1a.lv - Slikts serviss
Nopirku mobilo telefonu, kuram izrādījās defekts - nestrādā internets no sim kartes (ne 3g, ne 4g, tikai wi-fi). Atbraucu pie viņiem uz ofisu Mūkusalas ielā 41 atdot preci, būdams pārliecināts, ka ir 14 dienu garantija atgriezt naudu atpakaļ.
Bet, protams, ticēt, ka kāds vietējais kantoris tev atdos naudu par brāķi ir diezgan naivi. Telefonu paskatījās - tiešām nestrādā. BET viņi to atpakaļ neņems, jo es jau esmu ielicis sim karti telefonā, tāpēc uz mani 14 dienu naudas atgriešanas garantija vairs neattiecas.
Uz jautājumu "bet kā es varu pārbaudīt vai telefons strādā neieliekot sim karti??" man tikai atbildēts, ka viņiem esot procedūras un viss, neko nevar izdarīt. Man varot tikai piedāvāt nodot telefonu garantijas servisā un gaidīt līdz 30 dienām, ko tur pateiks.
Super - viņi man pārdeva brāķētu telefonu, paņēma naudu, bet man tagad ir tikai galvas sāpes un mēnesi jāsēž bez telefona vai jāpērk uzreiz cits. Un pie tam viņi ne pie kā nav vainīgi un tā nav viņu atbildība, jo es tāds muļķis jau esmu ielicis sim karti!
Galvenais - nevienā brīdī, nevienu reizi, neviens no viņu pieņemšanas servisa darbiniekiem neizteica ne kaut mazāku nožēlu, ka tā sanācis pārdot bojātu preci. Ne viena paša "atvainojiet" vai "mums žēl ka tā sanāca". Uzreiz aizsardzības poza un nelaipns tonis. Es arī nenoturējos pacēlu balsi, jo šādu attieksmi, būdams klients kurš 1a.lv pa gadiem atstājis ne vienu vien tūkstoti, nebiju pelnījis.
Gribu pasvītrot, ka ne jau pats telefons ir iemesls kas mani mudina uzrakstīt sūdzību, un šī jau arī nav pirmā reize kad viņi sajauca pasūtījumu vai prece izrādījusies nedaudz bojāta, bet es atmetu ar roku, jo tie ir sīkumi, nav ko iespringt.
Nu kam negadās, ka pārdeva brāķi, visu var cilvēcīgi saprast, BET viņu attieksme un politika bez variantiem uzreiz uzvelt visu atbildību uz klientu, radot viņam nenormālas neērtības, paturot viņa naudu un pie tam ne reizi neatvainojoties - tā ir klaja uzspļaušana patērētāju tiesībām un attiecībām ar klientu.
Šodien 1a.lv ofisa darbinieki man lika nepārprotami saprast, ka viņu uzņēmumam es, kā klients, esmu nulles vērtībā. Viņi ir lieli, viņiem ir daudz klientu, un es ar savām tiesībām varu ieskrieties, viņiem ir VIEN-AL-GA. Principā es to jau tāpat zināju, bet tik un tā nav patīkami :(
Pilnīgi noteikti šī bija pēdējā reize kad es vai mana sieva kaut ko pie viņiem nopirksim.
Gribu brīdināt arī citus neatkārtot manas kļūdas - ja pērciet telefonu, nelieciet sim karti iekšā, defektus mēģiniet uzreiz noteikt pēc kārbas, smaržas, vai citiem tautas ticējumiem :)
Sveiki. Ar Jums šodien sazinājāmies telefoniski un situāciju paskaidrojām. Gaidīsim no Jums telefonu pilnā komplektācijā, lai varētu pieņemt preci garantijai. Ļoti atvainojamies par radušos situāciju un sagādātām neērtībām.
Комментарии (9)
Pirms raksti kaut ko tik stulbu palasi likumus: http://likumi.lv/ta/id/266462-noteikumi-par-distances-ligumu#p-600498
izlasi pats vēlreiz - sūdzība nav par likumu, sūdzība ir par attieksmi
Nja. Nezinu kā vēl likumu interpretēs e-veikali.
Daļa taisnības viņiem ir, jo likumā norādīts, ka 14dienu atteikums darbojas pie nosacījuma, ka varat preci izmēgināt tiktāl, kā tas iespējams reālā veikalā. Tas nozīmē pabakstīt Android, bet telefonā Sim karti likt iekšā nevar.
Taisnība, bet man jāsaka ka atsevišķos gadījumos, kā, piemērām ar telefoniem, neliekot sim karti nevar īsti pateikt vai prece darbojas vai nē. Žēl ka mums nav likumu, vai veikalam pašam nav iekšējo noteikumu, ko darīt ja uzreiz tiek konstatēts brāķis. Viena lieta ja pēc mēneša kaut kas salūzt - ok, serviss, 30 dienu gaidīšana un visi prieki. Bet ja uzreiz no pakas - varbūt ir nepieciešama kaut kāda ātrāka procedūra. Ja es pirktu telefonu veikalā un viņu priekšā ieliktu karti un telefons nedarbotos, diezgan droši ka man uz vietas samainītu nevis pateiktu "o nē viss, tu jau nopirki, mēs neko nezinam" :)
Kāds telefona ražotājs? Varbūt ir jēga "paspiest" caur pārstāvniecību?
Veikalam šoreiz ir taisnība. Nododiet garantijā un gaidiet. Neizmirstiet iesniegumā norādīt, ka telefonam nav nekādu redzamu ārējo bojājumu, lai nebūtu, ka saņemot no servisa saskrāpētu telefonu, dzirdētu, ka remonts un maiņa atteikti, jo telefonam ir ārējie bojājumi.
Par darbinieku rupjībām nav jēga rakstīt. Viņiem ir audio/video novērošanas sistēma, kura piefiksē visu un pārstāvis ar vistīrāko sirdsapziņu atrakstīsies, ka esot noskatījies un noklausījies jūsu (būsiet mistikā kārtā identificēts) sarunu un tur viss esot bijis kārtībā.
Juris010, vai tik gadījumā nav tā, ka pirmajos sešos mēnešos no preces pirkuma brīža, konstatējot preces defektu, Patērētājs ir tiesīgs pieprasīt naudas atmaksu pilnā apmērā?
Manuprāt, tā ir. Pēc sešu mēnešu termiņa, tas gan - naudu var nemaz neprasīt.
Un cik man ir zināms, ja vien veikals nevekl iekšā "kreiso mantu", tad ražotājiem priekš šādiem gadījumiem arī ir sava kārtība, kad kreditē iekārtas vērtību pārdevējam, līdz ar to, mīnusi minimāli. Tāpēc nesaprotu iemeslus, dēļ kā situācijā, kas izklāstīta sūdzībā, veikalam vajadzēja klientu "atšūt".
Nē nav tā palasi likumu, ja prece remontā 6 mēnešu laikā ir bijusi vismaz 3 reizes, tad tu drīksti prasīt, lai pārdevējs atgriež naudu vai preci apmaina uz līdzvērtīgu atbilstoši preces nolietošanai.
Paldies Rihards, palasīju. Tev taisnība. Naudu dabūt atpakaļ palicis sarežģītāk.
Tas, ko klients gan varēja darīt, un šajā situācijā vajadzēja darīt - prasīt, lai pārdevējs maina preci pret citu, nevis remontē pa garantiju. Ja pareizi saprotu PTAL 28.pantu, tad tas ir variants:
(2) Vispirms patērētājs ir tiesīgs prasīt, lai pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs bez atlīdzības novērš preces neatbilstību līguma noteikumiem vai bez atlīdzības apmaina preci pret tādu, ar kuru būtu nodrošināta atbilstība līguma noteikumiem, izņemot gadījumu, kad tas nav iespējams vai ir nesamērīgi.