РешеноBaltic Translations - Tulkotāju darba piesavināšanās
Raksta viena no "aitām". Bet, sauciet mani par nežēlīgo aitu. Februārī izbaudīju tulkošanas prieku, martā – gaidīšanas svētkus, aprīļa sākumā neizpratni un 90-to sākuma de ja vu sajūtu, un (bingo!) tagad – nežēlīgās aitas sindromu. Ja pasūtītājs ļaunprātīgi nemaksā vienam, diviem ārpakalpojuma tulkiem, tad tā varētu tikt atzīta par negodīgu komercpraksi (krimināllikuma 211. Pants) . Taču mūsu gadījumā Bt amatpersonas un darbinieki ir saucami pie atbildības saskaņā ar krimināllikuma 177. Pantu - par svešas mantas vai tiesību uz šādu mantu iegūšanu, ļaunprātīgi izmantojot uzticēšanos vai ar viltu (krāpšana) . Bt ir piesavinājies (nolaupījis) ārpakalpojuma tulku radītu darbu un to pārdevis kā savu pakalpojumu, nesamaksājot darba īpašniekiem, vai veicot šī darba daļēju apmaksu. Šī Bt prakse ir piekopta ilgstošā laika periodā, ar nodomu, un tā ir radījusi zaudējumus daudziem tulkiem. Cik tieši, un kādi ir nodarīto zaudējumu apmēri, es gribu noskaidrot ar visu apkrāpto tulku palīdzību, jo gatavoju iesniegumu policijai par kriminālprocesa uzsākšanu.
Mans rēķins, draugi, ir apmaksāts! Paldies sudzibas.lv! Domājams, ka hronisko parādnieku uz šādu netipisku soli mudināja juridiski formulētas pretenzijas, nevis vispārēja rakstura sašutuma manifestācijas. Konkrēti: š. g. 17. aprīlī nosūtīju BT valdes priekšsēdētājai brīdinājuma vēstuli ar detalizētu līdzšinējās komunikācijas (ieskaitot pasūtījuma izdarīšanu, pieņemšanu, izpildi, atgādinājumus par rēķina apmaksu, telefona sarunas utt.) izklāstu. Sūtīts tika gan uz [slēpt]@baltictransaltions.lv un [slēpt]@baltictranslations.lv , gan ierakstītā vēstulē pa pastu. Vēstulē brīdināju, ka, ja līdz š. g. 20. aprīlim plkst. 17:00 netiks saņemta mana 1. marta rēķina pilna apmaksa, iesniegšu prasību tiesā. Tās pašas dienas otrajā pusē portālā sudzibas.lv uzgāju visu šo nebeidzamo bēdu stāstu, par ko jau iepriekš bija sūdzējušies citi apkrāptie tulki, un sapratu, ka bēdu stāstam ir krimināla nokrāsa. Tādēļ tās pašas dienas vakarā nosūtīju e-pastu BT, kurā informēju, ka rēķina neapmaksās gadījumā manis norādītajā termiņā paralēli prasībai tiesā vērsīšos ar iesniegumu policijā. Nākamajā dienā 18. aprīlī saņēmu BT e-pastu ar šādu tekstu: "Jūsu jautājums tiks izskatīts pirmdien (tas ir 23. aprīlī) un otrdien Jūs informēšu par to kad Jūsu rēķins tiks apmaksāts." Atbildēju, ka šāds piedāvājums mani neapmierina, un atgādināju par savu rīcību, kas sekos rēķina neapmaksas gadījumā manis norādītajā termiņā. Saprotams, ka saņemtais BT tukšsolījums mani apbēdināja, tādēļ tās pašas dienas vakarā ievietoju sūdzību šajā portālā. Nākamās dienas rītā (19. aprīlī) saņēmu BT e-pastu ar atvainošanos un pamācību, ka "ne jau visi uzņēmēji ir jānogremdē", un – jūs neticēsiet – ar bankas maksājuma uzdevuma kopiju par mana rēķina pilnu apmaksu. Saprotams, ka pašlaik man nav juridiska pamata vērsties nedz tiesā, nedz policijā. Lai visiem BT apkrāptajiem tulkiem izdodas!
Комментарии (15)
Prieks, ka vēl ir kāds kurš nolēmis to tā neatstāt, naudińas apmērs var nebūt liels, zinot izcenojumus, taču laiks un morāle nav zemu vērtējams, nosūtīšu sava stāsta detalas uz morādīto adresi un skatamoes bez tabu ritdien!
19.04. 2018 jābūt BEZ TABU sižetam par šo lietu.
95 euro nav maza nauda.
Meitēn, turies, atbalstu tevi!
man parādā ir 103 Eiro, taču jāsaprot, ka tas nav viens skieklīgs darbiņš, tās ir manas stundas un dienas ko veltīju tulkojumiem.
Visticamāk šis kovboju kantoris tiks aizvērts, kā vietā radīsies citi ar citu vārdu un citiem saukļiem.
SŪDZĪBA ATRISINĀTA ARĪ MAN!
AR PACIETĪBU VISU TOMĒR VAR ARTISINĀT GODAM, PRIEKS KA UZŅĒMUMS SAROSĪJIES.
Ar "aizvēršanu" es rēķinos. Tieši tāpēc (kaut gan netikai tāpēc) papildus prasībai tiesā gatavoju iesniegumu kriminālprocesa uzsākšanai. Amatpersonai Ingai Kausai un BT darbiniekiem, ja tiesa atzīs viņu vainu, būs jāatmaksā cietušajiem zaudējumus pluss likumiskos procentus. Aicinu man sūtīt Jūsu stāstu.
Cien " Nežēlīgai Aitai!"
Citēju pārakstīšanu (korespondense) ar BT:1) Subject: Re: Rēķins par 2018. marts un rēķini par februāris, kā atgadīnājums un par janvāris (KOPŠSUMMA: 160 EUR)
Date: 12 апреля 2018 г., 10:52:18
From: Invoice Baltic Translations
To: valerija jevstignejeva
Paldies par iesūtīto rēķinu.
Jūsu rēķinus apmaksāsim 2 daļās. viens rēķins tiks apmaksāts rītdien otru rēķinu apmaksāsim nākošās nedēļās laikā.
Paldies par sapratni.
Ar cieņu grāmatvede
ar cieņu / с уважением / Kind Regards
______________________________
Date: 3 апреля 2018 г., 18:19:54
From: Invoice Baltic Translations
To: valerija jevstignejeva
Labdien.
Atvainojamies par radušos situāciju saistībā ar rēķinu apmaksu.
Jūsu jautājums tiks izskatīts pirmdien un otrdien Jūs informēšu par to kad Jūsu rēķins tiks apmaksāts.
_______________________________________________________________________________
Labdien.
Jūsu rēķins tiks apmaksāts līdz marta 15 datumam .
ar cieņu / с уважением / Kind Regards
Payment department
Baltic Translations Ltd.
Adress: Brivibas Str. 85 -UN NEKĀDA REZULTĀTA UN LĪDZ ŠĪM NO BT TURPINĀTS PASŪTĪJUMU SŪTĪŠANA!
Cien. kolēģe! Apsveicu par naudu saņemšanu. Jus esat malacīs!
Ar cieņu,
Valerija Jevstihņejeva.
Labdien! Kārtējais stāsts krājkasītē. 2 mēnešus nostrādāju pa melno, ar tādu ātrumu, ka melns acīs. Tad viņiem sākas: "līgums nosūtīts", "akts nosūtīts", "Jūs vēlu apstiprinājāt" utt. Katru reizi sola kaut ko jaunu. Tda grāmatvede Vita 10.jūlijā (pēc manas kārtējās vēstules ar atgādinājumu) sola, ka akts līdz 15.jūlijam tiks nosūtīts. Jau ir 23.jūlijs, akta joprojām nav. Līgums no Rīgas uz Daugavpili pa pastu iet gandrīz vai trešo mēnesi! Katru reizi tik kaut ko sola, grāmatvede tik nesen strādājot. Interesanti, kā viņa varēja uzsākt grāmatvedes darbu, nepārņemot iepriekšējās grāmatvedes darbus? Telefona sarunā pataisīja mani par tādu nelabu, pēc viņas domām kliedzošu un draudošu aitu, lai gan es runāju stingrā balsī un brīdināju (uz ko man ir pilnīgas tiesības), ka neapmaksas gadījumā situācija būs nepatīkama. Tas taču ir pilnīgi skaidrs, ka Baltic Translations ir parādā man kā tulkotājam par 2 mēnešiem smaga darba, būs vien jātērē savs laiks un jācilā viss e-pasts, jāskaita summas, jo rezultātā ap tūkstoti savāksies. Nu, kur tas redzēts, ka tā strādā? Grāmatvede vispār nometa klausuli beigās, baigi apvainojās, ka dzelzs balsī pieprasīju nevis censties atrisināt situāciju, bet pēc iespējas ātrāk atrisināt. Turklāt daļu pasūtījumu apmaksai nez kāpēc izlēmuši no maija pārcelt uz jūniju, tā sagribējās. Kārtība vienkārši burvīga! Nāksies vien pavadīt laiku, tiesājoties, ja nesaprot normālas darba attiecības un kārtību.
19.04.2018 jābūt sižetam BEZ TABU par šo lietu.
Draugi, aicinu uz juridisko taku. Sižets, iespējams, noderēs mūsu naudas atgūšanas lietā, bet naudu nemaksās BezTabu.
Par "aizvēršanu" - varam "samesties" un iesniegt tiesā BT maksātnespējas pieteikumu.
57.pants. Juridiskās personas maksātnespējas procesa pazīmes
(1) Parādniekam piemēro juridiskās personas maksātnespējas procesu, ja ir kāda no šādām juridiskās personas maksātnespējas procesa pazīmēm:
2) parādnieks – sabiedrība ar ierobežotu atbildību vai akciju sabiedrība – nav nokārtojis vienu vai vairākas parādsaistības, no kurām pamatparāda summa atsevišķi vai kopā pārsniedz 4268 euro un kurām ir iestājies izpildes termiņš, un kreditors vai kreditori ir izsnieguši vai nosūtījuši uz parādnieka juridisko adresi sūtītāja apmaksātu brīdinājumu par savu nodomu iesniegt juridiskās personas maksātnespējas procesa pieteikumu, un parādnieks triju nedēļu laikā pēc brīdinājuma nodošanas pasta komersantam nav samaksājis parādu vai nav cēlis pamatotus iebildumus pret prasījumu;
5) parādnieks ilgāk nekā divus mēnešus nav nokārtojis parādsaistības, kurām iestājies izpildes termiņš;
Kaut gan, kā redzam, mūsu "samešana" nemaz nav vajadzīga. Pietiek ar viena rēķina apmaksas kavējumu 2 mēn. garumā, lai BT aizietu skuju taku. Kas gan nepalīdzēs Ingai Kausai un BT darbiniekiem izbēgt no kriminālatbildības.
N.Aita, respect!
Liels prieks, ka kādam ir izdevies tikt tālāk par : "apmaksāsim līdz 15 datumam" (tā arī nekad nezinot, kura mēneša, gada 15 datumi tie ir domāti).
Visinteresantākais, protams, ir komentārs par uzņēmēju nogremdēšanu - tad jau sanāk, ka tikai viņiem ir privilēģija gremdēt tulkotājus, jo arī tulkotāji/tulki ir uzņēmēji, lai vai cik jocīgi viņiem tas nešķistu.
Labprāt iesaistītos aktīvākā tulkotāju/tulku tiesību aizstāvībā pret šī kantora kriminālo darbību, vispirms gan jāpaveic uzticamo klientu uzticētie projekti!
Divaini, bet esmu saņēmu apmaksu pēc zvanu no "BT" atbildīgas personas 11.05., kā viā solījusi, (kopā par 2 mēn. ,par jānv-fēbr.uzreiz , par summu 146.eur, palikt tikat par marts). Drošvien, tur sāka strādāt jāuns peronāls.Aprīlī un māijā atsauktu no darba , bet, domāju,kā pamāz piekrīt. Vēlot visiem saņemt naudu, ar cieņu.
Nu, tomēr esmu saņēmu naudu pilnībā! Vienmēr Ir cerība... Ar cieņu. V.J.