Frizieru Serviss - Attieksme
Brīvības ielā 73, aptuveni pirms divām nedēļām redzēju, kā kāda vecāka sieviete ar gaišiem matiem, iespējams, veikala vadītāja, publiski aizrādīja un pazemoja savus darbiniekus. Bija ļoti nepatīkami atrasties veikalā, jo šķita, ka vadītāja varētu sadzīt virsū klientiem.
Комментарии (2)
Vecā ragana!
Nav nekas pieņemams situācijā, kur uzņēmuma darbinieki tiek pazemoti kolēģu vai klientu klātbūtnē – šāda rīcība ir ne vien profesionāli nepieļaujama, bet arī potenciāli pārkāpj Darba likuma 9. panta prasību par cieņpilnu attieksmi darba vidē. Vadītājam, kas publiski aizrāda vai pazemo padotos, ir jāsaprot, ka tas ietekmē ne tikai darbinieku pašsajūtu un darba efektivitāti, bet arī klientu uztveri un uzņēmuma reputāciju.
Vides spriedze, kur klienti izjūt diskomfortu tikai no emocionālās gaisotnes, liecina par klimata problēmām uzņēmumā, un tas nav tikai iekšējs jautājums – tas ietekmē pakalpojuma kvalitāti. Vadītāja pienākums ir radīt pozitīvu, drošu darba vidi, nevis izgāzt savas emocijas klientu vai darbinieku priekšā.
Šādā gadījumā ieteicams: – Ja iespējams, nosūtīt anonīmu vēstuli uzņēmuma īpašniekiem vai administrācijai, aprakstot redzēto; – Ja darbinieks ir pastāvīgi pakļauts psiholoģiskai ietekmei vai pazemojumiem, viņam ir tiesības vērsties Darba inspekcijā ar iesniegumu par iespējamu psiholoģisko mobingu; – No klienta puses – šādas situācijas ir pamats pārtraukt sadarbību ar uzņēmumu un paust savu attieksmi sabiedriskajā telpā (atsauksmēs), lai arī citi klienti būtu informēti.
Darbinieks nav pelnījis piedzīvot emocionālu vardarbību darbavietā, un klients nav pelnījis būt par tās liecinieku. Vadībai jāatceras – profesionāla attieksme sākas ar cieņu pret savējiem.