkņa... Lattelekom atbild tikai par to, lai interneta vads tiek ievilkts un strādā korekti līdz Tava dzīvokļa / mājas durvīm.
Tālākais jau ir zem Tavas sirdsapziņas, tehniskais atbalsta dienests var ieteikt vai dot pamācības, ko un kā darīt - Bet viņiem nav pašiem tas jādara.
Ja viņu iekārta ir defektīva/ uzkarst / nedarbojas korekti-tā ir viņiem jāmaina, jo Tu īrē viņu iekārtas.
Turpretī, ja rūteris ir jau nopirkts un ir Tavs personīgais, tad Tu par to atbildi un tā ir Tava atbildība.
Ja reklāmā 2013 gada nogalē bija teikts ka pa televīziju jāmaksā 6.30 eiro mēnesī un dekoderis bez maksas uz lietošanas laiku, tad pirmais rēķins atnācis ir 30 eiro apmērā.Arī līgumā nekas tāds nav minēts .Pa telefonu skaidro ka esot izmaiņas notikušas nolikumā . Jaunajiem klientiem esot jāveic avansa maksājums 30 eiro apmērā. Neesmu parakstījis nekādas izmaiņas nolikumā . Mēnesis jau pagājis pēc līguma slēgšanas .Vai tad reklāma bija domāta vienīgi klientu pievilināšanai un līgums vienpusējs tikai vai divpusējs ?...Ja pazvanīšu uz klientu centru un Lattelekom nemainīs mēneša maksu uz līgumā norunāto - esmu gatavs tūlīt pat zvanīt vai rakstīt uz Bez Tabu raidījumu vai vērsties pircēju aizsardzības birojā...Nu sviests kaut kāds. Ja ir noslēgts līgums un ir bijusi reklāma par 6.30 eiro mēnesī, tad turieties pie reklāmā un līgumā norādītās summas nevis šokējiet klientus .Nekad nebūtu slēdzis ar Lattelekom līgumu par Tv ja nebūtu šī pieņemamā ikmēneša maksa minēta reklāmā un bez jebkādas papildu maksas vai avansa iemaksas ...Mierā nelikšos - cīnīšos par savu un pārējo lattelekom klientu taisnību...