www.sudzibas.lv WD Market SIA Kompetences trūkums

WD Market SIA - Kompetences trūkums

2022. Gadā pēc sarunām tika noslēgts līgums ar programmēšanas uzņēmumu par mājas lapas-marketplace izgatavošanu. Rezultātā vietne tika «publicēta» 2023. Gada februārī.
Bija daži trūkumi, lai gan programmētāji man teica, ka viņi visu pārbauda paši un viņiem nav vajadzīga mana palīdzība testēšanā. Patiesībā mēs paši atkal un atkal visu cītīgi pārbaudījām, konstatējām kļūdas, sastādījām kopsavilkuma tabulas ar kļūdām - tā bija ērtāk programmētājiem. No viņu puses bija vilcināšanās un, godīgi sakot, tieša sabotāža. Mēs, īpašnieks un mārketinga komanda, veselu gadu “cīnījāmies” ar programmētājiem.
Vietne tagad kaut kā darbojas. Jūs varat reģistrēties vietnē, ievietot produktus un viss.
Bet vietne tika izgudrota, lai cilvēki varētu pārdot savus skaistos produktus, kas ir vajadzīgi citiem cilvēkiem.
Ja kāds ir pieredzējis vietnes palaišanu, zina, ka vietne ir jāindeksē. Kā izrādījās, programmētāji pat nepabeidza šo posmu laikā! Viņi neatvainojās par to, ka vietne tika palaista testa režīmā, un viņi pat mūs par to nebrīdināja. Acīmredzot viņi aizmirsa. Un mēs strādājām un nevarējām saprast, kāpēc vietne nav redzama google tīklā.
Programmētāji nespēja tai pieslēgt Latvijas pasta piegādi, lai gan pie šī uzdevuma strādāja gandrīz trīs mēnešus. Rezultātā vietnei tika pievienots Latvijas pasts, un uzreiz pazuda iepriekšējie iestatījumi...
Lielas problēmas ir arī ar maksājumu sistēmu pieslēgšanu. Programmētāji ieteica man pieslēgt klixx sistēmu. Pēc Ilga laika izrādījās, ka klixx nedarbojas ar galveno vietnes moduli. Bet viņi to pārbaudīja! Vai nē.
Tad man lika pieslēgt stripe maksājumu sistēmu. Lai reģistrētos šajā maksājumu sistēmā, ir jāiziet sarežģīta pārbaude. Šī bija pirmā reize, kad dzirdēju par stripe. Esmu pārliecināta, ka arī jūs neesat par viņu dzirdējuši. Paskatījos to valstu sarakstu, kurās var pieslēgt šo sistēmu. Latviju šajā sarakstā neatradu..

Rezultātā šogad es vērsos pie neatkarīgiem ekspertiem par vietnes funkcionalitāti. Eksperti sniedza atsauksmi, ka visas problēmas, ar kurām mēs, klienti, saskaramies vietnes darbībā, nav novēršamas, jo vietne principā nevar veikt mums nepieciešamās funkcijas. Un iemesls ir tāds, ka programmētāji vietni nevis “rakstīja”, kā tam vajadzēja būt, bet gan izveidoja vietni, izmantojot vietņu veidotāju! Tas ir, viņi izveido vietni no moduļiem. Tas prasa pastāvīgu "savienojumu" izveidi starp moduļiem. Nepieciešama regulāra katra moduļa atjaunināšana un pastāvīga uzraudzība. Bet programmēšanas uzņēmums saviem pienākumiem izturējās ļoti auksti - viņi veic atjauninājumus reizi trijos mēnešos, formāli, lai gan par maksu.
Kopumā vietne var kaut kā darboties, taču vietnes izstrāde, jaunu funkciju pievienošana, interesanti atjauninājumi, interaktīvi uzdevumi - tas ir problēmas, kas praktiski nav iespējamas, jo vietne ir izveidota ar tīmekļā vietņu kostruktoru. Daudz manu nervu tika iztērēts. Programmētājiem maksāju tūkstošus, bet rezultāta nav. Viss ir velti. Programmētāji manu ideju vienkārši apglabāja savā nekompetencē.
Es saglabāju visu saraksti ar programmētājiem, izņemot tos gadījumus, kad mums bija video komunikācijas sesijas.

Комментарии (2)

T Tomass 15.08.2024

Labdien, Aļona!

Paldies par atsauksmi. Mums žēl, ka Jūsu prāt sadarbība nebija veiksmīga ar Jūsu uzņēmumu, un noteikti ir jāņem vērā Jūsu aprakstītie punkti, lai informācija ir patiesa, nevis pārspīlēta:

1. "Patiesībā mēs paši atkal un atkal visu cītīgi pārbaudījām, konstatējām kļūdas, sastādījām kopsavilkuma tabulas ar kļūdām" - "Kļūda" un "Domas, ka pilnīgi visas iespējamās funkcionalitātes, kas ienāk prātā" ir divas dažādas lietas. Regulāri parādījās jaunas un jaunas prasības, kuras nebija atrunātas. Bet tās tiek identificētas, kā "Kļūdas".

2. "Jūs varat reģistrēties vietnē, ievietot produktus un viss. Bet vietne tika izgudrota, lai cilvēki varētu pārdot savus skaistos produktus, kas ir vajadzīgi citiem cilvēkiem". - WDM Komanda komanda paši proaktīvi deva Jums ieteikumus, ko nepieciešams darīt, lai mājas lapa izskatītos labāk, kā ir jāizskatās bildēm formātiem u.c. Uz ko netika saņemta nekāda pretīmnākšana un interese to virzīt. Mēs devām risinājumus, tie tika ignorēti.

3. "Programmētāji nespēja tai pieslēgt Latvijas pasta piegādi, lai gan pie šī uzdevuma strādāja gandrīz trīs mēnešus." - Noteikti ir jāinformē, kapēc gaidījām 3 mēnešus. Ņemot vērā, ka Jums nebija parasts Interneta veikals, bet tirdzniecības platforma, loģika, kā tiek saslēgta piegāde ir pavisam savādāka. Un Latvijas Pasta modulim nebija standartizētu risinājumu, kur bija jāgaida uz Latvijas Pasta pusi, kamēr izstrādās paši nepieciešamu risinājumu.

4. "Lielas problēmas ir arī ar maksājumu sistēmu pieslēgšanu. Programmētāji ieteica man pieslēgt klixx sistēmu. Pēc Ilga laika izrādījās, ka klixx nedarbojas ar galveno vietnes moduli. Bet viņi to pārbaudīja! Vai nē." - Maksājuma metode Klixx (Citadele), Jums tika ieteikta tikai gribot Jums labāko. Jo caur mums KLIXX ir labāki komisijas nosacījumi, kas ir izdevīgāk Jūsu biznesam, jo mazāk būtu jāmaksā komisijās. Diemžēl Klixx maksājuma metode nestrādāja ar vienu moduli, ko nebija iespējams paredzēt. Tapēc uzreiz piedāvājām alternatīvu Stripe, kas komisiju ziņā būs augstāka, bet vismaz augstāka iespēja ka ar marketplace moduli strādās kopā.

5. "Lai reģistrētos šajā maksājumu sistēmā, ir jāiziet sarežģīta pārbaude. Šī bija pirmā reize, kad dzirdēju par stripe. Esmu pārliecināta, ka arī jūs neesat par viņu dzirdējuši. Paskatījos to valstu sarakstu, kurās var pieslēgt šo sistēmu. Latviju šajā sarakstā neatradu.." - Stripe ir lielākā maksājuma sistēma pasaulē. Ko izmanto visā Pasaulē arī Latvijā. Stripe ir pieslēgts gan maziem, vidējiem un lieliem zīmoliem visā Latvijā, Baltijā, Eiropā un Pasaule

6. "Rezultātā šogad es vērsos pie neatkarīgiem ekspertiem par vietnes funkcionalitāti. Eksperti sniedza atsauksmi, ka visas problēmas, ar kurām mēs, klienti, saskaramies vietnes darbībā, nav novēršamas, jo vietne principā nevar veikt mums nepieciešamās funkcijas." -WDM Komanda nav informēti par problēmu eksistēšanu, uzņēmums bez brīdinājuma vai bažu izpaušanu izlēma pārtraukt sadarbību. Netika minēts nekas par problēmām pirms aiziešanas. Mēs esam gatavi atrisināt jebkuru problēmu, bet mums pat nebija prasīts neko atrisināt.

7. "Un iemesls ir tāds, ka programmētāji vietni nevis “rakstīja”, kā tam vajadzēja būt, bet gan izveidoja vietni, izmantojot vietņu veidotāju! Tas ir, viņi izveido vietni no moduļiem. Tas prasa pastāvīgu "savienojumu" izveidi starp moduļiem. Nepieciešama regulāra katra moduļa atjaunināšana un pastāvīga uzraudzība" - Katram klientam ir savas vajadzības un pieejamie līdzekļi. Klienta tipa projektam bija iespēja izstrādāt individuāli, kas izmaksas sadārdzinātu x4-x6, bet tā kā klientam nebija tajā brīdī pieejami finansiālie līdzekļi šādam projektam, tika piedāvāta alternatīva (Gatava tēma, kas nodrošina klienta vajadzības + protams ar atsevišķām limitētām iespējām, jo viss balstās uz moduļiem, bet lapas pamatfunkciju un pamata prasības lapa pildīja. Kliente pašā sākumā tika informēta, par to ka ir 2 opcijas. Un izstrādāt daudz dārgāku risinājumu nebūtu viņas gadījumā pareizs lēmums, jo sākumā noteikti jāpārbauda vai bizness strādā un tas ir pelnoš).

8. "Bet programmēšanas uzņēmums saviem pienākumiem izturējās ļoti auksti - viņi veic atjauninājumus reizi trijos mēnešos, formāli, lai gan par maksu." - Reizi 3 mēnešos ir mūsu standarta prakse, lai samazinātu lapas drošības riskus, bet lai tas arī nav tik bieži, ka apgrūtina klientu finansiāli. Atjaunošana ir par maksu, jo visa sistēma tiek atjaunota un testētājs pēc tam testē lapu un skatās, vai nav atjaunošana, ko ietekmējusi. Atjaunošana nav obligāta, un no tās var atteikties jebkurā brīdī.

WDM Komanda ir gatava palīdzēt risināt esošās klienta sistēmas problēmas, par kurām neesam nemaz informēti. Ļoti daudz darba ir klientam darīts bezmaksas, un vienmēr bijusi informēta, ka ja notiek kāda problēma, palīdzēsim to risināt, bet diemžēl klients neko neziņojot, neizrunājot problēmu devās prom. Vienmēr esam gatavi palīdzēt katram klientam, kas ir atvērts uz komunikāciju un problēmu risināšanu.

Ar cieņu
WDM Komanda

Sveiki!
Paldies par atbildi.
Es zināju savas idejas apjomu un sapratu, ka tik liela darba veikšanai būs nepieciešama profesionālu palīdzība.
Jūs rakstāt, ka es nevarēju samaksāt par vietnes “rakstīšanu”. Līguma parakstīšanas brīdī es, pasūtītājs, nevarēju zināt par līdzekļiem un resursiem, kuri tiks izlietoti darbu veikšanai. Jūs zinājāt?
Mēs abi zinājām līguma summu, un jūsu uzņēmums bija gatavs strādāt par šo cenu. Pēkšņi saprotu, ka Jūs jau līguma parakstīšanas brīdī zinājāt, ka vietnes darbība netiks nodrošināta ar līgumā aprakstītajiem posmiem, bet Jūs, līguma izpildītājs, nebrīdinājāt mani par šo “nelielo ” apstākli. Es labi atceros to meeting, kad teicāt, ka šāda veida vietni nevar izveidot tā, kā es to izgudroju, bet tikai savādāk. Jūs teicāt, ka jums ir cits risinājums.
– Vai man ir citas iespējas?- jāutāju es.
- Nē.
Tad es teicu – dariet to, kas jādara.
Sakiet, vai es toreiz varēju zināt, ka otrs ceļš ir vietņu veidotājs? Vai nevajadzēja mani brīdināt, ka vietne tiks veidota no moduļiem? Vai vietņu veidotāji ir izstrādāti tā, lai parastajs lietotājs pats varētu veikt darbu gandrīz par velti, maksājot tikai par lielāku funkcionalitāti? Vai zinājāt, ka moduļi nedarbosies korekti viens ar otru? Pieredzējoši zin.
Jūs varat vainot mani 100 reizes, bet jūsu darbinieki ir vainīgi, ka vietnes funkcionalitāte netika paveikta.
2022. gada 23. augustā es izlaboju kļūdas mūsu līgumā. Nevis firmas jurists veica izmaiņas līgumā, bet gan es, klients. Varbūt man tajā dienā vajadzēja saprast, ka viss ir slikti. Bet es nesapratu. Vainīga.
Saskarsme? Es esmu (biju) vietnes īpašnieks, nevis programmētājs. Ja jums ir kādi ieteikumi vietnes administrēšanai, būtu ļoti patīkami dzirdēt tos no jums. Man nebija pieredzes. Pastāvīgi pētu nepieciešamās “lietas”, kas man kā vietnes administratoram būtu jādara. Ja vietnes funkcionalitāte prasa, lai es izietu apmācību vai nolīgtu speciālistu, es vēlos par to uzzināt iepriekš.

Kavēšanās? Ir vēl viens ilustratīvs piemērs - es jums atsūtīju piekļuvi transporta uzņēmuma API 31.08.2022, un pēc 10 mēnešiem, 28.06.2023, jūs atkārtoti pieprasāt šos datus, kas nozīmē, ka piegādes metodes brīdī kad mājas lapa tika publicēta (14.02.2023.) nebija gatavi.
Kā arī indeksēšana Googlē.

Vietne pašlaik ir slēgta. Jūsu rēķinus es apmaksāju pilnībā un laikā. Bet jūsu neizdarības dēļ es turpinu ciest finansiālus zaudējumus.

Ar visu cieņu,

Добавить комментарий

Положительное Нейтральное Негативное
Загрузить файлы

Наш интернет-сайт использует файлы куки (cookie) для того, чтобы сделать работу более дружественной и эффективной для пользователей. Чтобы обеспечить выполнение всех функций сайта, нажмите кнопку «Принять условия». Для более подробной информации ознакомьтесь с нашими правилами обработки файлов cookie и с нашими правилами обработки персональных данных.

Принять файлы