Rīgas Satiksme - Dubult-sūdzība (CSDD un Rīgas Satiksme)
Šodien es pieredzēju ko neiedomājamu. Tā rezultātā esmu spiests tagad rakstīt dubult-sūzību gan par CSDD, gan par Rīgas Satiksmes sniegto servisu šodien 12.01.2022.
Precizējums: Viss sūdzībā aprakstītais notika Rīgā.
Tātad īsumā:
- Piesakos B kategorijas automobīļu vadīšanas eksāmenam, kuram jānotiek 12. janvāri plkst. 08:00 no rīta.
- Saplānoju loģistiku (ar kuru transportu un kā tur nokļūt) lietojot Rīgas Satiksmes mājaslapu un tur norādītos maršrutu laikus.
- 1. tramvajs, kuram 6:55 būtu jābūt Mārklnes ielas pieturā, (kura ir precīzi pirmā pietura aiz Juglas galapunkta) jau 06:53 pamet šo pieturu.
- Rezultātā tā vietā, lai es plkst. 8:02 ierastos 10. tramvaja "Stērstu iela/CSDD" pieturā es tur ierodos nedaudz pēc 8:26.
- Iekšā CSDD ēkā mani neviens nelaiž. Visas durvis tur ir ciet. CSDD atvēršanas laiks, kas norādīts uz pašas ēkas pie ieejas ir 09:00.
- Eju un jautāju sargam (pie autostāvvietas) vai es esmu ko sajaucis, jo CSDD verās vaļā tikai 09:00. Sargs neko nezina, blisina acis un saka man, ka CSDD veras vaļā tikai 8:45. (Atcerieties, ka CSDD ir valsts iestāde un šāds sarga amats tiek apmaksāts ar nodokļu maksātāju naudu.)
- Gaidu pie ieejas, kur aprunājos ar vēl pāris gaidītājiem un man viena sieviete apgalvo, ka viņas vīrs ir ticis ielaists CSDD ēkā uz 8:00 eksāmenu precīzu laiku cikos man nepasakot. Jau iepriekš biju braucis uz vadīšanas eksāmenu plkst. 08:00, kur mana pieredze bija tāda, ka CSDD priekšdurvis atslēdza darbinieks kurš ieradās tikai ap 8:10 - 8:15 un vēl vismaz kādas 3-5 minūtes neviens nemaz netika laists iekšā CSDD ēkā. Tādad, secinu, ka valsts iestāde var norādīt eksāmena laiku uz 08:00 un tas, ka eksamens reāli sākās tikai ap 08:15 - 08:20 visiem ir pie di***. Bet, ja tu nokavē ielaišanas brīdi, nu tad sūdīgi tev, jo durvis pēctam tiek aizslēgtas un CSDD Rīgas KAC, kurš atrodas loģistiski grūti pieejamā vietā nav ņēmis vērā sev apkārtesošo publisko transportu laikus. (Piebilde laikam lieka, bet atgādināšu, ka bez tiesībām atkrīt iespēja izmantot savu auto, lai ierastos uz eksāmenu.) *
- Gaidu līdz pienāk apmēram plkst. 08:45 un mistiski bez jebkāda brīdinājuma vienkārši es un ārā stāvošie cilvēki uzzina, ka CSDD ir vaļā (automātiskās durvis), kad iznāk kāds cilvēks, kurš izskatās pēc civilā, ne darbienieks - tātad no 8:00 eksāmena.
- Nu labi, pieņemu, ka 08:00 esošo eksāmenu es esmu nokavējis, skatos CSDD mājas lapā ir parādījies brīvs laiks uz 12:00 arī šodienas (12.01) datumā. Tam uzreiz piesakos un elektroniski apmaksāju. Bez jebkādām problēmām starpcitu. **
- Paņemu biļeti otrajā stāvā, lai apjautātos par situāciju. (Tā kā vai es vēl varu kārtot 8:00 esošo eksāmenu vai tagad jāgaida līdz 12:00 un vai varu dabūt atpakaļ savu naudu tāpēc, ka 1. tramvaja vadītājs baigi no paša rīta gribēja "uzgāzēt").
- Pieņēmēja kādas 5 minūtes nebija, tad ieradās un ļoti apmulsa, ka man vispār ir izdevies pieteikties uz "otru" eksāmenu tajā pašā dienā 12:00. Kādas 3 minūtes viņa CSDD ēkā meklēja kam par to pajautāt un beigās pateica, ka jā - tā kā tas man ir 'pirmais' eksāmens dienā tad lai es līdz 12:00 arī gaidu un ierodos kādas 15 minūtes ātrāk un paņemu jaunu nummuriņu. ***
* - Vēl viena piebilde, pirms kāda laika sanāca ierasties kādas 50 minūtes uz eksāmenu laiku pārāk ātri un tajā dienā es redzēju kā tur esošā darbiniece (kas otrajā stāvā pieņem CSDD biļetes) zvanīja un jautāja cilvēkiem, kuri jau 15 minūtes kavēja CSDD B kategorijas braukšanas eksāmenu vai viņi tomēr būs. Būtu bijis jau baigi labi šorīt saņemt zvanu no CSDD, bet tas laikam tikai VIP klientiem valsts iestādē, kur visi dzīvnieki ir vienādi, tikai dažas ir vienādākas.
** - 12:00 esošais eksāmens man reāli sākās ap plkst. 11:57 (tad es tiku pieņemts) un jau kādos 12:28 tas bija ne tikai beidzies, bet arī eksaminatore pat kādas vismaz 5 minūtes jau visas braukšanas 'kļūdas' bija izskaidrojusi. Tā kā iemesls "nokavēšana" kāpēc arī plkst. 8:30 eksāmens man nevarēja sākties ir tāds samērā pašķidrs. Jo tā kā dienas vidū arī ar 30 minūtēm pietika laika ne tikai izbraukt, bet arī pēc tam kādas 5 minūtes mašīnā pasēdēt un 'aprunāties'.
*** - Šo būtu labāk aprakstīt kā daļu no citas sūdzības konkrētāk tikai par CSDD, ko arī darīšu, bet CSDD diezgan aizdomīgi priekš valsts uzņēmuma dara šīs lietas. Jo parasti, cik vismaz es esmu redzējis vienā eksāmenu "vilnī" (laikā) parasti tiek pieņemti kādi nu apmēram 9-15 cilvēki. 12:00 tā kā ir dienas vidus un uz šo eksāmenu es 'ierados' kādos 11:50 kur pirms manis gaidīja tikai 2 cilvēki un pēc manis ieradās vēl tikai viens cilvēks (vismaz tik cik es gandrīz 10 minūtes gaidot redzēju). Tātad izņemot, ja vai nu lielais vairums ieradās pēc 12:00 (kas patiesībā ir reāli, jo 12:02 CSDD pieturā vajadzetu pienākt 10. tramvajam) vai arī janvāra mēnesī liela daļa CSDD darbinieku ir atvaļinājumā, tad vispār visiem ap mani esošiem cilvēkiem ir diezgan interesanta laika izpratne, ka uz 12:00 eksāmenu patiesībā ir jāierodās plkst. 11:30 utml.
Tātad "mīļais" CSDD:
- Lūgums VAI NU sākt darbu 8:00 un vienlaicīgi atvērties priekš visiem Rīgas iedzīvotājiem nevis tikai selektīvām personam VAI NU nelikt eksāmenu laikus uz plkst 8:00 un 8:15, ja reāli nav iespējams nodrošināt konstantu kvalitāti visiem VAI NU labāk ņemt vērā sev apkārt esošus publiko transportu maršrutus un laikus un, piemēram, rīta stundā ārā novietot vienu CSDD darbinieku, kurš varētu paziņot un regulēt šīs lietas, ja rīta stundā nav reāli uzzvanīt cilvēkam kurš kavē.
Savukārt kas attiecās uz Rīgas Satiksmi:
- Lūgums ievērot pašiem savus maršrutus vai pretējā gadījumā, ja tos nav iespējams ievērot, tad nemaz neizlikt un it īpaši ne savā mājas lapā. Pretējā gadījumā, ja transportam, kuram būtu jāierodās pieturā uz 06:55 jau 06:53 to pamet vismaz godīgi savā mājas lapā izziņot, ka valstī ar publisko transportu šobrīd ir anarhijas stāvoklis.
Kopā abām valsts iestādēm šis godīgi nopelnītais insults maksāja tikai 33.63 EUR, par kuru, ja nu vismaz viens cilvēks no šīm iestādēm lasot sajūt kauna vai vainas apziņu, tad varat to man kompensēt sūtot uz kontu: LV02HABA0551037467880
Pielikumā 3 attēli. Pirmais par to, ka ir iespējams pietiekties uz eksāmenu kamēr CSDD telpas ir ciet. Pārējie divi, kas parāda Rīgas Satiksmes maršrutu plānotāju, kuru izskatās, ka vairs bez skepticisma piegaršas lietot nebūs iespējams.
- Fantāzija par godīgu valsti
Комментарии (4)
Pa garu sarakstīts un šķiet, ka problēmas vajā uz katra stūra. Ja nemaldos, tad pieturās ir rakstīts, ka transporta pienākšanas laiks var nedaudz atšķirties.
Kad man ir kkas nopietns plānots, es braucu ar vienu transportu iepriekš, jo dzīvē visādi gadās. Tā ir mana stratēģija, bet nebūs žēl, ja nošpikosi ideju.
Nezinu vai pa garu, vai citiem vienkārši ir slika lasītprasme, jeb arī manējā ir virs vidējās... nezinu.
Jā, pieturās ir rakstīts, ka pienākšanas laikas var nedaudz atšķirties.
Kas arī ir pilnīgi loģiski, it īpaši, šī paša - 1. tramvaja maršruta vidus daļās, kā pie VEF kultūras pils, VEF tilta un pie Centrāltirgus. Jo tur ir vairākas lielas ielas ar luksaforiem, kur reizēm ir zaļā gaisma un sanāk izbraukt 30 sekundēs, bet reizēm jāgaida 2-3 minūtes.
Bet vienu pieturu no paša galapunkta. Google maps, 1. tramvajs Juglas galapunkts. Starp galapunktu un mārkalnes ielas pieturu ar sliežu ceļu krustojās precīzi tikai 2 ielas. (Ja neskaita to, kas ir pie paša galapunktu, kur burtiski tramvajs pametot pieturu uzsāk braukšanu). Un tikai 1 no viņām ir luksafors, kurš pietam regulē gājējus nevis auto un ir ļoti īss, 20 sekundes, ja nemaldos.
Man zinot šīs pieturas tik labi tas uzdzen vēl lielākas dusmas. Esmu bijis iekšā tramvajā, kurš precīzi minūtes laikā no galapunkta ierodas mārkalnes ielā. Tad kāda jēga tramvaja vadītājam bija izbraukt kādas 3-4 minūtes ātrāk?
"Es braucu ar vienu transportu iepriekš, jo dzīvē visādi gadās. Tā ir mana stratēģija, bet nebūs žēl, ja nošpikosi ideju." - Normāli tas ir labs ieteikums, tikai nedaudz savādāk, ja tu nāc no naktsmaiņas. Bija tāds prieks, ka viss tik ideāli bija saplānots... bija jau arī. Tikai tramvaja vadītājam bija kautkur jāskrien.
"- 1. tramvajs, kuram 6:55 būtu jābūt Mārklnes ielas pieturā, (kura ir precīzi pirmā pietura aiz Juglas galapunkta) jau 06:53 pamet šo pieturu"
Pēc šī teksta nemaz tālāk nelasiju. Ja tramvajs kuram būtu jābūt 6,55 bija 6,53 un tu to nokavēji , tātad 6,53 vēl nemaz nebiji pieturā, bet kautkur no tālienes redzēji kā tas aizbrauc. Braukt uz tādu svarīgu notikumu un ierodies pieturā 6,53 vai vēlak? Kapēc tālāk nelasiju? Jo gan jau ka tālāk seko teksts - šoferis uz mani ne tā paskatijās, tramvajā bija auksti, galamerķi tas ieradās 2 mi vēlāk utt
Ja ārā nav sniegputenis vai mēneša lietus norma nolījusi 1-2 dienās vai ārkārtīgi stiprs vējš un negaiss, tad:
Tramvajs, kuram pieturā būtu jābūt 6:55, pieturā būtu jābūt 6:55.
Lidmašīnai, kura paceļās 8:52 un iekāpšana notiek no 8:02 līdz 8:42, paceļās 8:52 un iekāpšana notiek no 8:02 līdz 8:42. Nevis savādākos laikos. Vai lidmašīnas var aizkavēties - jā. Vai lidmašīnas var pacelties ātrāk - notiekti nē.
Ārsts kuram operācija jāveic no ~8:00 lidz nenoteiktam laikam, to arī sāk ~8:00, nevis 8:05 viņš pamet iestādi, jo pacients kavējās.
"Pēc šī teksta nemaz tālāk nelasiju." - Baigā problēma loģikā, ka 3 minūšu komentāru var uzrakstīt, bet 10 minūšu sūdzību nevar izlasīt. Ja jau laiks ir tik svarīgs, tad varbūt to nevajag pavadīt sūdzības.lv. Varbūt problēmas ar lasītprasmes ātrumu...
"Tātad 6,53 vēl nemaz nebiji pieturā" - Jā, es biju uz celiņa, kas iznāk no mājas stūra, un no kura ideāli var redzēt pieturu, ja vajag, jautā, atsūtīšu konkrēto vietu google maps, pats varēsi aizbraukt pārliecināties, ka tas ir 40 sekunžu gājiena attālumā līdz pašai pieturai. Vismaz iepriekšējos 15 gadus man ar 15 sekunžu skrējienu vai 40 sekunžu gājienu ir pieticies, lai sasniegtu pieturu.
"Braukt uz tādu svarīgu notikumu" - es gan eksāmenu, kuru, pirmāmkārtām, var likt gandrīz katru dienu (it īpaši, ja zini kuros laikos visbiežāk mājaslapu atjaunina un cilvēki atsakās no eksāmeniem) nesauktu par svarīgu notikumu. Otrāmkārtām, ja katru reizi mainās eksaminators, burtiski brauc 2 eksāmenus vienu pirmdienā, otru otradienā, tavs braukšanas stils nemaz nemainās, bet vienreiz neieskaita, jo ir pārāk agresīva braukšana, bet otreiz, jo nav dinamiska braukšana. Vairāk gan kā simbolisku ķeksīša pasākumu.