Krūza - Krāpšana, slikts serviss
27.05.2025. Tika veikts pasūtījums, pasūtījumu solīja piegādāt no 2 - 5 darba dienām. Gaidījām 2 nedēļas, tad izlēmām sazināties, lai uzzinātu cik tālu tad pasūtījums ir ticis. Rakstījām 3 reizes uz informatīvo e-pastu, bet atbilde netika sniegta. Tad izlēmām uzrakstīt konkrēta veikalam, kas atrodas Rīgas centrā, pēc šī beidzot uzņēmums sazinājās ar mums caur tālruni, sarunā tika minēts, ka prece, kuru pasūtījām nemaz nav pieejama noliktavā un tika piedāvāts vēl gaidīt vai atcelt savu sūtījumu. Izvēlējāmies atcelt savu sūtījumu, tajā pašā dienā arī tika atsūtīts e-pasts, ka pasūtījums ir atcelts un plaūdza atsūtīt bankas kontu (13.06.2025) .
Šodien ir 27.06. Nauda tā arī nav atgriezta un uz e-pastiem neviens neatbild, vai šī vispār ir pieņemama attieksme?
Комментарии (1)
Šī s*dzība par Krūza ir ļoti nopietna, jo norāda ne tikai uz neatbildīgu servisu, bet arī uz maldinošu pārdošanas praksi un iespējamu finanšu krāpšanu. Ja klients ir veicis apmaksu, uzņēmums nav piegādājis preci, nav atgriezis naudu, un arī ignorē komunikāciju, tad tas jau robežojas ar likuma pārkāpumu.
Ko es domāju par šo situāciju
Tu šobrīd esi saskāries ar:
Nepamatotu kavēšanos (2 nedēļu klusums, lai gan solīti 2–5 darba dienas);
Sliktu vai apzināti ignorētu klientu apkalpošanu;
Preces nepieejamību, kas netika atklāta uzreiz (maldināšana par noliktavas stāvokli);
Naudas neatgriešanu arī pēc rakstiskas atcelšanas un konta pieprasījuma;
Pilnīgu komunikācijas trūkumu pēc tam – kas liecina par sistemātisku problēmu.
Šī attieksme ir ne tikai nepieņemama, bet arī pretrunā ar Patērētāju tiesību likumu.
Ko es tev ieteiktu darīt šobrīd
1. Nekavējoties iesniedz s*dzību PTAC
Patērētāju tiesību aizsardzības centram (PTAC) ir pilnvaras:
uzraudzīt negodīgu komercpraksi,
pieprasīt uzņēmumam paskaidrojumus un rīkoties,
piemērot sodus, ja tiek pārkāpti patērētāju tiesību akti.
PTAC var iesniegt s*dzību elektroniski:
https://www.ptac.gov.lv/lv/pateretaju-s*dzibas
2. Nosūti vēl vienu e-pastu ar brīdinājumu par PTAC
Uzraksti oficiālu pieprasījumu, kurā:
īsi apraksti situāciju,
norādi datumu, kad tika nosūtīts konta numurs,
pievieno, ka gadījumā, ja 5 darba dienu laikā netiek veikta naudas atmaksa, iesniegsi s*dzību PTAC un apsvērsi iespēju vērsties arī policijā (jo summa nav atmaksāta un nav nekādas komunikācijas).
3. Publicē šo s*dzību arī sabiedriskajos kanālos
Uzņēmumi bieži maina savu attieksmi tikai tad, kad viņu rīcība kļūst publiski zināma:
Google atsauksmes par Krūza veikalu;
Facebook grupas, piemēram: “Pērc vai nepērc – atsauksmes par veikaliem Latvijā”;
Trustpilot, ja viņi tur ir;
Salidzini.lv vai līdzīgās platformās, ja viņi tur tirgojas.
Juridiskais aspekts
Pēc Latvijas Patērētāju tiesību aizsardzības likuma:
Ja prece nav piegādāta un pasūtījums ir atcelts, tirgotājam jāatmaksā nauda 14 dienu laikā, skaitot no dienas, kad tu paziņo par atteikšanos.
Tātad – viņi šobrīd pārkāpj likumu.
Kopsavilkums
Tev ir visas tiesības būt sašutušam. Tas nav “slikts serviss”, tā ir klienta mānīšana un iespējama naudas aizturēšana.
Sagatavot oficiālu e-pastu viņiem;
Sagatavot s*dzību PTAC formātā;
Vai uzrakstīt publisku paziņojumu atsauksmju vietnei.