Maršuta ķekava-rīga mikroautobusu šoferi. - Rupji bez gala.
Rupjības kalngals! Man nācās kļūt par aculiecinieci pretīgam skatam. Mikroautobusa šoferītis izlamāja gados vecu sievieti, kas naudiņu biļetei bija sakrājusi melnajās kapeikās. Šoferīts izturējās ļoti rupji un pat darudēja izsēdināt sievieti. Kopš kuriem laikiem vispār santīmi neskaitās nauda, ka pat šoferiem tie ir pa prastu.
Комментарии (13)
Man ir gadījies tāpat tikai ar tramvaju, kad iedevu kādus divdesmit santīmus melnajās kapeikās, un uz manīm sāka bļaut, bet ko darīt ja citas naudas nav? Nepirkt biļeti?
aizver muti! Kekavas mikrinos strada normali soferi, man nekad nav bijusas domstarpiibas.
Ir divi aspekti: viens jūsu [rakstītāja/veidotāja], kurš redz visu no malas, otrs tā cilvēka, kas šo lietu redz no otras puses.
Jūs sakāt, ka mikroautobusa šoferi ir rupji un apvaino pasažierus, šajā gadījumā vecu tantiņu, par to, ka tā dod sīknaudu. Jūs to sakāt, jo jums šķiet, ka kas tas ir, paņemt naudu no pasažieriem un tos aizvest no viena galapunkta uz otru, bet vai esat pārliecināts, ka zināt visus faktus?
-Pirmkārt, šie šoferi pie mašīnas stūres pavada vairāk kā piecpadsmit stundas, pa vidu [ agras dienas vai vēla rīta laikā] aizejot kafijas pauzē, kas maksimums ir 45 minūtes, ja kaut kur pa vidu ir sastrēgumi, tad pat tās desmit minūtes atbraucot un aizbraucot nepastāv, lai vismaz pieceltos no krēsla un izlocītu kājas, jau nerunājot par sāpošajām mugurām un citām kaitēm, kas piemetas dēļ pārslodzes.
-Otrkārt, dēļ sastrēgumiem viņi nespēj izbraukt pēc grafika, bet tieši sastrēgumu laikā tās ir tikai 30 minūtes turp un 30 minūtes atpakaļ, no kā izriet, ka viņi kavē, ne pēc savām vēlmēm atkarīgi, bet cilvēki metas vēl virsū, ka redziet, viņiem vajadzēja pa 15 minūtēm jau būt galā, kaut pa 15 minūtēm viņi pat svētdienās nemēdz braukt, kad ielas ir tukšas, vai arī ka viņi kavējas, nepienākot pieturā laicīgi un liek cilvēkiem gaidīt.
-Treškārt, ne vien dēļ cilvēkiem viņi šādos gadījumos ļoti nervozē, kuri metas tiem virsū kā izbadējušies maitas putni, bet arī dēļ tā, ka viņi kavē grafiku, kas nozīmē, ka viņi kavē savu laiku un to, ka viņi var nenodot dienas plānu, kas nozīmē, ka ir iespējas iegūt kādu sodu no augstāk stāvošām personām.
-Ceturkāt, nododot plānu ir tāda lieta kā nopelnītā summa, bet sīknaudas skaitīšana ir ļoti apgrūtinoša, jo īpaši, ka to tev jādara pēc darba beigām un jākavē savs laiks, kas tāpat ir tikai piecas/sešas varbūt septinās stundas, lai tiktu mājās, beidzot kārtīgi paēstu un pagulētu, nākamajā rītā ceļoties un stundu iepriekš [vismaz, kas ir atkarīgs to cik tālu dzīvo] atkal braukt uz darbu un, tur saņemot mašīnu, braukt uz Rīgas centru, lai atsāktu dienas skriešanu pa apli kā kāmītim ritentiņā.
-Pietkārt, padomāsim par to kā justos mēs paši šādā situācija - tu kavē grafiku pa desmit minūtēm, pa priekšu tev brauc lielais autobuss, kas paņem visus cilvēkus, bet tev pieturā iekāpj lēnīga tantiņa, kas vispirms nespēj aizvērt durvis un kavē laiku, bet pēc tam meklē pa maku nezin cik ilgi naudu un ieber tev rokās sīknaudas kalnu, zinot, ka tev tas būs jāpārskaita.
Protams ir atsevišķi gadījumi un arī tad nevar lemt visu neko līdz galam nezinot. Jā, varbūt šis pašažieris neko neizdarīja Tādu, lai tik asi reaģētu, bet tieši šis pasažieris pielika punktu pacietībai, kuru iepriekš bija noveduši cita reisa braucēji, kā arī šoferi ir tikai cilvēki, ja tev - braucēj - ir slikts noskaņojums un tu neapmierināts burkšķi zem deguna, ka tev no desmit latiem neatdeva visu vienaltniekos vai divlatniekos, bet gan iedeva pāris latus piecdesmit santīmniekos, tad kādēļ lai viņš - šoferis - nevar izrādīt savu neapmierinātu, ar to, ka rīta agrumā iedod viņam divdemit latus un viņš tos nevar izmainīt vai arī iekāpj kāda veca dāma, kas aizņem pusi trasporta priekšas ar saviem ratiņiem un spieķiem, un vēl kavē visu pārējo, iedod sīknauads kaudzi un liedz paņemt citus cilvēkus, kas būtu ieekonomējuši laiku gan braucot, gan pēc šofera darba laika, gan arī viena vietā būtu varējuši sakāpt vismaz divi vai trīs.
Gadījumi ir dažādi un situācijas ir dažādas, šoferi ir tieši tādi paši cilvēki kā braucēji tie nervozē un uztraucas, jo īpaši, ja ir sastrēgumi un ārā ziemas salā ir slideni ceļi, bet transportā kurn cilvēki, kuri paši dēļ savas drošības/nerviem un naudas ekonomijas nebrauc ar privātajiem transoprtiem. Es nenoliedzu, ka ir gadījumi, kuriem nav attaisnojumi, bet nevar par vienu reizi spriest uzreiz, ka tā notiek vienmēr. Jā, ir labi zināms, ka cilvēki ir tāda suga, kas labāk piemin ļaunu nekā to labo, bet te ir jāpadomā ar skaidru prātu un pa veciem cilvēkiem vajag domāt kā pa cilvēkiem, nevis veciem, sen saplēstiem un ārā metamiem krāmiem, kurus taupām, kamēr vēl tie pieņem baterijas vai vads vēl nav pārlūzis, jo tie arī domā, saprot un labi zina ko dara, un ja nē, tad tie nebraukā apkārt.
Šāda attieksme pret šīknaudu, kā jau minēja, pirmkārt, tāpēc, ka jāpatērē laiks, saskaitot, vai cilvēks iedevis precīzu naudas summu, un, otrkārt, tāpēc, ka vismaz rtp šoferi to sīknaudu galapunktā nevar nodot, jo esot kaut kāds naudas skaitīšanas aparāts, kurš 1 un 2 santīmu monētas neskaita. Tāpēc šoferi ar sīknaudas kaudzēm var darīt ko paši grib, kaut vai ārā mest.
Ta lai priecajas ka pie naudas vairak tiek tie bomzu soferi...
Kas ir RTP? RTP man liekas, ka sen jau bankrotējis. Tauta, pamostieties? Rīgas taksmoetru parku Linda Baltiņa noveda līdz bankrotam.
Es nezinu kā citur, bet pie mums Jelgavā ir viss labi saplānots un šoferi par darbu nesūdzās.
Tagad ir forši šoferīši.Un braucu gandrīz katru dienu, nekad nav bijušas problēmas.Laipni, smaidīgi, vienmēr solīdi.
Mini paklausies ja tavs bērns ietu dārziņā kur nogurusi audzinātāja uz viņu kliegtu tad tu viņu tā neaizstāvētu nevajaga te runāt muļķības katrs savu darbu izvelas pats un ko izvēlas tas jādara no sirds.
Regulāri izmantoju RTP mikroautobusu pakalpojumus no to pirmssākumiem tieši maršrutā Rīga-Ķekava.Pēc dabas esmu optimists, bet vērojot visu kas un kā notiek šajā maršrutā ar pasažieru pārvadāšanu jāsecina, arvien sliktāk un sliktāk. Ķekavas maršrutā strādā tikai viens šoferītis kurš sāka strādāt toreiz, šlipsēs, baltos kreklos. Kad pēc katras biļetes izsniegšanas skanēja vārdi lūdzu un paldies. Kad nepaspēji laicīgi nokļūt pieturā, nekad nepabrauks garām, pieturēs. Arī viņš mainījies līdz nepazīšanai. Gadiem ritot, šoferi pārveidoti par robotiem ar visu no tā izrietošajām sekām. Esmu devis pat jaunu nosaukumu maršrutniekiem, dzeltenie bankomāti. RTP naudas pelnītāji. Kad nav jāsteidzas labprātāk izmantoju Rīga-Baldone maršrutu.
Man arī diezgan bieži sanāk izmantot šī maršruta mikriņu, jā ir daži laipni, jauki šoferīši, bet bieži gadās arī tādi, kuri ir tiešām ļoti rupji... Pat vakar, viens šoferis sāka bļaut uz vienu sievieti, jo viņa gribēja izkāpt pie Mola, bet laikam pa vēli pateica, kautgan viņa jqau pateica kamēr viņš stāvēja pie Mola krustojuma sarkanās gaismas. bļaustījās un lamājās, es nesaprotu, ar kādām tiesībām viņš bļauj uz pasažieriem... Kā saka, klientam vienmēr taisnība. Un šajā situācijā pasažieris ir klients... Nu man liekas, ka tas bija ļoti apkaunojoši, tā skaļi pazemot viņu citu pasažieru priekšā... Un vēl jo projām ik pa laikam var manīt, ka šoferis braucot pīpē... Cik atceros, tas jau tika aizliegts pirms pāris gadiem...
Vispār es katru dienu izmantoju Rīga Ķekava un tās puses, kas brauc pa A7 mikroautobusus, naudu speciāli dodu baltajās naudiņās, jo tieši šie šoferi lielākoties brauc ātri, prasmīgi, ir pieklājīgi un vienīgais, kas man izteikti sēdošai pasažierei riebjas, tas, ka ņem stāvētājus un daudz-vienīgais nepatīkamais moments cilvēkiem, kas kāpj ārā nedaudz aiz Rīgas robežas.Mikriņos Rīga -Baloži gan katrreiz apveltu ar sīkajām melnajām naudiņām, nu vismaz puse no summas, lai būtu 1samtīmniekos, jo tie ir rupji, krievu valodā runājoši, atvainojiet, kliedzoši, ja brauc latvieši, paši mēdz no lata izdot sīkajās melnajās naudās-tātad saņem ko pelnījuši:))))Otrs rupeklis, kam prasās dot melnajā naudā ir gara auguma, novecojis vīrietis ar simiem šķidriem matiem zirgastē, kas brauc ar SIA BLANDS 218A Rīga-Bergi, tur pēc šofera rupjības prasās dot melnajā, kādreiz latviešus ienīstoši šoveri brauc arī tās pašas firmas apkalpotie 263, bet visumā lieliski šoferi.Arī 207 transportā dodu tikai balto naudu-kolosāli šoferīši, tā lūk skats no malas un objektīvs nevis netaisnīgs pret pieklājīgiem šoferīšiem!!!
bbbbbb