Latvijas Universitāte - Neadekvātas prasības
Latvijas universitātē medicīnas fakultātē histoloģijas katedrā notiek drausmīgās lietas. Tas ilgst jau vairākus gadus, studenti nepārtraukti raksta sūdzības, bet iekšējo svstārpējo attiecību dēļ neviens neko nemaina. Pirmā kursa studentus reāli spīdzina, izvirzot tādas prasības, lai students netiktu pielaists pie eksāMena un par maksu ņemtu atkārtotu kursu histoloģijā. Histoloģija sākas 1. Kursa 2. Semestrī un ilgst 4 mēnešus. Programma ir sastādīta tādā veidā, ka studentam nedēļas laikā patstāvīgi ir jāapgūst tēma, jāsagatavo konspekts un zīmējumi. Apjoms katru nedēļu ir apmēram 30-40
lpp. Apmērā, bet tikai un vienīgi no j. Markova grāmatas. Citu autoru histoloģijas grāmātās nav pat puse no tā materiāla, kas tiek no mums prasīts, jo Markovam klāt ir daudz fizioloģijas un bioķīmijas. Grāmata ir drausmīgi sarežģīta, pielikumā pielikšu fragmentus, lai varētu saprast par ko iet runa. Nodarbības sākumā students uzreiz raksta kontroldarbu un zīmē zīmējumu. Materiāls ir jāzina ļoti sīki, ja kaut ko nezini, vai kaut kas ir nepietiekami sīki uzzīmēts darbi tiek neieskaiti. Tādā veidā visam kursam (apm 100
cilvēki) ir parādi, un ar parādiem nevar tikt pie ieskaitēm. Grāmata ir tik sarežģīti uzrakstīta, ka pirmā kursa students to lasot nevar saprast pat pusi no materiāla. Konsultāciju laikā paspēj pieņemt tikai pāris studentu līdz ar to lu parādnieku histoloģijā kļūst ārvien vairāk. Nu ja 90 cilvēkiem no 100 ir neieskaitīti darbi, vai tad tad neliecina par to, ka problēma nav studentos, bet gan pasnieddzējos un programmā. 2. Semestrā pirmajā kursā studenti pat iekšējo orgānu anatomiju vēl nav apguvUši, tomēr no no viņiem jau prasa visus fizioloģijas un bioķīmijas procesus gremošanas un elpošanas sistēmās. To taču nav iespējams patstāvīgi apgūt tik īsā laikā. Pirmajā kursā liek iemācīties no galvas praktiski visu, kas ir j. Markova grāmatā, kura noteikti vēl neatbilst studentu zināšanu līmenim. Students nevar saprast pusi no tā, kas tur ir rakstīts, taču prasības ir zināt bez maz katru vārdu no galvas! Izskatās tā, ka to visu dara speciāli, lai studenti maksātu naudu par atkārtotiem kursiem. Šogad situācija ir vēl drausmīgāka, jo divām grupām histoloģiju vada profesors, kurš absolūti nav kompetents kā histoloģijas pasniedzējs. Materiāls vispār netiek skaidrots, viss paliek uz pašu studentu. Grupas raksta sūdzības prasot nomainīt pasniedzēju, tomēr no universitātes puses nav nekādas reakcijas. Pie pirmās ieskaites šogad tika pielaisti 4 studenti no 100, un tas nav tāpēc, ka viņiem ir vājš zināšanas līmenis, prasības no pasnedzēju puses atbilst vismaz 3. Kursa līmenim. Studiju kursa aprakstā tiek mīnēts, ka vēlamais laiks patstāvīgam darbam histoloģijā ir apmēram 5 stundas nedēļā. Tas skan smieklīgi. Mēs sēžam ar šo grāmatu un cenšamies saprast, kas tur ir rakstīts vismaz 5 stundas dienā un tāpat ir
neieskaitīts. Pilnīgi skaidrs, ka prasības ir neatbilstošas. Ļoti maz laika veltīts preparātiem, kas ir galvenais histoloģijā. Visu laiku jāmācas teorija par bioķīmiskiem un fizioloģiskiem procesiem. Kolokvijos mums dod kaut kādas shēmas, kuras nekad netika izskaidrotas. Arī pielikumā pielikšu. Kā var uzreiz saprast kas tur ir attēlots, prasības ir lai kolokvijā students uzreiz atpazīst un uzraksta sastāvdaļas. Tās shēmas izskatās drausmīgi, nav krāsainas. Ja neesi sagatavots, tad nevar zināt, kas tur ir. Bet tās shēmas mums nebija iedotas un nav nekur ieliktas, lai mēs varētu tās sagatavot! Varbūt visi būtu ar mieru, ja tādas prasības būtu izvirzītas 3. Kursā pēc citu priekšmetu apguves. Bet kāpēc tas viss ir jāzin 1. Kursā. Nav skaidrs no kurienes ir tādi noteikumi, bet ja jūs izvirzāt tādus, tad vadiet mums lekcijas kaut vai katru dienu, lai tas materiāls vismaz tiktu izskaidrots un students saprastu, ko vispār no viņa prasa. Vai arī pagariniet kursa ilgumu, vai nu dodiet studentam citus mācību materiālus, nevis vienu grāmatu, kur ir nepārtraukti saīsinājumi, bioķīmijas procesi un padZiļināta citoloģija. Ir taču citas brīnišķīgas grāmatas histoloģijā, kur ir viss tas, kas attiecas uz histoloģijas priekšmetu, taču mums tās lasīt neļauj, jo tās ir novecojušas un tur viss ur nepareizi. Piemēram ja pilnībā tiek apgūts ainas dalmanes grāmatas materiāls, tas nav pietiekami pat 4 baļļu vērtējamam. Krievu mācību literatūra arī neatbilst. Nekas neatbilst, izņemot vienu grāmatu. Sakarā ar to, visiem pirmā kursa studentiem ir liels stress. Visi mācās un cenšas, bet šāda programma un prasības pilnīgi nogalina mūsu nervu sistēmu, daudzi nevar iztūrēt šādu spriedzi. Daži pamet, dažiem sākas psihiski traucējumi, dažiem arī veicas un dabū ieskaiti. Katru gadu tiek rakstītas sūdzības, taču nekas nemainās. Visiem ir vienalga! Pārkārtot parādus arī nav nemaz tik viegli. Konsultāciju laikā pasniedzēji nepaspēj pieņemt pat pusi no parādniekiem, un studentam vienkārši nav iespējas kaut ko izlabot. Konsultāciju laiki dažreiz tiek ielikti vēlos vakaros, piemēram piektdienās plkst 22: 00! Ir pilnīgi skaidrs, ka students 1. Kursā nav spējīgs patsāvīgi apgūt tik daudz materiāla, visi piekrīt ka katedrā ir bardaks, bet nekādu rīcību nav. Visi sēž savās vietās un pārliek atbildību cits uz cita. Pielikumā arī grupas kontroldarba atzīmes.
Комментарии (9)
Es pilnībā piekrītu, jo būtībā 1. kursa studentam ir jāizdara izvēle, vai nu mācīties tikai histoloģiju, vai arī mācīties citus priekšmetus un atkārtot histoloģijas kursu.
Pilnībā piekritu. Dažiem studentiem sakarā ar histologijas grūtībām jānem akademiskais atvalinājums. LU MF vajadzētu arī domāt par studentiem un mainīt histologijas prasības : Vai nu sadalīt uz diviem semestriem vai nu samazināt prasības.
Es arī piekrītu rakstītajam. Tas nav normāli, ka tik īsā laika periodā ir jāapgūst tik sīka un svarīga informācija priekš topošā mediķa. Diemžēl jāatzīst ka situācija ir skumja, jo principā sanāk, ka visi sūdzas, katrs kā nu var, bet rezultāta nav. Kā būtu, ja beidzot visi sanāktu kopā un uztaisītu "boikotu" pret histoloģijas katedru? Cik liela ietekme ir Prof. J. Markovam uz medicīnas fakultātes histoloģijas programmu jaunajiem ārstiem? Uzskatu, ka lieta ir jārisina kopā, jo ja katrs ies atsevišķi, mēs tikai dzesēsim savu muti - pretī pakratīs ar galvu un teiks, ka kaut kas tiks darīts, bet tā nebūs, kas jau ir pierādījies. Āmen!
Nu guys, Jūs atnācāt studēt ārstniecības programmu. Nezinos fizioloģiskos vai bioķīmijas procesus, pasniedzējs ieskaita, ja tiek formulēta pareiza histoloģijā funkcija. Par bioķīmijas un fizioloģijas sīkumiem, prasa, lai pārbaudītu zināšanas. Kā arī ir ievietoti vērtēšanas kritēriji.
Histoloģiju mācās 1.kursā, tāpēc ka ne otrajā ne trešajā nebūs laika, lai apgūtu šo priekšmetu. Ar katru kursu informācijas plūsma trīskāršojās, pat četrkāršojas.
Medicīnas studijas nav obligāti tāpat kā vidusskola! Nepatīk nemacies un neej. Vai konkrēti un detalizētiem faktiem ej pie kursa vadītājas, vai pie profesora Markova neslēpjot savu identitāti un izrunājiet histoloģijas specifikācijas, ja nepieciešams raksti iesniegumu.
Viegli nebūs, jūs disciplinē mācīties, jūs esat topošie ārsti. Ārstējot pacientu, kurām būs komplikācijas, jūs arī atteiksieties no viņa, tikai tāpēc ka pārāk milzīga un blakus slimību pilna vēsture būs?
Kurš jums teica, ka medicīnas studijas būs vieglas? Ļoti daudzi studenti atkrīt pirmajos kursos, jo vienkārši nav spējīgi mācīties, tāpēc, ka ir pieraduši skolā visu kleksēt no špikeriem. Izdzīvo stiprākie un tas ir ļoti svarīgi ārsta profesijā. Ko teiksiet, kad 3.kursā būs nedēļas laikā farmakoloģijā jāiemācās ap 70 zāļu vielu nosaukumiem? Reāli šobrīd atskatoties liekas, ka tā histoloģija tāds s... vien bija, salīdzinot ar prasībām šā brīža kursos. :) Tik garš sacerējums tapis no studenta - pa šo laiku varēja iemācīties arī ko lietderīgu nevis čīkstēt.
Neatceros, lai man kaut reizi histoloģijā būtu jāstāsta par promelanosomām un kaut kādiem to receptoriem. Prasīja elementāras funkcijas un ja nodarbībās esi kārtīgi klausījies un visu pierakstījis - trakām problēmām nevajadzētu būt. Un būsim reāli - ne jau nu jūs zīmējat zīmējumus no galvas. Visiem ir pieejami Dr.Galuzas zīmējumi, ko Jūs kolokviju laikā veiksmīgi pārzīmējat. Pirmo kursu pabeidz tie, kuri to reāli grib un dara. Arī manā kursā sākumā visiem bija 100 parādi, bet tuvojoties eksāmenam, viss tika nokārtots. Nav viegli, bet tālāk būs vēl trakāk. Aizdomājaties, varbūt Jums tomēr jāizvēlās cita profesija? Ārsts skan skaisti, bet ne visiem tas ir pa spēkam.
Pasniedzējas Rusistikas un slāvistikas nodaļā Humanitāro zinātņu fakultātē pārak traki šķiro studentus, atzimes liek pavisam neadekvati. es esmu apzinīgs students visu visu laikā nododu, nav parādu, bet problēmas deļ pasniedzejiem ir parāk lielas.
Pasniedzējas studentu nonicina, kā pēdejo meslu.Tiešām, es mācos vēl un nevaru vien sagaidīt kad no šis briesmigas fakultates tiksu ara.
Лектор в жару закрывает открытое студенткой на проветривание окно тут же.
А в ноябре в холодину, когда отмороженная студентка открывает окно настежь, лектор ничего не говорит и не делает.
На устной тренировке в паре все время ставит студенту самого неуспевающего студента. Т.о. не развить навык устной речи на занятии. А при устном опросе запрещает отвечать студенту или если сама вызывает поименно – не вызывает- не дает слова. В итоге весь семестр студент без устной тренировки языка.
1 занятие появляется человек который не умеет читать и не понимает вопросы преподавателя, адресованные ему. Другой человек во время удаленки пытался отвечать в людном шумном кафе кое как, больше на занятиях никогда не был и никто не видел. В итоге на экзамене им стоит оценка за занятие хорошая или 7 или 8.
Общее количество студентов в группе итоговая оценка не соответствует количеству студентов по факту весь семестр. Кроме этих двух которые были по 1 разу, на несколько человек лишних появилось еще, получили оценки за курс.
Другая преподаватель при вынужденном сообщении преподавателю на почту личной информации студентки на следующем занятии сообщает всей группе конфиденциальные данные этой студентки.
Имеются студенты которым ошибки не исправляет и ставит за письменную работу 10. На занятиях студент не отвечает на вопросы преподавателя, весь семестр молчит. На экзамене через пень колоду отвечает. За семестр получает 10.
Аффтар, жги исчо! Пока не сломал(а) от взрыва пукана клавиатуру.