Rīgas 6.vidusskola - "Pedagogi" bez izglītības
Nezinu, ko darīt, bet man liekas, ka par to būtu jārunā, jo mani tas šokēja.
Mans bērns šogad rudenī sāks mācības lielajā skolā. Iepriekš mācījās mazajā skolā. Bija ļoti skaists pavasaris, ka bērnus iepazīstināja ar jaunajiem klases audzinātājiem. Viss likās labi, līdz brīdim, ka no mazās skolas skolotājiem uzzināju, ka mana bērna nākošā klases audzinātāja ir "pedagogs" bez izglītības, lai vispār nevarētu strādāt skolā. Un šī skolotāja jau strādā skolā no šī gada februāra. Uz manu jautājumu, kādā veidā to var izdarīt un darīt, atbilde bija viena - L.Āboltiņas (vietnieces) meita (B.Vilcāne), tur neko padarīt nevar, jo viņi visi "augšā" var darīt visu, neskatoties uz to, ka cilvēks bez izglītības vispār nedrīkst stāvēt klases priekšā, viņi visi māk papīrus sagrozīt. Pēc skolotāju acu skatieniem, sapratu, ka skolotājiem ir bail vairāk runāt, gan jau savā veidā iebiedēti no administrācijas puses. Nedaudz nožēlojami jutos.
Tajā brīdī man bija šoks, jo sākumā tam neticēju, bet pateicoties saviem sakariem ar nedaudz augstāk stāvošām instancēm, kuras apstiprināja to, ka jā, šajai konkrētai personai nav atbilstošā izglītība, ka pēc likuma viņa vispār nedrīkst strādāt skolā, kur nu vēl būt klases audzinātāja.
Pats dīvainākais man likās tas, ka uzzināju, ka šī persona ir pat izstrādājusi bērniem skolas līmenī 3.klasei diagnosticējošo darbu, kuru bērni pildīja maijā. Tad man ir tāds jautājums - kā cilvēks bez atbilstošās izglītības un cilvēks bez jebkādas pedagoģiskās metodikas (kā pasniegt un izvirzīt SR utml.) drīkst izstrādāt diagnosticējošo darbu bērniem ? Cik objektīvi var izvērtēt bērna darbus cilvēks, kur neko nezina un nesaprot no latviešu valodas metodikas, ko skolotāji mācās gadiem? Atbildes nebūs, jo jau zinu, ka gan jau skolas administrācija jau par visu ir vienojušiem un šo visu noslēpuši, ka "pedagogs" bez izglītības strādā skolā. Man visu laiku likās, ka vismaz R6V strādā profesionāli pedagogi ar izglītībām, bet gan jau ir skolā ir vēl tādi daudzi, kas šādi strādā un visiem viss patīk. Vai tiešām attiecīgās valsts un pašvaldības iestādes neseko līdzi tam, kādus darbiniekus skolas paraksta darba līgumus? Man atbildes nevajag ne no viena, vienkārši skumji, ka it kā viena no labākajām skolām Rīgā šādi ar papīriem šmugulējās.
Es ļoti ceru, ka tik izvērtēta attiecīgi tās personas, kuras pieņēma konkrēto personu .
Комментарии (2)
Atlaist tos, kuri šādi ķēpājas ar papīriem!
Atbildot uz šo sūdzību, Rīgas 6. vidusskola informē, ka personām, kuras iegūst augstāko pedagoģisko izglītību, ir tiesības strādāt skolā. Skola ir ieinteresēta piesaistīt jaunos pedagogus, tādēļ šobrīd tajā darba attiecībās ir vairāki pedagogi, kuri pašlaik studē. Pieļauju, ka piekritīsiet- cita veida, kā risināt Latvijas mēroga problēmu par akūtu skolotāju trūkumu, laikam jau nav. Tāpat pieļauju, ka šai ziņā neesam vienīgā skola.
Minētā skolotāja šobrīd Latvijas Universitātē (valsts budžetā) apgūst latviešu valodas un literatūras skolotājas profesiju.
Darba gaitas skolā viņa uzsāka kā pedagoga palīgs, un uz šo brīdi viņai jau bija bakalaura grāds multimediju komunikācijā (iegūts Rīgas Stradiņa universitātē), apgūti bērnu tiesību aizsardzības kursi, kā arī vienošanās ar skolu par nepieciešamo studiju uzsākšanu jaunajā mācību gadā vai darba vidē balstītu pedagoģijas studiju uzsākšanu programmā "Mācītspēks".
Sūdzībā pieminētais 3. klašu diagnosticējošais darbs tika izstrādāts, sadarbojoties vairākiem latviešu valodas skolotājiem. Minētā persona pieredzes gūšanas nolūkā tikai piedalījās šīs darba grupas darbā.
Cieņā
Rīgas 6. vidusskola