www.sudzibas.lv Hesburger Slikts serviss

Hesburger - Slikts serviss

Šodien (26.09.2018) nolēmu ieturēt maltīti Hesburgerā, kurš atrodas Origo. Kad piegāju pie kases, mani uzrunāja krievu valodā. To ignorējot atbildēju:”Labdien, man lūdzu sojas tortilijas komplektu ar ūdeni un gurķu mērcīti.” Esmu jau sagatavojusi 5€ par savu pasūtījumu. Pārdevēja uz kases izsit 2,50€ un krievu valodā pārjautā pasūtījumu, kurš nav pareizs. Es vēlreiz mierīgā balsī atkārtoju savu pasūtījumu. Šoreiz kasē izsit 4,50€, paņem manus 5€ un atlikumu neatdod. Nodomāju, ka piemirsa pieskaitīt čekā mērcīti, bet to tāpat uzliks, jo nu mēdz jau misēties. Pēc brīža uz manas paplātes stāv frī un kola. Es uzreiz saku, ka man nebija pasūtīta kola, bet gan ūdens. Pārdevēja izskatās šokēta un nesaprot kā rīkoties šādā situācijā. Viņa pasauc savu kolēģi un visticamāk skaidro situāciju. Kolēģis mani uzrunā un jautā:” Nu tiešām negribat kolu?” Šajā brīdī esmu apjukusi par tādu neloģisku jautājumu, jo, ja es gribētu kolu, es taču to pasūtītu, ne? Es jau mazliet paceltā balsī atbildu:”Nē, es kolu dzert nevaru.” Šis kolēģis pazūd uz 2 minūtēm, kuru laikā es atgādinu pārdevējai par savu gurķu mērcīti uz ko es saņēmu atbildi:”Varat taka pagaidīt?” Atgriežas kolēģis un jautā vai vēlos gāzēto vai negāzēto ūdeni, atbildu, ka negāzēto. Tad man paziņo, ka jāpiemaksā 40 centi - samaksāju. Kad nu uz manas paplātes ir frī un ūdens, pārdevēja saka, ka tortilija būs jāuzgaida, tikmēr gaidot, kad iešu prom no kases. Nu jau vēlreiz pieminu savu gurķu mērcīti. Pārdevēja kasē izsit 50 centus un gaida, kad maksāšu. Sāku palikt jau ļoti neapmierināta un saku, ka jau sākumā devu 5€, tomēr viņa izsita 4,50€ un atlikumu neatdeva. To padzird kolēģis un sāk man teikt, ka čekā nav izsista mērcīte. Es atbildu:”Jā, es to ĻOTI labi redzu, tomēr es samaksāju 5€ un man atlikumu neatdeva.” Šajā brīdī viņi laikam saprot, ka ir bezjēdzīgi šo visu risināt, jo nav savstarpējā sapratne, tādēļ pārdevēja paņem mērcīti un uzmet to man uz paplātes. Pasaku paldies un eju pie galda gaidīt tortiliju. Paiet 10 minūtes, no tortilijas nav ne miņas. Eju apvaicāties par to, cik ilgi jāgaida, bet izrādās, ka viņa jau ir gatava. Kad saņemu tortiliju un kožos tajā-tā jau ir auksta.
Lielākā sāpe šajā visā ir tajā, ka pārdevējai ar latviešu valodas zināšanām ir pavisam pavisam švaki un viņas kolēģim situācija ir līdzīga. Kaut kā negodīgi, ka daudzus latviešus nepieņem darbos krievu valodas nezināšanas dēļ, tomēr tanī pat laikā darbā pieņem cilvēkus, kas neprot VIENĪGĀS valsts valodu.

š

Комментарии (20)

Работяга 26.09.2018

Varbut nevis nenem bet jus pasi negribat stradat pie krievu urlukiem treninterpos?

C critical thinker 26.09.2018

negribam gan :)
tas lai paliek jums

L llietotājs 26.09.2018

Valodniekus uzsūtīt, lai maksā sodus...ātrāk iemācīsies runāt un tad nevajadzēs iet demonstrācijās kad aizver krievu skolas. Tā ir vienkārša necieņa pret Latviešu tautu.
Es personīgi ja redzu ja cilvēks cenšas runāt, tad pats pārēju uz krievu valodu. Bet ja cilvēks speciāli to dara, tad nav pret tādiem nekādas žēlastības

veesaa007 26.09.2018

Reāli pretīga attieksme no pircējas puses. Tālu tiki ar saviem principiem?

š ŠisTas 26.09.2018

Kas tieši Tev manā attieksmē un principos šķiet pretīgs? Tas, ka vēlējos saņemt savu pasūtījumu tādu kā pasūtīju vai tomēr tas, ka šis cilvēks pie kases nespēja pilnvērtīgi veikt savu darbu?

C critical thinker 26.09.2018

kas tieši ir pretīgs? bet jā, par čeka summām jārunā uzreiz, nevis kaut kas jāpieļauj

veesaa007 26.09.2018

Pretīga ir šaurpierīga domāšana. Vai tiešām tik ārkārtīgi principiāli bija tas, ka pārdevēja nerunāja latviski? Tu taču saprati, ka viņa īsti nesaprata, ko pasūtīji. Savu principu pēc saņēmi nepareizu pasūtījumu. Nē, es neaizstāvu cittautiešus, kuri ilgstoši dzīvojot Latvijā, negrib mācīties latviešu valodu. Bet mēs nezinām konkrēto situāciju, varbūt ir pietiekami loģisks izskaidrojums. Dzīvē nav tikai balts vai melns, ir jāmāk pielāgoties un būt elastīgam.

š ŠisTas 26.09.2018

Jā, tas tiešām ir ārkārtīgi svarīgi tā iemesla dēļ, ka latviešu valodas zināšanas, vismaz komunikācijas līmenī, ir viena no būtiskākajām prasībām, kas nepieciešamas, lai pieņemtu darbā. Liels liels bonuss, protams, ir, ja šī persona prot komunicēt arī citās svešvalodās, tajā skaitā, krievu. Tomēr, kad pie kases pienāk cilvēks, kurš ar tevi runā noteiktā valodā, šim darbiniekam būtu pēc iespējas labāk jāpielāgojas pircēja runājošajā valodā. Tas ir tikai cilvēcīgi pieņemts. Man kā pircējam nav jādejo pēc pārdevēja stabulītes un jāpielāgojas viņam. Ja pārdevēja nespēja saprast, ko teicu, varēja pasaukt kādu kolēģi, kas spēj.

C critical thinker 26.09.2018

veesaa, cik tieši stulba tu esi? ak tad man jāgatavojas, ka, kaut kādu nezināmu faktoru dēļ, man klientu apkalpošanas iestādē var atbildēt papuāsiski?

C critical thinker 27.09.2018

reāli pretīga attieksme ir tikai no Tevis

C critical thinker 27.09.2018

Pretīga ir šaurpierīga domāšana. Vai tiešām tik ārkārtīgi principiāli bija tas, ka pārdevēja nerunāja krieviski? Tu taču saprati, ka viņa īsti nesaprata, ko pasūtīji. Savu principu pēc saņēmi nepareizu pasūtījumu. Nē, es neaizstāvu cittautiešus, kuri ilgstoši dzīvojot Krievijā, negrib mācīties krievu valodu. Bet mēs nezinām konkrēto situāciju, varbūt ir pietiekami loģisks izskaidrojums. Dzīvē nav tikai balts vai melns, ir jāmāk pielāgoties un būt elastīgam.
=== es gan neceru, ka tu spēj uztvert tik smalku ironiju

K Kārlis K 26.09.2018

pēc Tavas atbildes izklausās, ka tev ir “šaurpierīga domāšana”. Ja cilvēks nespēj pilnvērtīgi izpildīt savu darbu un nemāk runāt valsts valodā, Tad tur nav ko pielāgoties. Pielāgoties vajag tieši pārdevējam, Nevis klientam. Diez kā tu Justos, Ja būtu apgrieztās lomās : tev izdod neprecīzu naudu, neiedod to ko pasūtīji un izturās kā pret pēdējo mēslu. Paklanīsies un uzsmaidīsi? Lai tev veicas dzīvē, tā tu daudz ko sasniegsi... autisms kur tu rodies

O Oskars 26.09.2018

Veesaa šeit nav krievija un nekad nebūs. Vari turpināt laizīt viņiem d*rsu un runāt viņu valodā. Ja cilvēks nevar iemācīties valsts valodu tad nav, ko žēlot. Zb katru dienu lasīt par to, kādi mēs sliktu un tādi, ka nerunājam krieviski. Tas, ka viņi neprot Latviešu valodu tas protams normal viņiem skaitās.

š ŠisTas 27.09.2018

LTMAS, interesanti lasīt Tavu “pamācību/skubinājumu” tā iemesla dēļ, ka, patiesībā, esmu darījusi tāda veida darba, tikai citā restorānā, tādēļ varu atzīt (zinot abu iejaukto pušu pienākumus un tiesības), ka rīcība no pārdevējas puses nav adekvāta.

š ŠisTas 27.09.2018

Droši, varam parunāt. Kā piemēru minēsim “Pakistānas kebabu”, kur ar mani vienmēr runā saprotamā, laipnā latviešu valodā un saprot, ko atbildu arī es. Nekad mūžā neesmu saskārusies ar jebkāda veida problēmām “šāda veida” vietās. Cilvēki, kas tur strādā respektē šo prasību par valsts valodas zināšanām, tādēļ to arī mācās.

WТF 26.09.2018

Ko nozīmē VIENĪGĀS valsts valodu?

C critical thinker 27.09.2018

pārrakstīšanās kļūdu. bet vari sākt klāstīt, cik nevainīgi ir palīdzēt nabaga 'krievu tautības cilvēkiem' ar runāšanu krieviski ārpus Krievijas

WТF 27.09.2018

Jā, krievi ir iebrucēji, bet tā ir skarbā realitāte. Lielais nospiež mazo. Var protestēt cik uziet, tik neviens tev no Eiropas un ASV nepalīdzēs, jo nevienam dēļ Latvijas negribās iekļūt nepatikšanās.

really? 27.09.2018

Autore/s ar jau nekaada gaisa galva, jo pec teksta noprotu,ka pats/i neprot krievu valodu. Kur problema? Skola, tacu noteikti macijas, vai tikai atsedeja? Un ja pardeveja angliski runatu ar vinu, tad sadas sudzibas, visticamak, vispar nebutu.

really? 27.09.2018

Un labakas sudzibas, vispar, biezi sakas ar- "nolemu IETURET MALTITI Hesburgera" ;D

Добавить комментарий

Положительное Нейтральное Негативное
Загрузить файлы

Наш интернет-сайт использует файлы куки (cookie) для того, чтобы сделать работу более дружественной и эффективной для пользователей. Чтобы обеспечить выполнение всех функций сайта, нажмите кнопку «Принять условия». Для более подробной информации ознакомьтесь с нашими правилами обработки файлов cookie и с нашими правилами обработки персональных данных.

Принять файлы