Kandavas lauksaimniecības tehnikums - Skolēnu speciāla gāšana iekšā.
Skolēnam neļauj labot darbus uz kuriem tas ir mācījies, lai kārtotu, bet iedot pavisam citus uz kuriem nav samācījies. Pēc tam skolotāji šīs atzīmes neievada sistēma un nesekmīgo sēdē skolēnam saka, ka nav neko izlabojies un nelabojas. Dokumentus no skolas arī neļauj ņemt ārā, jo esot ļoti maz skolēnu.
Комментарии (4)
Veiksim dekonstrukciju:
"Skolēnam neļauj labot darbus uz kuriem tas ir mācījies, lai kārtotu, bet iedot pavisam citus uz kuriem nav samācījies."
- Tātad dod labot, bet nedod labot identisku. Ģeniāli. Būtu jāzin, ka tā ir absolūti normāla prakse. Visās skolās tieši tā arī dara. Kontroldarbos nedod uzdevumus, un jautājumus, kuri netika attiecināti uz doto vielu. Ja jūsu bērns nejēdz iemācīties vielu, tā ir viņa problēma.
"Pēc tam skolotāji šīs atzīmes neievada sistēma" - Vai nu pilnīgi meli, vai arī viņi neliek jūsu bērna nesekmīgās atzīmes?
"Nesekmīgo sēdē skolēnam saka, ka nav neko izlabojies un nelabojas" - Viss pareizi, tieši tā arī notiek. Tavs bērns ir sliņķis".
"Dokumentus no skolas arī neļauj ņemt ārā, jo esot ļoti maz skolēnu" - Atkal, vai nu meli, vai arī tehnikuma vadība, mēģina jūsu bērnu pasargāt no reālās dzīves grūtībām. Piemēram, lielāko daļu tehnikumos, viņu vispār neturētu. Vienkārši pasūtītu kur tālāk.
"Skolēnam neļauj labot darbus uz kuriem tas ir mācījies, lai kārtotu, bet iedot pavisam citus uz kuriem nav samācījies."
- Tātad dod labot, bet nedod labot identisku. Ģeniāli. Būtu jāzin, ka tā ir absolūti normāla prakse. Visās skolās tieši tā arī dara. Kontroldarbos nedod uzdevumus, un jautājumus, kuri netika attiecināti uz doto vielu. Ja jūsu bērns nejēdz iemācīties vielu, tā ir viņa problēma." - Šis ir nepareizi saprast. Paskaidrošu labāk. Piemēram, skolēns sagatavojas darbam par lietvārdiem, bet atnākot uz konsultāciju skolotāja pasaka, ka šo darbu šodien skolēns nerakstīs, bet gan darbu par valodas stiliem.
"Pēc tam skolotāji šīs atzīmes neievada sistēma" - Vai nu pilnīgi meli, vai arī viņi neliek jūsu bērna nesekmīgās atzīmes?" - Viņiem tiek dotas lapas, kurās skolotājam, kura konsultāciju skolēns apmeklē, ir jāatzīmē kad viņš ir bijis, ko labojis un kādu atzīmi ir dabūjis un pašam skolotājām ir jāparakstās, bet nezin kāpēc tas netiek parādīts sistēmā. Šīs atzīmes nav nesekmīgas.
"Nesekmīgo sēdē skolēnam saka, ka nav neko izlabojies un nelabojas" - Viss pareizi, tieši tā arī notiek. Tavs bērns ir sliņķis". - braukšana uz skolu brīvlaikā, lai apmeklētu konsultācijas un praktisko darbu pildīšana visu dienu ir slinkošana?
"Dokumentus no skolas arī neļauj ņemt ārā, jo esot ļoti maz skolēnu" - Atkal, vai nu meli, vai arī tehnikuma vadība, mēģina jūsu bērnu pasargāt no reālās dzīves grūtībām. Piemēram, lielāko daļu tehnikumos, viņu vispār neturētu. Vienkārši pasūtītu kur tālāk."- Pirms viņš pārgāja uz šo tehnikumu viņam nebija problēmas ar atzīmēm. Tajā brīdi, kad sāka mācības Kandavā atzīmes krasi krītas uz leju pat priekšmetos, kuros viņš bija teicamnieks. Nemācīšanās šeit nav pie vainas, jo skolēns tiešām cenšās un visu dara.
Teikšu kā ir - ja jūsu jaunietis nespēj pavilkt pat Kandavas teķi, kur aiz ausīm velk ārā visus dzīves pagrimušos grūtgalvīšus, tad viņš ir naturāls lubraks, kuram nākamais solis ir censties pabeigt Laidzes profeni.
Turklāt stāsti par speciālu atzīmju nelabošanu vienkārši neiztur nekādu kritiku, jo nevienam nav noslēpums, ka tehnikumi velk savus audzēkņus ārā pēc iespējas vairāk, lai saglabātu Eiropas fondu līdzekļu piesaisti mācību iestādei. Katrs audzēknis un katra atzīme ir no svara.