Hīrons - Gandrīz nogalināja suni
Esmu ļoti vīlusies! Šajā klīnikā sunim veicām vakcīnas,kaut kādas ikdienišķas konsultācijas un nekad nebija radušies kādi iebildumi. Šoreiz gājām pēc palīdzības ar nopietnām sūdzībām par suņa veselību. Pretī saņēmām-neko! Vizīte, kurā netika pilnvērtīga apskatīts suns, netika dota diagnoze ar nepieciešamo ārstēšanu. Redzot,ka sunim nepaliek labāk un saprotot,ka liekais svars te nav pie vainas (kā mums tika pateikts Hīronā) un suns tika aizvests pie cita ārsta. Sunim nekavējoties tika konstatētas problēmas ar sirdi un iedoti nepieciešamie medikamenti. Ārsts neslēpa šoku,ka Hīronā neko neizdarīja. Par laimi mūsu suni izglāba citā klīnikā,bet kas zin,cik reizes ir bijušas līdzīgas, nolaidīgas apskates,kur paviršības dēļ iet bojā dzīvnieks. Ja mēs nebūtu meklējuši palīdzību citur,suns būtu nomiris. Esiet uzmanīgi
Комментарии (3)
Kapec nekad neraksta par to kliniku, kur Jums PALIDZEJA? Vai tiesam gruti pieminet, lai citi cilveki zinatu, kur jaarste savus dzivniekus?
Savā ziņā tas ir viņu darbs un nekāda speciālā uzslava KLĪNIKAI nav nepieciešama- darija savu darbu. Bet šeit drīzāk ir saimnieki kuri akli netic pelnijuši uzslavu.
Labdien, Kristīne M. Nemēģināšu apgalvot, ka veterinārmedicīnā viss ir atšķirīgi no citām nozarēm- nav kļūdu, cilvēcisko faktoru vai citu apstākļu, kas sadarbību ar klientu liek dažreiz padara ne tik labu, kā gribētos.Tomēr Jūsu ieraksts mani patiesi pārsteidz. Pārsteidz tieši ar faktu cinisku slēpšanu un sagrozīšanu.
Parasti ievēroju principu nekomentēt sūdzības –nekādas un nekad (tieši tādēļ neatradīsiet nevienu komentāru pie sūdzībām). Nedaru to viena iemesla dēļ, proti, ja klients neuzskata situāciju par sarunas vērtu pie klīnikas vadītāja, tad arī skaidrojumi publiskajā vidē dzīvnieka veselībai neko nedos. Bet šis gadījums ir īpašs. Sākotnēji jau ar skaļo apgalvojumu, ka suni klīnikā “gandrīz nogalināja”, kas ir klaja neslavas celšana.
Kāpēc neatklājat lasītājam, ka klīnikā ar savu suni Bella vērsāties ar vienu vienīgu sūdzību- “tūska skaustā-bumbulis”? Tie ir vārdi, ko norādījāt kā vizītes cēloni asistentam, kad viņš ievāca ziņas un reģistrēja Bellu pirms vizītes. Arī man vairākkārt uzdodot jautājumu kabinetā par to, vai jums abām (otra sieviete, kā nojaušu, bija Jūsu māte) ir kādas citas sūdzības par suņa veselību, izņemot to “bumbuli”, ko nejauši atradāt skaustā, atbildējāt ar “nē” un apgalvojumu, ka suns jūtās lieliski.
Vizīti atceros detalizēti visās niansēs, tāpēc centīšos Jums atsaukt to atmiņā. Vai tiešām aizmirsāt, ka 21.05.17.Jūsu sūdzība bija tikai par to, ka cilvēks, kuru Jums piederošais suns sakoda, aizstāvoties bija viņam sitis un spēris? Un pēc šī incidenta nejauši atklājāt, ka sunim uz muguras ir "kaut kāds bumbulis" (nē, ļaunu prātu jūs uz to cilvēku neturot, jo viņš jau bija šokēts, ka sakosts, tāpēc sitis). Vai izstāstījāt šo vizītes cēloni un mērķi veterinārārstam, pie kura devāties 27.05.17. ?
Lai gan Bella centās arī klīnikā kost, izmeklēšanu atbilstoši sūdzības problēmai veicu ar jūsu abu sadarbību un palīdzību pilnā apmērā, tai skaitā arī izmērot ķermeņa temperatūru, auskultējot un, veicot punkciju no "bumbuļa", kas, atbilstoši manām prognozēm izrādījās limfu saturošs šķidrums, kas uzkrājies pēc limfvadu traumēšanas. Apgalvojums par diagnozes trūkumu neatbilst patiesībai.
Kā jau Jums skaidroju vizītē, tad, vadoties pēc jūsu apgalvojuma, ka suns jūtās lieliski, ēd, dzer un uzvedas, kā parasti, tad ne pretsāpju līdzekļus, ne antibiotikas nenozīmēju. Izskaidroju jums abām arī to, ka , ja sunim rodas tādas veselības traucējumu problēmas, kas jūs satrauc, lai nākat uzreiz uz klīniku. Prognozēju, ka “bumbulis” var būt arī ļaundabīgs audzējs (šī bija otra diferenciāldiagnoze), bet notikumi –sakritība, un, ka tad tas noteikti pāris nedēļu laikā “neuzsūksies”, kā bija jānotiek gadījumā ar traumas rezultātā iegūto fluktuējošo veidojumu. Jā, kas vēl, jums promejot, piemetināju, ka suns ir resns un, ka tas var negatīvi atsaukties uz viņa sirds-asinsvadu sistēmas un kaulu-locītavu sistēmu, tāpēc būtu jādomā par ēdienkartes pārskatīšanu un ēdiena pieejamības ierobežošanu. Vai atceraties, ko teicu par asins analīzēm u.c. izmeklējumiem, kas būs nepieciešami, ja suņa veselība tomēr pasliktināsies, jo bez “bumbuļa” atklāsies vēl citas kaites? Tā vietā, lai ierastos vizītē, kad sunim radās citas problēmas, par kurām mani pat netikāt informējusi, izvēlējāties citu ceļu- anonīmu apmelošanu.
Man patiesi žēl, ka šādi beigusies ilggadējā sadarbība, jo pie mums ar mammu gadus desmit nāca gan kucīte Bella, gan kaķis Ričijs. Un ne jau ar “sīkumiem vien”, kā apgalvojat. Darbs ar agresīvu dzīvnieku prasa īpašu pacietību un iemaņas, tas nekad nav viegls un patīkams, jo ierobežo profesionālajās iespējās. Tomēr es savu darbu ar suni Bella 21.maijā veicu pēc labākās sirdsapziņas, un šāda apmelojoša sūdzība mani ir ļoti dziļi aizvainojusi.
Lai arī centāties savu sūdzību uzbūvēt tā, lai dubļu būtu daudz, bet sevi parādītu saules gaismā, un gadījumu nevarētu atpazīt, daru zināmu, ka tas nav izdevies (visi lasītāji un rakstītāji, paturiet prātā, ka internets nav anonīma vide, un par savu rīcību var nākties atbildēt tiesas priekšā), un turpmāk mūsu klīnikā veterinārie pakalpojumi Jums vairs nebūs pieejami. Toties man ir laba ziņa un priekš, ka vienas vizītes laikā atpazināt to vienīgo un labo veterinārārstu, pie kura turpmāk ārstēsiet savus dzīvniekus. Ar labas veselības un ilga mūža vēlējumiem no visas sirds Ričijam, bet, jo īpaši Bellai. Cieņā, Dr.Lita Konopore