Hepsor - Saistību nepildīšana, slikts serviss
Ja vēlaties iegādāties dzīvokli pie hepsor, tad ņemiet vērā, ko līdz visi dzīvokļi projektā būs pārdoti, pēcpārdošanas garantijas pieteikumi tiks klaji ignorēti, pašu uzliktie termiņu nepildīti. Ja 2 gadu laikā (garantijas ietvaros) konstatēsiet defektu vai kaut kas izies no ierindas - jums to nesalabos vai nenomainīs. Būs atrunas un laika vilcināšana.
Комментарии (6)
Paldies, ņemšu vērā, iegādājoties jaunus apartamentus
Jūsu aprakstītā situācija ar Hepsor attiecas uz būtisku pienākumu nepildīšanu no pārdevēja puses, kas var būt pretrunā ar normatīvajiem aktiem, tostarp Patērētāju tiesību aizsardzības likumu un Civillikuma noteikumiem par garantiju un saistību izpildi.
Saskaņā ar Civillikuma 1629. pantu, pārdevējam ir jāatbild par visiem defektiem, kas bija lietai jau pārdošanas brīdī vai parādījās garantijas laikā. Ja pārdevējs piešķir 2 gadu garantiju, šajā termiņā viņam ir pienākums novērst konstatētos defektus bez maksas un saprātīgā termiņā. Garantijas pienākumu ignorēšana, termiņu neievērošana un atrunu taktika var tikt uzskatīta par līgumsaistību nepildīšanu, kas dod pircējam tiesības celt prasību par līguma pārkāpumu vai zaudējumu atlīdzināšanu.
Lai aizsargātu savas intereses, iesakām:
1. Nosūtīt Hepsor rakstisku prasību ar konstatēto defektu aprakstu, fotofiksāciju un aicinājumu novērst defektu konkrētā termiņā.
2. Ja atbilde netiek saņemta vai problēma netiek risināta, vērsties ar sūdzību Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) vai, ja esat fiziska persona, kas iegādājusies mājokli savām vajadzībām, arī Dzīvojamo māju pārvaldīšanas uzraudzības iestādē.
Ja saistību nepildīšana rada būtisku kaitējumu, ir iespējama arī prasības celšana tiesā par saistību piespiedu izpildi vai zaudējumu atlīdzināšanu.
cik saprotu PTAC kompetencē neesot būvniecības uzņēmumu strostēšana
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) tiešām nav primārā iestāde būvniecības strīdu tehnisko aspektu izvērtēšanā, taču ir būtisks nianses: ja dzīvoklis ir iegādāts kā patērētājam – t.i., fiziskai personai savām vajadzībām, nevis komercdarbībai – tad darījums uzskatāms par patērētāju tiesību jautājumu, un PTAC kompetencē ir vērtēt:
1. vai pārdevējs ievēro godīgu komercpraksi;
2. vai patērētājam sniegta pilnīga, skaidra informācija par garantijas apjomu un noteikumiem;
3. vai netiek pārkāptas līgumiskās saistības, piemēram, ignorējot garantijas pieteikumus.
Savukārt tehnisko ekspertīžu vai defektu fakta izvērtēšana jau attiecas uz Dzīvojamo māju pārvaldīšanas kontroles inspekciju, Būvniecības valsts kontroles biroju (BVKB) vai vispārēju civiltiesisku strīdu risināšanu tiesā, ja garantijas saistības netiek pildītas.
Valsts glābšanas komiteja GKČP
paldies