www.sudzibas.lv Latvijas sporta un pedagoģijas akadēmija Nekompetence, slikts serviss; Kukuļi?

Latvijas sporta un pedagoģijas akadēmija - Nekompetence, slikts serviss; Kukuļi?

Sveicināti!

Ļoti interesanta situācija izveidojās Latvijas Sporta un pedagoģijas akadēmijā (lspa) ar pēdējā gada profesionālā bakalaura grāda studentiem fizioterapijā sportā. Situācija ir šāda:
4,5 gadu apmācības laikā sporta akadēmijā 20 studenti sasnieguši studiju beigas, vidējais studentu vērtējums ir 7-8 balles. Lai nokārtotu valsts eksāmenu, studentiem ir jāiziet praktiskos ciklus dažādās medicīnas iestādēs, pēc kurām jānokārto praktiskais eksāmens, pēc praktiskā eksāmena ir jānokārto teorētiski integrēto eksāmenu, pēc eksāmeniem, aizstāvēt bakalaura darbu.
Problēma ir šāda:
15 no 20 studentiem nenokārtoja valsts eksāmenu, kas ir ļoti daudz un nav normāls rādītājs. 6 cilvēki nenokārtoja eksāmena praktisko daļu, bet vēl 9 cilvēki nenokārtoja teoriju!
Situācija ir smieklīga un bēdīga tajā ziņā:
- lielākā daļa no tiem studentiem, kuri nenokārtoja teoriju - nokārtoja praktisko mutisko eksāmenu ar labu vērtējumu! (mans vertējums ir 9 balles, teorijā ir 2 balles) . Kā tā var būt? Praktiskais eksāmens ir grūtāks, nekā teorija.
- eksāmena teorētiskās daļas jautājumi biji ļoti viegli, dažreiz pat līdzīgi praktiskajai situācijai, kura bija praktiskajā eksāmenā.
- dažiem no tiem, kuri nenokārtoja teoriju ir vissmaz viens ārpus akadēmisks sertifikāts mediciniskā jomā par kuru bija jautāts teorētiskā eksāmenā, piemēram, triger punkti un tas ārstēšanas principi vai kustību balsta aparāta sāpes un t. T. - vieglākie jautājumi 5. Kursa studentiem. Ne var būt, ka 5. Kursa students ne var nokārtot teorētisko eksāmenu vissmaz uz 4 ballem.
- studenti uzrakstīja apelāciju (gan tie, kuri nokārtoja) , lai eksāmena darbi būtu atkārtoti pārbaudīti ar neatkarīgo komisiju, kas nozīmē, ka neatkarīgu speciālistu komisijai vajadzētu sasaukties, lai atkārtoti novērtētu šos darbus. Tomēr īstenībā sasaukta komisija ne bija neatkarīga! Jo bija izveidota no tiem pašiem vietējās akadēmiskās nodaļas pasniedzējiem! Eksāmena vērtējumi nav mainījušies.
- vietējās nodaļas izdomātie vērtēšanas kritēriji ir tik subjektīvi, ka tos var interpretēt, kā gribas! Piemēram, tajos pašos stradiņos teorētiskais eksāmens fizioterapijā tiek veikts objektīva testa veidā ar vairākām atbilžu variantiem, tas nozīmē, ka tajā testā skaidri redzami - studenta atbilde ir pareiza vai nē. Sporta akadēmijā savukārt eksāmena forma ir atvērti jautājumi, un kritēriji ir ļoti subjektīvi. Sporta akadēmijas kritēriji vairāk novērtē vārda gramatiku un latviešu vārdu pareizrakstību, nevis pašu jautājumu priekšmeta saprašanu. Bieži sastopami eksaminētāju vārdi rakstiskajā ziņojumā, ar kuriem viņi izskaidro savu vērtējumu: "nekorekta informācija un vāja terminoloģija". Ko nozīmē "nekorekta informācija"? Vai "vāja terminoloģijā"? Īpaši “iespaidīgi” ir tas, ka tas tika uzrakstīts studentam, kuram par šo eksāmena jautājumu ir 9 ārpusakadēmiskie sertifikāti un kurš ar 9 ballēm nokārtoja arī eksāmena praktisko - mutisko daļu. (es esmu)
tas viss liek domāt par akadēmiskā personāla aizspriedumiem pret studentiem.
Protams, ir kārdinoši apgalvot, ka tie ir vienkārši paši studenti vainīgi! Bet, vai sporta akadēmijas izglītības līmenis ir tik slikts, ka 60% studentu nespēj nokārtot teorētisko eksāmenu gan uz 4 ballem? Vai vispār ir iespējams iegūt izglītību sporta akadēmijā bez kukuļiem?

Kā studenti, kuri mācījās sliktāk un eksāmena praktisko daļu nokārtoja sliktāk - nokārtoja teoriju pozitīvam vērtējumam, bet tie, kuri mācījās vienmēr labi un praktisko eksāmenu nokārtoja perfekti - teoriju nenokārtoja? ! Un tas neskatoties uz to, ka jautājumi ir vieglākie 5. Kursa studentiem, jautājumi visiem biji vienādi!
Kāpēc agrāk ne bija līdzīgas problēmas un sūdzības? Tāpēc kā šobrīd bija nekompetenti izveidota jauna eksaminācijas komisija.

Sporta akadēmijas vērtēšanas sistēma ir nopietni jāpārskata. Un ne tikai novērtēšanas jautājumā, bet pati izglītības organizēšana! Studenti atkārtoti ir saskārušies ar šāda veida organizatoriskām problēmām: bija atceltas dažādas lekcijas - neviens nebrīdināja par to! Neatcēltas lekcijas bieži ne bija atjaunotas, neskatoties uz to, ka mēs maksājam par mācību!

Sūdzību spējīgi apstiprināt ar savu parakstu visi studenti;

Добавить комментарий

Положительное Нейтральное Негативное
Загрузить файлы

Наш интернет-сайт использует файлы куки (cookie) для того, чтобы сделать работу более дружественной и эффективной для пользователей. Чтобы обеспечить выполнение всех функций сайта, нажмите кнопку «Принять условия». Для более подробной информации ознакомьтесь с нашими правилами обработки файлов cookie и с нашими правилами обработки персональных данных.

Принять файлы