pareizrakstība - arī pareizrakstība
Gulta nav gŪlta, pults nav pŪlts, stulbs nav stŪlbs, pulkstens nav pŪlkstens, utt...Runa neiet, runa IR! Nav, raksta NAV, nevis NAU! Vai, raksta VAI, nevis VAJ! Nav vārda TAGAT, ir TAGAD! Vārda KARTIŅA latviešu val. nav, ir KARTĪTE! Tie ir tikai daži piemēri, kas ātrumā ienāca prātā. Un vēl KAD lietošana KA vietā!
Ko var gribēt, ja pat šajā vietnē rakstīts "Pārbaudiet pareizrakstību, pirms ievietojat sūdzību"! Pareizi būtu:"ievietojiet"!
Комментарии (21)
Pilniibaa piekriitu - jebkura suudziiba zaudee ticamiibu, ja tekstaa ir neskaitaamas gramatikas kluudas, tas liek domaat, ka rakstiitaajs ir primitiivs neizgliitots cilveeks un diezvai suudziibai ir pamats. "Bij", "tolete", "GŪjbja labAratorija" - muusdienaas skolaa vispaar vairs neko nemaaca?!!?
dazi ir ar krievu tautibas. Ne visiem klaviatura ir atbilstosa. Busim saprotosaki interneta!
Silvija, +1! Kaza, ja esat tiešām tik izglītota, tad nevajag vārīties Internetā, ejiet strādāt izglītības jomā!
Aleksa, kāpēc tāda pārliecība, ka es jau nestrādāju šajā jomā? Un ne jau Jums noteikt, kur un kad man "vārīties"
Patiesībā - stūlbenis un gūlta pēdējā laikā ļoti bieži sastopamas kļūdas. Vienu brīdi pat padomāju, ka varbūt ir ieviesti jauni likumi pareizrakstībā?
Virsrakstu sūdzībai vai nu nevarēja ar lielo burtu rakstīt?T abūtum bijis pienacigak:) LOL
pareizrakstība
Publicēja: Kaza 10-04-2011 [Nosūtīt e-pastu]
arī pareizrakstība
Informācija par kompāniju:
pareizrakstība
Ta nav pareizi:)
Pareizrakstība
Publicēja: Kaza 10-04-2011 [Nosūtīt e-pastu]
Arī pareizrakstība
Informācija par kompāniju:
pareizrakstība
Tas nu tā, pirms māca citus pašam jābūt līmenī:) Vai tik tu nav ta trakā kas visur visu māca, arī Delfu forumā un nekad teikumus nesak ar lielo burtu?Baiss skats
Esmu 4 gadus studējusi augstskolā latviešu valodu un nonākusi pie secinājuma, ka lielākā daļa Latvijas cilvēku to vienalga neprot. Kāda jēga bērnam pamatskolā zināt divdabja teicienu, apzīmētāja palīgteikumu, koņjugācijas un deklinācijas, ja pēc visa tā viņš vienalga izaug un nepārtraukti lieto valodu nepareizi? Pat pusmūža augstskolu pasniedzēji neliek elementāras pieturzīmes, kļūdās pareizrakstībā, lieto pārāk daudz svešvārdu. Ko darīt, lai pēc visas izmisīgās izglītošanās pieaugušais bērns vēl mācētu latviski rakstīt un runāt?
Nesen uzzināju, ka 3 klases palīgskolniekam pēc programmas ir jāzina, kas ir lietvārds. Es tiešam nesaprotu, kur cilvēkam ar ierobežotām spējām šīs zināšanas dzīvē varētu būt nepieciešamas. Vēl jo vairāk tādēļ, ka šajā vecumā palīgskolnieki ar mokām ir tikko kā iemācījušies, ka teikums jāsāk ar lielo burtu un ir vēl arī kaut kādi citi vārdi, kurus derētu rakstīt ar lielo burtu...
Parastās plūsmas skolās bērniem 3. klasē ir jāmāk atšķirt, kurš ir īpašības vārds, darbības vārds, lietvārds. Sestajā klasē jau jāprot skaitļa vārda gramatiskās pazīmes, vietniekvārda grupas, apstākļa vardu iedalījums pēc nozīmes utt. Kurš no mums, kas nav īpaši studējis latviešu valodu, vēl var paskaidrot, kas tie par "zvēriem"? Un vai tad, ja mēs to visu nezināsim, mēs būsim mazāk veiksmīgi inženieri, arhitekti, zinātnieki vai žurnālisti ?
Mājmācības priekšrocības ir ignorēt visus šos "zvērus" un mācīt bērnam skaidri izteikties, veidot pareizus latviskus teikumus un vienkārši likt pieturzīmes.
Es bieži esmu dzirdējusi, ka latviešu valodas gramatika esot jāmācās, lai pēc tam būtu vieglāk iemācīties svešvalodas. Skaidri zinu, ka angļu valodai tā tikai traucē. No mūsu ģimenes pieredzes varu teikt, ka labāk gramatikas iekalšanai paredzētās stundas uzreiz atvēlēt svešvalodas apguvei. Ja bērns zina vēl kādu valodu, latviešu val. sarežģītā gramatika kļūst nedaudz interesantāka, jo ir ar ko salīdzināt. Reizēm tieši angļu valodas zināšanas palīdz saprast sarežģīto latv. valodas gramatikā, piemēram tādu jēdzienu kā galvenais loceklis.
Un vēl - mana mamma, latv. val. skolotāja, visus "slinķus un absolūtos caurkritējus" eksāmeniem gramatikā māk sagatavot dažu nedēļu lakā. Vai to zinot tiešām ir vērts no mazām dienām bērnam sabojāt prieku par dzimto valod
Savā pieredzē esmu pārliecinājusies, ka radošie darbi - domraksti, mazi stāsti, pasakas u.c. - vislabāk bērniem palīdz apgūt latviešu valodas bagātību, arī gramatiku (lielie burti teikuma sākumā, pieturzīmes, teksta veidošanu atkāpēs, īpašvārdi, teikuma centrs utt...) Un ne tikai līdz 3.klasei, arī vēlāk tieši patstāvīgi veidotais teksts palīdz iedziļināties tā veidošanas likumsakarībās.
Bet lietvārds, darbības vārds, īpašības vārds u.c. "zvēri" ir latviešu valodas TEORIJA, bez noteiktas jēgas cilvēkam, kura interesi saista cita sfēra, ne latviešu valodas studijas. Man ir kāds skaists stāsts par vārdšķiru iedalījuma "nenozīmību", par to, ka viss, arī šis iedalījums, ir relatīvs, mainīgs...
Nesen uzzināju, ka 3 klases palīgskolniekam pēc programmas ir jāzina, kas ir lietvārds. Es tiešam nesaprotu, kur cilvēkam ar ierobežotām spējām šīs zināšanas dzīvē varētu būt nepieciešamas. Vēl jo vairāk tādēļ, ka šajā vecumā palīgskolnieki ar mokām ir tikko kā iemācījušies, ka teikums jāsāk ar lielo burtu un ir vēl arī kaut kādi citi vārdi, kurus derētu rakstīt ar lielo burtu...
Jūs visi esiet traki!!! Pareizrakstība ir pats galvenais cilvēka dzīvē!
tas jau droshi vien kas kuram ir svarigakais dzive...:D smiekli uznaca par sho teikumu!
bet nu varu piekrist, ka DAUDZI saka nevis Šašliks, bet Sašliks... vai nevis maTracis, bet maDracis..
briziem liekas, ka pati nepareizi saku shos vardus, kad biezhi dzirdei shos nepareizos vardus.
pats galvenais cilvēka dzīvē, eto 4to bi ne bilo russkih 6kol! Vot k 4emu vi stremitesj!
4em bol6e 4elovek jazikov znaet, tem boga4e stanovitsja!
Ne dumaju! lati6skij ni gde ne nuzen|! Krome kak zdesj!
Spokoinoi no4i podruga!I zabudj pro jaziki!
Tak eto ti mne pisal segodnja?
Ja nebūtu Latvijas un latviešu valodas un latviešu tautības cilvēki, tad tāda Krievija, krievu valoda, krievi, nemaz neeksistētu, jo tā ir pateicoties mūsu latviešu mīļajai, dārgajai Latvijai, no kuras Krievija ir atkarīga, jo tiem nekādu bagātību, bet Latvijā ir skaisti ezeri, daba, Baltijas jūras krastā, kolosāli veidojumi, arhitektūra, liela vērtība un mēs latvieši, esam laimīgi, savā zemē, savā valstī Latvijā, ar kolosāliem cilvēkiem, latviešiem! :))
Krievi...pashlji nah, bomzhatnjiki!
Diemzēl krieviem pieder viss, bet man tikai cperma aiz lūpas un narkotiku izraisītās halucinācijas.
Cik esmu manījis, tad tieši - tikai un vienīgi latvieši pret savu valodu izturas necienīgi gan mutvārdos, gan rakstos. Lūdzu nesaistīt latviešu valodas lietojumu ar tautību, jo mana plašā piereze darbā ar klientiem vēsta, ka krievi pareizāk gan raksta, gan bieži arī runā latviski, kas jo īpaši pārsteidz. Ja latviešu valoda nav dzimtā, tad ir krietni vieglāk saprast, cik daiļa tā ir. Turklāt, ja klasē un apkārtnē nav [greizi runājošo] latviešu, kā tas bija man, tad vienīgais izziņas avots cittautietim ir skola, tādēļ iemācītes vienīgi pareizi.
Minētā "kad" lietošana "ka" vietā mani tracina visvairāk. Lai gan esmu krievs, ļoti izprotu un pievienojos sūdzības autoram.