Oskars Veinbergs un Sandis Engelants - Nekvalitatīvi remontdarbi

Negatīva atsauksme par iekšdarbu meistaru darba kvalitāti par brīdinājumu citiem - Oskars Veinbergs (tel. 2063430x) un Sandis Engelants, no Jelgavas/Ozolniekiem.
Darbu apjoms iekšdarbiem dzīvoklī - reģipsis sienām un griestiem, špaktelēšana/slīpēšana/krāsošana, lamināta ieklāšana, elektrības pārvilkšana, durvju maiņa.
Atbildība un darbu kvalitāte neatbilst savai reklāmai un cenu līmenim, citējot pašus darboņus: "Viennozīmīgi neesam lēti, taču kvalitatīvi un ar garantiju!".
Pēc it kā pabeigtiem darbiem pirmajā reizē tika konstatēti virkne defektu virsmas kvalitātē - gan gludumā, gan krāsojumā, kā arī citas nianses. Meistari godprātīgi piekrita tos labot un tā arī darīja, bet rezultāts ļoti paviršs un, labojot vienus defektus, tika radīti citi.

Ieskatam virspusējs defektu uzskaitījums:
Sienas & griesti. Špaktelējums un slīpējums vietām nekvalitātīvs - defekti/robi dažādās vietās - ap rozetēm, stūros, u.c. Palikušas poras virsmā pēc špaktelēšanas, slīpejamā klucīša pēdas, vietām cauri redzami reģipša leņķi. Krāsojums stūros nevienmērīgs, vietām ar pleķiem un uzklāts nevienmērīgi (izsmērēta krāsa, nenoņemti netīrumi, raupja faktūra), griesti vietām nav nokrāsoti vispār (!), acīmredzami palikuši slīpēšanas putekļi un pleķi. Krāsojot defektus pirmajā reizē, nav ņemtas nost grīdlīstes un rozetes - tās vietām nosmērētas ar krāsu, acīmredzami piekrāsojumi un krāsā izrauti punktiņi, kas radušies, plēšot nost līmlentu. Liela daļa taisno leņķu ailēs nokrāsoti nelīdzeni. Logu ailes nokrāsotas nevienmērīgi. Vietām reģipša salaiduma vietās spīd cauri reģipša lenta un izskatās, ka salaidumi sāk plaisāt. No radiatora pievadtrubas nenotīrīts špaktelis pirms krāsošanas, attiecīgi pēc tam krāsa vienkārši noleca nost.

Grīda. Skatoties uz sliktāko vietu (kas nav vienīgā) - vienā istabas stūrī lamināts cilājas tā, ka skapītis virs tā šūpojas. Ieklāšanas procesa gaitā uz nenovēršamām grīdas taisnuma problēmām nenorādīja, bet redzams, ka pienācīga uzmanība tam nav pievērsta.

Elektrība. Sākotnēji izskanēja apgalvojums - "ar elektrību esam uz TU". Pēc saslēgšanas no rozetes atdalījās pievienotais vads. Daļu savienojumu nācās pārtaisīt. Zem reģipša savienojumi, kurus varēja atklāt tikai ar "izpētes metodi", jo paši meistari tos neatzīmēja. Lai saslēgtu dubulto pārslēdzi pēc sagatavotas shēmas - pašam pasūtītājam nācās piesaistīt trešās puses elektriķi. Rozešu un slēdžu kārbas ieliktas nelīdzeni, tātad rozešu un slēdžu rāmīši vairumā gadījumu nepieguļ vienmērīgi. Viena slēdža kārba praktiski vispār nav nostiprināta.

Durvis. Abas durvis sākotnēji tika ieliktas neprecīzi, neprecīzi saliktas un sabojātas kārbas un arī vienas no durvīm, bet tās gan tika kompensētas. Tiesa, arī galējā variantā joprojām ir askētiski kārbu defekti un neprecīzi uzstādītas aplodas.

Materiāli. Neiedziļinoties citos momentos, no objekta līdz pāņemti par klienta materiālu naudu gādāti pagarinātāji, uz turpmākajiem komentāriem par tiem neatbildot. Lai arī uz kopējo izdevumu fona sīkums, bet, acīmredzot, tam jāseko līdz.

Materiālus gādāja paši meistari bez stingra budžeta ierobežojuma, lai nebūtu šaubu par to kvalitāti un varētu strādāt ar to, ko pašiem labāk patīk un izdodas, t.sk. konkrēta ražotāja krāsas, u.c. Termiņi nespieda, darbi netika steidzināti.
Paša mazā pieredze ar šādu darbu kontroli un uzticība meistariem radīja situāciju, kur biju jau pilnībā norēķinājies par darbiem (pilnīgai darbu pabeigšanai trūka pēdējie sīkumi vīrusa ierobežojumu dēļ, tādēļ nevēlējos aizturēt apmaksu manis paša kavēšanās dēļ) un tikai pēc tam sāku rūpīgāk uzskaitīt visus defektus, kaut daļa no tiem diezgan acīmredzami. Norādīju uz jaunajiem defektiem un visām šeit minētajām problēmām - visumā tiem piekrita un tika solīts labot. Sarunājām laikus, istabas atkārtoti tika atbrīvotas darbam, defekti atzīmēti, bet laiks no meistaru puses tika pārcelts un turmāko trīs mēnešu laikā nekāda komunikācija vairs nav sekojusi. Kopumā jau pagājuši savi pieci mēneši, tādēļ pacietībai pienāca beigas.

Īsāk sakot, ieteicams rūpīgi izvērtēt darbu kvalitāti, sekot līdzi procesam un rezultātam pirms norēķināšanās, jo, kad samaksāts, tālāk par kompesācijām jau runas vairs nav. Ticu, ka par konkrētajiem meistariem varētu atrasties arī pozitīvas atsauksmes (ja tās sākotnēji nebija izdomājums), bet galējais komentārs - man "vienkārši nepaveicās" un tādi neveiksmīgi objekti mēdz gadīties. No tādas retorikas labāk nepaliek, tādēļ mācība būt prātīgam, nepārtraukti sekot līdz darbiem un skatīties uz pirkstiem. Noteikti savstarpējo vienošanos vest rakstiski un punktuāli, lai būtu uz ko atsaukties, jo komunikācija pieklājīga un ticību raisoša.

Ieskatam pievienotas dažas defektu bildes, lai nav tukša runa, bet kopumā divās istabās šādu lielāku vai mazāku atzīmētu defekta vietu (pleķi, slīpējumi, poras un pārējais minētais) sanāk 100+.

A

Добавить комментарий

Положительное Нейтральное Негативное
Загрузить файлы

Наш интернет-сайт использует файлы куки (cookie) для того, чтобы сделать работу более дружественной и эффективной для пользователей. Чтобы обеспечить выполнение всех функций сайта, нажмите кнопку «Принять условия». Для более подробной информации ознакомьтесь с нашими правилами обработки файлов cookie и с нашими правилами обработки персональных данных.

Принять файлы