MAXIMA Kauguru - Attieksme pret pircēju, "viltus cenas"
Jau otro reizi aizeju ar klaji negatīvām emocijām no jaunatvērtā XX veikala "Maxima" Kauguros, Talsu šosejā.
Pirmajā reizē gandrīz ar elkoņiem bija jāiet "cīņā par taisnību" jeb piekļuvei prioritārajai kasei - neraugoties uz apstākli, ka bijām sastāvā 2 zīdaiņi, bērnudārza vecuma bērns un grūtniece - pie ātrās "Mazuļu kases" kases stāvošie (ne "prioritārie" pircēji attiecīgajai kasei) pat nedomāja palaist mūs ātrāk. Gari neiegrimstot demagoģijā par Latvijas iedzīvotāju attieksmi, kontingentu un nacionālajām īpatnībām, vien piebildīšu, ka kasiere uz maniem saucieniem par prioritāro klientu apkalpošanu attiecīgajā kasē, reaģēja ar aukstu skatienu un bezpalīdzīgu klusēšanu. Laikam ērtāk bija "piekāpties" pie kases stāvošajiem un ievērot vispārpieņemto pircēju ievadīto kārtību.
Cepiens tik vien kā par to, ka tiek veidotas šādas kases, kas ir paredzētas māmiņām ar mazuļiem un topošajām māmiņām, bet reālajā dzīvē izvēršas par visilgāko dirnēšanu un necenzētu, manā adresē vērstu, izteikšanos par maniem centieniem vien izmantot man piešķirtās prioritārās tiesības. Skumji.
Pēc zvana uz kopējo "Maximas" info tālruni un sūdzības, otrā telefonā galā esošā persona mani uzklausa un rada manī sajūtu, ka "cepjos par traku - "tvaiks nolaists"" - nevar taču katru konkrēto pārdevēju/kasieri vai cilvēku izmainīt. Neba visa veikala ķēde tagad par to būs līdzatbildīga.
Riskēju uz minēto Kauguru 2x Maximu doties atkal. Šoreiz gan citā "pavadsastāvā", taču veikalā esmu ar zīdaini.
Dīvains liekas apstāklis, ka cenu pārbaužu monitors nedarbojas, taču īpaši uz to neciklējos. Nolemju petūniju cenu noskaidrot pie kases, pie kam, izreklamēts, ka to cena pēc "lielās nocenošanas", kura šobrī norisinās veiklā (-40% visiem puķu podiem, puķēm un to piederumiem), sasniedz vien nieka 15 sant. par iepakojumu (10gab.).
Starp rindām ieraugu banānus, un nolemju, ka noteikti jāieliek grozā, jo mani burtiski uzrunā dzeltenā izkārtne ar superakciju: 0,59sant./kg. Kad iepirkumu grozs nokomplektēts, dodos pie kases, kur izrādās, ka kase vecākiem ar mazuļiem nupat aizvērusies. Neskumstu, bet dodos pie blakus esošās "express-kases". Preču skaits gan man pārsniedz 5, bet pie sevis nodomāju, ka zīdainis ir pietiekams arguments tam, lai stātos šajā rindā.
Kad lūdzu kasieri man pateikt petūniju cenu, pirms veicu pirkumu, saņemu klaji negatīvu attieksmi un rupju atbildi, ka viņa nav info centrs, kur noskaidrot cenas. Man esot jādodas pie "cenu monitora". Atbildu, ka tas nedarbojas, tāpēc vēlos cenu noskaidrot kasē. Tikpat nelapnā tonī man atcērt, ka tas nav iespējams, jo kasē iespējams tikai veikt pirkumu. Saņēmu manā virzienā vērstus negatīvus apkātējo skatienus, kāda aiz manis rindā stāvošā kundzīte sāk man lasīt morāli, ka pārdevēja nav vainīga, ka uz puķēm nav cenas. Es arī nejūtos par to atbildīga, dīvaini, ka šādi tiek uzsvērts. Kasiere kļūst manāmi uzvilkta, jo saprot, ka rinda viņas kasē kļūst aizvien garāka, jo es turpinu gaidīt, kad tikšu apkalpota un man tiks pateikts, kāda tad ir maģiskā ziedu cena. "Labi, man vienalga" viņa ātri noburkšķ un tad īpatnējā, nosodošā tonī novelk, ka "vienalga, vot tad ņemšu un pēc tam taisīšu anulācijas."
Pasaku paldies un atvainojos par radītajām neērtībām, atkārtojoties, ka vienkārši vēlos zināt preces cenu. Izrādās, ka puķu cena ir cita, kāroto 0,15sant. vietā čekā tiek iesists "1,29Ls", tādēļ nolemju, ka šāda radikāla cenu atšķirība ir pietiekams iemesls kārotos ziedus atstāt pie kases. Kasiere kļūst dusmīga, taču neiebilst. Rindā aiz manis stāvošie gan velta man dažādus epitetus, bet nu izliekos tos nedzirdam. Neglābjami sagrauj manu "pirktprieku" apstāklis, ka banānu cena arī izrādās cita kā veikalā vilina milzīgā izkārtne. Uz manu jautājumu, kā tad tā - nu jau mani "sāk apgaismot" arī pircēji, "nav ko te taisīt tirgu, ejiet pie citas kases; kasiere nav vainīga; ejiet uz info centru; ko jūs te kasaties; garākā kase; bardaks" utt., utt. Izrādās, savu interešu aizstāvēšana tagad kļuvusi nosodāma. Pie kam, ne brīdi neesmu saspringta vai uzvilkta, mans runas tembrs nepārsniedz mierīgu toni, tāpēc vēljovairāk esmu nepatīkami pārsteigta par pārdevējas toni.
Gala rezultātā pie kases paliek vairākas preces, par kurām neesmu gatava maksāt citu cenu kā vilinoši sola veikals.
Attieksme no kasieres vienkārši graujoša. Priecājos, ka mani vienkārši rupjā un tiešā tekstā nepasūtīja.
Ak, žēl ka tā. Turpmāk arī izvēlēšos citus veikalus.
Neesmu pārlieku cimperlīga, vien pietiekami vērīga. Man patīk saņemt to, par ko maksāju atbilstošā ceas un kvalitātes attiecībā.
Комментарии (10)
Jā, tādi pircēji kā jūs, tik staigā pa veikaliem, un meklē kam piesieties-Kasieris te ne pie kā nav vainīgs, ir zāles darbinieki-info centrs-kur problēma pajautāt??-ak, jā slinkums, labāk taču kasierim dienu sabojāt!Novēlu tev turpmāk doties iepirkties labā omā-iepirkšanās būs patīkamāka))
Un Jūs laikam būtu tā kundzīte, kas man vakar veikalā aiz muguras veltīja pozitīvisma pilnas replikas ar aizstāvības vārdiem kasierei? :)
Man ar omu viss ir vislabākajā kārtībā; nieka 10 minūtes vēlāk iepirkšanos turpināju ielas otrā pusē esošajā veikalā. Tur, jātiec, ar attieksmi pret pircēju kasierēm viss kārtībā.
Lai priecīga diena :)
Pasarg Dievs no šitādām zirnēm! It kā par apbērnošanos būtu ordenis jādod!!! Prioritāras tiesības šai, iedomājies! Stāvi vien rindā tāpat kā pārējie! Citi varbūt darbā bijuši, tu droši ka ar kvaņķi pa māju dzīvo.
No "šitādām zirnēm" Dievs nepasargā, bez variantiem! :)
Un prioritāras tiesības dažādām pircēju grupām/kategorijām piešķir minēto veikalu tīkls, par to liecina kasu diferencēšana: cilvēki ar īpašām vajadzībām, "ātrie pircēji" ar nelielu iepirkumu skaitu, māmiņas ar maziem bērniem/grūtnieces.
Ja es ietilpstu kādā no augstākminētajām kategorijām, tad uzskatu, ka man tiek dota izmantot prioritāras tiesības attiecībā uz norēķinu kārtību konkrētajā veikalā.
Kā jau pamattekstā minēju, nav [mans] mērķis virtuāli izplūst demagoģijā par Latvijas iedzīvotāju attieksmi pret dažādām sociālajām grupām, pieklājības normām utt. utt, tādejādi kontekstā lūdzu lasiet, a.god. dambitis12, ka diskusija nenotiek par manu aizvainojumu ordeņa neizsniegšanā bērnu radīšanas sakarā. (Ar vārdu kavaņķis, pieņemu, ka apzīmējat bērnu?!) Tad nu nebūs šoreiz īsti vietā tēze "Citi varbūt darbā bijuši, tu droši ka ar kvaņķi pa māju dzīvo".
Lai radoša diena! :)
Jāāā, te nu izskatās, ka meitene pati ir viena liela problēma...Cilvēks ar veseliem nerviem neceptos par tādiem niekiem. Varbūt vajadzētu aprunāties ar speciālistu, zālītes padzert vai kā...
Sūdzības rakstītāja tiešām liekas stipri histēriska, rakstīts daudz un gari, bet nu nekādi nevaru saskatīt problēmas nopietnību. Petūnijas nopirku, un arī par cenām sapratu uzreiz. Varbūt savu neizdarību, nesaprašanu( nu kā tā maigāk pateikt) nevajag uzvelt citiem?
Kasierei ir jaapkalpo pirceji, nevis jarupejas par rindas garumu. Neienaca prataa pakomandet blakus stavosus pircejus, ka viniem ir jaiet stavet citaa kasee? Vel varetu pasaukt apsargu, lai vins tiek galaa ar tadiem pircejiem (so es gan gribetu redzet). Pasu biezi tracina pirceji, kas ir piekravusi pilnus ratus un stav pie "atras" kases. Bet ta nav kasieres vaina, ka ari cenu nesakritiba (pat ja tas nu LOTI kaitina pircejus).
Ļ.cien. Maximas kasierītes (cik nu uz šādām domām vedina jūsu virtuālais cepiens :) ) - mans pašmērķis nebija aizvainot jūs un jūsu kolēģes. Vien padalījos ar saviem novērojumiem par attieksmi pret klientu. Nu nedrīkst kasieris pacelt balsi un mainīt toni pret pircēju. Lai vai kāda tipa pircējs - normāls/nenormāls/satraukts/mierīgs/problemātisks/jauks - pret pircēju jāizturas vismaz cienīgi. Pie adekvātas komunikācijas formas problemātisks nešķiet apstāklis, ka cena jānoskaidro info centrā, tas vienkārši jāprot argumentēti paskaidrot. Lielas, dusmīgas acis, un rupja runas maniere mani nepārliecina. Diemžēl.
Hei, tauta - paldies par man virtuāli pievērsto uzmanību! Jūtos pagodināta :) Bet nu gan, saskaņā ar dambitis12 ieteikumiem, iešu iedzert kādu tējiņu "vai kā".
P.S. Lai jums vakars tikpat saulains kā rīts!
Zirne, v sledujshij raz, prjamo zovite glavnouju vaditāju, Vas objazani obsluzhitj normaljno!! A takim kak eta kasiere, voobshe nado rot zatikatj i Vi ne bojtesj etogo delatj! :) dazhe esli prijdjotsja sobratj vseh vaditājas i pojti eshjo vishe!! Potomu shto oni tak sebja vesti ne dolzhni!
Nu ja starp darbiniekiem tur jau ari nav tas labakas attieksmes . Pati esmu dzirdejusi un redzejusi ka viena otra nelaipni apkalpo pircejus un ka apruna jaunos darbiniekus varetu padomat ka pasas ir baigi perfektas un ir kada direktore, bet patiesiba pilnigi nekas nav ka tikai pliks pardevejs Viena tur pie zivim strada nekad nav laipna vienmer ar kautko neapmierinata un ka vina runa ar pircejiem ! Kur ta vadiba ir ka neredz to !Manas pazinas ari ir teikusas par vinu un vairak tur neperk zivis kad ta ir Esmu dzirdejusi pati ka apruna savus kolegus un to kuru aprunaja cik maniju vina vienmer bija sava vieta un stradaja nevis meli trina un staigaja apkart nez cik ilgi . Tas zivju meitenes ka neaiziet ta tik redz ka trin meles un telefona spelites spele dibenus pagriezusas pret leti .Vienreiz nostaveju nez cik ilgi tikmer mani pamanija un apkalpoja vel ar tadu sejas izteiksmi it ka butu atravusi no nez cik svariga darba !
Vel ko esmu pamanijusi ka pardevejas nosver preci vienam pa vienu cenu otram daudz letak Ceru ka jauninie darbinieki tur stradas un vinas vienmer smaidigi un laipni apkalpo, un ka to igno nelaipno sievieti /meiteni noliks pie vietas .