SEB Banka - Krāpšana
Uzķēros uz krāpniekiem, ievadīju kartes datus un ar smartID apstiprināju darījumu 2,35€ vērtībā. Pēc 3 dienām kontā pamanu darījumu statusā "rezervēts" 49,99€ vērtībā, bez manas ziņas. Uz lūgumu apstādināt transakciju darbinieks atsaka, saucot krāpnieku par tirgotāju, bet klienta rīcību par absurdu, kaut teorētiski būtu iespēja apturēt darījumu.
Комментарии (2)
Man, kā bijušajam SEB klientam, savajadzējās izziņu ka mans konts ir slēgts. Griezos tuvākajā SEB filiālē. Jā, varam izsniegt, bet tas ir maksas pakalpojums. Es piekrītu samaksāt tos 12 eur par pakalpojumu. Bet radās ''sīka'' problēmiņa, filiālē nevar norēķināties skaidrā naudā. Man tajā brīdī nebija ne citas bankas konta, ne bankas norēķinu karte. Kā man to izdarīt? Iet kādam diedelēt lai samaksā manā vietā? Jūs ko, tas ir nopietni ?
Bankā nevar norēķināties skaidrā naudā ? Tikai nesmīdiniet, ka tādā veidā cīnaties pret ēnu ekonomiku. Man taču tāpat bija jāuzrāda personu apliecinošs dokuments kuru jūs iereģistrējiet savā sistēmā.
Neko un nekad nevar apstādināt. Ja arī bankas darbiniece būtu dzēsusi to rezervējumu un Jums pirmajā brīdī liktos, ka problēma ir atrisināts no Maksājumu apstrādes sistēmas pēc tam atnāktu tā saucamā Finanšu transakcija, kura naudu tāpat noņemt neatkarīgi no tā vai Jums konta bija nauda vai nē. Diemžēl cilvēki to nesaprot un negrib saprast.
Ir darījumu apstrīdēšanas kārtība, kurā Jūs vēršaties bankā un apstrīdat šo darījumu.
Dažreiz ir tā, ka klienti nelasa Distances līgumu, kuru viņi paraksta un iedomājas, ka mazā sākotnējā summa ir viss, kas viņiem būs jāmaksā, bet Līgumā ir rakstīts, ka Jūs piekrītas ka katru mēnesi pēc tam no jums tiks noņemti 24.99 piemēram. Pēc tam, kad sākas Reklamācijas izskatīšana, tirgotājs piestāda šādu elektronisko distances līgumu, bet latvietis jau ir pārāk aizņemts, augstprātīgs un iedomājas un visam ir jāfunkcionē tieši tā, kā viņš to ir iedomājies un "kas tad var izlasīt to, kas tur rakstīts" un kur nu vēl saprast. Pie tam lielākā daļa cilvēku ārzemēs vispār nevar atvērt muti un pateikt, ka nē viņi tam nepiekrīt, bet kad atbrauc mājās, tad sāk maurot uz banku, ka viņi nekam tādam nav piekrituši un vispār nezina par ko ir runa. Taču pēc tam noskaidrojas pavisam citas lietas...
Es nesaku, ka šīs gadījums ir tieši kāds no viņiem, bet vēlreiz atgādinu, ka sākotnēji ir jāaizlasa noteiktumi un ja jūs apstiprinājāt mazo summu ar Smart ID, tad vis ticamāk šādā veidā apstiprinājāt, ka piekrītat līguma nosacījumiem un tagad vienīgais ceļš, kā risināt šo situāciju ir sarakste ar tirgotāju par līguma izbeigšanas noteikumiem.
Atgādinu, kā arī karšu maksājumu pieņēmējiem arī ir tiesības un banka tāpat vien tāpēc, ka kāds kaut ko nav izlasījis, sapratis vai iedomājies ko savādāk, nevar atņemt tirgotājam naudu. Lai cik "pašsaprotami" tas neliktos. Un visās bankās šī kartība ir vienāda.