Aldis Anaitis - Aldis Anaitis - gids
Tā kā esam saņēmuši nekvalitatīvu tūrisma pakalpojumu braucienā ar autobusu uz Berlīni laika posmā no 26.05. līdz 30.05.2013., lūdzam pārbaudīt gida Alda Anaiša profesionālo kvalifikāciju un ētikas normu pārzināšanu. Uzskatām, ka gids Aldis Anaitis nevar strādāt tūrisma pakalpojumu jomā, jo rupji pārkāpj ētikas normas komunikācijā ar klientiem, kā arī neatbilst gida profesionālajai kvalifikācijai:
1. Ekskursijas laikā Aldis Anaitis nestāstīja par apkārt redzamajiem objektiem. Izbraucām cauri Polijai, Vācijai, un gids Aldis Anaitis nepateica neko. Uz lūgumu pastāstīt, viņš atbildēja, ka ir menedžeris, ne gids. Ļoti žēl, jo, braucot skolēnu ekskursijā, nesaņēmām saturisku informāciju par tūrisma objektiem Polijā un Vācijā.
2. Ekskursijas laikā Aldis Anaitis izmantoja vienu valodu, lai gan pirms brauciena vienojāmies, ka tiks stāstīts gan latviešu, gan krievu valodā, tā kā grupā bija bērni no divplūsmu skolas. Pēc lūguma tomēr izmantot paralēli divas valodas (latviešu, krievu), mikrofonā rupji izskanēja frāze: ”Dļa tex, kto ne ponimajet.”
3. Ekskursijas dalībniekus neaizveda līdz muzejiem vai apskates objektiem. Vienmēr autobuss apstājās vismaz kvartālu pirms objekta vai muzeja, un dalībniekiem vajadzēja kājām doties līdz plānotajai vietai. Gids Aldis Anaitis ar roku norādīja virzienu, kur jāiet, nepavadot grupu līdz muzejam.
4. Gidam Aldim Anaitim ir zemas svešvalodu kompetences, lai kvalitatīvi koordinētu ekskursijas gaitu ārzemēs.
5. Iekārtojoties viesnīcā, Aldis Anaitis neizrādīja ieinteresētību, vai ir iespējams izvietot bērnus pa istabām. Ja mēs nesaņemtu viesnīcas Berlīnē menedžera palīdzību, nebūtu iespējams izvietot zēnus un meitenes atsevišķās istabās.
6. Ekskursijas laikā bija situācijas, kad Aldis Anaitis, vēloties pievērst sev pieaugušo uzmanību, izmantoja fizisku spēku. Viņš uzvedās kā emocionāli nelīdzsvarots cilvēks.
7. Mikrofonā, bērniem dzirdot, Aldis Anaitis paziņoja, ka tūristi brauc kopā ar viņu, nevis viņš ar tūristiem. Uzskatām, ka viņš neizprot tūrisma sfēras specifiku, ka gids sniedz pakalpojumu. Aldis Anaitis uzskata, ka strādā, nevis sniedz pakalpojumu. Ar ko šīs frāzes atšķiras tūrisma pakalpojumu jomā?
8. Izteiktu emocionālu nelīdzsvarotību viņš parādīja akvaparka „Tropical Island” apmeklējuma laikā. Pirms bija noteikts konkrēts akvaparka apmeklējuma ilgums(līdz 19.00). Akvaparka apmeklējuma laikā Aldis Anaitis nolēma mainīt apmeklējuma ilgumu un skolotājiem paziņo, ka autobuss aizbrauc 17.30, lai visi būtu autobusā. Ņemot vērā akvaparka teritorijas apjomu, nebija iespējams paziņot par izmaiņām visiem, tāpēc skolotāji informēja Aldi Anaiti par nesavlaicīgu prasību izvirzīšanu. Par to vajadzēja vienoties ātrāk. Iznākot no akvaparka 19.00, stāvvietā nebija autobusa, ar kuru pārvietojāmies visu ekskursijas laiku. Ne Aldis Anaitis, ne autobusa vadītājs neatbildēja uz zvaniem, tikai pēc firmas vadības iejaukšanās 19.30 autobuss piebrauca pie akvaparka stāvvietas vistālākā punkta, lai bērni lietū ietu līdz autobusam.
9. Aldis Anaitis negatīvi ietekmēja arī autobusa vadītāju uzvedību, skaļi apspriežot un izsmejot pieaugušo ekskursijas dalībnieku rīcību. Kopumā ekskursijas laikā 5 dienu garumā izveidojās ļoti negatīvs emocionālais fons.
Комментарии (3)
Šitādus ārstē vienkārši: skaļi nokliedzoties, lai runā latviešu valodā. Savukārt aizbraucot mājās uzrakstot pretenziju attiecīgajai kompānijai un Valsts valodas inspekcijai.
Kādai monolingvālai IKI kasierei šāds jociņš izmaksāja 80 Ls
Ja jau SKOLOTĀJAS nesaprot latviešu valodu, ko var gribēt no bērniem ... Kādā valstī dzīvojam? Un tad apvainoties par frāzi: ”Dļa tex, kto ne ponimajet.” Kur te ir rupjība?
Un vēl - visu dienu pavadīt Akvaparkā, pa ūdeņiem... pēc tam sūdzēties par lietainu laiku, ka kājām jāpaiet pārsimts metru...
Paldies Dievam, ka man negadījās šī grupa!
Turpmāk iepriekš jāpainteresējas par potenciālajiem ekskursantiem - būt par gidu tādai kašķīgu skolotāju vadītai skolnieku grupai nudien nav vēlēšanās.
Malacis, gids!!!
kaadeel Latvijaa vispaar veel eksistee saadas divpluusmu klases/skolas?Nav jau ilgi jaamin, lai saprastu, kura valodas pluusma saadaa skolaa ir noteicosaa?:)))
Es arii zinu vienu saadas skolas skolotaaju!Latviski ar gruutiibaam maak pateikt vienu vaardu, , labdien, , un to pasu lauziitaa valodaa!!!Ko saada skolotaaja var iemaaciit tai pluusmai, kas ir itkaa latviesu???neko, iznemot krievu!VEEE!