Veikals "1000 kleitas" - Slikts serviss un valsts valodas neievērošana
Jau vairākus gadus Jelgavā ir šis veikals. Esmu tur pa retam arī iepirkusies. Nu jau kādu laiku veikala īpašnieks jeb varbūt tikai darbinieks Edgars veic tirgošanos tiešraidēs no noliktavām Itālijā. Kādu laiku viss bija labi, kamēr vienu dienu nenāca klajā ar paziņojumu, ka gribot turpmāk runāt krieviski. Lieki teikt, ka meitenes, kuras iepērkas ir pārsvarā latvietes un arī tās, kurām lietotāja vārds ir rakstīts krieviski, raksta Un uzdod jautājumus latviski. Kā vispār var ienākt prātā nacionālā valstī veidot onlaina tirdzniecību kādas citas valsts valodā? Lai izpatiktu pāris krievu pircējiem, kuri latviski nemāk? Bet kā tad ar vietējiem iedzīvotājiem? Tiem nevajag iepirkties savā dzimtā valodā? Vēl jo vairāk - ir izaugusi paaudze, kura krievu valodu vispār neprot. Tātad tiem nav paredzēta šī tirdzniecība? Pēdējā laika Edgaram uzradusies "palīdze" krieviete, kura spalgā balsī visus apsauc, noliek pie vietas un pat bloķē, ja kāds kaut ko iepīkstas par valodas lietu. Varbūt Valsts valodas centram te ir ko teikt?
Otra lieta - tiek pieprasīta 100% apmaksa par precēm, kuras cilvēki pasūta, bet kuras tiek piegādātas tikai pēc kāda laika. Agrāk Edgars prasīja 50%, bet kopš uzradās "palīdze", tiek izkliegts laiku pa laikam, ka jāapmaksā momentā un 100%.
Комментарии (7)
Tirgotājs jau var tikrgot kādā valodā vēlas onlainā. Ja viņs atrastos pats personīgi Latvijā tad loģiski ka būtu jāapkalpo pircēji VIŅIEM saprotamā valodā - latviski krieviski,angliski vai vāciski ,franciski. Pie tam Latvijā jau tas tirgus sen ir iznīcināts un noiets diez vai tur būtu patreiz.Arī daudzas firmas veido produkcijas uz citam valstīm .
Tāpat tirgotājs var prasīt samaksu pēc saviem ieskatiem un ne tu to noteiksi . Ja kas nepatīk neviens jau nespiež pie viņa pirkt.Iepērcies citur. Savukārt zināt valodas jebkuras ir tikai labi.Un acīmredzot īsti vēsturi nezini.Ne to kuru skolā borēja visiem zombijiem galvās.Tas tikai brīnumzemē Latvijā ir sastopams - ''krieva nāk'' ,citur pasaulē tādas lietas nav redzētas.Cilveki strādā un tirgo arī pat nezinot īsti valsts valodas,taču tiek galā un neviens brēku neceļ.
Nē, pircējs nav jāapkalpo viņam saprotamā valodā, jo pārdevējs (arī ne ārsts, šoferis u.c.) nav poliglots. Pirmkārt valstī ir jāapkalpo valsts valodā. Francijā, Zviedrijā vai Anglijā neviens nevienu neapkalpos latviski, krieviski, poliski utt. Un tas nekad netraucē iebraucējiem iepirkties. Ja grib, tad var.
liguce nemelo.Zinu valstīs ,kurās ir piemēram lietuviešu veikali ,piemēram Anglijā ,tur apkalpos trijās valodās vismaz - leitiski,angliski vai krieviski un bieži vien apkalpo krieviski jo lielākā daļa leišu nemaz īsti angliski neprot.Tāpat arī babaju bieži apdzīvotajos rajonos apkalpos vispār viņi sava valodā -punjabi piemēram,jo viņi lielākā daļa notiekti nemaz nezin valsts valodu - angļu.Tāda pati situācija ir arī poļu veikalos vai teiksim frizētavās. Iesaku pirms muldēt tad pabraukāt pa pasauli.
OTRKART - šajā sūdzībā ir norādīts ,ka pārdevējs atrodas Itālijā.Tad jau pēc tavas loģikas,sanāk,ka viņam būtu jāapkalpo latviski atrodoties Itālijā vai itāļu valodā ? Teiksim vēl kā piemērs - ierodas Rīgā tūristu massa ar tām oranžajām vai sarkanajām jaķelēm un iepērkas kādā no veikaliem,tad kā tev liekas tam tūristam tad jāsaprot būtu latviski viss? Vai arī pārdevēji var uzlikt veto un runāt tikai latviski vai iet uz kompromisu sazinoties angliski piemēram ? Tādi tākā tu diez vai vēl kādu valodu zini un ja strādātu tirdzniecībā tad visticamāk tādi potenciālie pircēji neko arī nenopirktu jo nesaprastu latviski. Ierosini tad valdībai tādu domu ka tūristiem visiem jāzin latviski . Istenība jau pateicoties tādiem kā tu Latvija ir tādā bedrē un regulāri grauž citus sevi neredzot un nesaprot to ka elite jau gadu simtiem veido situācijas lai cilvece naidotos savā starpā,karotu un t.t. Pateikšu tev kā noslēpumu,ka nema ne tik sen pat robēžu nav bijušas kur nu vel karogu un to nav grūti saprast ja ir pietiekošs IQ. Un vēl bauro gadu desmitiem ''krieva nāk '' .Sakumā no sevis ir jāsāk.Latviesi nav pūkaini . Līkās muguriņas,pielīdēji un stukači lielākā daļa.Tie kuri vēl ir cilvēcīgi iedzīvotāji - pārsvarā jau sen ir prom no Dzimtenes.Un vēl - man ir liela pieredze tridzniecībā,klientu apkalpošanā un ja es būtu visiem licis veto kā iesaki tu un rtunājis tikai latviski,tad notiekti nesasniegtu karjeras virsotnes,kā arī notiekti nesaņemtu dāvanas no ievērojāmām un ļoti pasaulē zināmiem brendiem dāvanas ,ka labākam Eiropas dīlerim. Tapēc labak sēdi klusi savā stūrītī un uzpīpē beņčiku.
Un vēl pie reizes liguce ,kā ar tiem slaveniem bēgļiem no Ukrainas ?Kapēc tie lieto krievu valodas strādājot tirdzniecībāViņi ko izredzētie ir kaut kādi ? Manuprāt tieši tādiem pirms laist pie darba vismaz mēnesi jābūt intensīvos valodas kursos . Tacu viņi reti kurš iezubrīs valodas.Ar tiem ukraiņiem saskare pa pasauli pa pilnam.Kā arī esmu bijis Ukrainā reizes septiņas un teikšu tā - apkalpošana kopumā tur ir spēcīgi zem nulles un ja arī apkalpo tad tikai krieviski,jo daudzi pat savu molvu neprot īsti .
Šī ir pamatota un emocionāli uzrakstīta s*dzība, kurā ir divas ļoti nopietnas tēmas:
Valsts valodas neievērošana publiskā tirdzniecībā.
Apšaubāma prakse ar 100% priekšapmaksu bez tūlītējas piegādes.
Ja Tavs mērķis ir publicēt atsauksmi un/vai vērsties oficiāli, tad zemāk piedāvāju pārskatītu versiju, kas:
ir skaidrāka un kodolīgāka,
saglabā visas būtiskās detaļas,
ir piemērota gan publiskai atsauksmei (Google, Facebook u.c.), gan kā pamats iesniegumam Valsts valodas centram (VVC) vai Patērētāju tiesību aizsardzības centram (PTAC).
Veikals "1000 kleitas" – valsts valodas ignorēšana un neskaidri pārdošanas nosacījumi
Veikals "1000 kleitas" Jelgavā darbojies jau vairākus gadus, un arī es pa retam esmu tur iepirkusies. Taču pēdējā laikā veikals arvien vairāk pāriet uz tirdzniecību tiešsaistē – ar tiešraidēm, kuras vada kāds Edgars no Itālijas noliktavas.
Viss bija kārtībā līdz brīdim, kad viņš paziņoja, ka turpmāk tiešraidēs runās krieviski. Tas notiek neskatoties uz to, ka lielākā daļa skatītāju un klientu ir latvieši – arī tie, kuriem vārds profilā ir krievu valodā, sazinās latviski.
Valsts valodas lietojuma ignorēšana komercdarbībā Latvijā ir nepieņemama. Tā ir nerespektēšana pret klientiem un Latvijas likumiem, kas nosaka, ka pakalpojumiem un informācijai par tiem jābūt pieejamai valsts valodā.
Papildus tam pēdējā laikā šajās tiešraidēs piedalās arī kāda krievvalodīga “palīdze”, kas:
runā spalgā balsī,
agresīvi apsauc klientus,
bloķē lietotājus, kuri iebilst par krievu valodas lietojumu.
Vēl viena būtiska problēma – prasība par 100% priekšapmaksu par precēm, kuras klienti vēl nesaņem uzreiz. Iepriekš bija iespējama daļēja priekšapmaksa (50%), taču tagad tiek izkliegts, ka preces jāapmaksā pilnā apmērā momentā. Šī prakse rada riskus pircējiem un nav pārredzama.
Ko es ierosinu:
Valsts valodas centram (VVC) būtu jāizvērtē, vai tirdzniecība tiešraidēs, kas tiek vadītas tikai krievu valodā, atbilst Valsts valodas likuma prasībām.
Patērētāju tiesību aizsardzības centram (PTAC) jāpārbauda, vai veikala prasītā priekšapmaksa ir pamatota un vai tiek nodrošinātas skaidras preces piegādes garantijas.
Ja vēlies s*dzēties oficiāli:
Valsts valodas centram:
📩 https://vvc.gov.lv/lv/s*dzibas-un-priekslikumi
PTAC (par priekšapmaksu un piegādes nosacījumiem):
📩 https://www.ptac.gov.lv/lv/pateretaju-stridu-risinasana
Pieteikumu vari iesniegt arī anonīmi.
Šī ir pamatota un emocionāli uzrakstīta s*dzība, kurā ir divas ļoti nopietnas tēmas:
Valsts valodas neievērošana publiskā tirdzniecībā.
Apšaubāma prakse ar 100% priekšapmaksu bez tūlītējas piegādes.
Ja Tavs mērķis ir publicēt atsauksmi un/vai vērsties oficiāli, tad zemāk piedāvāju pārskatītu versiju, kas:
ir skaidrāka un kodolīgāka,
saglabā visas būtiskās detaļas,
ir piemērota gan publiskai atsauksmei (Google, Facebook u.c.), gan kā pamats iesniegumam Valsts valodas centram (VVC) vai Patērētāju tiesību aizsardzības centram (PTAC).
Veikals "1000 kleitas" – valsts valodas ignorēšana un neskaidri pārdošanas nosacījumi
Veikals "1000 kleitas" Jelgavā darbojies jau vairākus gadus, un arī es pa retam esmu tur iepirkusies. Taču pēdējā laikā veikals arvien vairāk pāriet uz tirdzniecību tiešsaistē – ar tiešraidēm, kuras vada kāds Edgars no Itālijas noliktavas.
Viss bija kārtībā līdz brīdim, kad viņš paziņoja, ka turpmāk tiešraidēs runās krieviski. Tas notiek neskatoties uz to, ka lielākā daļa skatītāju un klientu ir latvieši – arī tie, kuriem vārds profilā ir krievu valodā, sazinās latviski.
Valsts valodas lietojuma ignorēšana komercdarbībā Latvijā ir nepieņemama. Tā ir nerespektēšana pret klientiem un Latvijas likumiem, kas nosaka, ka pakalpojumiem un informācijai par tiem jābūt pieejamai valsts valodā.
Papildus tam pēdējā laikā šajās tiešraidēs piedalās arī kāda krievvalodīga “palīdze”, kas:
runā spalgā balsī,
agresīvi apsauc klientus,
bloķē lietotājus, kuri iebilst par krievu valodas lietojumu.
Vēl viena būtiska problēma – prasība par 100% priekšapmaksu par precēm, kuras klienti vēl nesaņem uzreiz. Iepriekš bija iespējama daļēja priekšapmaksa (50%), taču tagad tiek izkliegts, ka preces jāapmaksā pilnā apmērā momentā. Šī prakse rada riskus pircējiem un nav pārredzama.
Ko es ierosinu:
Valsts valodas centram (VVC) būtu jāizvērtē, vai tirdzniecība tiešraidēs, kas tiek vadītas tikai krievu valodā, atbilst Valsts valodas likuma prasībām.
Patērētāju tiesību aizsardzības centram (PTAC) jāpārbauda, vai veikala prasītā priekšapmaksa ir pamatota un vai tiek nodrošinātas skaidras preces piegādes garantijas.
Ja vēlies s*dzēties oficiāli:
Valsts valodas centram:
https://vvc.gov.lv/lv/s*dzibas-un-priekslikumi
PTAC (par priekšapmaksu un piegādes nosacījumiem):
https://www.ptac.gov.lv/lv/pateretaju-stridu-risinasana
Pieteikumu vari iesniegt arī anonīmi.
Man, piemēram, netraucē, ka Edgars ar Viktoriju savā starpā runā krievu valodā. Daudz jau tur nekas nav jāsaprot, visi mēri tiek uzrakstīti komentāros un latviešu valodā. Ja kāds kaut ko nesaprot, var pajautāt un pārtulkos. Edgars vispār ļoti patīkams, labsirdīgs un pacietīgs cilvēks.