SEB Banka - Krāpšana, slikts serviss
12.augustā pa dienu mums ar vīru Londonā apzaga dzīvokli. Atgriežoties no darba konstatējām, ka nozagti portatīvie datori, kamera u.c. vērtīgas preces. Viss dzīvoklis bija apgriezts kājām gaisā, pilnīgi visu plauktu un atvilktņu saturs bija izrakņāts un izmētāts. Protams, izsaucām London Metropolitan policiju un viss tika dokumentēts. Nozagto mantu skaitā bija arī vīra SEB bankas debetkarte, kā arī tās pin kods, kurš arī glabājās dzīvoklī. Karti vīrs lietoja ļoti reti, tādēļ bija bailes, ka pin kods aizmirsīsies (man pašai tā ir gadījies). Karti uzreiz nobloķējām, taču nākamajā dienā konstatējām, ka zaglis ir paspējis izņemt no HSBC bankomāta Londonā 300 britu mārciņas, aptuveni divas stundas pirms karte tika bloķēta. Sazinoties ar SEB banku pa telefonu manu vīru informēja, ka šos kartes darījumus iespējams apstrīdēt, banka veiks izmeklēšanu, sazināsies ar tirgotāju un pastāv iespēja atgūt naudu 60 dienu laikā. Ierodoties Latvijā 22.augustā SEB bankas Ogres filiāles darbiniekiem lūdzām, lai apstrīd šo kartes darījumu. Filiāles darbiniece mums uzreiz paziņoja, ka varam darījumu apstrīdēt, bet atpakaļ naudu nedabūsim. Nākamajā dienā tās pašas filiāles darbinieki mums ziņoja, ka lēmums ir negatīvs - darījumu nevar apstrīdēt, jo tas veikts ar karti, un šajā gadījumā mums ir jāveršas policijā. Devāmies uz SEB bankas Rīdzenes filiāli, kur darbiniecei iesniedzām oficiālo London Metropolitan Police epastu izdrukas. Viņa tos nosūtīja tālāk bankas departamentam, kas šādus gadījumus izskata. Diemžēl pa taisno ar šo bankas nodaļu sazināties nav iespējams. Pēc dažam dienām saņēmām epastu internetbankā, ka mūsu lieta ir slēgta, tā netiks izskatīta tālāk, jo darījumi veikti ar pin kodu, un mūs lūdz sazināties ar London Metropolitan police, kuras uzdevums ir risināt šo lietu. Nekādus sīkākus paskaidrojumus SEB banka nesniedza, un nevēlējās sākt izmeklēšanu par šo krāpniecisko darījumu un sazināties ar HSBC banku, no kuras bankomāta naudas summa tika izņemta.
Diemžēl man ir šaubas, ka SEB banka ņems vērā policijas zinojumu, jo līdz šim filiāļu darbinieku attieksme bijusi ļoti neatsaucīga un reizēm pat nekompetenta. Līdzīgā situācijā pirms dažiem gadiem bijusi arī mana paziņa, kurai nozaga SEB karti un pin kodu un zagļi izņēma 2000 Ls no bankomāta. Policija operatīvi atrada zagļus un tiesā pierādīja viņu vainu, taču banka pat tad atteicās izmaksāt jebkādu kompensāciju vai piedzīt naudu.
Vairāk lasiet par manu gadījumu un komentārus Fb https://www.facebook.com/ilona.nuksevica/posts/10153947061607309
Iesaku boikotēt SEB banku un dalīties vairāk ar informāciju par nepatīkamu pieredzi ar šo iestādi.
Комментарии (7)
Ja godīgi, es nesaprotu, kur tur ir bankas vaina un atbildība? Kāpēc Bankai vajadzētu kaut ko kompensēt? Šeit drīzāk Jums pašiem vajadzētu, pirmkārt, vērsties Londonas policijā ar iesniegumu - viņi tak var dabūt video, kur redzami kartes izmantotāji. Ja tos pēc tam noķer - vērsties tiesā pret zagļiem un piedzīt nozagto naudu. Labi, nezinu vai tas tā ir iespējams likumu ietvaros, bet, jebkurā gadījumā, neredzu iemeslus, kāpēc Bankai vajadzētu kaut ko kompensēt.
Varbūt autore var padalīties, kur ir tā sāls, kāpēc bankai kaut kas jākompensē?
Bankām, kas rūpējas par klientu interesēm un aizstāv tos pret krāpniekiem, ir speciāli fondi šādām kompensācijām. Piemēram UK bankās tā ir normāla prakse. SEB banka pat atsakās sazināties ar tirgotāju (banku, no kuras bankomāta tika izņemta nauda), lai veiktu izmeklēšanu.
Diemžēl arī gadījumā, kad zagļi noķerti, SEB banka atteicās piedzīt 2000 Ls.
Okay, varbūt ka tā arī visam ir jānotiek. Man gan bija sapratne, ka, ja Tev no konta nozog naudas internetbankā, tad tā ir bankas problēma - izmeklē un Tev kompensē visu ko nozaga. Nu vai arī, ja Tev no konta nozog naudu, izmantojot nozagtus piekļuves datus (izmantojot aprīkojumui, ko zagļi uzstāda uz bankomātiem, lai skenētu kartes datus un fiksētu pinkodu, ko ievadi), tad tā arī ir Bankas problēma - izmeklē un kompensē.
Savukārt, situācijā, kad nozog bankas karti ar visu pinkodu, iespējams Bankai ir taisnība, ka nekompensē.
Jebkurā gadījumā, žēl ka Jums tā sanāca! Cerams zagļus noķers. Vismaz tāds mierinājums.
Banka ir vainīga, ka jums ir prāts par īsu iegaumēt 4 ciparu skaitli? Es nepārklausījos? :D
Pirmkārt, katram uzņēmumam ir sava politika konkrētās situācijās. Kur ir garantija, ka dzīvokļa apzagšana (kurā preces bija izsvaidītas un nozagtas) nebija jūsu pašu inscenēta? Jūs tik tiešām neesat arī dzirdējuši neko par tādu ekstru kā piemēram, - apdrošināšana? Un kā jums liekas, UK banka jums kaut ko atlīdzinātu, ja viņu karti jums (ar klāt laipni pielikto PIN) nozagtu Latvijā? Varat neatbildēt.
atbilde ir - jā, kompensētu.
Tikai divas lietas ir neizmērāmas, visums un cilvēka stulbums. Cilvēks savā aprobežotībā uzskata, ka viņam būtu jāsaņem no bankas kompensācija par to, ka pats nav pienācīgi glabājies savu PIN kodu. Sekojot jūsu loģikai, kam būtu jākompensē to, ka apzaga jūsu dzīvokli? Saimniecei, kura jums to izīrēja?
Bez tam banka nekādas piedziņas vai prasības pret personām, kuras jums ir nodarījušas zaudējumus (atskaitot regresa prasību apdrošināšanā) nekad nav cēlusi un necels. Tas nav bankas pienākums un tiesības.
Nav pamata arī vainot bankas darbiniekus kuri skaidri un gaiši pateica, ka pretenziju jau var iesniegt, bet naudu jūs neatgūsiet. Tā nav nekompetence, bet tieši otrādāk, banku karšu un reklamāciju noteikumu pārzināšana.
Nevajag vienmēr savu bezatbildību reducēt uz cietiem.