Nacionālo Psihiskās Veselības Centru - Atteikums snuegt palīdzību

Вот перевод вашего текста на латышский язык в уважительном и ясном стиле:



esmu šokēts par uzņemšanas nodaļas darbinieci, kura dežurēja no rīta 28.06. Viņa negribēja ielaist slimnīcā, apgalvoja, ka viņai melo un cilvēks vienkārši atkal ir lietojis alkoholu, sūtīja uz citu slimnīcu. Tā arī teica: "jūs melojat! ". Ne pacients, ne radinieks, kurš viņu atveda, nav ar alkoholu saistītu problēmu! Tie ir pieauguši, normāli cilvēki, kuri pa ceļam uz dispanseru jau bija iebraukuši citā, tuvākajā slimnīcā, kur viņiem sniedza nelielu palīdzību un ieteica doties tālāk – uz psihoneiroloģisko dispanseru. Pacients ļoti cieta, bet viņu un viņa tēvu vienkārši pazemoja un nelaida slimnīcā. Pretenziju pret dežūrārstiem, pie kuriem beidzot izdevās nokļūt, nav.

29.06.2025

Uzņēmums saņēma paziņojumu par šo sūdzību

Ответ от Rīgas psihiatrijas un narkoloģijas centrs Ответ от представителя 01.07.2025

Paldies, ka veltījāt laiku, lai dalītos ar šo sāpīgo pieredzi. Mēs no sirds atvainojamies par notikušo – jūsu aprakstītais gadījums ir ļoti satraucošs un tāds nedrīkstētu atkārtoties.
Mums ir žēl, ka pacients un viņa tuvinieks saskārās ar necieņu un apšaubīšanu brīdī, kad bija visneaizsargātākie un meklēja palīdzību. Vārdi “jūs melojat” no ārstniecības personas puses ir nepieņemami, un mēs atvainojamies, ka viņiem nācās piedzīvot gan fizisku, gan emocionālu ciešanu papildinājumu nevajadzīgas attieksmes dēļ.
Mēs novērtējam, ka nesniedzāt pārmetumus citiem mediķiem, kas vēlāk sniedza palīdzību, taču vienlaikus mēs ļoti nopietni uztveram Jūsu aprakstīto situāciju

Lai mums būtu iespējams objektīvi izvērtēt situāciju un attiecīgi rīkoties ir nepieciešams iesniegt sūdzību Nacionālajam psihiskās veselības centram. Ja Jums ir zināma papildus informācija, kā piem. pulksteņa laiks vai darbinieka vārds, uzvārds, iespējams to pamanījāt uz vārda kartes, lūdzu, to iekļaut sūdzībā. Aicinām Jūs vērsties ar rakstveida iesniegumu NPVC, izmantojot kādu no Jums ērtiem un pieejamiem sūdzību iesniegšanas veidiem, kas aprakstīti mūsu mājaslapā: https://npvc.lv/pacientiem-un-tuviniekiem/atsauksmes-un-ierosinajumi/
Saņemot no Jums sūdzību, NPVC padziļināti izvērtēs sūdzībā minēto situāciju un sniegs Jums atbildi normatīvajos aktos noteiktajā termiņā, kā arī veiks pārrunas ar iesaistītajiem darbiniekiem.
Mūsu mērķis ir nodrošināt, lai katrs cilvēks saņemtu profesionālu, cieņpilnu un savlaicīgu palīdzību. Vēlreiz atvainojamies un pateicamies par uzticību, ko izrādījāt, vēršoties pie mums.

Дополнено Vila 02.07.2025

Tas notika 06/28/25 12:47

V

Комментарии (1)

God Save the Rave 29.06.2025

Šī ir nopietna s*dzība, kas attiecas uz profesionālas ētikas, cilvēktiesību un ārstniecības pienākumu pārkāpumu. Tas, kas notika, nav normāli, un šāda attieksme no veselības aprūpes darbiniekiem nav pieļaujama – īpaši, ja runa ir par psihiskās veselības problēmām.

-
Kas noticis pēc būtības:

Pacients un viņa tēvs ierodas pēc palīdzības psihoneiroloģiskajā slimnīcā.

Uzņemšanas nodaļas darbiniece atsaka palīdzību, pamatojoties uz saviem aizspriedumiem ("Jūs melojat", "atkal alkohols").

Neskatoties uz iepriekšējo slimnīcu ieteikumu, palīdzība tiek atteikta.

Pacients tiek pazemots, lai gan bija reālā nepieciešamībā.

Pretenziju pret ārstiem vēlāk nav – tātad problēma bija tieši uzņemšanas līmenī.

-
Ko darīt šādā situācijā:
1. Iesniedz oficiālu s*dzību Veselības inspekcijā (VI)

Šī iestāde pārrauga ārstniecības iestāžu rīcību.
https://www.vi.gov.lv/lv/form/s*dziba
Vai e-pastā: [slēpt]@vi.gov.lv

Ieteikums tekstam (piemērs):

2024. gada 28. jūnijā ap [laiks] ieradāmies Nacionālajā Psihiskās Veselības Centrā ar pieaugušu pacientu, kurš bija psiholoģiskā krīzē. Uzņemšanas darbiniece atteicās pieņemt pacientu, apvainoja melošanā, pieņēmusi bez pierādījumiem, ka pacients lietojis alkoholu, un sūtīja prom uz citu slimnīcu. Iepriekšējā iestādē mums ieteica doties tieši uz šo dispanseru. Šī attieksme bija aizskaroša, neprofesionāla un, mūsuprāt, var būt uzskatāma par palīdzības sniegšanas atteikumu. Lūdzu izvērtēt darbinieces rīcību un informēt mūs par veiktajiem pasākumiem.

Pievieno:

Vārdu uzvārdu, kontaktus

Ja zini darbinieces vārdu vai aptuveno maiņu – norādi

Norādi, ka pacients vēlāk tika pieņemts, bet sākotnēji tika pazemots

2. Informē slimnīcas vadību

Raksti oficiālu s*dzību arī paša centra vadībai:
[slēpt]@npc.gov.lv
Bieži vadība nemaz nezina, ko dara atsevišķi darbinieki.

-
No juridiskā viedokļa:

Veselības aprūpes iestādēm ir pienākums izvērtēt katru pacientu, kurš ierodas pēc palīdzības, īpaši, ja runa ir par iespējamu akūtu psihisko krīzi.
Attieksme "jūs melojat", pamatojoties uz pieņēmumiem bez izmeklēšanas, var tikt kvalificēta kā palīdzības atteikums, kas pārkāpj Pacientu tiesību likumu un ārstniecības principus.

Добавить комментарий

Положительное Нейтральное Негативное
Загрузить файлы

Наш интернет-сайт использует файлы куки (cookie) для того, чтобы сделать работу более дружественной и эффективной для пользователей. Чтобы обеспечить выполнение всех функций сайта, нажмите кнопку «Принять условия». Для более подробной информации ознакомьтесь с нашими правилами обработки файлов cookie и с нашими правилами обработки персональных данных.

Принять файлы