Latvijas Universitāte - Pedagoģijas studijas Rīgā - zema kvalitāte
Studēju 4 gadu profesionālā bakalaura studiju programmu "Skolotājs". Viduvējas kvalitātes studijas. Iemesli iztirzāti zemāk.
1. Mācībspēki.
Pasniedzēji, kurus pirmām kārtam vēlētos uzslavēt par lekciju un semināru kvalitāti: Anna Vulāne, Sandra Kalniņa, Lilita Linde, Ausma Golubeva, Antra Leine, Evelīna Zilgalve, Laura Karpinska, Ilze Lokmane, Dace Markus, Margarita Gavriļina, Kristīne Kampmane. Atsevišķi citi pasniedzēji ne tikai nav pelnījuši uzslavas, bet universitātē strādāt viņiem nevajadzētu. Lielākoties pasniedzēji vai nu absolūti tērē studentu laiku ar teorētisku un/vai haotisku domu lidojumu, vai paši nesaprot saturu, kas jāmāca un cenšas improvizēt. LU Izglītības zinātņu fakultātē praktizē "universālo pasniedzēju" sistēmu jeb tā vietā, lai atrastu savā jomā kompetentu pasniedzēju, vieni un tie paši pasniedzēji kļūst par ekspertiem citās, ne ar savu specialitāti. Angļu valodas lingvistikas priekšmeti ir labs piemērs, jo šos bieži māca nevis filologi, kā tam būtu jābūt, bet gan maģistri un doktori pedagoģijā, kuri labākajā gadījumā spēj virspusēji pasniegt studiju saturu.
Vēl aktuāla ir neatbildēšana laikus uz ziņām LU Moodle vidē (E-studijās) vai e-pastu. Ja pasniedzējam ir 300 un vairāk nelasītu ziņu E-studijās, spriediet paši. Papildus ir pasniedzēji, par kuru komunikāciju un mācīšanas stilu regulāri studenti raksta atsauksmes studiju kursu beigās, bet nekas nemainās, jo šaubos, ka šīs atsauksmju anketas kāds vispār lasa.
2. Studiju saturs.
Jāsāk noteikti ar to, ka īsti izvēlēties priekšmetu, kuru mācīties un mācīt, nevar. Studēsi tur, kur būs nokomplektējusies grupa. Otrās kvalifikācijas izvēle arī ir tikai uz papīra.
Ņemot vērā, ka četri gadi kaut kā jāaizpilda, daudzu kursu saturs dublējas. Bieži arī kursa saturs neatbilst tam, kas ir minēts kursa aprakstā un ir sajūta, ka kursa apraksti ir ķeksīša pēc un netiek regulāri atjaunināti. Viena no labākajām un godīgākajām atbildēm no pasniedzējas, ko saņēmu sakarā ar kursu saturu dublēšanu konkrētā priekšmetā, bija, ka "mēs šo kursu paņēmām no Daugavpils Universitātes". Tātad kaut ko paņem, bet neizskata nepieciešamību un aktualitāti. Vēl viens būtisks aspekts ir izvēles un ierobežotas izvēles kursu trūkums. Uz papīra ir C daļas priekšmeti, bet realitātē tie visi ir obligāti. B daļas priekšmeti arī visi ir obligāti un nekāda izvēle nepastāv. Kā izvēles kursus varētu likt dažādus lingvistikas priekšmetus, kuru akūti trūkst šajā programmā. Nekur nav arī atrunāta starppārbaudījumu un kredītpunktu attiecība. Viens pasniedzējs divu kredītpunktu kursā uzdod vienu starppārbaudījumu, bet cits četrus līdzīga apjoma.
3. Sagaidi motivētus un zinošus kursabiedrus?
Aizmirsti, šīs programmas iestājpārbaudījumus varētu nokārtot pat 8. klases skolēns. Uzņem katru, kurš pagadās un spēj maksāt (un atzīme vismaz “7” mācāmajā priekšmetā neko nepierāda – atzīmes mēdz likt arī par skaistām acīm). Tautā izplatītais uzskats, ka pedagoģijas programmas var pabeigt jebkurš, vismaz par šo programmu ir patiess. Arī kvalifikācijas eksāmens sastāv nevis no zināšanu pārbaudes, bet gan pašrefleksijas apraksta un prezentācijas par sevi kā par topošo pedagogu. Ja vien tik viegli varētu iegūt arī citas kvalifikācijas citās studiju programmās.
Visvairāk universitātes darbā neapmierina iedomīgā attieksme no vadības un atsevišķiem pasniedzējiem, studentu viedoklis nevienu šeit neinteresē. Vislabāk to var manīt izlaidumos, kur sevi slavē no galvas līdz kājām, bet starptautiskos universitāšu topos nevar ierindotos pat 100. vietā. Kādu laiku universitāti arī vadīja kriminālpārkāpumos apsūdzēts rektors un viss bija kārtībā, tas arī nevienam īsti netraucēja.
Kopumā studiju programmu neiesaku, jēdzīgāk ir iet studēt bakalauru konkrētā nozarē un nepieciešamās pedagoģiskās zināšanas apgūt kursos vai "Mācītspēks" programmā.
Visiem, kuri vēlas studēt pedagoģiju un strādāt skolā, jāsaprot, ka slodze būs liela, atalgojums nepietiekams un attieksme no direktora nereti nemotivējoša vai pat neciešama (balstīts personīgā pieredzē un no kursa biedru stāstītā).
Labdien!
Paldies par Jūsu viedokli. Informācija tiks nodota Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātei.
Ar cieņu
Latvijas Universitāte
Комментарии (1)
ŠelLoha