De Luxe Magic Travel SIA - SIA “DE LUXE MAGIC TRAVEL” ir iekļauts “melnajā” sarakstā
Biedrība "Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija" (PIAA) informē, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) izveidotajā "melnajā sarakstā" iekļauta SIA "DE LUXE MAGIC TRAVEL" par to, ka tā neizpildīja Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumu ar kuru tai uzlikts par pienākumu atmaksāt patērētājai 1545,00 EUR sakarā ar līguma atcelšanu.
SIA "DE LUXE MAGIC TRAVEL", kura kompleksos tūrisma pakalpojumu vietnē www.magictravel.lv, 2020.gada 4.februārī vienojās par ceļojumu uz Bali laika posmā no 2020.gada 15.novembra līdz 2020.gada 26.novembrim. Saskaņā ar izrakstīto rēķinu Nr.02673/20 avansa maksājums bija 1545,00 EUR. Ceļojums nenotika, kā rezultātā patērētāja 2021.gada jūlijā ar Sabiedrību vienojās par ceļojuma pārcelšanu uz Dubaiju laika posmā no 2022.gada 15.marta līdz 2022.gada 23.martam.
Lietas izskatīšanas gaitā, patērētāja norādīja, ka nesaskaņojot ar viņu, tika iegādāti lidojumi ar pārsēšanos, kā arī tika pieprasīta papildus samaksa 420,00 EUR apmērā par valūtas kursa svārstībām. Ņemot vērā, ka patērētāja nepiekrita veiktajām izmaiņām, patērētāja ceļojumā nedevās un vēlas atgūt par ceļojumu samaksāto naudu.
Savukārt, SIA "DE LUXE MAGIC TRAVEL" skaidroja, ka tā nekādi patērētājai nevarēja solīt tiešos lidojumus uz Dubaiju, jo aviokompānija “Air Baltic” piedāvātajos datumos lidojumus uz Dubaiju neveica. Tāpat sabiedrība nevarēja ietekmēt lidojumu grafiku.
Attiecībā uz pieprasīto ceļojuma cenas piemaksu SIA "DE LUXE MAGIC TRAVEL" skaidroja, ka sarakstē ar patērētāju tika norādīts valūtas kurss ceļojuma pasūtīšanas brīdī un gala rēķins, kur starpība valūtas kursa dēļ bija 463,00 EUR. Sabiedrība norādīja, ka tā piedāvāja segt šos izdevumus uz pusēm. Savukārt, kad sabiedrība saņēma patērētājas atteikumu doties ceļojumā, tā jau veica aviobiļešu izpirkšanu pie aviokompānijām “Aeroflot” un “Etihad” un no saviem līdzekļiem samaksāja par viesnīcu. Ņemot vērā, ka no ceļojuma patērētāja atteicās mazāk kā divas nedēļas pirms izlidošanas, sabiedrībai radās zaudējumi, līdz ar to, tai nav pamata atgriezt patērētājai par ceļojumu samaksāto avansu.
Komisija, izvērtējot lietā esošos materiālus norādīja, ka atbilstoši tiesību aktu noteikumiem, tūrisma operators ir tiesīgs paaugstināt ceļojuma maksu izmaiņu dēļ valūtas maiņas kursos. Tomēr, ja cenas paaugstinājums pārsniedz 8 % no kompleksā tūrisma pakalpojuma kopējās cenas, ceļotājs saprātīgā termiņā, ko noteicis tūrisma operators, drīkst piekrist ierosinātajām izmaiņām vai izbeigt līgumu, nemaksājot līguma izbeigšanas maksu. Turklāt, cenu drīkst paaugstināt tikai tādā gadījumā, ja tūrisma operators ne vēlāk kā 20 dienas pirms kompleksā tūrisma pakalpojuma sākuma skaidri un saprotami ir paziņojis attiecīgajam ceļotājam par cenas paaugstināšanu (uz pastāvīga informācijas nesēja), pamatojot minēto paaugstinājumu un sniedzot aprēķinu.
Komisija, konstatēja, ka piedāvātā ceļojuma uz Dubaiju cena bija 3630,00 EUR, tomēr sabiedrība, pamatojoties uz valūtas kursa svārstībām, vēlējās palielināt cenu par 420,00 EUR, kas ir vairāk par 8% no kopējās ceļojuma cenas. Arī informāciju par cenas paaugstināšanu sabiedrība patērētājai nosūtīja mazāk kā 20 dienas pirms ceļojuma sākuma. Tādēļ, Komisija secināja, ka sabiedrība, veicot cenas paaugstināšanu, neievēroja noteiktās prasības.
"Melnais saraksts" ir izveidots, lai informētu patērētājus par komersantiem, kuri nepilda Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumus un, tādējādi, palīdzētu patērētājiem izdarīt izvēli par preces iegādi vai pakalpojuma izmantošanu.
Добавить комментарий