Bērnu Klīniskā Universitātes Slimnīca - Nesakārtota sistēma, attieksme neatbilstoša
Labdien. Par laimi ilgi nebija nācies vērsties bērnu klīniskās univesitātes slimnīcā, bet 12.09.2024. Ar nmp palīdzību dēls tika nogādāts slimnīcā ar augstu temperatūru, paldies nmp par tiešām jauko attieksmi, katru soli skaidri un gaiši izstāsta, viss skaidri saprotams, pa starpai paspēj ar humoru uzjautrināt pusaudzi, lai nav tik drūms ceļš uz bku.
Nonākam Rsu, viss labi, ilgi negaidot pienāk kārtas numuriņš, dodamies apskaidrot situācija, reģistrējāmies un dodamies tālāk uz nodaļu, istabiņu, kur jāveic tālākās darbības, tiekam līdz palātai un sēžam.. Sēžam ilgi kamēr vispār, kāds atnāk.. Pienāk māsiņa, neģīmī, pieliek puisim sistēmu, urkšķ un burkšķ, ka netiek dzerts ūdens, mammīt skrieniet nesiet ūdeni.. Dēlam temperatūra bija 39,9 grādi, protams, ka ūdens iekšā neiet, kaut vajag, sistēma pil burtiski knapi.. Ļoti, ļoti lēni, lai vairāk neteiktu, nenāk neviens, Dāmas sēž.. Istabiņa pretī reģistratūrai, sēž, nekur nestaidzās, pilnīgi vienaldzīga attieksme, atnāk pēc laika, ieliek puisim termometru un tiešām pazūd uz pustundu, beigās sanāk paši mērījām, paši sistēmu regulējām, kas vienkārši nepil, analīzes, rentgens, viss notiek gliemeža ātrumā, visas māsiņas, es pat teiktu biedējošas, neapmierinātas, žēl to mazo slimo bērniņu, pie kuriem nāk tie bubuļi goda vārds, pilnīgi nekādas empātijas, es biju pārsteiga, kas vispār notiek bērnu slimnīcā, tik nepatīkams serviss! Neviens neko nepaskaidro, kāda tālākā gaita, ko darīs, ko nedarīs, cik ilgi aptuveni jāgaida, vai būs jāpaliek, vai nebūs, viss jāvelk ar knīpstangām ārā, vīrs stundām gaida ārā, es neko precīzi nevaru viņam atbildēt, jo māsiņas plāta rokas, turklāt, kad sāku jautāt, tad seja tik neapmierināta, ko es vispār iedomājos. Protams daktere atnāca, viss jau tika izdarīts, bet neiedomājami lēni, visa komunikācija krievu valodā, saprotu, ka daktere no Ukrainas, bet pie visa tā, tas piedod vēl lielāku nervozitāti.. Beigās tikām izrakstīti, šoreiz uz savu atbildību, saprotu, ka nekas te nebūs, ātrāk pienāks rīts, ar ģimenes ārstu operatīvi visu sakārtojām, nekad nevēlos atgriezties šajā iestādē..
Dāmas sēž reģistratūrā un skaļā balsī aprunā vecākus, kas atbrauc ar maziem bērniņiem, zīdaiņiem uz slimnīcu - ja nepatīk, lai braucot mājās, te vecāki nedzīvošot palātās utt.. Vienkārši briesmīgi un skumji, un tā neziņa vecākiem, kas pārguruši sēž.. Nu kā tā var būt, kā var būt tāds bardaks, es atvainojos.
Bērnu slimnīca iepazinās ar Jūsu sūdzību par pieredzi Bērnu slimnīcas Neatliekamās medicīniskās palīdzības un observācijas nodaļā (turpmāk – NMPON), kurā pausta neizpratne par gaidīšanas laiku NMPON un informācijas trūkumu pacienta izmeklēšanas laikā.
Paldies par Jūsu sniegto atgriezenisko saiti!
Vēršam uzmanību, ka ierodoties NMPON ir jārēķinās, ka var nākties gaidīt un kopējais pavadītais laiks ir grūti prognozējams. To ietekmē dažādi apstākļi, proti, pacienta veselības stāvoklis, pacienta apskates laiks, kas ietver sevī dokumentu noformēšanu, sarunas ar pacientu un pavadošajām personām, nozīmēto izmeklējumu daudzums un veids.
Informējam, ka Bērnu slimnīcā ir ieviesti un tiek ievēroti vairāki laika standarti, lai ikvienam pacientam savlaicīgi tiktu sniegta neatliekamā medicīniskā palīdzība un pacientu plūsma tiktu atbilstoši vadīta. Pacientam ierodoties NMPON, ārsta palīgs veic pacienta sākotnējo novērtēšanu, izvērtējot pacienta veselības stāvokļa smagumu un piešķirot attiecīgo steidzamības kategoriju. Piemēram, ja pacientam tiek piešķirta zaļā prioritāte, tad maksimālais gaidīšanas laiks līdz ārsta apskatei, kopš reģistrācijas ir līdz 4 stundām. Par piešķirto prioritāti un gaidīšanas laiku pacienti un to pavadošās personas parasti tiek informēti pirmreizējās izvērtēšanas laikā, kā arī BKUS mājaslapā https://www.bkus.lv/lv/neatliekama-mediciniska-palidziba ir pieejama informācija par pacientam piešķirtās krāsas koda skaidrojumu un gaidīšanas laiku līdz apskatei pie ārsta.
Jautājumā par to cik ātri būtu jāpil i/v sistēmai nozīmē ārsts atbilstoši pacienta stāvoklim. Plašāka un detalizētāka informācija vecākiem par Intravenozu infūzu ievadi jeb šķidruma atjaunošanu “caur sistēmu” ir pieejama Bērnu slimnīcas profesionāļu veidotajā portālā veselapasaule.lv (https://www.veselapasaule.lv/lv/enciklopedija/arstnieciba-un-rehabilitacija/intravenoza-infuza-ievade-jeb-skidruma-atjaunosana-caur#kapec-izmanto).
Vēršam uzmanību, ka viena no māsas kompetencēm ir arī pacientu un viņu piederīgo izglītošana un situācijās, kad māsa pacienta piederīgajam norāda, ka jādzer ūdens, tad tas noteikti nav domāts kā pārmetums vai aizrādījums, bet gan informācija/izglītošana, lai pacients ātrāk atveseļotos.
Attiecībā par ārsta komunikācijas valodu, informējam, ka dr. Sydorenko šobrīd turpina apgūt latviešu valodu, ir apguvusi A līmeni un turpina mācīties B līmeni. Latviešu valodu ārste saprot kontekstā un pirms darba ar pacientiem parasti pabrīdina, ka ir no Ukrainas. Situācijās, kad pacientam vai vecākiem ir grūtības ar komunikāciju krievu valodā, tiek pieaicināts cits ārsts situācijas izskaidrošanai.
Mums ļoti žēl par nepatīkamo pieredzi NMPON apmeklējuma laikā.
Aicinām turpmāk iesniegt savas sūdzības, atsauksmes un ierosinājumus rakstot uz [email protected] vai iesniedzot Bērnu slimnīcas mājaslapā: https://www.bkus.lv/lv/uzraksti-pateicibu-vai-sudzibu - tas ļautu mums reaģēt operatīvāk.
Ceram, ka turpmāk saskarsme ar Bērnu slimnīcu būs tikai pozitīva!
Добавить комментарий