www.sudzibas.lv Medicīnas Sabiedrība ARS Pacientus sauc par kretīniem un arī uzraugošajām iestādēm vienalga

Medicīnas sabiedrība ARS - Pacientus sauc par kretīniem un arī uzraugošajām iestādēm vienalga

2022. gada 11. maijā pl. 11:50 man bija apmeklējums pie dakteres Tamāras Zavgorodnajas medicīnas centrā ARS. Vizītes laikā dakterei uz galda bija novietots datora monitors, tieši manā acu priekšā. Monitorā bija redzami visi tai dienā nākošie pacienti – viņu vārdi, uzvārdi un personas kodi, tomēr vissatraucošākais bija fakts, ka pie šo pacientu informācijas bija iekļauti arī dažādi komentāri, tai skaitā rupji. Pie pacienta A. Barkāna ar vizītes laiku 12:30 bija pierakstīts “kretīns!”, pie pacienta G. Strazdiņa, kuram bija vizīte rīta pusē pirms manis, bija pierakstīts “!***!”, un parasti ar “***” mēdz tikt apzīmēts kaut kas tik rupjš, ka nav nosaucams vārdā. Izlasītais mani ļoti satrauca, tāpēc vērsos pie Dr. Zavgorodnajas un lūdzu paskaidrot man šo situāciju. Dr. Zavgorodnaja atbildēja izvairīgi un noraidoši, sakot, ka viņa to nav rakstījusi, to esot rakstījusi reģistratūra un lai es liekot viņu mierā.

Šī situācija man likās nepieņemama, tāpēc sākotnēju sazinājos ar Veselības inspekciju, kas informēja, ka šis jautājums nav viņu kompetencē un ieteica vērsties ar iesniegumu Latvijas Ārstu biedrības Ētikas komisijā, ko izdarīju 2022. gada 29. maijā ar lūgumu izskatīt šādus jautājumus:

1) kurš ir rakstījis šos komentārus, jo, lai arī dr. Zavgorodnaja minēja, ka viņa to nav darījusi, man par to nebija pilnas pārliecības;

2) pat ja dr. Zavgorodnaja nav rakstījusi šos komentārus, vai ir adekvāti, ka viņa tādus redz, akceptē un vēl arī parāda gan pašam pacientam, gan citiem pacientiem;

3) pat ja dr. Zavgorodnaja nav rakstījusi šos komentārus, vai ir adekvāti, ka šāda veida komentāri vispār eksistē ārstniecības iestādē, kur tādus raksta, redz un akceptē iestādes darbinieki.

2022. gada 3. jūnijā saņēmu epastu no Latvijas Ārstu biedrības pārstāves Elitas Vīksnes, ka epasts ir saņemts. Taču turpmāk nekāda atbilde nesekoja. 2022. gada 7. septembrī nosūtīju atkārtotu epastu ar lūgumu informēt par lietas virzību, taču atbildi nesaņēmu. Pēc tam nosūtīju vēl vienu epastu 6. oktobrī un atkal nesaņēmu atbildi. 20. oktobrī zvanīju uz Latvijas Ārstu biedrību, un lūdzu paskaidrot situāciju. Man tika paskaidrots, ka lieta jau sen kā tiekot izskatīta un ka atbilde tiks sniegta nākamās nedēļas laikā, kas būtu nedēļa no 24. oktobra līdz 30. oktobrim. Šie datumi pagāja, un atbilde netika saņemta. 1. novembrī atkārtoti zvanīju uz Latvijas Ārstu biedrību, un man tika iedots iestādes juristes, kura atbild par šo jautājumu, šīs pašas Elitas Vīksnes telefona numurs. Sazinoties ar juristi man tika paskaidrots, ka atbilde tiks man nosūtīta nākamajā dienā – 2. novembrī.

Es lūdzu juristei kopā ar lēmumu par medicīnas iestādi ARS un dr. Zavgorodnaju arī nosūtīt man paskaidrojumu, kāpēc šī lieta tika tik ilgi izskatīta un kāpēc man netika atbildēts uz atkārtotiem epastiem, kuros lūdzu informēt par lietas virzību. Man tika atbildēts, ka tā kā Latvijas Ārstu biedrība ir biedrība, uz to neattiecas prasība oficiālus iesniegumus izskatīt mēneša laikā. Kā arī, viņas vārdiem: “Paskaidrojumu es jums noteikti nesniegšu. Nav tāds regulējums, lai man jums būtu jāsniedz paskaidrojums.”

Lai arī Elita Vīksne bija solījusi sniegt man oficiāli atbildi 2. novembrī, tā to arī nesaņēmu, tāpēc 2022. gada 3. novembrī vērsos ar iesniegumu Latvijas Republikas Veselības ministrijā, lūdzot labot šo situāciju.

2022. gada 1. decembrī saņēmu atbildi no Veselības ministrijas, ka šis jautājums nav viņu kompetencē.

Visbeidzot saņēmu arī atbildi no LĀB Ētikas komisijas, kas secināja, ka:

1) ierakstu esot veikuši ARS reģistratūras darbinieki, tāpēc šis jautājums nav LAB Ētikas komisijas kompetencē.

2) esot bijis rakstīts nevis ‘kretīns’, bet ‘kreatīns’, kas neesot aizskaroši. Šie ir meli, jo es pārlasīju monitorā redzamo reizes piecas, lai tiešām pārliecinātos, ka pareizi redzu to, kas rakstīts. Mūsdienās, it īpaši medicīnas IT sistēmām, ir ‘logs’ jeb uzskaites reģistri, kuros tiek ierakstītas visas datu kopā veiktā izmaiņas, līdz ar to šis ir jautājums, ko par ko varētu pārliecinaties objektīvi.

3) tik tiešām dators bijis novietots tā, ka bija trešajām personām bijuši redzami visi pacientu dati.

4) kopumā ņemot, nekādi pārkāpumi nav bijuši.

Nesaņēmu arī atbildi, kāpēc lietas izskatīšanai bija nepieciešams pusgads un kāpēc tika ignorēti mani lūgumi pēc informācijas par lietas virzību.

Tātad var secināt, ka ārstniecības iestādēs var burtiski apsaukāt pacientus, bet pacientiem nav pilnīgi nekādu iespēju kaut ko darīt lietas labā, jo uzraudzības mehānismi vai nu nav, vai nedarbojas.

27.01.2023

Uzņēmums saņēma paziņojumu par šo sūdzību

Дополнено zvraba 27.01.2023

Piebildīšu, ka "kretīns" un "***" bija rakstīti ar trīs izsaukuma zīmēm. Formatējums sudzibas.lv mājas lapā tās automātiski pārtaisa par vienu, bet, manuprāt, trīs izsaukuma zīmes šādus komentārus padara vēl agresīvākus.

Z

Комментарии (6)

M Mixx 27.01.2023

Sausmas

T taisnibascinitajs3 27.01.2023

Neuztraucies, visos darbos ar klientiem, ja ne vismaz rakstiski, tad kolektīvā mutiski ir zināmi klienti kretīni un **** arī. Un jā, tieši tāpec viņi saņem citādāku pakalpojuma kvalitāti nekā standarta vidējais klients.

M Mixx 27.01.2023

Tur vizīte pie viņas 60 eur nu vajadzētu jau vismaz kaut kādu attieksmi nav jau par velti

T taisnibascinitajs3 27.01.2023

Bet kā citādāk sauksi vīzdegunīgus klientus, kas lien tavā datorā. Kas arī ir datu drošības pārkāpums.

T tainsīgatiesa 27.01.2023

ŠIto es atstāšu šeit🤣:

Nieru testi, slāpekļu vielu maiņa: Kreatinīns (GFR)

Dusmīgais Ainārs 27.01.2023

Izlasot šo garo un patiesībā bezjēdzīgo sūdzību, man bailes iedomāties kas ir rakstīts pie jūsu vārda šim ārstam .

Добавить комментарий

Положительное Нейтральное Негативное
Загрузить файлы

Наш интернет-сайт использует файлы куки (cookie) для того, чтобы сделать работу более дружественной и эффективной для пользователей. Чтобы обеспечить выполнение всех функций сайта, нажмите кнопку «Принять условия». Для более подробной информации ознакомьтесь с нашими правилами обработки файлов cookie и с нашими правилами обработки персональных данных.

Принять файлы