SEB Banka - Internetbankas lietošana
Ņemot vērā Eiropas Savienības (ES) regulu jaunākās prasības, no 2017.gada ir ieviestas izmaiņas internetbankas kodu karšu lietošanā un SEB Banka līdz ar to ieviesa jaunas drošības prasības un noteikumus. Viss būtu labi, ja banka neaizmirstu par klientiem, it īpaši tos, kuriem nav jaunākie mobilie telefoni (viedtālruņi). Ne visiem cilvēkiem ir vēlme izmantot papildus kaut kādas aplikācijas un ne visiem tāda iespēja ir - piemēram cilvēki gados. Viņi prot lietot datoru un ibanku, bet viņiem bieži ir parastais telefons, jo citu nemaz nevajag. Citas bankas domā par klientiem un ir ieviesuši unikāla koda sūtīšanu ar bezmaksas SMS palīdzību, kas arī ir drošs risinājums un galvenokārt ļoti vienkāršs. Unikāla koda sūtīšanu izmantojot SMS aktīvi izmanto arī ārzemju bankas.
Negribu atkārtot citu cilvēku sūdzības, kas jau ir šajā lapā, bet pateikšu, ka arī uz savas ādas izjūtu to, ka ar katru gadu SEB Bankas attieksme attiecībā uz klientiem būtiski pasliktinājās.
Комментарии (13)
Ja cilvēki pāries uz citu banku,tad SEB aizdomāsies par to,ka kaut kas ir jāmaina KLIENTU labā.
Esmu SEB klients un nejūtu, ka atieksme pret mani būtu pasliktinājusies. Banku gan apmekleju reti, jo nav tādas vajadzības, bet tajās reizēs, kad apmeklēju vai sazinos citā veidā, apkalpošanas līmenis mani vienmēr apmierinājis. Nezinu kā vēl lai novērtē attieksmi attiecībā uz klientiem.
Un nav taisnība, ka Smart-ID ir vienīgā piedāvātā opcija, jo iespējams iegādāties arī kodu kalkulatorus. Te gan droši vien neapmierinātība būs ar to, ka par to taču jāmaksā pāris eiro. Bet saprotu, protams, ja jāizvēlas starp pāris eiro vai drošību, labāk izvēlēties pāris eiro.
Ja neglabā konta miljonus, tad arī kodu kartei nav nekādas vainas. Cilvēkiem ir ļoti vienkārši visu ko iestāstīt, ir jālieto tikai vārdiņš - tas ir jūsu drošībai. Lielākā daļa cilvēku vispār vairs nav spējīgi izvērtēt, pēc būtības, kas tiešām ir nepieciešams, bet ko vienkārši uzspiež.
Par drošību runājot, drošības pasākumi attīstās un tiek piedāvāti jauni tikai tāpēc, ka vecie sevi pierādījuši kā nedrošus. Protams, arī vecie pasākumi ir pietiekami droši, ja pats cilvēks spēj domāt līdzi un arī pats uzmanīties, tomēr lielākā daļa cilvēku tādi nav, un priekš tiem arī ir nepieciešami jauni risinājumi.Ja ļaundaris iegūst tavu paroli un tavus kodu kartes datus, tas nozīmē, ka viņs ar tavu kontur var rīkoties pēc sirds patikas, kamēr ar Smart-ID vai kodu kalkulatoru tas vairs nav iespējams, jo tādā gadījumā ļaundarim uz rokas ir jābūt jūsu viedtālrunim vai kodu kalkulatoram.
Protams, liela daļa cilvēku vairs nav spējīgi objektīvi izvērtēt jaunievedumu nepieciešamību, jo joprojām dzīvo 20 gadus senā pagātnē, bet šiem cilvēkiem jau vairs neviens nespēs palīdzēt. Man, piemēram, šie jaunievedumi tikai atvieglo darbu ar internetbanku, nevis apgrūtina, un man nav sajūta, ka man kāds centās kaut ko uzspiest.
Un man nav vajadzīga jūsu ''palīdzība''. Viss, ko es no jums vēlos - neuzbāzieties ar kārtējām ģeniālajām idejām un netraucējiet.
''papildus drošību'' - tieši par kādu drošību ir runa? Ļaundaris var tikpat labi nozagt kalkulatoru vai neparocīga telefona un nekvalitatīva mazjaudas datora kombināciju ''viedtelefons'' kā izkrāpt kartes datus. Tā ka, ja kādam gribas no manis pāris eiro, viņš tos nedabūs ne par mantru ''drošība, drošība, drošība'' ne par tukšvārdības vingrinājumiem ''tagad nav pirms 20 gadiem, tagad ir tagad.'' Pie tam kopā ar obligāto ''viedtelefonu'' tiek uzspiesta negribēta aplikācija, tātad potenciāli nevēlama programma jeb 'potentially unwanted program''. Visas programmas, kuras es nevēlos lietot, no mana viedokļa ir '''potenciāli nevēlamas'' pat ja tehniski nav ''vīrusi'' vai ''ļsaunatūra''.
Par uzspiešanu. Kamēr pastāvēja divas vienlīdz viegli lietojamas iespējas, uzspiešanas nebija. No tā brīža, kad kartei tiks noteikti nejēdzīgi mākslīgi ierobežojumi attiecībā uz pārskaitījumu apjomu, tas ir, no 15. jūnija, uzspiešana būs. Nekas, turpināsim lietot karti, ierobežojumi ir smieklīgi un daļēji traucēs, bet lietošana joprojām ir iespējama. Visiem ļaundariem, kas vēlas izkrāpt manus kartes datus - labu veiksmi. Līdz šim nevienam nav izdevies.
Un man nav vajadzīga ''palīdzība'', viss ko es vēlos - lai ģeniālu ideju autori neuzbāžas un netraucē.
Neviens jūs nespiež izmantot attiecīgās bankas, kas jums "uzspiež" šos pakalpojumus. Nepatīk pakalpojums, ejiet uz citu banku. Citas bankas arī uzspiež pakalpojumus? Neizmantojiet banku pakalpojumus vispār. Bez banku pakalpojumiem nevar? Tā vairs nav banku problēma.
Ja jūs esat bankas darbinieks, tad jūsu ītā vieta ir uz ielas - ar tādu attieksmi pret klientiem bankā nav ko darīt. Ja jūs esat stulbs, argumentēt nezpējīgs nozombēts stulbfona lietotājs, tad jums nav vietas šajā diskusijā, ja neesat spējīgs neko pateikt par tēmu. Ja neprotat lasīt,no rudens apmeklējiet skolu - DISKUSIJA IR PAR TO, KA TIEK UZSPIESTA VIENA PIEEJAS METODE UN POTENCIĀLI NEGRIBĒTA PROGRAMMA un jā, kāds varētu tādas naidīgas attieksmes dēļ izvēlēties citu banku. Es ceru, ka beigsiet naida kampaņu pret klientiem ''ja tev nepatīk, vācies''un, ja esat bankas darbionieks, ceru, ka drīz stāvēsiet rindā darba biržā un tur sapratīsiet, kas ir klients un kāpēc ar viņu nevar sarunāties naidīgi augstprātīgā tonī.
Tagad par tiem ''pāris eiro''. Izskatās, ka te kādam vajag tomēr atkārtot aritmētiku. Kalkulators tiek ipedāvāts par 4, 7 vai 10 eiro atkarībā no tā, kādā klientu grupā jūs esat. Ja gribat citiem mācīt 21. gadsimta kiberdrošību, varbūt vispirms paši iemācieties jau mūsu vecvectēviem zināmo aritmētiku, kas apgalvo, ka 2 nav ne 4, ne 7, ne 10? Par drošību runājot - kalkulators ir teorētiski drošāks, ja pieņem, ka cilvēks varētu mētāt savus kartes datus apkārt pa pasauli, bet praktiski neparocīgāks un joprojām pastāv iespēja, ka kāds varētu nēsāt PIN kodus uzrakstītus uz lapiņas.
SEB kā reizi ir vienīgā, kas cilvēcīgi šīs izmaiņas ievieš ar pārejas periodu līdz jūlijam.
Un tiem kam nav viedtālruņi ir iespēja paņemt kodu kalkulatoru un miers.
Kopumā par šīm izmaiņām nāk smiekli. Redz tagad esot divpakāpju drošības sistēma, it kā iepriekš tāda nebija, bija arī iepriekš bija kodu karte un parole. SEB vienīgi uzstādot nevajadzīgi augstas prasības parolēm(vismaz 8 burti, cipari, simbols, nedrīkst sakrist ar 3 iepriekšējām un jāmaina ik pa 6mēn) panāk pretējo efektu, ka tā parole tiek pierakstīta un turēta turpat klāt pie kodu kartes. Ne jau grūti iegaumējama parole ir droša, bet gan tāda kas ir pēc iespējas garāka, KlibiZirgiGanos ir drošāka parole kā piemēram Q1#$Ws6M.
Tieši kas pirms 20 gqadiem bija nedrošāk nekā tagad? Tas, ka stulbfoniem nav noieta, ir stulbfonu ražotāju nevis mana problēma!
No jūnija StupidID ir faktiski vienīgais variants, jo otrs ir mākslīgi padarīts maksimāli neērts. Es gan principa pēc turpināšu to lietot :D Par 20 gadiem un drošību - tieši kādas jaunas problēmas, kuru nebija pirms 20 gadiem, radīsies 16. jūnijā, un kā stulbfons un StupidID palīdz tās novērst?
kā tad neuzspiež, ja izvēle ir starp labo un kreiso. Uz mūsu naudas sēž un mums vēl par to jāmaksā.