Expeec SIA - Krāpšanās ar algu, neizmaksāja algu, aplokšņu algas maksātājs
Par kārtējo aplokšņu algas maksātāju.
Sia ‘’Experc” reģ. Nr.54103052831, juridiskā adrese, Gaujas iela 10-5, Cēsis, lv-4101. Faktiskā adrese Rīga, Braslas iela 22c, lv-1035. Valdes loceklis Pēteris Vīksna. +371 29419079 reģistrētais pamatkapitāls 202470.00 eiro (visi dati no publiski pieejamās informācijas) nodarbojās ar iekšzemēs un starpvalstu kravu pārvadājumiem, akcentu liekot uz vieglo automobiļu transportēšanu no Ziemeļeiropas uz Rietumeiropu, Latviju un pretējā virzienā.
Sāku strādāt kā stažieris šajā uzņēmumā 2020. Gada 23. Novembrī. Pirmais iespaids: Pēteris - patīkams cilvēks, pirmajā dienā izstāsta godīgi par sava uzņēmuma apmaksas politiku. Maksāšu mēnesī desmit eiro virs minimālās algas oficiālo daļu (dienas alga 85 eiro tīrais uz rokām saņemšu aploksnē) . Covid-19 krīzes dēļ liek man piekrist šiem pretlikumīgajiem noteikumiem. Sāku stažēties Braslas ielā, teritorijā iedod man autotreileri ‘’man’’ treniņam, nākamajā nedēļa paredzēts reiss ar ‘’man’’ uz Ziemeļeiropu. Iedod darba mašīnu citroen, ar kuru ikdienā uz darbu bāzē Braslas ielā brauc Jānis, mehāniķis no Jelgavas. Vienreiz otrreiz uzbraucu - nobraucu, paraustu kloķus, un skola rokā. Nopriecājos, ka sanāk, visu laiku pie sevis šaustos par aplokšņu algu, slikti, bet, ko padarīt, apstākļi ir tādi, kādi ir. Pēteris ik palaikam iznāk no kabineta, apskatās, draudzīgi apvaicājas, kā padodas. Es šo nodarbi pieņēmu kā pašsaprotamu. Pēteris ieaicina ofisā iedzert kafiju. Ofisā pie otrā datora sēž Rūdolfs Markovskis, loģistikas darbinieks. +371 23779999 (visi dati no publiski pieejamās informācijas) Pētera meitas vīrs. Dzerot kafiju, iesākās saruna ar Rūdolfu.
- aizbrauksi šodien ar vienu darbinieku uz Mežciemu “citroen” centru, uzdzīsiet 6 “citroen berlingo”, praktizēsies.
Es, naivi domājot, laiku tērēju, gan jau Pēteris samaksās. Noskatos auto uzdzīšanu, palīdzu ar nostiprināšanu. Pēc neilga laika rūdolfs atbrauc man pakaļ. Braucam uz braslas ielu. Ierodoties Braslas ielā, ieejot ofisā, sēž afrikāņu izcelsmes persona. Rūdolfs stāda priekšā šo kā firmas zelta klientu (sajūtas, ka firma turas uz šo darboni) . Ar viņu viss notiekot skaidrā naudā. Sāka man skaidrot šī kunga nozīmi uzņēmumā.
Katrā reisā mašīnas jāved no Latvijas uz Ziemeļeiropas ostu. Tur Latvijā pabrauktie spēkrati tiek iekrauti konteineros un ar kuģi sūtīti uz Āfriku un pārdoti pa ‘’lielu naudu’’. Bet, kad mašīnas tiek atdotas ostā, auto vedēja vadītājam tiek iedota nauda, kura jātransportē līdz ofisam braslas ielā Rīgā. Summas dažādas: no pāris tūkstošiem eiro līdz 50 000 - 60 000. Kā kuru reizi sanākot. No katras summas autovedēja vadītājs saņem 6% no sūtītās summas. Jautāju, vai tas, viņuprāt, ir legāli. Atbildēja noliedzoši - nē, bet tāpēc viņi mums, darbiniekiem, maksā no atvestās summas 6% par slēpšanu un korelativitāti. Tas ir kā papildus bonuss dienas algai (85 eiro) . Par neko, pēc Rūdolfa vārdiem. Ierodas Pēteris un pieslēdzas, un piebalso, ka tas ir viegli, vietu, kur paslēpt naudu ir ļoti daudz, un tas ir viegli. Neviens nespēs atrast. Es nodomāju, ka te arī rodas nauda aplokšņu algai, un kādas summas iet gar degunu ieņēmumu dienestam, valsts kasei naudas neapgūtie līdzekļi no kontrabandas.
Pēc sarunas ar Pēteri: šis priecīgs par manām spējām ātri uztvert, apgūt iepriekš neapgūto, vakars klāt, un vienojamies par 24. Novembra plāniem. Vajagot ierasties 10: 00, iedošot parakstīt līgumu. No rīta ierodos, Pēteris kavējas, Rūdolfs ieaicina kabinetā, uzcienā ar kafiju. Ierodas valdemārs parakstīt darba līgumu. Jauns puisis, izskatījās dzīves pamocīts. Uzsākām sarunu. Šis no 2020. Gadā no 16 līdz 20. Decembrim stažējies, šodien braukšot pirmajā reisā ar āfrikai paredzētajām mašīnām uz ziemeļeiropas ostu amsterdamā. Kamēr stažējies neoficiāli, esot apskādējis vienu automašīnu. Par to būšot jāmaksā. Nopratu pēc valdemāra teiktā, ka par stažēšanos Pēteris neko nemaksā.
Ierodas pats priekšnieks, Pēteris. Izrādās, ka diena būs Gana garlaicīga jo atkārtosies vakardienas darbības. Scenārijs tieši tas pats. Auto treileris, vieglā mašīna un neizprotama uzbraukšana un nobraukšana, stumšanās ar treileri atpakaļ un uz priekšu - neliels smīns pie sevis, bet vajag darīt. Paiet diena, pienāk vakarpuse, pārrunas ar Pēteri. Prasu pēterim, ko tālāk. Pēteris iedod parakstīt darba līgumu ar 26. Datumu. Parakstām - viens eksemplārs pie Pētera, otrs - man.
Pēteris atkal iesāk sevis slavināšanu, ka pie viņa ir vislabākā vieta. SIA ‘’kurbads’’, autotransporta loģistikas kompānija. Tur ilgi neiztur neviens, tur stingri noteikumi, par pārtērēto degvielu jāmaksā utt. Visi darbinieki mūk no ‘’Kurbada’’ pie viņa. Visās sarunās centās savu kompāniju likt augstāk par visām esošajām Latvijā. Par SIA ‘’ab. G persson” tieši topašu, neskatoties uz savu krimināli sodāmo pārvaldīšanas modeli sev piederošā uzņēmumā.
Vienojamies par nākamo dienu. Ierodos ap 10: 00, visi ofisā uz vietas. Šodienas plāns: jābrauc uz Siguldu un raganu atdot klientiem no Ziemeļeiropas atvestās mašīnas. Braucu kopā ar darbinieku Aigaru vējiņu, čalis smako pēc alus, nodomāju, atbraucis tikko no reisa. Nu neko, braucam, ik palaikam atver logu un smēķis lūpās. Pirmās norādes saņemu no Aigara. Uzpildes stacijā jāpiestāj, šis atnāk ar pāris kanniņām alus. Atkal uzdzēris pa virsu, sāk stāstīt, cik labi strādāt, kad trešdaļu saņem oficiāli. Saprotu, ar Pēteri uz viena propagandas viļņa. Es jautāju, kā šis var tik droši darboties ar nelegālu, neuzrādītu naudu? Vienkārši - sieva Pēterim strādā vid. Viss tapa skaidrs, kārtējo reizi pierādās ‘’Latvijas valsts sistēmas’’ darbība.
Ja vēlies ko pretlikumīgu darīt, visur ir jābūt savējiem cilvēkiem. Sabiedrība prasa godīgu attieksmi no manis, no tevis, bet tie, kas ‘’legāli’’ nodarbojas ar kriminālām lietām, tie cilvēki šausminājās par manu reputāciju. Tā ir gļēvu fobisku cilvēku liekuļošana. Piemēram, Pēterim ir 10 auto treileri, to no Csdd sistēmas zināt var dabūt jebkurš. Lursoftā informācija ir pieejama. Reģistrācijas numuri un daudzums man ir zināms. Cik naudas tiek pārtransportēts pāri Latvijas robežai mēneša laikā, kura aiziet gar degunu valstij! Tās ir ļoti lielas naudas summas. Cik nenomaksātu nodokļu no aplokšņu algām, protams, prieks, ka viņš vispār veic nodokļu nomaksu, vid teiks, viņš taču maksā, viņš ir godīgs vizuāli, lai dara savas netīrās lietiņas tālāk, ko mēs tur tērēsim resursus un laiku. Kolēģes vīra uzņēmumu taču neaiztiksim.
Un tādu Latvijā nav mazums, tādu, kas shēmo kā Pēteris no Cēsīm Braslas ielā, Rīgā. Tā ir sistēma, tā Latvijā strādā daudzi citi personāži. Kurš lielākos apmēros un kurš ar pāris simtiem mēnesī. Cilvēki, kuri strādā pie pētera uzņēmumā, saņem minimālo algu. Pārējo aploksnē plus procentus par attransportēto naudu no Ziemeļeiropas. Darbiniekiem liekas viss zaļi un forši, nesaprot, ka izdara krimināli sodāmas lietas, un viņu otrais amats ir naudas mūlis. Aigaram vējiņam ar Pēteri ir sava taisnība, naudu auto treileri var noslēpt ļoti labi. Pieņemsim, uz mašīnas ir uzdzītas 8 līdz 10 vieglās mašīnas. Noslēpt naudu ir ļoti vienkārši. Kurš dienests tagad tērēs resursus un uzsāks auto treileru pārmeklēšanu uz robežām? Tas ir milzīgs darbs. Tāda varbūtība pastāv, bet tā ir realitātē apšaubāma!
Vienu vakaru Pēteris mani uzaicināja pie sevis ofisā, Pēteris sāka rādīt savu otro ‘’es’’. Esot jāparaksta dokuments par darba līguma izbeigšanu. Protams, sekoja neadekvāts, neizprotams sarunu modelis. Ienāca Pētera sieva, pieslēdzās Pēterim, lai parakstu, un viss būs labi. Kas būs labi un par ko man jāparaksta - nebija ne jausmas. Kādi darba likuma pārkāpumi izdarīti, nekādi paskaidrojumi, kaut kāda zem deguna runāšana un pukstēšana, nervozi staigājot no viena kakta uz otru kaktu.
Protams, neko neparakstīju. Pēteris sanervozējas un aizslēdza durvis, neatslēgšot, kamēr neparakstīšu dokumentu. Labi, ka ierakstīju telefonā sarunu. No tādiem cilvēkiem ir jāuzmanās. Un nekādas samaksas arī, protams, nesekoja par stažēšanos un nostrādāto laiku uzņēmumā samaksu nesaņēmu. Neizmaksāja 340 eiro. Līdz šai dienai joprojām nav norēķinājies. Atdeva man 60 eiro, kurus es samaksāju no savas kabatas Raganas klientam par kaut kādu parādu no Pētera, atdodot mašīnu. Joprojām nesaprotu, kāpēc man tas tika jautāts darīt.
Iemesls šādai neadekvātai uzvedībai bija - redziet, izrādās, ka esmu ar sliktu reputāciju, viņam nepatīkot mana pagātne. Patiesībā viņš nobijās pats no sevis, pats no savām netīrībām uzņēmumā. Jo uzzināja par manu izglītību un iespējām vērsties pret viņa netīro krimināli sodāmo rīcību, aplokšņu algām, naudas kontrabandu un pieļauju - ne tikai tas vien.
Pieļaujams, ja Pēteris tik atklāti pirmajās dienās stāsta par uzņēmumā nelikumīgām darbībām un runā tik atklāti nozīmē tikai vienu, ka viņam ir cilvēki, kuri ir ieinteresēti, lai pastāvētu šāda veida negodprātīga uzņēmēja darbība Latvijā, un kāds no tā noteikti gūst papildus mantiskus labumus ārpus Pētera ģimenes loka.
Laikam ejot, sazinoties ar Valdemāru, kurš arī tika iejūgts Pētera shēmā, ļoti vienkārši: tikko sācis strādāt un jau gadu uz priekšu esi parādā Pēterim. Par apskādēto auto praktizēšanās laikā ir jāmaksā 5000 eiro rēķins. Esot jāmaksā draudzīgi: pusi maksā Pēteris un pusi Valdemārs. Ieturēs no neoficiālās algas, ļoti izdevīgi, cilvēks iekļūst tādās kā lamatās, te tev ir neoficiālā alga, nav kam sūdzēties, pats esi vainīgs. Valdemārs ir pats vainīgs, jo piekrita strādāt uz Pētera negodprātīgiem noteikumiem. Kompānijā, kur viss notiek oficiāli, nekad nerastos šāda situācija, to segtu apdrošināšanas kompānija. Pie nosacījuma, ja viss ir pareizi sakārtots. Arī Aigars uzspēja padalīties, kā aiz neuzmanības saskādējis automašīnas, maksājis no savas kabatas. Iejūdz pajūgā un darba devējs šādā veidā var spēlēties kā vien vēlas ar darba ņēmēja neoficiālo darba samaksu. Tāpat, atrodoties ofisā pie Pētera, redzēju, kā, beidzot reisu, vairākas reizes ienāk darbinieki pēc naudas. Vienam noskaita 500 eiro, otram noskaita 550, visu atklāti no manis neslēpjot. Redzi, kāds es godīgs, visu maksāju, kā solu, tāds bija atklātās nelegālās naudas maksāšanas žests, iedrošināt uzticēties Pēterim.
Otrā dienā, kad ieradās Aigars vējiņš ar kolēģi no ostas Liepājā, novēroju interesantu lietu. Šie darboņi apstaigā un izpēta visas mašīnas, jautāju, ko jūs darāt, viņi Saka, apskatāmies, vai nav kaut kas paņemams vienā mašīnā bija navigācija neintegrētā, Aigars Saka kolēģim, ņem, šis atbild noliedzoši, no šīs nevar ņemt neko, šī ir mašīna no izsoles plača, noteikti jau zina, ka iekšā bija navigācija. Prasīju, kā klients to var zināt, pēc bildēm iespējams redzējis. Tātad ne tikai Pēteris nodarbojās ar nelikumībām, vadot savu izslavēto uzņēmumu, bet brīvi to atļauj darīt saviem darbiniekiem, piesavinoties lietas no transportējamām automašīnām. Un pat sava shēma, ko no kuras var ņemt, ja ir ko ņemt. Šajā ziņā arī klients, kas pasūtījis automašīnas transportēšanas pakalpojumus, nevar būt drošs par to, ka nonāks līdz klientam tādā stāvoklī, kādā tā tika paņemta Ziemeļeiropa no pārdevēja.
Ar tādiem darboņiem sistēmā mēs varam necerēt par valsts izaugsmi, un šie darboņi - neprasiet godīgumu no citiem! Jums jāsāk ar sevi! Raksta mērķis ir neļaut šādiem cilvēkiem, kas nodarbojas ar likumā sodāmām darbībām, manipulēt ar sevi. Mīliet un cieniet sevi! Nepieņemiet darba piedāvājumu no šiem darboņiem, jūs agrāk vai vēlāk piemānīs. Diemžēl ne vienmēr ir iespējams no šādiem darboņiem izvairīties, jo "lv sistēma" diemžēl ir kā apburtais loks, korupcija pāri visam.
Добавить комментарий