🛒 1. Ja prece nokrīt vēl pirms pircējs to ir paņēmis:
Atbildība ir veikala pusē, jo līdz maksāšanas brīdim prece vēl juridiski pieder veikalam. Ja prece nokrīt no kases lentas, piemēram, kasiera darbības dēļ vai lentes kļūmes dēļ, tad pircējs nav atbildīgs.
🤲 2. Ja prece nokrīt pircēja dēļ (piemēram, to neuzmanīgi paņemot vai nometot):
Tad atbildība var būt pircējam. Tomēr arī šādā gadījumā veikali bieži izrāda sapratni un neuzliek pienākumu samaksāt, īpaši, ja tas notiek nejauši vai neapzināti. Tas ir vairāk veikala labas gribas jautājums.
⚖️ Saskaņā ar Latvijas Patērētāju tiesību aizsardzības likumu:
Līdz brīdim, kad pircējs ir samaksājis par preci, tā joprojām pieder pārdevējam.
Līdz ar to atbildība par preci parasti ir pārdevēja pusē līdz brīdim, kad pircējs to iegādājas.
👩💼 Ko darīt šādā situācijā?
Nekrītiet panikā. Pieklājīgi izskaidrojiet notikušo veikala darbiniekiem.
Pieprasiet protokolu, ja veikals mēģina piespiest samaksāt – viņiem ir jāspēj pamatot šo prasību juridiski.
Jautājiet, vai ir videoieraksts, ja rodas neskaidrības, kā notika bojājums.
Наш интернет-сайт использует файлы куки (cookie) для того, чтобы сделать работу более дружественной и эффективной для пользователей. Чтобы обеспечить выполнение всех функций сайта, нажмите кнопку «Принять условия». Для более подробной информации ознакомьтесь с нашими правилами обработки файлов cookie и с нашими правилами обработки персональных данных.
Ответы (1)
🛒 1. Ja prece nokrīt vēl pirms pircējs to ir paņēmis:
Atbildība ir veikala pusē, jo līdz maksāšanas brīdim prece vēl juridiski pieder veikalam. Ja prece nokrīt no kases lentas, piemēram, kasiera darbības dēļ vai lentes kļūmes dēļ, tad pircējs nav atbildīgs.
🤲 2. Ja prece nokrīt pircēja dēļ (piemēram, to neuzmanīgi paņemot vai nometot):
Tad atbildība var būt pircējam. Tomēr arī šādā gadījumā veikali bieži izrāda sapratni un neuzliek pienākumu samaksāt, īpaši, ja tas notiek nejauši vai neapzināti. Tas ir vairāk veikala labas gribas jautājums.
⚖️ Saskaņā ar Latvijas Patērētāju tiesību aizsardzības likumu:
Līdz brīdim, kad pircējs ir samaksājis par preci, tā joprojām pieder pārdevējam.
Līdz ar to atbildība par preci parasti ir pārdevēja pusē līdz brīdim, kad pircējs to iegādājas.
👩💼 Ko darīt šādā situācijā?
Nekrītiet panikā. Pieklājīgi izskaidrojiet notikušo veikala darbiniekiem.
Pieprasiet protokolu, ja veikals mēģina piespiest samaksāt – viņiem ir jāspēj pamatot šo prasību juridiski.
Jautājiet, vai ir videoieraksts, ja rodas neskaidrības, kā notika bojājums.