GABI - Slikts serviss
Stasts pag gabi un kā likumiski atgriezt savu naudu.
26.10.2017 veikala gabi es nopirku zābakus. Pēc 3 menešiem, konstatēju brāķi, zābaki sāka plūst ūdeni. Diemžēl, čeku pazaudēju un kaste man vispar neviens nedoda kad pirku zābakus.
Saskaņa ar likumu ‘’nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtība’’, 65. Panta: ja darījuma partnerim izsniegtais kases čeks nozaudēts, lietotājs pēc darījuma partnera pieprasījuma izsniedz noformētu attaisnojuma dokumentu, kurā norādīti ministru kabineta 2014. Gada 11. Februāra noteikumu nr. 95 "noteikumi par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu tehniskajām prasībām" 23.1. , 23.2. , 23.4. , 23.5. , 23.6. , 23.7. , 23.8. , 23.9. Un 23.13. Apakšpunktā minētie kases čeka rekvizīti. , prasīju veikalam izsniegt čekas kopiju. Par preci maksāju ar karti un ir kontas izraksts kur var redzēt informāciju par pirkumu. Veikala darbnieki mēģināja maldināt, ka likumiski viņiem nav pienākumi izsniegt man čekas kopiju un bez čeka samainīt vai atgriezt naudu par preci viņi nevar. Pēc ilgām sarunām un atsaucēm uz likumu kur teikts par pretējo, veikala vadītāja ineta devās uz sanāksmi un piekrita mainīt preci. Mēs vienojāmies, ka man vajadzētu pāris būtu gabi veikala t/c damme. Kad atbraucu uz turieni, uz pārim, ko viņi gribēja dot, bija vizuāls defekts. Es atteicos tos ņemt. Pārdevējs teica, ka vēl viens šāda izmēra pāris nav pieejams, un man vajag rīt atbraukt vēl reiz. Man bija sašutums, jo es negribu atkal tērēt savu laiku uz nekvalitatīviem precem un lūdzu atdot naudu.
Pārdevējs atteicās, jo man nav čeka. Argumenti par to (man pat bija izdruka ar likumu) , ka veikalam vajadzētu dot man čekas kopiju neizdevās.
Vēlāk tajā pašā vakarā man atzvanīja ineta un teica, ka viņi man nedos čekas kopiju, tādējādi pārkāpjot likumu! 05.02.18 uzrakstīju vēstuli uz e-pastu: [slēpt]@artima.lv. Atbildē, es saņēmu vēstuli ar mēģinājumu atkal maldināt mani.
Pēc tam ineta parzvanīja un lūdza uzrakstīt iesniegumu. Galu galā 21.02.2018 es saņemu savu naudu, bet veikals ieturēja 10% par lietošanu. Paldies gabi par superigiem zābakiem un par attieksme pret klientiem.
Комментарии (4)
Norādītie likumu punkti protams ir forši, bet tajā pašā 65.pantā nekur nav rakstīts, ka jāizsniedz čeka kopija. Jāizsniedz dokuments kurā norādīti darījuma čeka rekvizīti(ne visi). Pat ja čeka kopiju Jums izsniegtu(kas vienkārši nav iespējams), tas problēmu neatrisinātu. Jo paša PATC lapā skaidri un gaiši rakstīts -
Piemēram, ja uz jūsu jautājumu: cik ilgs ir garantijas laiks apaviem? - saņemsiet atbildi: viens mēnesis, tad šāda atbilde neizslēdz jūsu tiesības pieteikt pretenzijas divu gadu laikā. Jums vienīgi jāparūpējas, lai tiktu saglabāts darījumu apliecinošs dokuments — pirkuma (kases) čeks, stingrās uzskaites kvīts vai bankas maksājuma uzdevums.
Respektīvi čeka kopija neko nedos, jo tā ir kopija nevis orģināls. Līdz ar to secinājums viens - čeka nav, paši vainīģi. Čeks reāli ir kā līgums, kas apstiprina pirkumu, ja nevīžīgi pret to izturas un pakāš tad vainot varat tikai paši sevi. Brīnos, ka Jums pat tik tālu kompromisus piedāvāja, ka piedāvāja kaut ko mainīt.
Nē, lai anulētu čeku un izsniegtu jaunu (kā tas parasti notiek veicot preces maiņu vai izsniedzot atpakaļ naudu par preces brāķi), klientam IR jāuzrāda čeka oriģināls. Kādas vēl bankas izdrukas? Bankas izdrukā Jūs neatradīsiet preces artikulu un pirkuma identifikācijai nepieciešamo informāciju. Čeka kopija arī nav pirkuma apliecinošs dokuments. Anulēšanai un aktam ir nepieciešams oriģināls, citādi tirgotājs pārkāpj likumu. Interesanti kā šie ienākumi tika norakstīti, jo likumīgu aktu Jūsu nozaudētā čeka dēļ sastādīt viņi nevarēja...
Gabi jau sen nepērku apavus.
Tur ir tik pat slikta kvalitāte kā Danijā, NSking.
Tajā punktā NEKUR nav rakstīts, ka pārdevējam jāmeklē čeka kopija, tā kā neko viņi nav pārkāpuši.
Nekvalitatīvi apavi ir cits jautājums, bet pirkumu apliecinošs dukuments ir jāuzglabā pircējam un tas arī ir vienīgais likums, kas šajā gadījumā ir jāievēro.