Nacionālo Psihiskās Veselības Centru - Atteikums snuegt palīdzību

Вот перевод вашего текста на латышский язык в уважительном и ясном стиле:



esmu šokēts par uzņemšanas nodaļas darbinieci, kura dežurēja no rīta 28.06. Viņa negribēja ielaist slimnīcā, apgalvoja, ka viņai melo un cilvēks vienkārši atkal ir lietojis alkoholu, sūtīja uz citu slimnīcu. Tā arī teica: "jūs melojat! ". Ne pacients, ne radinieks, kurš viņu atveda, nav ar alkoholu saistītu problēmu! Tie ir pieauguši, normāli cilvēki, kuri pa ceļam uz dispanseru jau bija iebraukuši citā, tuvākajā slimnīcā, kur viņiem sniedza nelielu palīdzību un ieteica doties tālāk – uz psihoneiroloģisko dispanseru. Pacients ļoti cieta, bet viņu un viņa tēvu vienkārši pazemoja un nelaida slimnīcā. Pretenziju pret dežūrārstiem, pie kuriem beidzot izdevās nokļūt, nav.

5 ч назад

Uzņēmums saņēma paziņojumu par šo sūdzību

V

Комментарии (1)

LUDOMĀNS 4 ч назад

Šī ir nopietna s*dzība, kas attiecas uz profesionālas ētikas, cilvēktiesību un ārstniecības pienākumu pārkāpumu. Tas, kas notika, nav normāli, un šāda attieksme no veselības aprūpes darbiniekiem nav pieļaujama – īpaši, ja runa ir par psihiskās veselības problēmām.

-
Kas noticis pēc būtības:

Pacients un viņa tēvs ierodas pēc palīdzības psihoneiroloģiskajā slimnīcā.

Uzņemšanas nodaļas darbiniece atsaka palīdzību, pamatojoties uz saviem aizspriedumiem ("Jūs melojat", "atkal alkohols").

Neskatoties uz iepriekšējo slimnīcu ieteikumu, palīdzība tiek atteikta.

Pacients tiek pazemots, lai gan bija reālā nepieciešamībā.

Pretenziju pret ārstiem vēlāk nav – tātad problēma bija tieši uzņemšanas līmenī.

-
Ko darīt šādā situācijā:
1. Iesniedz oficiālu s*dzību Veselības inspekcijā (VI)

Šī iestāde pārrauga ārstniecības iestāžu rīcību.
https://www.vi.gov.lv/lv/form/s*dziba
Vai e-pastā: [slēpt]@vi.gov.lv

Ieteikums tekstam (piemērs):

2024. gada 28. jūnijā ap [laiks] ieradāmies Nacionālajā Psihiskās Veselības Centrā ar pieaugušu pacientu, kurš bija psiholoģiskā krīzē. Uzņemšanas darbiniece atteicās pieņemt pacientu, apvainoja melošanā, pieņēmusi bez pierādījumiem, ka pacients lietojis alkoholu, un sūtīja prom uz citu slimnīcu. Iepriekšējā iestādē mums ieteica doties tieši uz šo dispanseru. Šī attieksme bija aizskaroša, neprofesionāla un, mūsuprāt, var būt uzskatāma par palīdzības sniegšanas atteikumu. Lūdzu izvērtēt darbinieces rīcību un informēt mūs par veiktajiem pasākumiem.

Pievieno:

Vārdu uzvārdu, kontaktus

Ja zini darbinieces vārdu vai aptuveno maiņu – norādi

Norādi, ka pacients vēlāk tika pieņemts, bet sākotnēji tika pazemots

2. Informē slimnīcas vadību

Raksti oficiālu s*dzību arī paša centra vadībai:
[slēpt]@npc.gov.lv
Bieži vadība nemaz nezina, ko dara atsevišķi darbinieki.

-
No juridiskā viedokļa:

Veselības aprūpes iestādēm ir pienākums izvērtēt katru pacientu, kurš ierodas pēc palīdzības, īpaši, ja runa ir par iespējamu akūtu psihisko krīzi.
Attieksme "jūs melojat", pamatojoties uz pieņēmumiem bez izmeklēšanas, var tikt kvalificēta kā palīdzības atteikums, kas pārkāpj Pacientu tiesību likumu un ārstniecības principus.

Добавить комментарий

Положительное Нейтральное Негативное
Загрузить файлы

Наш интернет-сайт использует файлы куки (cookie) для того, чтобы сделать работу более дружественной и эффективной для пользователей. Чтобы обеспечить выполнение всех функций сайта, нажмите кнопку «Принять условия». Для более подробной информации ознакомьтесь с нашими правилами обработки файлов cookie и с нашими правилами обработки персональных данных.

Принять файлы