www.sudzibas.lv Baltijas Drošība pretlikumīgi uzstāda durvis un slēdz līgumu

Baltijas Drošība - pretlikumīgi uzstāda durvis un slēdz līgumu

Primdien kāpņutelpā pie durvīm parādījās SIA "Baltijas drošība" brīdinājums par to, ka otrdien 19:30 mājas pagalmā būs sapulce. Pats uz sapulci nebiju, jo tobrīd slimoju un paziņojumu par sapulci izlasīju dažas dienas pēc tam, kad tā jau bija notikusi. Pēc sapulces SIA "Baltijas drošība" deleģēja dažiem mājas iedzīvotājiem veikt aptauju un savakt nepieciešamos parakstus, lai mājā par iedzīvotāju naudu saliktu metāla durvis un uzliktu "Baltijas drošība" durvju kodus ar čipiem.

Bet te sākās problemas ar likumu, konkrētāk:
1) slēgt šadus līgumus SIA "Baltijas drošība" pēc likuma nemaz nedrīskt, jo līgums tiek slēgts ar katras kāpņutelpas iedzīvotājiem atsevišķi, bet Dzīvokļa īpašuma likuma 15. panta 2. daļā rakstīts: “Dzīvokļu īpašnieku kopības sastāvā ir visi attiecīgās dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieki”. Sadalīt vienas dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašniekus mazākās grupās (piemēram, pa kāpņutelpām) un slēgt ar tiem līgumus ir pretlikumīgi, šādus lēmumus drīkst pieņemt tikai visas mājas iedzīvotāju vairākums (mūsu mājā ir 90 dzīvokļi, tātad jābūt vismaz 46 dzīvokļu īpašnieku atbalstam);
2) jau tagad SIA "Baltijas drošība" nav ievērojusi Dzīvokļa īpašuma likuma 20. panta 2. daļu: “Ja lēmums tiek pieņemts, nesasaucot dzīvokļu īpašnieku kopsapulci, — aptaujas veidā, pārvaldnieks vai cita dzīvokļu īpašnieku kopības noteikta persona katram dzīvokļa īpašniekam nosūta rakstveida lēmuma par izlemjamo jautājumu projektu un dokumentus, kas saistīti ar lēmuma pieņemšanu, kā arī norāda termiņu, kādā dzīvokļa īpašnieks var rakstveidā balsot “par” vai “pret” attiecīgā lēmuma pieņemšanu. Termiņš nedrīkst būt īsāks par divām nedēļām pēc lēmuma projekta nosūtīšanas. Ja dzīvokļa īpašnieks noteiktajā termiņā nav sniedzis rakstveida atbildi, uzskatāms, ka viņš balsojis pret lēmuma pieņemšanu.”
Personīgi es, pirms aptaujas, nekādus projektus un ar lēmuma pieņemšanu saistītus dokumentus neesmu saņēmis;
3) mūsu māju apsaimnieko Rīgas namu pārvaldnieks, tādus jautājumus vajadzētu risināt caur viņiem.

Šeit ir SIA "Baltijas drošība" līgums, kuru viņi dod parakstīt "kāpņutelpas vecākajam":
http://bayimg.com/fAjenAaEE
http://bayimg.com/iAJECaAeE
http://bayimg.com/IAjehAAee

Līgumam ir arī pielikums, kurā ir norādītas visu iekārtu un materiālu cenu, slēdzot līgumu iedzīvotājiem pašiem jāmaksā tikai par metāla durvīm, bet, gadījumā ja līgums tiek lauzts, jāmaksā arī par visu pārējo, un cenas ir sekojošas:
1) izsaukuma bloks “ELTIS” DP420-RD24 — 147.29Ls
2) barošanas bloks “ELTIS” PS2-CS2 — 28.00LS
3) elektromagnētiskais slēdzis “VIZIT” ML-300 — 50.00Ls
4) hidraulisks durvju turētājs — 55.00Ls
5) izejas poga “ELTIS” V-21 — 12.00Ls
6) komutators “ELTIS” KM20-1 — 25.00Ls
7) montāžas kārba, bokss — 20.00Ls
8) izlietotie materiāli un vadi — 90.00Ls
9) domofona uzstādīšana un montāža — 270.00Ls

Kopā tas ir 697.29Ls.

Savukārt Krievijas uzņēmuma ELTIS mājaslapā www.eltis.com ražotāja mazumtirdzniecības (!!!) cenas ir sekojošas (pēc Latvijas Bankas mājaslapā 3. februārī publicētā kursa 1 RUB = 0.0173 LVL):
1) izsaukuma bloks “ELTIS” DP420-RD24 — 42.45Ls (2454 RUB)
2) barošanas bloks “ELTIS” PS2-CS2 — 13.72Ls (793 RUB)
3) elektromagnētiskais slēdzis “VIZIT” ML-300 — 23.00Ls (1330 RUB)
4) hidraulisks durvju turētājs – nav informācijas
5) izejas poga “ELTIS” V-21 — 5.31Ls (307 RUB)
6) komutators “ELTIS” KM20-1 — 8.39Ls (485 RUB)
7) montāžas kārba, bokss – nav informācijas

Visai iespaidīgs uzcenojums, arī maksa par domofona uzstādīšanu un montāžu 270Ls apmērā un izlietoto materiālu cenas 90Ls ir uzpūstas.

Комментарии (41)

B bronzas kareivis 03.02.2013

Mazliet jāpalabo sevi. Par iekārtām un materiāliem jāmaksā, ja līgumu lauž ātrāk kā 5 gadus pēc tam, kad tas ir noslēgts. Te ir vēl daži interesanti līguma nosacījumi:
7.7. Šis līgums stājas spēkā šā līguma noslēgšanas dienā un ir noslēgts uz pieciem gadiem.
7.9. Ja līgums tiek lauzts pirms 7.7. punktā noteiktā termina pēc Pasūtītāja iniciatīvas, Pasūtītājs apmaksā Darbuzņēmējam visus domofona sistēmas uzstādīšanas izdevumus, maksā līgumsodu, kas sastāda pilna gada apkalpošanas maksu, kā arī sedz Darbuzņēmējam citus zaudējumus, kuri tam rodas sakarā ar līguma pirmstermiņa laušanu.
3.3. Darbuzņēmējs neuzņemas iekārtu nejauša bojājuma risku no to faktiskā uzstādīšanas brīža, neatkarīgi no tā, vai izpildīto darbu akts ir vai tā nav.
3.10. Darbuzņēmējam ir tiesības vienpusēji mainīt domofona sistēmas apkalpošanas maksu par sniegtajiem pakalpojumiem vienu reizi gadā šādos gadījumos:
3.10.1. ja saskaņā ar normatīvajiem aktiem tiek grozīta PVN likme;
3.10.2. ja ir palielināts inflācijas koeficients pret iepriekšējā gada atbilstošo periodu pēc LR Centrālās statistikas pārvaldes datiem.
7.8. Līgums tiek automātiski pagarināts uz 1 (vienu) gadu, ja neviena no Pusēm rakstveidā 15 darba dienu pirms līguma darbības termiņa beigām nepaziņo par līguma izbeigšanu.

Durvis pagaidām uzstādītas nav, nezinu, vai ir savākts nepieciešamais skaits parakstu, zinu, ka mūsu kāpņutelpā "par" parakstījušies ir 8 no 15 dzīvokļiem. Rīt mēģināšu sazināties ar Rīgas namu pārvaldnieku, lai noskaidrotu, ko viņi iesaka darīt.

Kādam ir līdzīga pieredze ar SIA "Baltija drošība"?

U User136419p 03.02.2013

Kaut kur tak ir jācērpj...

L lttl 03.02.2013

Sūdzietis taču vienreiz patērētāju tiesību aizsardzības centrm. Šitā $%^$%$% drošība jau tik daudzus apkrāpusi.

Q qwerty22 03.02.2013

Jā, tāda ir viņu taktika - vienalga kā savāc 50% iedzīvotāju parakstus un uzreiz uzstāda savus nejēdzīgos čipus. Turklāt paši būdami analfabēti (sludinājumos un paziņojumos katrā vārdā pa kļūdai - gan latviešu, gan krievu valodā).

Harold 06.02.2013

Šitie jāsit, kamēr maziņi. Nekaunībai nav raobežu. Pie mums arī bija atpērušies, info par mājas sapulci parādījās 1 dienu pirms notikuma!!! Protams, ka uz to ieradās tikai daži cilvēki, toties labi informēti par to, ar kādu firmu ir darīšana. Firmas pārstāvis kā nopērts suns aiztinās, jo nespēja atspēkot mūsu savāktos faktus par neskaitāmām sūdzībām par viņu kantori, vien vārgi dvesa, ka tas esot konkurentu pasūtījums. Kā tad!

D dridona 30.03.2013

Ja nevar preci pārdot normāli, tad pelna ar viltu. Principā jau laba lieta tās slēdzamās kāpņu telpas, bet ne jau ar šo kantori.

M Markss 19.04.2013

Sveiki!

Šobrīd man līdzīga situācija, tikai to visu uzstādīja pirms ~2 gadiem. Tā kā es neesmu piekritis šim projektam neesmu ne reizi maksājis gada maksu vai, kas nu tur skaitās. Pagājušajā nedēļā noplīsa čips un šie atsakās mainīt. Tad nu sadomāju pakasīties aiz gara laika. Vienīgais, pie kā var ķerties ir tas, ka "Dzīvokļa īpašuma likumā" - http://www.likumi.lv/doc.php?id=221382 ir teikt, ka jābūt >50% visas mājas iedzīvotāju parakstiem, nevis kāpņu telpas. Pie tā tad arī turēšos. Ja kāds vēlas pievienoties - rakstiet [slēpt]@tvnet.lv un, ja savāktos vairāki... iespējams varētu piešūt arī krāpšanu. Šobrīd sākšu gatavot papīrus tiesai... varbūt ka tā kaut kas sanāks. Nez vai kāds ir par šo vērsies tiesā un kāds rezultāts.

Žēl tikai, ja cietīs līguma slēdzējs... kurš ir vecs vīrs un no firmas puses piečakarēts.

S smīkņa 19.04.2013

Tas vecais vecis pats vainīgs, pārmaiņas pēc varēja vismaz painteresēties, ko piedāvā konkurenti vai izpētīt, par ko cilvēkus aģitē parakstīties. Bet vēl tu vari mēģināt iesaistīt namu apsaimniekotāju, jo īstenībā tam būtu ar šiem jautājumiem jānodarbojas.

M Markss 19.04.2013

Nez vis... kad pirms 2 gadiem zvanīju teica, ka paši vainīgi, ka noslēdza līgumu.

B bronzas kareivis 20.05.2013

Tā kā pagājušo piektdien SIA "Baltijas drošība" tomēr uzstādīja metāla durvis un domofonu, ar sekojošu iesniegumu vērsos pie namu apsaimniekotāja, manā gadījumā Rīgas namu pārvaldnieka:

--
2013. gada 17. maijā jūsu apsaimniekotās mājas Rīgā, XXXXXXX ielā YYY otrajā kāpņutelpā (dzīvokļu numuri 16. - 30.), uzņēmuma SIA “Baltijas drošība” (reģ.nr. 40003962532) darbinieki pretlikumīgi uzstādīja dzelzs durvis un vadības pulti, kura darbojas tikai ar čipiem, kurus iespējams iegādāties tikai no šī uzņēmuma. Kā vienīgo likumisko pamatu durvju uzstādīšanai, uzņēmums SIA “Baltijas drošība” aizbildinās ar līgumu, kuru uzņēmums ir noslēdzis ar XXXXXXX ielas YY 28. dzīvokļa īpašnieku. 28. dzīvokļa īpašnieks, pretēji Dzīvokļa īpašuma likuma 15. panta 2. daļā prasītajam, ir savācis tikai 8 no nepieciešamajiem 90 mājas dzīvokļu īpašnieku parakstiem par metāla durvju uzstādīšanu un līguma slēgšanu ar uzņēmumu SIA “Baltijas drošība”. Ar SIA “Baltijas drošība” noslēgtā līguma paraugu iespējams iepazīties šeit:
http://bayimg.com/fAjenAaEE
http://bayimg.com/iAJECaAeE
http://bayimg.com/IAjehAAee

Šobrīd uzņēmums SIA “Baltijas drošība” no katra dzīvokļa īpašnieka pieprasa samaksāt:
- 13.50Ls par metāla durvju uzstādīšanu;
- 3Ls/gabalā par čipu, ar kuru iespējams iekļūt kāpņutelpā;
- 5.81Ls/gadā par durvju apkalpošanu.
Pretējā gadījumā piekļuve kāpņutelpai iedzīvotājiem tiks liegta.

Tāpat uzņēmums SIA “Baltijas drošība”, veicot iedzīvotāju aptauju, nav ievērojis Dzīvokļu īpašuma likuma 20. panta 2. daļu, jo nedz es, nedz citi mājas iedzīvotāji nekādus projektus un ar lēmuma pieņemšanu saistītus dokumentus neesam saņēmuši.

Lūdzu jūs kā mājas apsaimniekotāju iesaistīties problēmas risināšanā, informēt uzņēmumu SIA “Baltijas drošība”, ka durvis ir uzstādītas pretlikumīgi un ar 28. dzīvokļa īpašnieku noslēgtais līgums par pakalpojumu sniegšanu nav spēkā.

Tā kā jau tuvākajā laikā uzņēmums SIA “Baltijas drošība” taisās pieslēgt kāpņutelpai jauno “čipu” sistēmu, tādā veidā bloķējot iedzīvotājiem piekļuvi kāpņutelpai, lūdzu uz šo iesniegumu atbildēt steidzami. Atbildi lūdzu sūtīt gan rakstiski, gan elektroniski uz norādīto e-pasta adresi.
--

Tiklīdz būs pieejama RNP atbilde, pubilcēšu to šeit.

B bronzas kareivis 21.05.2013

Šodien pastkastē SIA "Baltijas drošība" iemeta sekojošu kvīti:
http://bayimg.com/kamgEaaEn

RNP telefoniski (mājas pārzine Valentīna Kartenko) atbildēja, ka SIA "Baltijas drošība" esot visu likumīgi izdarījusi, un esot pietiekami, ja savāc tikai kāpņutelpas iedzīvotāju parakstus. Prasīju atbildi sūtīt man rakstiski, lai par RNP rīcību tālāk varu sūdzēties RD Vides un Mājokļu departamentam.

A Annya 23.05.2013

Interesants fakts - Mājā kurā dzīvoju 10 gadus nekad lidz šim netika lauzta ārējo durvju atslēga .. Pēdējo divu nedēļu laikā atslēga tika salauzta 2 x reizes un abas reizes faktiski pēs pāris dienām uz durvīm parādījās "Baltijas drošības " uzaicinājums uz sapulci - sagadīšanās ?? ļoti šaubos... Šis krāpnieku kantoris jau ir ķēries pie galējām metodēm. Esiet uzmanīgi !

B bronzas kareivis 03.06.2013

No Rīgas namu pārvaldnieka atbildi joprojām neesmu saņēmis. Tikmēr SIA "Baltijas drošība":
1) ieradās pie manis un (tāpat kā citiem mājas iedzīvotājiem) iedeva 1 bezmaksas čipu. Saņemot čipu, ir nepieciešams parakstīties uz viņu lapas, kuru viņi dod ar tekstu "parakstieties par to, ka esat saņēmuši bezmaksas čipu". Bet, kad sāk lasīt tekstu lapā, kurā nepieciešams paraksts, ir arī tādas nianses kā "garantēju SIA "Baltijas drošība" rēķinu apmaksu" u.c. brīnumi. Tāpēc viņu lapā neparakstījos, bet pats uz savas lapas ar roku uzrakstīju, ka tādā un tādā datumā saņēmu no SIA "Baltijas drošība" pārstāvja 1 bezmaksas čipu;
2) aizsūtīju SIA "Baltijas drošība" ierakstītu vēstuli ar prasību atbrīvot mani no abonēšanas maksas, maksas par durvju uzstādīšanu un piešķirt man kopā 5 bezmaksas čipus, kā arī izskaidrot, uz kāda pamata vispār durvis tika uzstādītas. Pēc pāris dienām bija klāt uzņēmuma pārstāvis, kurš laipni piedāvāja man bezmaksas čipus un prasīja par tiem parakstīties... uz lapas, kurā citā starpā bija "Citu pretenziju pret SIA "Baltijas drošība" man nav" :) Tā kā bez maksas par čipiem, pretenzijas man ir arī par abonēšanas maksu un maksu par durvīm, tad parakstīties nepiekritu. Turklāt citiem mājas iedzīvotājiem jau paguvu apsolīt, ka tāpat to lietu ar SIA "Baltijas drošība" neatstāšu. Lieki piebilst, ka papildus bezmaksas atslēgas man tā arī neiedeva. Atbildi uz savu vēstuli vēl neesmu saņēmis.

B bronzas kareivis 11.06.2013

Rīgas namu pārvaldnieka atbilde 5. maijā:
--
SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" iecirknis "XXXXXXX" (turpmāk - Iecirknis) saņemts un izskatīts XXXXX XXXXXX (turpmāk - Iesniedzējs) 2012. gada 20. maija iesniegums par SIA "Baltijas drošība" darbībām, uzstādot dzelzs durvis ar kodu, dzīvojamās mājas XXXXXXXXX ielā YYY, Rīgā, otrajā kāpņu telpā.
Atbilstoši Dzīvokļa īpašuma likuma 16. panta trešajai daļai dzīvokļu īpašnieku kopības lēmums ir saistošs ikvienam dzīvokļa īpašniekam, ja "par" balsojuši dzīvokļu īpašnieki, kas pārstāv vairāk nekā pusi no dzīvojamā mājā esošajiem dzīvokļu īpašumiem, izņemot tos gadījumus, kuros šā likuma 17. pantā paredzēts cits lēmuma pieņemšanai nepieciešamais balsu skaits vai lielāku nepieciešamo balsu skaitu noteikusi pati dzīvokļu īpašnieku kopība.
Saskaņā ar Dzīokļa īpašuma likuma 16. panta ceturto daļu, tiesa, pamatojoties uz dzīvokļa īpašnieka pieteikumu, var atzīt dzīvokļu īpašnieku kopības lēmumu par spēkā neesošu, ja lēmums vai tā pieņemšanas procedūra ir pretrunā ar šā likuma noteikumiem. Prasību var celt triju mēnešu laikā no dienas, kad attiecīģā persona uzzināja vai tai vajadzēja uzzināt par dzīvokļu īpašnieku koības lēmumu, bet ne vēlāk par gadu no lēmuma pieņemšanas dienas.
Pamatojoties uz iepriekš minēto, Iesniedzējs ir tiesīgs vērsties tiešā ar pieteikumu, par dzīvojamā mājas XXXXXXXXX ielā YYY, Rīgā, dzīvokļu īpašnieku koības lēmuma atzīšanu par spēkā neesošu.
Papildus tam SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" apkopo informāciju par SIA "Baltijas drošība" veiktajām darbībām, un izvertē iespēju vērsties Valsts policijā ar lūgumu izvērtēt SIA "Baltijas drošība" darbības.

C crow 03.07.2013

Tā nav Jugla?
Šodien Baltijas Drošība nodarbojās ar izspiešanu - nepārdod durvju čipu, jo nemaxāju par viņu sasodītajām durvīm. Paši pērn atbrauca, uzblieza durvis un pieprasīja maxāt. Var jau būt, kādam kaimiņam tās durvis vajadzēja, man - ne..
Man ārdurvju koda neesamība sarežģī dzīvi..

Turklāt, kāda tur drošība, ne ārsts tiek iekšā, kad mirstu, ne policists, ja slepkavo.

B bronzas kareivis 03.07.2013

Nē, Jugla tā nav. Pirms kāda laika par viņu veiktajām darbībām ir ierosināta krimināllieta. Uz doto brīdi Rīgas namu pārvaldnieks viņu domofonam ir atslēdzis elektrību, ja tam nav elektrības, durvis visu laiku ir vaļā.

Ja ir interese, ļoti detalizēti (ar iesniegumiem, SIA "Baltijas drošība" atbildēm, viņu brīdinājumiem u.c. informāciju) visu aprakstījis esmu šeit:
http://baltijas.drosiba.lv/

C crow 03.07.2013

Paldies par tik detalizētu info!
Tagad domāju, no kura gala ķerties klāt, nevar būt, ka bez ieejas maxas nevar tikt savā dzīvoklī..

B bronzas kareivis 03.07.2013

Atkarīgs no tā, ko tu vēlies panākt. Vainu to, ka viņi to domofonu pavisam novāc, vai arī piešķir tev kodu, vai arī iedod bezmaksas čipus.
1) cik sen tavā kāpņutelpā tika uzstādīts domofons?
2) vai domofonus uzstādīja visās kāpņutelpās vai tikai vienā/dažās?
3) kas apsaimnieko māju?
4) vai esi parakstījies uz kaut viena SIA "Baltijas drošība" papīra (piemēram, par 1 bezmaksas atslēgas saņemšanu?) vai piedalījies aptaujā/kopsapulcē?

C crow 03.07.2013

Kopsapulcē nepiedalījos, dzīvokļa īpašnieks arī ne, šķiet, tur piedalījās labi ja pāris kaimiņi, jo sapulce bija nolikta darba laikā. Durvis pēkšņi nomainīja pagājušajā vasarā.

Parakstījos par bezmaksas čipu, bet izskatījās, ka tajā lapā nekādi līguma texti nav. Nekādu normālu rēķinu par durvīm neesmu saņēmusi, tikai mutvārdu aicinājumu samaxāt par durvīm 15 latus. Neesmu samaksājusi. Gribēju samaksāt par čipu, bet BD čalis teica, ka čipu nepārdos, kamēr nesamaxāšu par durvīm, un aizbrauca, teica, lai eju uz viņu kantori skaidroties.
Katrai kāpņu telpai ir citādas durvis, mums vienīgajiem BD.
Apsaimnieko RNP, grasos rakstīt viņiem sūdzību.

Man vienalga kā, bet gribu kaut kādu piekļuvi savai dzīvesvietai.

B bronzas kareivis 03.07.2013

Tātad:
1) RNP iesniegumu vari aizsūtīt elektroniski izmantojot www.e-parvaldnieks.lv, ja nav konta tajā lapā, vari viņiem iesniegumu sūtīt uz adresi [slēpt]@rnparvaldnieks.lv
2) ar SIA "Baltijas drošība" runāt neko nevajag, tas ir krāpnieku kantoris, vajag sūtīt ierakstītas vēstules, vienu vēstuli aizsūtīt maksā 1Ls ar kapeikām

Vai pareizi saprotu, tev ir viens čips, kurš strādā? Citus čipus viņi atsakās dot, jo neesi samaksājusi par durvīm?

Ja tev der variants, ka SIA "Baltijas drošība" tev piešķir bezmaksas čipus un atbrīvo no maksas par visu pārējo, sūti iesniegumu, kurā prasi viņiem normatīvo pamatojumu, kāpēc viņi ir uzstādījuši durvis, pieprasi (!), lai viņi atsūta kopsapulces protokolu vai mājas (nevis kāpņutelpas) iedzīvotāju balsošanas rezultātus, noslēgto līgumu, pieslēgšanas-nodošanas aktu. Lapā http://baltijas.drosiba.lv/ atradīsi piemērus tādām vēstulēm. Kad viņi atbildēs ar kaut kādām muļķībām (lies ūdeni, ka viņi ir "tikai montāžas organizācija"), vēlreiz pieprasi tos pašus dokumentus un pieprasi arī, lai viņi tev piešķir bezmaksas čipus un atbrīvo no maksas par durvīm un apkalpošanu. Tad atbrauks viņu mudaks, un iedos tev tik čipus, cik gribēsi. Tikai ļoti uzmanīgi izlasi, ja prasa kaut kur parakstīties, lai nesanāk parakstīties, par "piekrītu apmaksāt visus SIA "Baltijas drošība" rēķinus" :) Tiem kretīniem patīk tādi jociņi.

Ja tu jau tagad esi pilnīgi droša, ka durvis ir uzstādītas pretlikumīgi (nav leģitīmas iedzīvotāju aptaujas vai kopsapulces), tad uzreiz vari griezties RNP, pamatojot, kāpēc tavuprāt durvis ir uzstādītas nelikumīgi un pieprasot, lai viņi atslēdz SIA "Baltijas drošība" uzstādītajai iekārtai elektrību līdz brīdim, kamēr SIA "Baltijas drošība" varēs uzrādīt kādus dokumentus.

Un vēlreiz atkārtoju, nevajag neko mutiski vai telefoniski risināt, tikai rakstiski. Pēc tam par rezultātiem ziņo šeit.

Добавить комментарий

Положительное Нейтральное Негативное
Загрузить файлы

Наш интернет-сайт использует файлы куки (cookie) для того, чтобы сделать работу более дружественной и эффективной для пользователей. Чтобы обеспечить выполнение всех функций сайта, нажмите кнопку «Принять условия». Для более подробной информации ознакомьтесь с нашими правилами обработки файлов cookie и с нашими правилами обработки персональных данных.

Принять файлы