veikals "Mango" - attieksme pret pircēju
Pirms pāris dienām saņēmu sms kā patstāvīgais veikala "Mango" klients, ka ir sākusies izpārdošana. Ilgi nedomāju, braukt vai nebraukt, izgāju no darba biroja, iekāpu automašīnā un devos uz t/c Galerija Centra veikalu, jo man tas bija vistuvāk.
Ienācu veikalā un ieraudzīju kaut ko tuvu līdzīgu universālveikala "Stockmann" trako dienu laikā - pilns ar cilvēkiem un rinda no vismaz desmit cilvēkiem uz pielaikošanas kabīnēm. Atšķirība no akcijas "Trakās dienās" tikai tāda, ka trako dienu laikā veikala konsultanti kārto izmētātās drēbes, bet šeit par to neviens pat neiedomājas. Pie kases ir viena meitene, otra pie ģērbtuvēm, savukārt, kāds jauns puisis un vēl pāris meitenes, kuri ir veikala darbinieki, stāv aiz kasēm pie personāla durvīm un par kaut ko, acīmredzami, smieklīgu un aizraujošu viens otram skaļi stāsta un smejās.
Ieraudzīju kādu jauku krekliņu, pienācu pie meitenes, kura pie kases un laipni viņai pavaicāju, vai šāds modelis ir lielāka izmēra, uz ko man bija atbildēts diezgan rupjā tonī (manuprāt, meitenes vārds bija Agita), ka man pašai jāiet kaut kur jāmeklē pa zāli, ja neatrodu, tad nav un infomrācijas par esošā produkta esamību citos tirdzniecības centros viņai nav. Tas vien jau man lika justies sašutušai un ļoti nepatīkami pārsteigtai, taču salīdzīnājumā ar tālāko pārdevēju rīcību, tie ir nieki.
Par laimi, veikala citā stūrī, diezgan ātri atradu krekliņa citu izmēru, paņēmu pielaikot arī pāris kleitas. Nostāvēju garu rindu, beidzot tiku pielaikošanas kabīnē. Pielaikoju un sapratu, ka tomēr nepieciešams ņemt iepriekšējo izmēru, taču pielaikot to vairs neņemšu, jo atkal būs jāstāv rindā ar vēl vairāk cilvēkiem, jo tā kļuva tikai lielāka.
Pienācu pie kases, nopirku iepriekšpaņemtā izmēra krekliņu un devos uz blakus veikalu "Monton", lai iegādātos vēl kādas drēbes, kas piestāvētu arī šim kreklam. Protams, salīdzinājumā ar "Mango", šeit bija pilnīgi cita noskaņa, viss kā vienmēr kārtīgi sakārtots, laipnas konsultantes, kuras parūpē un piedāvā atnest citu modeli vai izmēru utt., neskatotites uz to, ka arī šeit ir 70 % atlaide. Pielaikoju un ieraudzīju, ka tas "Mango" nopirktais krekliņš man neder pēc izmēra.
Atgriezos atpakaļ "Mango", pienācu pie pārdevējām (tur jau par brīnumu tās bija divas ar vārdiem Elīna un Agita), un palūdzu nomainīt izmēru. Izstāstīju situāciju, ka kopš preces iegādes ir pagājušas ne vairāk par 20 min. Uz ko man atkal rupjā un diezgan paaugstinātā tonī: "Mēs preces nemainām, mums vienalga, mūs neinteresē, kad tas tika iegādāts, ja vien tikai ir brāķis". Es izgāju no veikala, satiku savu māti, kura arī nolēma šodien iepirkties, izstāsīju situāciju un mēs piezvanījām uz Patērētāju tiesību Aizsardzības centru, kur skaidri un gaiši mums atbildēja, ka veikalam nav tiesības nemainīt preci, kā arī, ja man ir vēlme, tad varu pat pretendēt uz naudas atgriešanu par preci, kā arī PTAL 3. pants 7) nosaka, ka patērētāja tiesības ir pārkāptas, ja patērētājam nav dota iespēja realizēt atteikuma tiesības, noslēgta līguma atcelšanas, noslēgta līguma nosacījumu grozīšanas vai citas likumīgās vai līgumiskās tiesības. Mēs no nelaipni kliedzošām pārdevējām palūdzām, lai mums uzrāda PTAL, parādījām viņām šī likuma panta punktu daļu. Meitenes neieturot pat pauzi un neieklausoties mūsu teiktā, nekorektā paaugstinātā tonī sāka izkliegt vārdus "Nu". Es pilnīgi apstulbu no tādas attieksmes. Apgriezos un mēs izgājām arā no veikala ar nodomu vērsties uz PTAC ar sūdzību par veikala atteikšanos manīt preces izmēru.
ZInu to, ka veikalā "Mango" iepirkos pēdējo reizi, jo manās, manu pazīstamo un noteikti tajā brīdī veikalā esošo pircēju acīs.arī strauji mainījās reputācija par šo veikalu uz negatīvo pusi. Preci nemainīšu un uz PTAC nevērsīšos visticamāk, taču visiem stāsīšu, lai neiet iegādāties drēbes uz šo veikalu.
Комментарии (21)
Protams, attieksme drausmīga.
Bet esmu saskārusies ar situāciju kad jāmaina pēc izmēra, man bija pretimnākošas pārdevējas, bet vispār ir likums - gadījumos, ja nopirktā prece Jums neder pēc izmēra, krāsas, fasona vai citu tamlīdzīgu iemeslu dēļ, bet tai nav defektu vai bojājumu, Jūs nevarat pieprasīt no pārdevēja to apmainīt pret citu preci.
esmu pat zvanījusi uz patērētājiem un jautājusi vai tiešām tā ir - tā ir! takā vaina ir jūsu ka neuzlaikojāt preci - un priekš tam ir domātas pielaikošanas kabīnes lai uzmērītu un nopirktu īsto izmēru :)
Ak tad šis čūsku midzenis arī sāk putēt ārā, sen bija laiks!
Vai tad kāds put?
nu pārsteidzošs atgadījums - meitene paspēja uzmērīt pāris kleitas, kuras netaisījās pirkt, taču paņemt uzmērīt abus krekliņus neiedomājās, tad nu vainīgi pārdevēji, ka nebija pietiekami atsaucīgi.
Un, pirms par to bļaustīties, šāda nelaimīgā pircēja varētu arī palasīt to pašas pieminēto likumu, kur 12. pantā ir minēts, kas ir atteikuma tiesības:
12.pants. Atteikuma tiesības
(1) Atteikuma tiesības ir patērētāja tiesības noteiktā termiņā vienpusēji atkāpties no līguma (atteikt pasūtījumu), nemaksājot līgumsodu, procentus vai zaudējuma atlīdzību.
(2) Patērētājs var izmantot atteikuma tiesības, lai atkāptos no:
1) līguma, kas noslēgts ārpus pastāvīgās tirdzniecības vai pakalpojumu sniegšanas vietas;
2) distances līguma;
3) līguma par dzīvošanai paredzētas ēkas vai ēkas daļas lietošanas tiesību iegūšanu uz laiku.
Parasti taa nesaku, bet nu ja taa godiigi, tad pirceeja izklausaas sen nedabuujusi. Jo sitaa uzskruuveeties par nieka kreklinju...viss tik izveersti, detalizeeti aprakstiits, it kaa buutu kaada milziiga probleema, bet viss tracis delj viena maza kreklinja...bez tam jaanjem veeraa, ka pati nepiemeeriiji - tu nezini, kaads tev ir izmeers? Ja bija saubas, vajadzeeja njemt abus izmeerus uz laikosanas kabiini, tad arii redzeetu, kurs labaak der.
Saadaam situaacijaam anglju valodaa ir loti labs teiciens - 'Get a life'!
Protams, ka put! Tu padomā, cik lielam uzcenojumam jābūt, lai izpārdošanās varētu uzlikt uzrakstu 70% atlaide!! Nevienā veikalā ārzemēs tik lielu atlaides zīmi ar sarkaniem burtiem neredzēsi pie loga pielīmētu, jo tur preces bez atlaides maksā vismaz 5x lētāk nekā šajā sūdu midzenī- Latvijā!
Mango smird
es skatos, ka te ir visi baigie tirdzniecibas zinataji.Runa visadas mulkibas bez pilniga pamata, no serijas viena tante teica.Nekartibu jau veikalos veido pasi pirceji, kas nekad nevizo nolikt neko vieta, viss vienmer tiek nomests kur pagadas un vai tad pardevejs to visu var sakartot viena mirkli.Un es uzskatu, ka pircejiem halavsikiem, kas tikai ar to nodarbojas, kas dinge atlaides un skraida pa veikaliem bezjega ieperkot bezjedzigas un nevajadzigas drebes, kartiba nav vajadziga.Kartiba ir paredzeta pircejiem, kas perk jauno kolekciju par pilno cenu.
Ok cita tema Mango, ja pardeviji tur ir neprofesionalu, bet par to jau nav, ko brinities, ka so uznemumu vada glupa sieviete, kas iznemot klacoties un pazemot cilvekus neko nemak.Sigitina vai tad tu beidzot angliski esi iemacijusies runat, vai vel joprojam ar gulbenes akcentu runa.Nu tava vadiba Mosins jau ilgi nepastaves, jo tavas vistas smadzenites tam nav raditas.Veiksmi darbina skibkajite ;)
Žēlīgi...man Mango tiešām patīk :-) Es jau nezinu, neesmu nekad šajā sfērā darbojusies, bet man liekas, ka grūti ir tad, kad atlaides!! Nu saprotiet taču arī paši!!
Gribat ko lētu - rokaties!!! Ir taču ko rakt :D :D :D :D
Man liekas, ka Latvijā esam izlutināti ar tām lietām! Es tiesa, Mango vairāk esmu iegādājusies Spānijā, kā nekā spāņu rūpala... Bet, tur veikalos ar pircējiem neauklējas! Un tur, ja esi ko nopircis uz atlaidēm, tad sēdi un domā kapēc vispār pirki, ja neder!!
Nu nevajag brukt pārdevējām!
Marada- izlutināti? Nu nez, esi tiešām pārliecināta, ka esi spērusi kāju pāri robežai kādreiz savā mūžā?
Haahahhahahha tas man patīk!!! Nez vai esmu spērusi kāju ārpus?!! Tas mani fascinē!! Laikam Tev zaķīt liekas, ka ārzemēs ir piena upes un ķīseļa krasti!??? Latvijā nebūt nav tā sliktākā attieksme!! Un tici, man, labāk aizbrauc uz kādu no Spānijas lielajām pilsētām un tad pīksti!! :D
Tupi pati savā Spānijā, bet vienu gan tev varu pateikt, ka 70% atlaides uz veikalu durvīm ārzemēs tu neredzēsi, jo pat bez atlaides cena ir 5reiz mazāka nekā šeit par tām nekvalitatīvajām lupatām, kurām diegi irst no visām pusēm!
Es Mango iepērkos reti, bet līdz šim man tur ir paticis.
Man patīk savas paziņas interneta veikals Feinas Lietas
Vaira Priede
http://feinaslietas.wordpress.com
Bērnu pģērbi
Ne jau Jūs man norādīsiet kur tupēšu vai sēdēšu!! :D :D Pārāk pesimistiski uz to skaties! Ej uz G-staru, nekas neirs un neārdīsies :D :D :D Vai vēl labāk iemācies šūt! :p
Gribētu pateikt, kā strādājošs, protams ne no šī veikala pārdevējs, bet manu prāt raxta veidotājam nav ne pa visam taisnība!
Kas mēs visi tagad iedomāsimies ik pēc katra abģērba/krekliņa iegādes to apmanīt, tikai tapēc ka jūs nevarējāt sava kautkāda iemesla dēl to uzmērīt, var derēt, ja pārdevējas būtu jaukākas, to krekliņu nemainītu atpakaļ... !!!
Vnk nesaprotu tādus cilvēkus kā jūs !
Man Mango patīk, cenas gan ir diezgan palielas, bet esmu tur atradus labus atradumus. Meitenes vienmēr ir bijušas ļoti jaukas.
Vonju4aja svalka, a ne Mango.
Zinu, ka pēc PTAL 6. pants 6 man ir tiesības piedirst veikala pielaikošanas kabīnē, ja pēkšņi ļoti sagribās...
nevajag muldet ka pardevejas rupji runaja un blava..