Diez kas nav. Man viens raduberns tur macijas un viena pazina stradaja... nu ta, it ka jau ne ipasi slikti, bet ari neko labu neteica.
bet direktore gan esot liekuliga un divkosiga persona... bet tas tikai manas domas...
RKV bija manas dzīves labākais lēmums. Kad uz 10.klasi stājos, tiku iekšā ĀVĢ, 2-ajā vsk un RKV. Paņēmu RKV un nevienu brīdi neesmu nožēlojusi.
Kad es tur mācījos, ar telpām bija švaki, nekāda remonta, pēdējā gadā vispār uz otru Rīgas galu bija jābrauc renovācias dēļ - bet attieksme lieliska, skolotāji tieši tādi kā vajag un draugi tādi, kurus uz mūžu paturēt.
Labums tāds, ka programma atšķiras no citām skolām un ir priekšmeti, kas ctur nav dabūnami(austrumu kultūra). Mīnuss tāds, ka neviens nespiedīs mācīties, neviens nesekos līdzi, lai viss būtu kārtībā un izdarīts - ja netiksi galā un pats nerisināsi problēmu, neviens glābt neies. Ja gribēsi iemācīties - iemācīsies, ar karoti neviens mutē nelies. Toties, ja skolotājs redz, ka tev rūp - tur būs personīga attieksme, atradīs veidus un variantus, un palīdzēs, ja vajadzēs.
Tagad viss ir skaisti izremontēts un telpas ir daudz jēdzīgākas - līdz ar to arī skolēnu vairāk. Ir arī dažas problēmas ar valodu skolotājiem - grūti atrast specifiskos skolotājus(japāņu, ķīniešu val. skolotāji no kokiem nekrīt), tāpēc var būt sarežģījumi.
Bet, ja ir pašam kāds nieks entuziasma - tā ir kolosāla platforma.
Neiesaku šo skolu- direktores un dažu citu mācību spēku dēļ, bet ir arī jauki skolotāji, kopumā es savyu bērnu nelaistu, sarunāt kautko ar šo direktori nevarēsiet- ļoti divkosīga persona, , ,
Mana meita jau otro gadu tur mācās - un ir ļoti apmierināta. Līdz ar to man arī nav nekādu pretenziju. vīņa gan ir vidusskolā, un vidusskolas pieeja ir stipri atšķirīga visās skolās. Kaut gan pēc 64.vid. Kultūru vidusskola šķiet pilnīgi citā līmenī - te domāju 64. stagnātisko pieeju audzināšanā.
skolā ir drausmīga vadība, jārēķinās ar to, ka slodze mācībās būs ļoti nevienmērīga, reizēm vispār nebūs jāmācās, reizēm tik daudz, ka gribas šauties nost. Franču valodu neiesaku mācīties, jo 10. klasē pamatus liek skolotāja A. Kempele, kas nemāk mācīt un atstāj šausmīgus robus zināšanās(gramatikas likumus viņa vispār nepaskaidro) un 11., 12. klasē franču valodu māca Hassan Khait, kurš nodaļas ņem uz priekšu neskatoties uz to, ka neviens neko nesaprot(izņēmumi ir tie, kas nākuši no franču liceja, vai ir apmeklējuši kursus), nemaz nerunāsim par to, ka Hassans visu laiku kaut ko sajauc, te mājas darbus nepareizi izskaidro, te iedot kontroldarbu, kurš domāts cilvēkiem, kuri valodu mācās vismaz 3 vai 4 gadus. Ekanomikas skolotājs ir izcils, bet ģeogrāfijas stundās nekādas mācības nenotiek, tikai pļāpāšana ar skolotāju un nesaprotami kontroldarbi vēlāk. Skola mīl kāst naudu, tākā jārēķinās ar to, ka laiku pa laikma kaut kas būs jāsamaksā, 2 vai 3 Ls semestrī+klase fonds(tā lielumu nosaka pati klase, jāmaksā katru mēnesi). Ēšana skolā ir dārga un drausmīga, disciplīna stundās arī klibo.
Piekrītu par ģeogrāfijas stundām un franču valodu, kura man ir kļuvusi par nīstamāko stundu pasniedzēja dēļ...Latviešu valoda un literatūra ir diezgan liels "fufelis", kur pārsvarā skolēnus sadala grupās un liek zīmēt plakātus, un tā katru otro stundu. Jau veselu mūžību nav bijuši domraksti, darbu analīze vai kas tamlīdzīgs. Daudzās stundās slikta disciplīna klasē - visapkārt skolēni čalo un skolotājs tikai runā un runā, nemaz neliekoties zinis par skaļumu klasē...
Vislabākais ir ekonomikas skolotājs, bioloģijas un matemātikas skolotājas. Tās ir stundas, uz kurām doties ar prieku un pārliecību, ka kaut ko šajā stundā iegūšu.:)
Man visu laiku šķiet, ka mums par maz uzdod mājasdarbus un stundu darbs arī nav pārāk lietderīgs. Diezgan viegli plūst pa straumi neko nedarot un nepiepūlot smadzenes. Tāpēc jau daudziem patīk šī skola, jo iegūt labas atzīmes ir tīrais nieks, ja iepriekš pamatskolā esi mācījies kaut cik viduvēji, taču ja esi teicamnieks, tad daudzas stundas liksies ļoti garlaicīgas un kā nelietderīga laika izšķērdēšana.
Sākumā man likās superīgi, likās, ka esmu ļoti brīva un ir baigi labi, taču tgd sāku vērtēt vai neesmu izšķērdējusi laiku, kamēr citi vidusskolās tiešām arī mācās. Nē, es nesaku, ka neko nav iespējams iemācīties, nesaku, ka skolēni beigtu šo skolu ar sliktiem eksāmenu rezultātiem, vienkārši manā gadījumā ir tā, ka uzskatu, ka jāpieiet mācību procesam nopietnāk un stingrāk, lai skolēnos radītu interesi un mācīties gribu.
Uzklausiet citus arī citus viedokļus pirms izvēlaties par labu vai sliktu šai skolai. Vienmēr jau pašam izmēģināt ir labāk nekā klausīt simtiem citos ieteikumos. ;)
Nepiekrītu Skolniecei, par ģeogrāfijas stundām RKV. Skolotājam ir sava indviduāla pieeja mācību priekšmetam. Tas ka nav jāsēž mājās vai bibliotēkā pie grāmatu kaudzes, un "jāzubrās", nenozīmē ka neko nemāca.
Tad paskaidrojiet man faktu, ka šogad PATEICOTIES SKOLĒNU LABAJIEM REZUKTĀTIEM RĪGAS KULTŪRU VIDUSSKOLAI, 35 skolu konkurencē, ir 1. VIETĀ LATVIJAS ĢEOGRĀFU CEĻOJOSĀ KAUSĀ.
Kā arī ir personīgs diploms skolēnam par IZCĪNĪTO 1. VIETU xxxv atklātajā ĢEOGRĀFIJAS OLIMPIĀDĒ. Izcils ģeogrāfijas skolotājs Persijs Ģederts, kurš 200.gadā tika atdzīts par sakarīgāko skolotāju Latvijā.
Nepiekrītu arī tam, ka skolā ir zemas prasības. Tieši otrādāk kaut vai Projektu darbi, RKV ir no pirmās klases jāraksta katram bērnam individuāli un ar stingrām prasībām. Piemēram: Rīgas 1. Valsts ģimnāzijā (skaitās elitāra skola) 11.klasē projekta darbu, 2008.gadā, raksta un aizstāv pa trim. Un ja konkrētajai Skolniecei ir pārāk daudz brīvā laika, varbūt vajadzētu iesaistīties ārpusskolas aktivitātēs: iet dejot, dziedāt, zīmēt, nodasboties ar sportu vai mūziku.
Rīgas Kultūru vidusskola - neiedomājami stagnātiska, nabadzīga (par visu maksā vecāki), skolotāji vadības iebaidīti, kauns skatīties kā skolotāja vadības klātbūtnē pilnīgi izmaina savu runas veidu, valodu un uzvedību. Mums vidusskolēniem pilnīgi jānoskurinas, jo neesam jau nekādi maziņie, visu sprotam. Kādas paraugstundas rīko skolotāji, kad vadība nāk stundas pārbaudīt. Smieklīgi. Tajā pašā laikā parastajās piem. angļu valodas stundās vispār notiek luņošana. Skolā strāda skolotāji, kuri prot ieziepēties vadībai. Tas jūtams arī skolēnu attieksmē pret skolotājiem, kā lai ciena tādus skolotājus? Skola domāta uzcītīgiem skolēniem, ja tev sevišķi neveicas, tad tev šeit nav ko darīt.
Neiesaku macīties, tiem, kuriem ir nacionālistiska domāšana. JO skolotājs Hassan Khait stundas laikā atļaujas izteikt aizvainojošus komentārus par latviešiem. Kultūru vidusskolā par kultūru liecina tikai nosaukums, jo skolēni ir ļoti nekulturāli, nekādas disciplīnas. Daudzi skolēni jau ir aizgājuši. Pirms stāties šajā skolā padomājiet, vai nebūs labāk pameklēt kādu citu iespēju.
Neiesaku šajā skolā mācīties skolēniem, kuri grib labi apgūt franču valodu un to iemīlēt.
Pateicoties Khait Hassan manam bērnam ir nepatika pret šo valodu. Kā var mācīt franču valodas gramatiku caur angļu valodu? Vai skolā strādājošajiem pedagogiem nav jāievēro valsts valodas likums ?
"Skolotāja" mācīšanas metodes arī ir diezgan apšaubāmas svešvalodas apguvē.
Interesē viņa "pedagoga diploms", mums Latvijā ar to ir dikti stingri...
Skolā mācījos jau pamatskolā un turpināju vidusskolā. Brīžiem tiešām ir domas, ko gan es te daru, jo bieži vien ir tāda sajūta, ka absolūti neko neiegūstu. Neskatoties uz to, ka skolā ir pedagogi, kuriem tā acīmredzot nav piemērotākā profesija, skolā ir arī daudz ļoti labu un kompetentu pasniedzēju, kuri vienmēr palīdzēs skolēniem, spēs ieinteresēt savā priekšmetā jebkuru skolēnu. Skolā bieži vien tiek rīkotas tematiskās nedēļas - valodu nedēļas, kuru laikā notiek aktivitātes sakarā ar konkrēto valodu (ir priekšnesumi, tiek gatavoti ēdieni utt.), dabaszinātņu nedēļa u.c. Piekrītu tam, ka disciplīna skolā ir zemā līmenī, ir vien daži skolotāji, kuri spēj nodrošināt klusumu stundās un koncentrēšanos darbam, arī kultūra te nepastāv - sākot ar nelaipno dežuranti, beidzot ar pašiem skolotājiem, kuri atļaujas pazemot skolēnus visu pārējo acu priekšā tā vietā, lai savas problēmas noskaidrotu pārējiem to nedzirdot. Par latviešu valodu nepiekrītu, vidusskolā to pasniedz divas skolotājas - D. Blūma (arī kulturoloģiju) un Z. Apsalone. Pie Blūmas uzsvars nav uz teoriju, bet vairāk uz diskusijām, radošajiem domrakstiem, esejām utml - vidēji 1 tāds darbs nedēļā, divās. Tam, ka iepriekšējais ģeogrāfijas skolotājs Persijs Ģederts ir saņēmis apbalvojumu kā sakarīgākais skolotājs, manuprāt, neko daudz nedod. Pie viņa ''mācoties'' zināšanas neesmu ieguvusi, neskatoties uz to, ka bija interesanti stundās klausīties viņa piedzīvojumos visādās pasaules malās, kad viņš pēkšņi stundas beigās paziņoja, ka nākamnedēļ ir KD par tēmu, kuru tikpat kā nebijām apsprieduši. Kad viņu nomainīja V. Melne, parādījās manas īstās ''zināšanas'' ģeogrāfijā - pie Persija vidējā atzīme bija 8, pie Melnes - 4. Secinājumus izdariet paši..
Skolā ir arī prasīgi skolotāji un tas dažreiz rada grūtības, jo ir pierasts, ka viens neprasa tikpat kā neko no tevis un cits prasa nepārtrauktu koncentrēšanos un atdevi. Bet tas, manuprāt, ir ļoti pozitīvi, jo vismaz kādam rūp, ka kāds kaut ko iemācās, nevis tikai atsēž neko neiegūstot.
Nepiekrītu pirmspēdējajam komentāram, par to, ka ir jāievēro valsts valodas likums. Stājoties šajā skolā, brīdina par to, ka svešvalodas(iznemot krievu un angļu) tiks pasniegtas caur angļu valodu, jo šie skolotāji ir no ārvalstīm. Padomājat kurš labāk iemācīs no latvijas skolotājs kuram ir iemācīta franču izloksne un viņs turpinās to citiem mācīt vai no ārvalstīm kurš pasniegs caur angļu valodu šos priekšmetus, bet iemācīs pareizu izloksni, kas viņam jau ir iedzimta
es domāju, ka tas ir laba izvēle mācīties RKV. kad es pabeidzu RKV es aizbraucu mācīties ārzemēs, un es satiku ļoti daudz studentus no dažādām valstīm, un es saskaros ar ļoti daudzām kultūrām. labākais kas ir iespējams iegūt no RKV ir tas, ka ir iespēja mācīties pie skolotājiem no dažādām valstīm, kuri pārstāvē dažādās kultūras. nepalaidiet tādu iespēju, ka mācīties no viņiem pirms jūs dodaties ārzemēs, un ne tikai valodas, bet arī cenšaties apgūst lietas saistītas ar viņu kultūru. ļoti daudz bija pateikts par Hasan Khait, vēlētos piebilst, ka vienkārši šīs skolotājs pieprasa no skolēniem lai viņi apmeklētu nodarbības, un viņš nevienam neliek atzīmi tāpat vien. viņš pasniedz franču valodu un salīdzina kultūras, bet daži saskata šinī salīdzināšanā kaut kādas aizvainošanas latviešiem.
Tas atkarīgs no tā, ko vēlas. Principā, skola kā skola, smuki izremontēta, patīkami atrasties. Tiesa, noteikumi ir šausmīgi strikti, bieži vien ir grūti arī izpausties. Bet mācību programma ir ļoti daudzveidīga. To pašu ķīniešu valodu mācoties, paveras ļoti daudz iespēju, arī pasākumi un tamlīdzīgas lietas. Kultūras te tiešām var iemācīt.
Un kāda vaina, ka mācās jaunu valodu, izmantojot angļu? Pirmkārt, tā stiprina angļu valodu, kurai vajadzētu būt ļoti labai vidusskolā, ja vispār grib nolikt eksāmenu. Otrkārt, nav viegli atrast, piemēram, labu japāņu valodas skolotāju, kas mācētu latviešu valodu. Tieši forši, ka japāņu valodu māca japānis, kurš pats lieliski pārzina Japānas kultūru. Tas tikai padara mācības interesantākas.
Skolā arī ik pa laikam parādās visādi interesanti projekti. Obligāti ir arī zinātniskie darbi, kas daudziem gan nepatīk. Bet tad vienkārši ir jādomā līdzi pie tēmas un jāizvēlas kas tāds, kas patīk. Ja skolēns ir izvēlējies garlaicīgu tēmu, pats vainīgs, nav pie tā jāvaino vadība.
Skolā izmācījos visus vidusskolas gadus, un ik pa pusgadam gribēju iet jau prom, bet šo lēmumu mainīja dažu skolotāju atdeve un mīlestība pret priekšmetiem kas man labak padodas. Direktore ir prasmīga divkose, ienīst savu darbu, un pa trim gadiem ievērot viņu skolas gaiteņos ir ļoti reta parādība- vairākkārt devusies atvaļinājumos, par kuriem neviens neko nezin. Mēdz arī neapmeklēt skolas pasakumus, nokavēt, vai arī vienkārši stulbi novāvuļot nesakarīgus teikumus un aiziet prom. Mans izlaidums, piemēram, bija zemisks un nesakārtots- kā tikko izrakstīts scenārijs, kurā izcilā aktrise Briķe pakalpojis skolas vadības interesēm. Skolas vadība nekādā veidā nenāk pretī skolēnu interesēm, proti, mēs nevarējām paši izlemt kāda veida žetonus mums ir jāiegādājas, nebijām informēti par pasākumu gaitu, bieži viss tika pateikts pēdejā brīdī līdz tam, kad to nekādi nevarēja mainīt. Izlaidumu centāmies rīkot paši- bet tāpat nekā-knapi dabūjām atļauju to rīkot Lielajā Ģildē ( direktore negribēja nākt uz skolas aktu zāli,lai svinētu 3 atsevišķus izlaidumus, jo zāle nav pietiekami liela trim klasēm, un mums piedāvāja svinēt izlaidumu SPORTA ZĀLĒ- normāli ne?), turklāt beigās mums vēl pārmeta, ka ar klinģeri, šampānieti un zemenēm, kafiju esot par MAZ (!!!!) Tāpat arī, ja iesaistāties un mēģiniet ko darīt lietas labā, jums tiek pārmests un tiekat vainots pie lietām, kas nav saistītas pat ar doto pasākumu.
Par mācībām runājot, pirmo reizi mācos skolā, kur skolotāji nemitīgi mainās - ja ir iespēja, tad daži, sapratuši, ka nāksies vadībai kalpoties, iet prom cik ātri iespējams. Man nomainījās 3 ekonomikas un 3 psiholoģijas skolotāji, 2 kulturaloģijas, 2 latviešu valodas un literatūras skolotāji, pat 2 audzinātāji. NEIESAKU arī mācīties Franču un Japāņu valodas. Ja jau šeit par franču tiek daudz un dikti šeit apspriests, par japāņu varu pateikt,ka tās ir vēl lielākas auzas. Skolotājs ļoti slikti runā angliski, izmanto vardarbīgas metodes, lai apklusinātu skolēnus un stundu laikā NEVIENS neko nesaprot. Ticiet man, tur var iet vai neiet pie vadības - tai nav nekādas intereses situāciju mainīt.
Skola patiesi ir viennozīmīgi slikta- varu tikai atzīt,ka daži skolotāji šeit ir ļoti sakarīgi, un tas varbūt ir iemesls kapec šo skolu izvēlēties, bet es ticu, ka ir daudz labāku skolu arī ar profesionāliem skolotājiem un saprotošu vadību.
Šajā skolā bija burvīga medmāsiņa. Nezināmu iemeslu dēl viņa pameta skolu, un visu nākošo semestri medmāsiņas nebija. Kad tā parādijās biju redzējusi viņu skolā 2 nedēļas, un pie viņas kabineta vienmēr bija pielikta zīīte, ka viņa slimo. Bija situācija,ka 1.klases zēns bija pārsitis galvu,bet medmāsiņas nebija. Zēnam histēriski raudājot ar pārsistu,asiņojušu galvu vajadzēja gaidīt ātro palīdzību.
Nerunāsim par skolas ēdienu. Vairākas reizes ēdienā rika atrasti tārpi,sveši mati, nagi,plastmasas gabali un rīsa plastmasas iepakojumi. Direktore tam nepievērš uzmanību un kategriski atsakas mainīt pavāres. Man pašai bija situācija, ka manā ēdienā bija sarkani mati,biju devusies pie pavārēm porciju samainīt (vienai no viņām bija mati ar sarkanām šķipsnām) biju teikusi, ka atradu porcijā matus un ,lai man samaina porciju, uz ko man viņa atbildēja, ka nemainīs, jo visticamāk, ka man pašai tie izkrita (man ir brūni mati) un, ka viņa nevar mainīt porcijas katram otram bērnam.
Наш интернет-сайт использует файлы куки (cookie) для того, чтобы сделать работу более дружественной и эффективной для пользователей. Чтобы обеспечить выполнение всех функций сайта, нажмите кнопку «Принять условия». Для более подробной информации ознакомьтесь с нашими правилами обработки файлов cookie и с нашими правилами обработки персональных данных.
Комментарии (19)
Diez kas nav. Man viens raduberns tur macijas un viena pazina stradaja... nu ta, it ka jau ne ipasi slikti, bet ari neko labu neteica.
bet direktore gan esot liekuliga un divkosiga persona... bet tas tikai manas domas...
RKV bija manas dzīves labākais lēmums. Kad uz 10.klasi stājos, tiku iekšā ĀVĢ, 2-ajā vsk un RKV. Paņēmu RKV un nevienu brīdi neesmu nožēlojusi.
Kad es tur mācījos, ar telpām bija švaki, nekāda remonta, pēdējā gadā vispār uz otru Rīgas galu bija jābrauc renovācias dēļ - bet attieksme lieliska, skolotāji tieši tādi kā vajag un draugi tādi, kurus uz mūžu paturēt.
Labums tāds, ka programma atšķiras no citām skolām un ir priekšmeti, kas ctur nav dabūnami(austrumu kultūra). Mīnuss tāds, ka neviens nespiedīs mācīties, neviens nesekos līdzi, lai viss būtu kārtībā un izdarīts - ja netiksi galā un pats nerisināsi problēmu, neviens glābt neies. Ja gribēsi iemācīties - iemācīsies, ar karoti neviens mutē nelies. Toties, ja skolotājs redz, ka tev rūp - tur būs personīga attieksme, atradīs veidus un variantus, un palīdzēs, ja vajadzēs.
Tagad viss ir skaisti izremontēts un telpas ir daudz jēdzīgākas - līdz ar to arī skolēnu vairāk. Ir arī dažas problēmas ar valodu skolotājiem - grūti atrast specifiskos skolotājus(japāņu, ķīniešu val. skolotāji no kokiem nekrīt), tāpēc var būt sarežģījumi.
Bet, ja ir pašam kāds nieks entuziasma - tā ir kolosāla platforma.
bet kurā skolā nav nekas jāpērk, iespējams tajā, kur nelieto ziepes un tualetes papīru...
laba skola, pati tur mācos, viss apmierina :)
Neiesaku šo skolu- direktores un dažu citu mācību spēku dēļ, bet ir arī jauki skolotāji, kopumā es savyu bērnu nelaistu, sarunāt kautko ar šo direktori nevarēsiet- ļoti divkosīga persona, , ,
Mana meita jau otro gadu tur mācās - un ir ļoti apmierināta. Līdz ar to man arī nav nekādu pretenziju. vīņa gan ir vidusskolā, un vidusskolas pieeja ir stipri atšķirīga visās skolās. Kaut gan pēc 64.vid. Kultūru vidusskola šķiet pilnīgi citā līmenī - te domāju 64. stagnātisko pieeju audzināšanā.
skolā ir drausmīga vadība, jārēķinās ar to, ka slodze mācībās būs ļoti nevienmērīga, reizēm vispār nebūs jāmācās, reizēm tik daudz, ka gribas šauties nost. Franču valodu neiesaku mācīties, jo 10. klasē pamatus liek skolotāja A. Kempele, kas nemāk mācīt un atstāj šausmīgus robus zināšanās(gramatikas likumus viņa vispār nepaskaidro) un 11., 12. klasē franču valodu māca Hassan Khait, kurš nodaļas ņem uz priekšu neskatoties uz to, ka neviens neko nesaprot(izņēmumi ir tie, kas nākuši no franču liceja, vai ir apmeklējuši kursus), nemaz nerunāsim par to, ka Hassans visu laiku kaut ko sajauc, te mājas darbus nepareizi izskaidro, te iedot kontroldarbu, kurš domāts cilvēkiem, kuri valodu mācās vismaz 3 vai 4 gadus. Ekanomikas skolotājs ir izcils, bet ģeogrāfijas stundās nekādas mācības nenotiek, tikai pļāpāšana ar skolotāju un nesaprotami kontroldarbi vēlāk. Skola mīl kāst naudu, tākā jārēķinās ar to, ka laiku pa laikma kaut kas būs jāsamaksā, 2 vai 3 Ls semestrī+klase fonds(tā lielumu nosaka pati klase, jāmaksā katru mēnesi). Ēšana skolā ir dārga un drausmīga, disciplīna stundās arī klibo.
Piekrītu par ģeogrāfijas stundām un franču valodu, kura man ir kļuvusi par nīstamāko stundu pasniedzēja dēļ...Latviešu valoda un literatūra ir diezgan liels "fufelis", kur pārsvarā skolēnus sadala grupās un liek zīmēt plakātus, un tā katru otro stundu. Jau veselu mūžību nav bijuši domraksti, darbu analīze vai kas tamlīdzīgs. Daudzās stundās slikta disciplīna klasē - visapkārt skolēni čalo un skolotājs tikai runā un runā, nemaz neliekoties zinis par skaļumu klasē...
Vislabākais ir ekonomikas skolotājs, bioloģijas un matemātikas skolotājas. Tās ir stundas, uz kurām doties ar prieku un pārliecību, ka kaut ko šajā stundā iegūšu.:)
Man visu laiku šķiet, ka mums par maz uzdod mājasdarbus un stundu darbs arī nav pārāk lietderīgs. Diezgan viegli plūst pa straumi neko nedarot un nepiepūlot smadzenes. Tāpēc jau daudziem patīk šī skola, jo iegūt labas atzīmes ir tīrais nieks, ja iepriekš pamatskolā esi mācījies kaut cik viduvēji, taču ja esi teicamnieks, tad daudzas stundas liksies ļoti garlaicīgas un kā nelietderīga laika izšķērdēšana.
Sākumā man likās superīgi, likās, ka esmu ļoti brīva un ir baigi labi, taču tgd sāku vērtēt vai neesmu izšķērdējusi laiku, kamēr citi vidusskolās tiešām arī mācās. Nē, es nesaku, ka neko nav iespējams iemācīties, nesaku, ka skolēni beigtu šo skolu ar sliktiem eksāmenu rezultātiem, vienkārši manā gadījumā ir tā, ka uzskatu, ka jāpieiet mācību procesam nopietnāk un stingrāk, lai skolēnos radītu interesi un mācīties gribu.
Uzklausiet citus arī citus viedokļus pirms izvēlaties par labu vai sliktu šai skolai. Vienmēr jau pašam izmēģināt ir labāk nekā klausīt simtiem citos ieteikumos. ;)
Nepiekrītu Skolniecei, par ģeogrāfijas stundām RKV. Skolotājam ir sava indviduāla pieeja mācību priekšmetam. Tas ka nav jāsēž mājās vai bibliotēkā pie grāmatu kaudzes, un "jāzubrās", nenozīmē ka neko nemāca.
Tad paskaidrojiet man faktu, ka šogad PATEICOTIES SKOLĒNU LABAJIEM REZUKTĀTIEM RĪGAS KULTŪRU VIDUSSKOLAI, 35 skolu konkurencē, ir 1. VIETĀ LATVIJAS ĢEOGRĀFU CEĻOJOSĀ KAUSĀ.
Kā arī ir personīgs diploms skolēnam par IZCĪNĪTO 1. VIETU xxxv atklātajā ĢEOGRĀFIJAS OLIMPIĀDĒ. Izcils ģeogrāfijas skolotājs Persijs Ģederts, kurš 200.gadā tika atdzīts par sakarīgāko skolotāju Latvijā.
Nepiekrītu arī tam, ka skolā ir zemas prasības. Tieši otrādāk kaut vai Projektu darbi, RKV ir no pirmās klases jāraksta katram bērnam individuāli un ar stingrām prasībām. Piemēram: Rīgas 1. Valsts ģimnāzijā (skaitās elitāra skola) 11.klasē projekta darbu, 2008.gadā, raksta un aizstāv pa trim. Un ja konkrētajai Skolniecei ir pārāk daudz brīvā laika, varbūt vajadzētu iesaistīties ārpusskolas aktivitātēs: iet dejot, dziedāt, zīmēt, nodasboties ar sportu vai mūziku.
Rīgas Kultūru vidusskola - neiedomājami stagnātiska, nabadzīga (par visu maksā vecāki), skolotāji vadības iebaidīti, kauns skatīties kā skolotāja vadības klātbūtnē pilnīgi izmaina savu runas veidu, valodu un uzvedību. Mums vidusskolēniem pilnīgi jānoskurinas, jo neesam jau nekādi maziņie, visu sprotam. Kādas paraugstundas rīko skolotāji, kad vadība nāk stundas pārbaudīt. Smieklīgi. Tajā pašā laikā parastajās piem. angļu valodas stundās vispār notiek luņošana. Skolā strāda skolotāji, kuri prot ieziepēties vadībai. Tas jūtams arī skolēnu attieksmē pret skolotājiem, kā lai ciena tādus skolotājus? Skola domāta uzcītīgiem skolēniem, ja tev sevišķi neveicas, tad tev šeit nav ko darīt.
Neiesaku macīties, tiem, kuriem ir nacionālistiska domāšana. JO skolotājs Hassan Khait stundas laikā atļaujas izteikt aizvainojošus komentārus par latviešiem. Kultūru vidusskolā par kultūru liecina tikai nosaukums, jo skolēni ir ļoti nekulturāli, nekādas disciplīnas. Daudzi skolēni jau ir aizgājuši. Pirms stāties šajā skolā padomājiet, vai nebūs labāk pameklēt kādu citu iespēju.
Neiesaku šajā skolā mācīties skolēniem, kuri grib labi apgūt franču valodu un to iemīlēt.
Pateicoties Khait Hassan manam bērnam ir nepatika pret šo valodu. Kā var mācīt franču valodas gramatiku caur angļu valodu? Vai skolā strādājošajiem pedagogiem nav jāievēro valsts valodas likums ?
"Skolotāja" mācīšanas metodes arī ir diezgan apšaubāmas svešvalodas apguvē.
Interesē viņa "pedagoga diploms", mums Latvijā ar to ir dikti stingri...
Skolā mācījos jau pamatskolā un turpināju vidusskolā. Brīžiem tiešām ir domas, ko gan es te daru, jo bieži vien ir tāda sajūta, ka absolūti neko neiegūstu. Neskatoties uz to, ka skolā ir pedagogi, kuriem tā acīmredzot nav piemērotākā profesija, skolā ir arī daudz ļoti labu un kompetentu pasniedzēju, kuri vienmēr palīdzēs skolēniem, spēs ieinteresēt savā priekšmetā jebkuru skolēnu. Skolā bieži vien tiek rīkotas tematiskās nedēļas - valodu nedēļas, kuru laikā notiek aktivitātes sakarā ar konkrēto valodu (ir priekšnesumi, tiek gatavoti ēdieni utt.), dabaszinātņu nedēļa u.c. Piekrītu tam, ka disciplīna skolā ir zemā līmenī, ir vien daži skolotāji, kuri spēj nodrošināt klusumu stundās un koncentrēšanos darbam, arī kultūra te nepastāv - sākot ar nelaipno dežuranti, beidzot ar pašiem skolotājiem, kuri atļaujas pazemot skolēnus visu pārējo acu priekšā tā vietā, lai savas problēmas noskaidrotu pārējiem to nedzirdot. Par latviešu valodu nepiekrītu, vidusskolā to pasniedz divas skolotājas - D. Blūma (arī kulturoloģiju) un Z. Apsalone. Pie Blūmas uzsvars nav uz teoriju, bet vairāk uz diskusijām, radošajiem domrakstiem, esejām utml - vidēji 1 tāds darbs nedēļā, divās. Tam, ka iepriekšējais ģeogrāfijas skolotājs Persijs Ģederts ir saņēmis apbalvojumu kā sakarīgākais skolotājs, manuprāt, neko daudz nedod. Pie viņa ''mācoties'' zināšanas neesmu ieguvusi, neskatoties uz to, ka bija interesanti stundās klausīties viņa piedzīvojumos visādās pasaules malās, kad viņš pēkšņi stundas beigās paziņoja, ka nākamnedēļ ir KD par tēmu, kuru tikpat kā nebijām apsprieduši. Kad viņu nomainīja V. Melne, parādījās manas īstās ''zināšanas'' ģeogrāfijā - pie Persija vidējā atzīme bija 8, pie Melnes - 4. Secinājumus izdariet paši..
Skolā ir arī prasīgi skolotāji un tas dažreiz rada grūtības, jo ir pierasts, ka viens neprasa tikpat kā neko no tevis un cits prasa nepārtrauktu koncentrēšanos un atdevi. Bet tas, manuprāt, ir ļoti pozitīvi, jo vismaz kādam rūp, ka kāds kaut ko iemācās, nevis tikai atsēž neko neiegūstot.
Nepiekrītu pirmspēdējajam komentāram, par to, ka ir jāievēro valsts valodas likums. Stājoties šajā skolā, brīdina par to, ka svešvalodas(iznemot krievu un angļu) tiks pasniegtas caur angļu valodu, jo šie skolotāji ir no ārvalstīm. Padomājat kurš labāk iemācīs no latvijas skolotājs kuram ir iemācīta franču izloksne un viņs turpinās to citiem mācīt vai no ārvalstīm kurš pasniegs caur angļu valodu šos priekšmetus, bet iemācīs pareizu izloksni, kas viņam jau ir iedzimta
es domāju, ka tas ir laba izvēle mācīties RKV. kad es pabeidzu RKV es aizbraucu mācīties ārzemēs, un es satiku ļoti daudz studentus no dažādām valstīm, un es saskaros ar ļoti daudzām kultūrām. labākais kas ir iespējams iegūt no RKV ir tas, ka ir iespēja mācīties pie skolotājiem no dažādām valstīm, kuri pārstāvē dažādās kultūras. nepalaidiet tādu iespēju, ka mācīties no viņiem pirms jūs dodaties ārzemēs, un ne tikai valodas, bet arī cenšaties apgūst lietas saistītas ar viņu kultūru. ļoti daudz bija pateikts par Hasan Khait, vēlētos piebilst, ka vienkārši šīs skolotājs pieprasa no skolēniem lai viņi apmeklētu nodarbības, un viņš nevienam neliek atzīmi tāpat vien. viņš pasniedz franču valodu un salīdzina kultūras, bet daži saskata šinī salīdzināšanā kaut kādas aizvainošanas latviešiem.
Tas atkarīgs no tā, ko vēlas. Principā, skola kā skola, smuki izremontēta, patīkami atrasties. Tiesa, noteikumi ir šausmīgi strikti, bieži vien ir grūti arī izpausties. Bet mācību programma ir ļoti daudzveidīga. To pašu ķīniešu valodu mācoties, paveras ļoti daudz iespēju, arī pasākumi un tamlīdzīgas lietas. Kultūras te tiešām var iemācīt.
Un kāda vaina, ka mācās jaunu valodu, izmantojot angļu? Pirmkārt, tā stiprina angļu valodu, kurai vajadzētu būt ļoti labai vidusskolā, ja vispār grib nolikt eksāmenu. Otrkārt, nav viegli atrast, piemēram, labu japāņu valodas skolotāju, kas mācētu latviešu valodu. Tieši forši, ka japāņu valodu māca japānis, kurš pats lieliski pārzina Japānas kultūru. Tas tikai padara mācības interesantākas.
Skolā arī ik pa laikam parādās visādi interesanti projekti. Obligāti ir arī zinātniskie darbi, kas daudziem gan nepatīk. Bet tad vienkārši ir jādomā līdzi pie tēmas un jāizvēlas kas tāds, kas patīk. Ja skolēns ir izvēlējies garlaicīgu tēmu, pats vainīgs, nav pie tā jāvaino vadība.
Skolā izmācījos visus vidusskolas gadus, un ik pa pusgadam gribēju iet jau prom, bet šo lēmumu mainīja dažu skolotāju atdeve un mīlestība pret priekšmetiem kas man labak padodas. Direktore ir prasmīga divkose, ienīst savu darbu, un pa trim gadiem ievērot viņu skolas gaiteņos ir ļoti reta parādība- vairākkārt devusies atvaļinājumos, par kuriem neviens neko nezin. Mēdz arī neapmeklēt skolas pasakumus, nokavēt, vai arī vienkārši stulbi novāvuļot nesakarīgus teikumus un aiziet prom. Mans izlaidums, piemēram, bija zemisks un nesakārtots- kā tikko izrakstīts scenārijs, kurā izcilā aktrise Briķe pakalpojis skolas vadības interesēm. Skolas vadība nekādā veidā nenāk pretī skolēnu interesēm, proti, mēs nevarējām paši izlemt kāda veida žetonus mums ir jāiegādājas, nebijām informēti par pasākumu gaitu, bieži viss tika pateikts pēdejā brīdī līdz tam, kad to nekādi nevarēja mainīt. Izlaidumu centāmies rīkot paši- bet tāpat nekā-knapi dabūjām atļauju to rīkot Lielajā Ģildē ( direktore negribēja nākt uz skolas aktu zāli,lai svinētu 3 atsevišķus izlaidumus, jo zāle nav pietiekami liela trim klasēm, un mums piedāvāja svinēt izlaidumu SPORTA ZĀLĒ- normāli ne?), turklāt beigās mums vēl pārmeta, ka ar klinģeri, šampānieti un zemenēm, kafiju esot par MAZ (!!!!) Tāpat arī, ja iesaistāties un mēģiniet ko darīt lietas labā, jums tiek pārmests un tiekat vainots pie lietām, kas nav saistītas pat ar doto pasākumu.
Par mācībām runājot, pirmo reizi mācos skolā, kur skolotāji nemitīgi mainās - ja ir iespēja, tad daži, sapratuši, ka nāksies vadībai kalpoties, iet prom cik ātri iespējams. Man nomainījās 3 ekonomikas un 3 psiholoģijas skolotāji, 2 kulturaloģijas, 2 latviešu valodas un literatūras skolotāji, pat 2 audzinātāji. NEIESAKU arī mācīties Franču un Japāņu valodas. Ja jau šeit par franču tiek daudz un dikti šeit apspriests, par japāņu varu pateikt,ka tās ir vēl lielākas auzas. Skolotājs ļoti slikti runā angliski, izmanto vardarbīgas metodes, lai apklusinātu skolēnus un stundu laikā NEVIENS neko nesaprot. Ticiet man, tur var iet vai neiet pie vadības - tai nav nekādas intereses situāciju mainīt.
Skola patiesi ir viennozīmīgi slikta- varu tikai atzīt,ka daži skolotāji šeit ir ļoti sakarīgi, un tas varbūt ir iemesls kapec šo skolu izvēlēties, bet es ticu, ka ir daudz labāku skolu arī ar profesionāliem skolotājiem un saprotošu vadību.
vai šai skolai ir kojas?
Šajā skolā bija burvīga medmāsiņa. Nezināmu iemeslu dēl viņa pameta skolu, un visu nākošo semestri medmāsiņas nebija. Kad tā parādijās biju redzējusi viņu skolā 2 nedēļas, un pie viņas kabineta vienmēr bija pielikta zīīte, ka viņa slimo. Bija situācija,ka 1.klases zēns bija pārsitis galvu,bet medmāsiņas nebija. Zēnam histēriski raudājot ar pārsistu,asiņojušu galvu vajadzēja gaidīt ātro palīdzību.
Nerunāsim par skolas ēdienu. Vairākas reizes ēdienā rika atrasti tārpi,sveši mati, nagi,plastmasas gabali un rīsa plastmasas iepakojumi. Direktore tam nepievērš uzmanību un kategriski atsakas mainīt pavāres. Man pašai bija situācija, ka manā ēdienā bija sarkani mati,biju devusies pie pavārēm porciju samainīt (vienai no viņām bija mati ar sarkanām šķipsnām) biju teikusi, ka atradu porcijā matus un ,lai man samaina porciju, uz ko man viņa atbildēja, ka nemainīs, jo visticamāk, ka man pašai tie izkrita (man ir brūni mati) un, ka viņa nevar mainīt porcijas katram otram bērnam.