РешеноSubtitri.lv - Attieksme
Atrodot darba piedāvājumu subtitri.lv jums nosūtīs 'testa' darbus, kuri jums būs jaizpilda, pēc kā, šis cilvēks jums dos 'īstos' darbus, par ko 'maksās', kā arī atklās savas reģistrētas uzņēmējdarbības rekvizītus. (jo pēc jautājumiem 2 atsevišķos ēpastos, viņš uz to jautājumiem par maksāšanu izvairījās atbildēt)
pēc pāris darbu izpildes ko jūs saņemsiet no cita ēpasta, vairāk no šī Ģirta Dreija jūs nedzirdēsiet un neko saņemt arī nesaņemsiet. Un uz jautājumiem par to vai viņa organizācija ir reģistrēta, viņš papildus detaļas nedos. Ģirtam Dreijam nevar uzticēties un viņš ir krāpnieks. (vai labākajā gadījumā slinks diletants) zemē nomests laiks un nervi.
Tā kā a. god. N. ir ieguldījis savu laiku un pūles, lai mani nepamatoti nomelnotu, vēlējos padalīties ar savu skatupunktu, lai tas kalpo kā brīdinājums citiem darba devējiem, kuri ar šo personu vēlas ielaisties darba attiecībās.
Esmu minētais Ģirts Dreija, pašnodarbināts tulkotājs un korektors, un ar darba sludinājumu meklēju cilvēkus tulkotāju darbam, kuri ļoti labi pārzina angļu un latviešu valodu, lai veiktu seriālu tulkošanu. Uz šo piedāvājumu pieteicās arī sūdzības autors N.
Pirmajā e-pastā N. paskaidroju, ka pirms varam uzsākt sadarbību, vēlos pārliecināties par viņa angļu un latviešu valodas zināšanām, ko darīšu ar divu testu (īsu subtitru izrāvumu) palīdzību. Tie kalpo kā sava veida darba intervija, ka pārliecinātos, ka klientam tiešām piemīt minētās prasmes.
Papildus tika paskaidrota arī darba specifika, kā arī samaksa. Šķietami, nosacījumi Liepiņa kungu apmierināja, jo sarakste turpinājās.
Viņš man jautāja, kam būs jāizraksta rēķins, uz ko atbildēju, ka par sadarbību un datu apmaiņu runāsim tad, ja viņa tulkojumi būs labas kvalitātes, jo neuzskatīju pirmajā e-pastā par nepieciešamu sniegt savu personīgo un sadarbības partneru informāciju. Visiem tulkotājiem, kuri iztur atlases procesu, šī informācija, protams, tiek sniegta, lai būtu iespējams samaksāt par paveikto darbu.
Nosūtīju Liepiņa kungam pirmo pārbaudes darbu: saiti uz tulkojamo materiālu (īsu izrāvumu no kādas TV pārraides), kā arī e-pastā minēju norādes, kas tulkošanā jāievēro, lai tulkojums būtu veikts pareizi. Papildus nosūtīju saiti uz tulkošanas rokasgrāmatu, kurā detalizēti aprakstīts, kāda programmatūra nepieciešama darba izpildei, kā arī izskaidrotas tulkošanas nianses. Vēl tiek nosūtīta arī saite uz video, lai attiecīgo subtitru izgriezumu varētu salīdzināt ar pašu pārraidi. Tas tiek darīts, jo no teksta vien ne vienmēr ir skaidrs konteksts, līdz ar to var mainīties tulkojums.
Dienu vēlāk tulkojamo materiālu saņēmu atpakaļ un sāku tā pārbaudi.
Pēc materiāla izpētes sapratu, ka Liepiņa kunga angļu valodas zināšanas šajā gadījumā nav darbam nepieciešamajā līmenī, tādēļ nosūtīju e-pastu, kurā pateicos par izrādīto interesi, skaidroju, ka tulkojums diemžēl neatbilst izvirzītajām kvalitātes prasībām (tulkojuma kvalitāte un e-pastā, kā arī rokasgrāmatā minētajiem noformēšanas nosacījumiem) un novēlēju veiksmi turpmākajos darba meklējumos.
Ķēros pie citu tulkotāju darbu pārbaudes un par šo gadījumu aizmirsu.
Dažas stundas vēlāk saņēmu zvanu no nepazīstama numura, kas izrādījās minētais N. Kā izrādās, viņš bija apzvanījis manu bijušo darbavietu, ģimenes locekļus, un nu atradis arī mani. Viņam nebija skaidrības par iemesliem, kādēļ neesmu ar viņu gribējis uzsākt sadarbību un neesmu paskaidrojis pieļautās kļūdas, kas noveda pie atteikšanās no sadarbības. Es paskaidroju, ka uz darbu ir pieteikušies vairāk nekā 150 pretendenti un katram atsevišķi kļūdas nevaru paskaidrot.
Pēc šīs atziņas N. man lūdza nosaukt kaut vienu kļūdu, ko arī izdarīju. Lai viņu pārliecinātu, ka neesmu pret viņu sazvērējies un sadarbības atteikšana tiešām ir pamatota, tulkojuma pirmajā lapā norādīju uz vēl četrām citām kļūdām (Pielikumā pievienoju izrāvumu ar minētajām kļūdām).
Nila Putniņa kungs šķita problēmu sapratis. Tad sekoja jautājums: "Vai sūdzību izņemt?" Nesapratu, par ko ir runa, līdz viņš man paskaidroja, ka šajā vietnē ievietojis augstāk minēto sūdzību. Es teicu, lai rīkojas, kā vēlas, jo līdz tam brīdim nebiju izlasījis sūdzības saturu, un nezināju, ka tajā ir atspoguļotas absolūtas nepatiesības.
Paskaidrošu otrā rindkopā minētās lietas pa soļiem.
N. raksta: "pēc pāris darbu izpildes ko jūs saņemsiet no cita ēpasta, vairāk no šī Ģirta Dreija jūs nedzirdēsiet un neko saņemt arī nesaņemsiet."
N. kungs izpildīja tieši vienu darbu. Vienu. Un ne veselu, bet gan izrāvumu, kas sastāda aptuveni 1/4 no tipiskas TV pārrraides. Ne pāris. Tas prasa aptuveni tikpat ilgu laiku, cik motivācijas vēstules sastādīšana (ko šajā gadījumā neprasīju). Un viņš no manis saņēma e-pastu ar atteikumu sadarboties, jo tulkojums nebija apmierinošs. Pēc atteikuma saņemšanas, protams, ka viņš vairāk neko nesaņēma, jo ar to man šī lieta šķita nokārtota.
Minēts arī cits e-pasts. Jā. Sludinājumā ir norādīta vietnes Subtitri.lv, jo caur to piesaistu darbiniekus. Tālāk e-pasti tiek pārsūtīti uz GMail e-pasta kasti, jo ir ievērojami lētāk (bezmaksas) izmantot publisku pastkasti, nevis uzturēt savu pasta serveri. Šādu praksi izmanto daudzi uzņēmumi, un tas nav nekas neparasts.
N. raksta: "Un uz jautājumiem par to vai viņa organizācija ir reģistrēta, viņš papildus detaļas nedos."
Kā jau minēju, tad esmu pašnodarbināta persona un neuzskatu par nepieciešamu pirmajā e-pastā, pirms pretendentam ir skaidrs, vai viņu piedāvājums interesē, sūtīt savu personīgo informāciju, jo sludinājums tika izvietots Facebook, no mana konta, līdz ar to ir redzams, ka esmu reāls cilvēks. Visiem pretendentiem, kuri iztur pirmo atlases kārtu, esmu paskaidrojis gan to, kas esmu es, gan to, kas ir mani sadarbības partneri.
N. raksta: "Ģirtam Dreijam nevar uzticēties un viņš ir krāpnieks. (vai labākajā gadījumā slinks diletants) zemē nomests laiks un nervi."
Ja neatbilstoša kandidāta nepieņemšana darbā mani padara par neuzticamu un diletantisku krāpnieku, tad savu vainu atzīstu. Tomēr šķiet, ka N. īsti nav skaidra vārda "krāpnieks" nozīme, jo pēc šīs loģikas sanāktu, ka visi darba devēji, kas aicina uz darba interviju, vai prasa pierādīt savas prasmes, ir krāpnieki. Saprotu, ka jebkurš darbā stāšanās process prasa laiku un nervus. Vai tie ir zemē nomesti, nemāku spriest. Tas atkarīgs no katra paša.
Ceru, ka kāds potenciālais darba devējs mācīsies no manas pieredzes ar N. un sapratīs, ar ko var nākties rēķināties, ja šim cilvēkam tiks atteikta vakance.
P.S. Diemžēl nezinu, ko esmu nodarījis kundzei, kura arī vēlējās atstāt komentāru, taču, protams, ja ir vēlme, arī viņai varu palīdzēt atrisināt neskaidrības, ja tādas ir radušās.
Kops šīs nepamatotās sūdzības ievietošanas N. ar mani ir sazinājies un atvainojies gan privāti, gan publiski, līdz ar to šo lietu uzskatu par slēgtu. Nav šaubu, ka viņa pāragrā un emocionālā rīcība atstās iespaidu uz manu profesionālo dzīvi, taču ceru, ka viņš no šīm kļūdām mācīsies un arī cilvēki, kuri šo sūdzību atradīs, sapratīs, ka ne visam Internetā rakstītajam var ticēt.
Vēl jo vairāk ceru, ka nevienam šī sūdzības nebūs jālasa, jo šīs vietnes administrācija izdarīs savu darbu un šo ierakstu dzēsīs.
Pēc sūdzības ielikšanas, man izdevās sazvanīt Ģirtu, un mēs situāciju mierīgi nokārtojām. Es kļūdījos par Ģirtu un subtitri.lv. Man nav pamats domāt, ka subtitri.lv ir negodīgs uzņēmums vai Ģirts D. ir negodīgs cilvēks. Sūdzības iemesls bija komunikācijas kļūda un nekas vairāk. Ģirts D. liekas inteliģents un saprotošs cilvēks.
Uzsveru vēlreiz - šī sūdzība izrādījās nepamatota un no šīs sūdzības nevienam NAV PAMATA DOMĀT KA ĢIRTAM D. ir krāpnieciski vai negodīgi motīvi.
Комментарии (2)
Valmieras `datorspecs`
Arī saņēmu epastu, bet no Roberta Dreijas nevis Ģirta.. Viens un tas pats cilvēks vai tomēr divi dažādi?